Eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Familjen, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Familjen

Familjen Actief lid

21 jan 2016
    216
    226
    43
    Hallo allemaal,

Mijn partner en ik zijn erover uit: we gaan na deze pil strip stoppen met de pil! Dit duurt nog 2 weken..:D
    Heel erg spannend maar we hebben er reuze veel zin in.
    Mijn partner is 34 jaar en ik 30.
    we hebben beide een hele grote kinder wens!
    We kennen elkaar al bijna 12 jaar en hebben nu een dik jaar een relatie samen.
    We hebben net een huis samen gekocht en hebben gelukkig beide een vaste baan.

Zijn er meer dames/stellen hier die gaan stoppen met de pil of al zijn gestopt?
    We willen proberen eerst te wachten tot mijn menstruatie goed zelf op gang komt en dan pas aan het klussen slaan :cool:.

Groetjes Familjen.

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Hee! Wat leuk! En spannend hè!
    Ik ben in november gestopt. Twee cyclussen gehad en verwacht een deze dagen mijn ei. Deze cyclus voor t eerst proberen zwanger te worden!
    Heel spannend!

3. bekendeonbekend

bekendeonbekend Actief lid

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Spannend , en heel leuk heel veel succes met zwanger worden hoop het heel snel voor jullie ! Xx

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Wat leuk! En spannend!
    Ik ben in december gestopt. We houden ons niet echt bezig met ovulatietesten en vruchtbare dagen ook al probeer je daar als vrouw toch op te letten.
    We willen niet dat het een 'moeten' wordt.
    We klussen wanneer we zin hebben en het zou dan mooi zijn als het tijdens mn vruchtbare periode is :D

5. Enna87

Enna87 Actief lid

29 sep 2015
    264
    8
    18
    Wat leuk! Hier ook voor een eerste kindje! In juli gestopt met de pil en ik december gestart met de 1e ronde! Nu de 2de en verwacht ook binnenkort mn ei ;) spannend! Ik doe trouwens ook niet aan ovulatietesten..

6. Familjen

Familjen Actief lid

21 jan 2016
    216
    226
    43
    Wat een lieve reacties allemaal bedankt!
    Ik vindt het wel lastig om na het stoppen nog een paar cyclussen te wachten voordat we écht gaan starten dan..

@LJJ; dus jullie hebben eerst 3 cyclussen gewacht? Ik hoop dat het snel raak mag zijn bij jullie
    @bekendeonbekend: je bent overtijd, heb je al een testje gedaan? Spannend zeg ik duim voor jullie!
    @Spectre: ah wat spannend dat is ook nog maar net, ik duim dat het snel raak voor jullie mag zijn. Hebben Julie geen cyclussen gewacht? Nee die ovulatie testen ed gaan wij ook niet doen hoor. Ik wil wel genieten en niet zoals je zegt dat het een moeten wordt..
    @Enna87: aaah spannend!! Ik hoop een bevrucht ei voor jullie deze ronde!

7. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ja de eerste cyclus omdat ik wilde weten hoe mijn cyclus was. Ik was voor de pil zo onregelmatig dat het soms 5 maanden duurde voor ik weer ongesteld werd. En toen moest ik helaas aan een antibioticakuur die slecht is voor moeder en kind tijdens zwangerschap. Dus we moesten het een maandje uitstellen helaas. Nu wachten op m'n ei... Ben benieuwd!

8. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Hallo , ja klopt ik ben overtijd. . Heb vorige week een test gedaan en die was na afleestijd posi. .Maar die tellen niet ik had vorige week maandag de 18 de heel licht veegje bloed zo weinig dat het amper te zien was ,dus dacht ow sh*t daar is het weer doe maar een tampon in ... sorry voor de details en toen ik hem eventjes later eruit haalde zat er niet meer dan alleen het topje bruin aan en sindsdien helemaal niks meer ..

En nog een keer getest en ook negatief alleen een pennenstreep binnen de tijd en die gelden vaak ook niet ...;) en sinds eergisteren doorzichtig rekbaar slijm en gisteren heel vaak steken dan zit je gewoon rustig te praten totaal niet mee bezig en in ene keer dat je omhoog gaat van auw! Wat is dit .. Ik persoonlijk heb deze ervaringen in mijn vorige cyclussen niet gehad .. En ben best wel Door de war vanwege die bloeding wat t nog niet eens echt te noemen is ..Anders zouw ik zeggen dat ik weer een mega lange cyclus heb wat goed zouw kunnen *afkloppen dat er ook geen bloed meer komt natuurlijk hihi * .... Dus nogal onzekerheid hier :).... Dus afwachten afwachten ;) Xxxx

9. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Hier ook voor ons eerste kindje:)!

Al een jaar gestopt met de pil en toen we er voor gingen meteen raak met behulp van ovu testen. Helaas een MK bij 12w. Eerste menstruatie gehad en over 8 dagen hopelijk een nieuw eitje:)!

Al dat wachten is wel spannend, maar heel leuk om dat "samen" mee te maken. Succes!

10. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi :)

Wij zijn ook net begonnen voor een eerste kindje.
    Na mijn onttrekkingsbloeding na 21 dagen al ongesteld geworden. Dit vond ik erg snel. Afgelopen vrijdag helaas weer ongesteld geworden, maar nu na 27 dagen dus dat is in ieder geval netter.

Hopen op volgende maand meer geluk!
    Ook voor jullie!

11. Familjen

Familjen Actief lid

21 jan 2016
    216
    226
    43
    @LJJ hé jeetje balen dat het dan toch zo tegen zit! Dat zijn best lange periodes5 maand... hopenlijk is het nu wat sneller. Nu lekker aan de slag dan maar haha.
    @ bekendeonbekend die details geven niet hoor dat herkennen we allemaal wel toch. Ojee zeg wat spannend!! Ik zal hard voor jullie duimen.
    @Indy89 onee wat naar om te horen :( het is zeker spannend, fijn om dat dan samen te kunnen delen!
    @Linkydink dat is wel netter ja die 27 dagen. Maar kan zijn dat je cyclus dan wat in de war is.

Hebben jullie allemaal een paar maanden gewacht voordat jullie echt bezig gingen?
    Ik heb ergens gelezen dat het beter is om en paar maanden te wachten zodat je lichaam kan ontpillen en als je in de eerste 3 maand na het ontpoppen zwanger wordt heb je een hele hoge kans op een tweeling zwangerschap...

12. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb een cyclus van 34 en 30 gehad! Dus niks te klagen tot nu toe!

13. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Hey ja , ik heb niet gewacht eigenlijk mijn partner en ik hadden het er al over een wondertje ..en had toen drie maanden een koperspiraal (beïnvloed niet je cyclus of wat dan ook) en die heb ik laten verwijderen omdat ik zo'n pijn had hij zat achteraf enorm verkeerd vandaar dus ook de pijn ..

En sindsdien februari 2015 gewoon ervoor gegaan hihi Xx;)

14. Fimaro

Fimaro Actief lid

20 jan 2016
    103
    2
    0
    NULL
    NULL
    #14 Fimaro, 25 jan 2016
    Laatst bewerkt: 25 jan 2016
    Ik lees nu een week mee op dit forum en bij deze de stoute schoenen aangetrokken om zelf ook mee te gaan tikken. Wij gaan voor ons eerste kindje en voor mij zijn termen als NOD, innesteling etc behoorlijk nieuw. Dus ik lees met veel interesse mee en gun iedereen hier een snelle zwangerschap. Mijn geplande NOD datum ligt ergens tussen komende donderdag en zondag (28 en 31 jan) ik weet het niet helemaal precies, omdat ik mijn cyclus nooit heb bijgehouden. Ik weet dus ook niet precies wanneer mijn eisprong was maar vorige week zondag hebben we nog sex gehad... Er is dus een kleine theoretische kans, al reken ik nergens op. Lijkt me stug zo snel en zonder echt zaken bij te hebben gehouden. Maar spannend is het evengoed wel.

15. Familjen

Familjen Actief lid

21 jan 2016
    216
    226
    43
    Welkom Fimaro!
    Er bestaat zeker een kans ja. Ik zal voor jullie duimen.
    Alle termen ken ik ook niet hoor dus gewoon vragen als we iets niet weten lijkt me.

Bekendeonbekend ja wij vinden het lastig om nu nog 3 of 4 maanden te moeten gaan wachten nu we de keus hebben gemaakt om werkelijk voor een wondertje te gaan. Dus wij staan nog in dubio. We hebben nog een weekje voor ik stop met de pil haha
    Wat naar dat je zoveel pijn van dat spiraaltje had, slecht hoor dat ze hem verkeerd hadden geplaatst en je daardoor ook zoveel pijn had.
    Fijn dat dat ding er nu uit is :-D

Hebben jullie allemaal ook werk? En jullie partner ook?
    Willen jullie straks als jullie mama mogen worden ook thuis blijven of blijven werken?

16. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Wij werken inderdaad allebei.
    Ik wil wel blijven werken, maar het liefst maar drie dagen. De vraag is alleen even of dat haalbaar is. Maar dat zien we wel tegen de tijd dat we daar echt beslissingen over moeten gaan nemen.

17. bekendeonbekend

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Hallo ja ben ik ook blij om dat stomme ding ! Hahaha .. Maar heb zojuist naar de huisarts gebeld wil een doorverwijzing naar het Zh om mijn bloed en eierstokken te laten nakijken ...Ik ben voor het laatst nagekeken in februari 2015 of ik geen cystes op me eierstokken had ..En dat kwam omdat ik voor over beharing naar de dokter was gegaan en keken ze waar het vandaar kwam dat kon samenhangen dus vandaar

, maar ik had toen voor hoever ze zagen niks en toen begonnen ook mijn eerste normale cyclus zonder anticonceptie ... En nog steeds niet zwanger ik ben erg bang dat ik meschien iets heb zoals pcos vooral omdat iemand zei dat die zich herkende in mijn verhaal en dat wel heeft ..

meschien komt dit raar over voor anderen en met alle respect !! , maar ik heb lange cyclussen zoiezo van 30 35 dagen en zit nu op dag 49 ... En test was vorige week nog steeds negatief en ik heb ook elke maand dat ik wakker word met brandende pijn in mijn eierstok en dat was voor mijn gevoel elke keer me eisprong en inderdaad paar dagen erna kwam het doorzichtig rekbaar slijm

en nu heb ik dat twee keer gehad deze maand om precies te zijn dat ik met diezelfde brandend eierstok gevoel wakker werd en de laatste keer had ik het vijf dagen geleden dat ik met diezelfde pijn wakker werd en de slijm twee dagen ervoor dus ben echt super onzeker :(

Had vorige week maandag bij het plassen heel licht rose veegje amper te zijn dus tampon erin klaar dacht ik ... En even later zat er niet meer dan een topje bruin aan de tampon en tot op de dag van vandaag niks meer en zoals dit heb ik het ook nog nooit gehad ... En heb nu al paar dagen last van steekjes en krampjes beetje maar niet zoals een ongesteldheid beetje maar niet het zelfde ..En mijn baarmoedermond voelt heel gevoelig aan ... Dus dacht oh kan meschien innesteling zijn en nu ik dat verhaal van iemand anders heb gelezen en iedereen maar tegen mij blijft zeggen dat t waarschijnlijk gewoon een eisprong is ben ik bang geworden :)

Sorry voor t enorme lang verhaal wou het eventjes kwijt en meschien herkend iemand dit meschien wel als een innesteling of een tip ..Wie weet Xx ;)

18. Fimaro

Fimaro Actief lid

20 jan 2016
    103
    2
    0
    NULL
    NULL
    #18 Fimaro, 25 jan 2016
    Laatst bewerkt: 25 jan 2016
    49 dagen vind ik wel echt heel erg lang voor een cyclus bekendeonbekend. Laten we hopen dat het om een goede reden zo lang duurt ;) Maar ik snap dat je dit wilt laten nakijken. Zo word je er ook onzeker van.

19. Fimaro

Fimaro Actief lid

20 jan 2016
    103
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ow wat staat dit er enthousiast in mijn onderschrift, zie ik nu ("over 5 dagen kan ik testen"). Ik gok eigenlijk dat ik voor die tijd allang ongesteld ben, en mocht dat niet zo zijn, dan wacht ik denk ik nog wel wat langer. Kan ook best een lange cyclus hebben. Ik moet nog even wennen geloof ik, aan het onderschrift (ook al heb ik dat zelf zo ingevuld). Gek he ?

20. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Hallo...
    Ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen.
    Ik en mijn vriend gaan ook weer een 1e 😊 bij mij is 4 jaar geleden
    Pcos geconstateerd en zou eigenlijk gelijk aan hormonen moeten. Nu samen met mijn vriend besloten om het eerst te proberen en als het niet lukt over half jaar naar de gynaecoloog te gaan.

Gelukkig al 2x achter elkaar ongesteld geweest en als het goed is aankomend weekend weer... ben zo benieuwd

Vinden jullie het ook allemaal zo spannend

Deel Deze Pagina