weer niet goed, wat raden jullie me aan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loe, 25 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

ik heb de klachtencommissie gebeld en uitleg gegeven. ik word hopelijk vanmiddag nog teruggebeld.........

2. Milla

Milla Niet meer actief

pff heftig hoor! Dat had ik eerlijk gezegd niet gedaan, iedere arts heeft recht op eigen opinie omdat er geen wetenschappelijke bewijzen zijn, je kunt dus niet beweren dat wat hij zegt waar is, maar ook niet dat zijn mening niet waar is. Het is een kwestie van meningsverschil. Als hij bij zijn standpunt blijft kun je klachten indienen wat je wil, maar zul je geen gelijk behalen, tenzij hij je toch een behandeling gaat geven waar hij niet achter staat, maar weet niet of het verstandig is dat te willen.
    Succes, ben benieuwd naar de afloop!

3. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Mag ik vragen hoelang je bezig bent? Want sommige artsen willen je ook niet eens helpen als je nog geen jaar bezig bent. Ook kan het ontpillen daar mee te maken hebben.
    Ik wil je iig veel succes wensen!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Milla Er zijn inderdaad gyn's die niet naar het progesteron kijken, omdat dat volgens hen niet nodig is. Maar ik heb keer op keer in de praktijk gezien dat je met een te korte luteale fase toch echt niet zwanger wordt. Of het mondt al heel snel uit in een vroege miskraam. Vaak zie je met extra progesteron-toediening hele goede resultaten. Ik snap dan ook niet dat gyn's soms stug aan hun eigen mening vasthouden en niet een andere aanpak willen proberen, ongeacht of daar wel of geen resultaten mee geboekt zijn. Ik vind dat erg kortzichtig! Het kan toch altijd geprobeerd worden, ookal denk je als gyn dat het geen nut heeft? Ik heb nu een hele meegaande gyn, gelukkig. Maar als je die niet hebt, zit je je tijd te verspillen en kom je geen stap verder.

Daarom zou ik ook eerst allerlei informatie verzamelen, vraag meiden met ook een te korte fase naar hun ervaringen en hoe dat behandeld wordt, zoek vanalles uit op internet zodat je weet waar je het over hebt en leg dat voor aan de gyn. En gaat de gyn er niet op in en heb je het idee dat je niet serieus genomen wordt, kijk dan om je heen hoe het eraan toe gaat in een ander ziekenhuis. Ik heb heel erg gemerkt dat je voor jezelf moet opkomen, dat je zelf vaak het heft in eigen handen moet nemen en dat het handig is als je zelf weet hoe alles inelkaar zit.

Naar een klachtencommisie stappen, is inderdaad wat te ver gezocht. Deze gyn heeft zijn eigen mening en dat kun je niet als klacht opvoeren. Die man zal verder zijn werk goed doen, alleen heeft hij een andere werkwijze. En hij is zeer zeker geen uitzondering. Dus ik vind het ook wat te ver gaan. Probeer eerst zelf alles op een rijtje te krijgen en dan kun je vervolgens bekijken hoe je het moet aanpakken.

5. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik heb het ziekenhuis ook verlaten en ben naar een kliniek gegaan (Geertegen) omdat ik ook een korte LF heb. Mijn progesteron waarde was steeds onder de 10.
    Ik spuit deze cyclus op dag 4 en 8 na de eisprong een halve ampul Pregnyl. Zo blijft mijn baarmoederslijmvlies dik en heeft het eitje tijd om lekker een plekje te zoeken.
    Wens je veel succes! Als je nog iets wil vragen hoor ik het wel. Misschien kun je eerst op gesprek gaan bij je kliniek en daarna je beslissing nemen.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ben benieuwd of het ziekenhuis nog heeft teruggebeld?

7. Loe

Loe Niet meer actief

Hoi allemaal, ik heb geen klacht ingediend hoor, dat durf ik niet haha. Ik heb ze gebeld en gezegd dat ik graag ADVIES van hen wilde. De situatie uitgelegd en of ik via hen misschien een gyn kan krijgen in dit ziekenhuis die wel in tekort aan progesteron 'gelooft' . Dus ik heb aangegeven dat ik gewoon niet wist bij wie ik dit moest vragen, en dat ik hiervoor ook niet bij de balie van een poli moet zijn. Vandaar dus bij hen. Ik heb dus gevraagd of er een optie is voor een andere gyn die een tekort aan progesteron wil behandelen.
    Zoals ik het nu verwoord heb, is het toch netjes?

Ik heb geen belletje meer gehad helaas vanmiddag. Word in ieder geval nog wel teruggebeld deze week. Ben benieuwd.

@ Jippie: helaas, ik heb de informatie meegenomen naar de gyn. van het onderzoek van Hull. In tien regels samengevat (je moet natuurlijk niet met ellenlange pagina's aankomen, dat heb ik inmiddels wel door), maar het enige dat hij zei was:

moet ik dit allemaal gaan doorlezen......en keek weer naar zijn scherm. Dat was het....ik ben daar dus niks mee opgeschoten. 15 is bij hen de grens. Dan heb je een goede eisprong gehad.

Ik word donderdagavond gebeld door de arts van de kliniek voor een soort intake. Ben erg benieuwd of hij behandelingsmogelijkheden ziet.

@ Jippie: Mooi Friesland!

@ Milla: bedankt voor je fijne gesprek!

8. 2bb

2bb Niet meer actief

Nou succes hoor Loe, goed aangepakt! Laat je even weten wat ze tegen je zeggen?

groetjes

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Loe Netjes gedaan, hoor! Ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt mbt bepaalde behandelmethodes en wie weet kunnen ze je in de kliniek verder helpen. Succes met alles!

Deel Deze Pagina