Ik wil graag m'n verhaal vertellen omdat ik best angstig ben voor de waarheid, die ik aanstaande dinsdag onder ogen zal moeten komen bij de gyn. Ik hoop dat jullie iets in m'n verhaal herkennen of tips voor me hebben. 17 juni (ZL was toen precies 17 maanden) gestopt met BV ivm tweede kinderwens. Dit was een mentaal zware beslissing die me heel zwaar is gevallen; ik ben dagenlang een emotioneel wrak geweest. Ik had nog veel langer willen genieten van de BV maar omdat m'n cyclus niet op gang kwam toch besloten te stoppen. Afijn, 10 juli een positieve ovulatietest in handen en 20 juli m'n eerste 'menstruatie' na bijna 2,5 jaar. De menstruatie viel ontzettend mee; ik verloor alleen wat slijmerig bloed, wat met een bruine veeg begon, en dit 6 dagen lang. Van maandag t/m zaterdag gebloed. Geen pijn gehad. Afijn, de vrijdag (31 juli) na m'n menstruatie bleef ik maar positieve ovulatietest houden en ZL bleef m'n buik maar kusjes geven. En hoe is het mogelijk: 's avonds een positieve zwangerschapstest! Door het dolle heen natuurlijk; eerste keer raak! Hadden we nooit durven dromen. Deze blijdschap was echter van korte duur: die bloeding zat me niet lekker. Na de VK te hebben gebeld en op bezoek geweest te zijn bij de HA moest ik me vooral geen zorgen maken want een miskraam kon het niet zijn. Biologisch gezien is het allemaal wat vreemd maar voor een miskraam zou het te vroeg zijn. Toch wou ik zekerheid en kreeg ik 2 augustus een echo bij de gyn. Op die echo was NIETS te zien. Klap in m'n gezicht natuurlijk maar de vervangende gyn (was niet m'n eigen) kon me niets vertellen. Die zei dat een miskraam kon maar dit dan wel HEEL vroeg geweest zou zijn, of dat ik heel pril zwanger ben. BBM vond ze stug want ze zag niks. Die middag bloed laten prikken op HCG en die zou goed zijn (weet geen waarden). Enfin, nu moet ik aankomende dinsdag (11 aug) weer naar m'n eigen gyn en ik hoop dat zij me meer kan vertellen. Maandag wederom HCG laten prikken en hoor dinsdag dan de uitslag. Intussen ben ik door blijven testen op alles: ovu en zw. Ik hou nog steeds een dagboekje bij met alles wat ik maar kan verzamelen: temp, testen, afscheiding, etc. En zoveel spreekt elkaar tegen: de zwangerschapstesten blijven positief maar ik zit met die lange bloeding in m'n hoofd. Ik heb het idee dat m'n zw.esten lichter worden maar anderen vinden van niet. Sinds twee dagen ook geen positieve ovu.testen meer. Misschien niet boeiend maar voor mij weer een alarmbelletje. De goede HCG waarden maar wel een lege echo. Ik zweer dat ik een heel lichte linea negra zie maar ga nu twijfelen of die ooit wel helemaal weg is geweest. Ondertussen ook drie kilo afgevallen van de stress terwijl m'n man zweert dat hij m'n buik wat opgezet vind. Alles is ZO tegenstrijdig en daarom ZO frustrerend. Overigens heb ik geen enkel zwangerschapskwaaltje gehad, maar deze heb ik ook nooit gehad bij m'n vorige zwangerschap. Het is zo frustrerend dat niemand me iets definitief kan vertellen... Zwanger of miskraam? Niemand kan het me zeggen. Inmiddels heb ik zelf maar geaccepteerd dat er iets goed mis is, ik kan me echt niet meer voorstellen dat de hCG waarden gestegen zijn of dat er iets te zien zal zijn op de echo. Ik heb er al een beetje afscheid van genomen, omdat er gewoon helemaal niets klopt van dit verhaal. Herkennen jullie hier iets in of ben ik echt een bijzonder geval met bovenstaande gegevens? Ik ben iig helemaal op van de stress.
Zijn je zwangerstesten wel echt duidelijk? Als dat zo is kan het zeker wel kloppen, die eerste echo was dan echt net na je "NOD" en dan is er ook nooit iets te zien.
Hmmm bij vmk voor ik zwanger was van B* ging het gelijk als bij jou Ik kreeg maandstonden maar weekje daarna ook positieve ovulatietesten, en dan ook na te veel positieve ovulatietesten ook positieve zw test... Kon het niet geloven ... Bloedverlies was te veel nr mijn gevoel voor innesteling ... Ik mocht op 6 weken pas gaan voor eerste echo ... Helaas niets te zien, de bloeding was dus vmk geweest (HCg testen waren trouwens ook positief maar HCg daalde ipv stijging) uiteraard hoop ik dat het bij jou anders afloopt ...
Bloedverlies komt wel vaker voor bij een goede zwangerschap dus dat hoeft niks te betekenen . En ik denk dat idd de echo nog veel te vroeg was om iets te zien. Hopelijk wordt het morgen allemaal wat duidelijker voor je!
Jeetje wat een onzekerheid. Hoe zag je bmslijmvlies er uit? Dat moet wel verdikt zijn geweest, ook al zie je nog geen vruchtzakje of zwangerschapsring. Ik hoop op een goede afloop voor jullie!!!
Sorry voor de late reactie. Dinsdag bij de gyn geweest waar mijn gevoel werd bevestigd: een miskraam. M'n HCG was dinsdag gezakt van 281 naar 6. Ben het vruchtje 2 dagen na de innesteling verloren en daarom leek het een gewone menstruatie. M'n HCG bleef zo lang aanwezig door medicijnen voor mn schildklier, die blijken hier effect op te hebben. Gisteren m'n menstruatie weer gekregen dus hierna gaan we het maar weer proberen. Bedankt voor jullie luisterend oor iig. Liefs.
Oh wat spijtig! Veel sterkte! Hier ook afwijkende schildklier en maak ook antistoffen aan. Bah. Succes met de volgende ronde(s)!