lange tongriem, welke fles/speen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door cherryl, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    hallo allemaal,

mijn dochter heeft haar tongriempje helemaal tot aan het puntje van haar tong vast zitten. hier kan wel wat aan gedaan worden, maar dit doen ze liever als ze wat groter is.
    ik gebruik nu een fles met speen van avent, maar vindt dat ze hiermee erg veel lucht naar binnen zuigt omdat ze haar tong er niet zo goed omheen krijgt denk ik.

iemand een tip voor een beter fles/speen?

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    heb je een korte speen of juist een lange speen dan nodig?

korte: tommee tippee

lange: difrax

3. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn oudste had het zelfde! heb bij haar volgens mij wel alle flessen geprobeerd... de enige wat fijn waren waren de flessen die ooit bij kruidvat te koop zijn van winnie de pooh.. (volgens mij heeft de zeeman ze inmiddels ook ooit) bij de rest van de flessen kreeg ze of niets uit, of ze knoeide heel veel, of heel veel lucht mee naar binnen..)

succes

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat raar dat er niet meteen iets aan gedaan wordt! Hoe jonger een baby is, des te gemakkelijker gaat het klieven van de tongriem! Het is een ingreep van niets, en het voorkomt heel veel problemen bij het drinken, en later bij het leren praten (en als ze groot zijn bij het tongzoenen).
    Zo'n tongriem is een van de belangrijkste redenen voor het mislukken van borstvoeding in de kraamweek, maar zorgt ook bij een fles voor flinke problemen.

Ik zou er echt op aandringen dat je kind zo snel mogelijk (liefst binnen een week) er nog aan geholpen wordt! Dat voorkomt heel veel andere problemen in de toekomst. Hoe langer je wacht, des te meer groeit het dicht en des te ingrijpender wordt de ingreep.

Op borstvoeding.com kun je trouwens een lijst van artsen vinden die deze ingreep snel kunnen uitvoeren (mocht je arts het niet snel willen doen).

Sterkte!

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    bedankt voor je advies, dit idee had ik zelf ook al, maar bij het cb raadde ze het me af.... ik ga er nu denk ik toch maar vaart achter zetten!
    bij mij is idd ook de borstvoeding mislukt, hoewel ik dit heeeel graag had gedaan aangezien het bij de 1e ook al mislukt was!
    bedankt voor het advies!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat erg dat ze zo zijn bij het CB!
    En jammer dat je vk niet meteen even naar het tongetje gekeken heeft toen je borstvoeding dreigde mis te lopen, ze had het waarschijnlijk zelf even kunnen klieven (in de kraamweek gaat dat heel makkelijk) en het had je heel veel tepelpijn bespaard.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou er ook echt op aan dringen dit zo snel mogelijk te doen!! Wij hebben het bij onze dochter laten doen toen ze 4 dagen oud was en ze heeft 10 seconden gehuild en daarna was het over. Bij ons neefje is het gedaan toen hij vijf jaar was en hij moest onder narcose en heeft er twee dagen last van gehad!!!

8. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Zoals bovenstaande reactie's doen! Renske was bijna 2 maanden toen ik de tongriem door een K.N.O arts heb laten klieven. Idd 10 sec huilen en toen was het over. Hier door is mijn borstvoeding mislukt:( in de eerste week, en ook een beetje omdat Renske na 3 dagen naar het ZH moest.

Ook slecht drinken uit de fles de eerst 2,5 maand veel knoeien etc..
    En nu is het helemaal hersteld en deze dame weet niet hoe snel ze de flessen leeg moet krijgen:D

En als ze ouder zijn dan moet het id onder narcose gebeuren:(

9. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    bedankt voor de reacties.
    ik heb voor volgende week een afspraak staan om het tongriempje te laten klieven...
    ben doodsnerveus ervoor, maar ik geloof jullie dat het nu minder erg is dan later :)

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Voor de mama's is het erger als voor het kindje zelf.. ;)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Is nooit leuk als ze je kind pijn gaan doen!
    Ik wens jullie heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina