Weer niet zwanger. Hoe omgaan met teleurstelling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissAnna86, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissAnna86

MissAnna86 Niet meer actief

Ha! Ik ben even niet op dit forum geweest dus lees nu een hele hoop reacties. Wat zijn jullie lief! En wat fijn om te lezen :) Ik ben inmiddels weer voorbij de teleurstelling en vol goede moed dat het me ooit vast is gegeven. Heb me verzoend met het feit dat het nog even gaat duren, én dat ik het toch niet kan controleren. Het zwanger worden is wat naar de achtergrond nu, wel heel fijn. Even afwachten of ik mijn relaxte houding kan behouden als mijn eisprong nadert of is geweest ;)

@Sylva, ben jij nu wel of niet aan het proberen? Uit je tekst maak ik op dat je vriend er nog niet aan toe is maar je onderschrift zegt dat je er al voor gaat..

Allemaal veel succes en geluk toe!

2. manuela83

manuela83 Actief lid

12 mei 2016
    259
    24
    18
    Vrouw
    thuismama
    kerkdriel
    zo herkenbaar wij zijn nu 2,5 jaar bezig zonder resultaat
    de uitwerking van de prikpil duurden ook erg lang en daarna de afwisselende cyclussen dat dan ook niet mee werkt
    nu iedere keer dat ik dus weer niet ben word ik steeds gefrustreerder dat het niet mag lukken
    mijn man die dan zegt ach lieverd als het komt dan komt het zo niet dan ook goed je hebt er al 3 en als het van ons samen niet mag lukken dan is dat zo
    maar ik wil ooooo zo graag en dan steeds maar weer niet
    alle meiden om mij heen die wel zwanger worden komen echt met bosjes
    of valt het nu juist extra op omdat je zo graag wilt poeh
    dus ik snap je volkomen
    hoop je snel zwanger word
    duimen zullen voor je draaien❤️

3. 15augustus

15augustus Actief lid

7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Kop op,
    Ik snap dat elke maand er 1 te veel is, maar als je zwanger wilt worden luister je ook vaak naar de 'succes '. Verhalen, diegene die meteen zwanger zijn, maar vaak duurt het wel even.
    Succes en geniet nog even van alles wat je nu nog kunt

4. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Dit vind ik echt zo'n enorme dooddoener. Mijn vriend en ik hebben acht jaar lang genoten van 'alles wat we toen nog konden doen', maar de reden dat we besloten om samen een kindje te willen is juist omdat we nu zo graag die dingen mét een kindje willen ervaren. We willen niet meer met zijn tweeën op reis naar Australië/picknicken in het park/op zondagochtend lekker lang in bed blijven liggen/pannenkoeken gaan eten in het bos/etc. Dat hebben we namelijk al die jaren al gedaan en dat willen we nu juist met zijn drieën (en later hopelijk vieren en vijven) gaan doen. Als je zó graag een gezin wilt stichten, dan is elke maand er inderdaad één te veel.

5. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Praten, praten, praten. En bij mij hielp het bijhouden van een persoonlijk dagboek.

En inderdaad hoop putten uit succesverhalen. Zo is mijn beste vriendinnetje nu na 7 jaar en een eindeloos traject eindelijk zwanger van haar eerste kindje (en ik inmiddels van mijn tweede).

6. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Herkenbaar hoor. Hier ook 'pas' ronde vier. Al heb ik hele lange cyclussen en dat speelt ook mee met het gevoel. Maar ik merk het nu ook weer. De afgelopen weken best van me af kunnen zetten, ondanks zwangere vriendinnen en collega's (waar je elke dag dus mee geconfronteerd wordt), maar nu ik mijn eisprong heb vind ik het allemaal weer zo moeilijk. Zo veel hoop meteen en de vraag of het wel goed gaat en of we het wel goed timen en hoop dat het wel lukt deze maand. En mijn vriend die dan ook weer roept dat hij hoopt dat het gelukt is deze keer. Ja.... Ik vind dit echt vreselijk. Ik wil het weer van me af kunnen zetten, maar dat gaat zo moeilijk. Dus meid....voor jou ook een grote knuffel. Even met kleedje en filmpje op de bank en dan gaan we er weer tegen aan! ;)

7. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Fijn om te lezen dat het weer goed gaat met je. Ik hoop dat het je lukt om die relaxte houding te behouden ;) maar met al die hormonen zal dat best een uitdaging gaan worden!

Niet :( De planning was om er in maart voor te gaan, maar m'n vriend krabbelde toch terug. M'n handtekening was nog van toen en heb er niet meer opgelet. Heb hem aangepast, sorry voor de verwarring.

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    ook zo typisch dat mensen van de daken schreeuwen hoe vreselijk vruchtbaar ze wel niet zijn om hoppa in ronde 1 zwanger te raken. gemiddeld duurt het een jaar. dat betekent dat er veeeeeel meer mensen zijn die níet in 1 ronde zwanger zijn en daar hoor je ze niet over. met 4 rondes nog geen reden om je zorgen te maken dus even uithuilen diep ademhalen en weer door :)

hier duurde het 4 jaar...

9. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja t is klote, maar hoe moed. Je bent 31 en natuurlijk voelt dat op dat moment als een bepaalde leeftijd waarop je graag moeder zou zijn of "al" als 31. Maar realiseer je dat je echt nog heel heel veel jaren en kansen hebt. Ik zit ook elke keer te janken als ik ongesteld ben, en heb niet meer zoveel jaren als jij. Probeer wat afleiding te zoeken en geloof in het goede. Ik hoop voor je dat het volgende keer raak is!

Deel Deze Pagina