Hallo, Op 18 weken had de gyne een vermoeden van een dochter. Gisteren nieuwe echo en kindje lag weer niet goed. Op 16 sept heb ik terug een echo maar op 12 sept is er in de buurt een heel grote babybeurs. Zouden jullie dan al meisjespullen kopen??? Het is echt een buitenkans voor een babyuitzet. Wat denken jullie?
ik zou het pas doen als je 100% zekerheid hebt..je zegt al vermoeden en dat is niet zeker...straks wordt het toch een jongetje..en dan zit je met meisjes spulletjes..wel lastig omdat je zegt dat het een buitenkans is..
Ik zou het ook niet doen. Soms is de eerste echo ook nog onduidelijk als het wel een meisje is, omdat een jongetje 'hem' ook kan verstoppen . Ik had het nog niet gedaan.
Probeer anders de kleuren een beetje neutraal te houden, dus geen roze maar wit/groen/bruin? Deze kleuren kunnen zowel een jongen als een meisje dragen. En als je het graag bevestigd wil hebben kun je misschien een pretecho laten maken zodat je het 100% zeker weet.
Ik zou wel wat durven kopen, maar geen hele meisjesuitzet. Wel een of 2 setjes, maar niet heel veel tot je het zeker weet! Ik dacht zwanger te zijn van een jongen, dus had een blauw vestje gekocht, ik wist het zo zeker! Tot uit de echo bleek dat we een meisje krijgen! Haha, die straks een blauw vestje aan mag. Voorgevoel zegt niet alles...
Tja, wij hoorden ook met bijna 16 weken dat de gynaecoloog neigde naar een meisje maar hij zei er ook bij dat we de kamer nog maar niet moesten verven.... Heb toen al wel een superschattig jasje gekocht bij de Zeeman voor onze 2e meid maar vooral ook omdat het toch niet zo duur was en ik bang zou zijn dat het er anders niet meer zou zijn in haar maatje. Had ook zoiets van: anders geef ik het wel een keertje weg..... Ik zou zeker nog niet alles kopen maar ik kan me voorstellen dat dat HEEL moeilijk is....
Ik zou inderdaad kijken of je de echo wat naar voren kunt schuiven! Want als je op die beurs alles in slaat voor een meisje en het blijkt dan een jochie te zijn dan ben je een hoop geld kwijt voor niks, hoe goedkoop alles op zich ook mag zijn...
Ik zou ook proberen de echo te verzetten (of een pretecho tussendoor plannen) en anders zou ik gewoon lekker wachten met kopen (of eventueel een paar uniseks-pakjes).
ik zou ook nog niets kopen als ik het nog niet wist, zeker niet omdat het op een beurs is, dus je kan het ook niet ruilen
Toen ik de 20 wkn echo met 18,5 weken kreeg, kreeg ik een zekerheid van 98% dat het een meisje zou zijn. Ik ben dus wel meisjes kleertjes gaan kopen. (hoewel ik volgende week nog wel een pret echo heb voor de zekerheid). Maar een ''vermoeden'' vind ik wel een beetje link. Meisjes zijn altijd lastiger te zien. óf er zit niks, óf het is gewoon even niet te zien op de echo. Heeft ze ook een precentage genoemd van hoeveel de kans is, dat het een meisje is???
Zolang ze niet 'met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' kunnen vertellen dat het een meisje is, zou ik het risico niet nemen. Dan maar allemaal neutrale spulletjes kopen. Gaat het alleen om kleding of ook om de hele uitzet qua meubeltjes? Want als het laatste het geval is, dan kun je altijd later met accessoires de boel nog aanpassen aan het geslacht. Dat zou me toch een te kostbaar grapje zijn, mocht het toch niet kloppen.