Hond gedraagt zich anders, zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Bernese, Sep 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bernese

Bernese Actief lid

Aug 31, 2015
    287
    0
    16
    Wij zitten momenteel in de tweede ronde voor ons eerste kindje. Nu gedraagt mijn hond zich de laatste dagen anders dan normaal. Hij is altijd graag bij me en ligt over het algemeen altijd bij mij in de buurt als ik thuis ben. Alleen sinds een aantal dagen zoekt hij me nog vaker op en zou hij het liefst in me kruipen als het kon. Nu wil ik mezelf niets aanpraten maar heb wel eens gehoord dat honden soms al eerder door hebben dat iemand zwanger is dan de persoon zelf.
    Vindt het wel leuk om te horen of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben, ook wanneer dit wel of niet gebeurde of verder in de zwangerschap was

2. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Toen ik de titel van dit bericht las moest ik wel even reageren. Ik heb zelf een chihuahua en zij is van zichzelf al heel afhankelijk. Alleen sinds een paar dagen wil ze alleen nog maar bij mij op schoot en als ik in de avond op bed ga met mijn vriend kruipt ze helemaal tegen me aan en wil ze het liefst in me kruipen zoals jij dat hier ook uitlegt! (M'n vriend is er wat minder blij mee haha). Ook ik zit in ronde 2. Ik blijf meelezen! Over hoeveel dagen is je NOD? Groetjes

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik heb hetzelfde..alleen met mn kat.. we hebben er 3, en één ervan komt NOOIT bij me liggen.. en nu al 2 avonden achter elkaar bij me op schoot zodra ze de kans krijgt.. verdacht.. Ben 11DPO, 4e ronde, 2e kindje :)

4. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Ik heb vaker positieve verhalen over katten en zwangerschappen gehoord dan over honden! Spannend!

5. Snuky

Snuky Fanatiek lid

Aug 26, 2015
    1,095
    974
    113
    Oh wat lief!! Wat bijzonder dat dieren dat kunnen aanvoelen (en zo vroeg ook!)
    Ik hoop het voor jullie en lees even gezellig mee.
    Ik heb zelf een konijn en die stalkt mij sowieso altijd al (loopt los in huis) maar ik heb niks aan zijn gedrag gemerkt. Ach, het is maar een klein konijn...? :p Maar wel een lieve!

6. littleus7

littleus7 Bekend lid

Aug 25, 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een hond die normaal weinig van mij moet hebben.
    Ligt mijn zijn kop steeds bij mijn kruis en op mijn buik.
    Lees graag even mee dus. Over 6 dagen mag ik testen

7. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

Dec 27, 2014
    1,462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Ik had het wel met 1 van onze katten die normaal niks van me moet hebben. En alleen maar bij mij wilde liggen. Met de hond eigenlijk niks meegemaakt. Maar die is dan ook 34 kilo en mag niet op schoot :D ben benieuwd of het bij andere honden wel zo werkt.

8. JJ1991

JJ1991 Actief lid

Feb 5, 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Onze hond gedroeg zich voordat ik wist dat ik zwanger was niet anders. Later in de zwangerschap begon haar gedrag wel te veranderen. Ze werd waaks, mijn vriend mocht me niet aanraken, ze lag altijd bij me (heel dicht tegen me aan) en op straat viel ze uit naar honden die ons te agressief benaderden in haar ogen.

Toen mijn dochter geboren werd ging dat gedrag weer weg. Nu is ze het beste maatje van mijn dochtertje :)

9. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Ons hondje gedroeg zich inderdaad anders toen ik zwanger raakte (werd helaas een miskraam). Paar dagen voor NOD was ze absurd aanhankelijk, steeds ook haar kopje op en tegen mijn buik aan.

Tijdens m'n miskraam bleef ze ook over me waken.

Dus ja, ik denk dat honden (en katten) dingen soms een stuk beter begrijpen dan wij ;)

10. Logan

Logan Niet meer actief

Mijn hond was juist precies het tegenovergestelde. Normaal mijn beste vriend en altijd op schoot willen en toen ik zwanger was wilde hij niet bij me in de buurt zitten.
    Mijn kat kroop zowat in mijn broekzak...

11. eliesa

eliesa Lid

Oct 15, 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha hier echt precies hetzelfde. Alsof mijn buik eng was! Nu tegen het eind van de zwangerschap is de hond juist super aanhankelijk en heb ik zowaar wel eens een koppie op of tegen m'n buik liggen!

12. TrotseMama1990

TrotseMama1990 Bekend lid

Feb 26, 2012
    884
    39
    28
    Female
    Huismama
    Toen wij nog niet wisten dat ik zwanger was van mn zoontje ging onze hond elke avond naast mn bed liggen ipv in zn mand (die naast mn vriend zn kant staat).
    Het was iig nog voor mn nod.
    Ook liep hij me continu achterna, als ik naar de wc ging bleef hij voor de deur wachten, als ik naar boven ging, ging hij mee.. als ik naar de bijkeuken ging om een sigaretje te roken ging hij mee en naast mn stoel zitten en zo kan ik wel ff doorgaan haha.

13. Bernese

Bernese Actief lid

Aug 31, 2015
    287
    0
    16
    Mijn NOD is 4 oktober dus nog even geduld. En wanneer mag jij testen?

14. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Ja hier! Haha. Onze hond is ook erg aanhankelijk maar toen ik net zwanger was nog erger. als het kon lag ze alleen maar bij me. Daarna raakte ze zelfs schijnzwanger! Daarna werd het weer wat minder, maar nu is het ineens nog erger. Ze piept zelfs als ze niet bij me mag liggen in de bank haha.

15. Bernese

Bernese Actief lid

Aug 31, 2015
    287
    0
    16
    Super leuk om al jullie ervaringen te lezen! ik geloof er heilig in dat dieren dit soort dingen aan kunnen voelen! zo heeft mijn vriend epilepsie. Als hij een aanval heeft gebeurt dit alleen in zijn slaap (daar zijn onze honden niet bij, maar de volgende dag zijn de honden dan altijd niet helemaal fit. Heel bijzonder! Dus denk ook zeker dat ze zwangerschap op zouden kunnen merken.

16. littleus7

littleus7 Bekend lid

Aug 25, 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL

Hier piept en jankt de hond ook als ze niet bij mij mag liggen.
    Dan komt ze met haar poot op mij om te smeken. En hups weer met het koppie op mijn schoot.

17. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

Jan 26, 2015
    2,765
    1,028
    113
    Female
    Hier niks gemerkt aan onze honden, ook nu niet. Maar dat zegt niks natuurlijk. Ben benieuwd of je zwanger bent ;)

18. Homeland

Homeland Niet meer actief

Wat een mooie verhalen. Lees graag mee!

19. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Whahaha! Dacht dat je hond zwanger was en begreep niet helemaal wat je daarover op zp wilde delen! :D:D:D

20. mama2507

mama2507 Lid

Sep 26, 2015
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt! Bij ons 1e kindje wilde onze hond ook constant op schoot en tijdens uitlaten beschermde ze me als een gek voor elke voorbij ganger..zou dus best kunnen zijn..ik heb wel eens gehoord dat honden het kunnen ruiken ofzo hahaha

Share This Page