He dames, Ik heb pcos en na het stoppen met de pil had ik geen cyclus (100+ dagen ) . Ik hoopte dat dit na de bevalling wat beter zou gaan. Maar nu 4 maanden geleden bevallen, geef kunstvoeding, en helaas nog geen cyclus. Hoe is jullie cyclus na de bevalling? En als je er één hebt, wanneer kwam deze weer op gang?
Ik had na de bevalling een cyclus van 28dagen. Na een jaar is het weer teruggevallen in het oude patroon
Na beide bevallingen na vijf weken de eerste menstruatie, daarna ongeveer een half jaar een redelijk normale cyclus en daarna werd het weer dramatisch.
Na de bevalling na 6 weken weer een menstruatie en vervolgens cyclus van 24 / 28 / 30 en toen met de pil begonnen.
Hi! Ik had helemaal geen cyclus meer gekregen na bevalling, is al een jaar geleden. Blijkt Asherman te zijn. (Ook dat er nog bij naast PCOS ) maar bij mij door curretage gekomen.... Heb je het al eens nagevraagd bij gyn of ha?
Nee eigenlijk niet. Ik zou ook niet weten of het geen kwaad kan als ik heel lang niet menstrueer. Ik heb geen curretage gehad, wel een manuele placentaverwijdering. Ik weet niet of dat nog gevolgen kan hebben eigenlijk. Toendertijd helemaal niet aan gedacht.. Misschien deze vragen toch eens voorleggen bij mijn HA.
Ik vraag me dit ook af. Voor de zwangerschap had ik geen cyclus (pcos ook) en O. is nu 13 weken maar nog altijd niets. Ik was laatst toevallig bij de huisarts en vroeg dus of het verstandig was om een keer bloed prikken ofzo. Puur om te kijken of er iets gebeurt. Hij zei dat dit wel mocht maar dat ik eigenlijk pas weer stappen hoef te ondernemen mbt testen/bloedprikken etc wanneer ik weer zwanger zou willen worden. In elk geval was het normaal dat het soms maanden of zelfs een half jaar duurt voordat je cyclus weer op gang komt (áls dit al gebeurt). Ik hoopte dat de zwangerschap mijn cyclus een soort zou resetten maar dit lijkt niet het geval..
6,5 maand geleden bevallen maar een en al ellende. Sinds de bevalling niet gestopt met bloeden, aal een hysteroscopie met verwijdering van restweefsel gehad, priimolut, koperspiraal (uitgestoten), mirena (verzakt) en nu net een lichte pil maar nog steeds continu bloedverlies (varierend van enkele druppels tot toch wel tampon nodig). Vet balen want hiervoor had ik (door de pcos) een cyclus van 200 dagen of meer, dat liever dan dit.
Oh jeetje dat is echt vervelend. Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt. Hopelijk verbetert de situatie snel voor je. Hoe gaat het bij jou? Inmiddels al meer vorderingen? Hier nog geen enkel spoortje..
Ja! Ben vorige week ongesteld geweest. Dus ongeveer 3 maanden nadat mn bloeding na de bevalling gestopt was ☺. Ben benieuwd hoe nu verder!
Ik heb helaas donderdag na een second opninion te horen gekregen dat ik adenomyose heb en hoogstwaarschijnlijk ook endometriose. Ongelooflijk dat mijn oorspronkelijke gyn. dat gemist heeft. Gelukkig is mijn nieuw egyn. een onwijs fijne arts. Toevallig heeft hij 3,5 jaar geleden, toen hij nog in opleiding was, ook mijn oudste zoontje met de vacuum ter wereld gebracht. Ik zei een tijdje geleden nog tegen mijn vriend dat ik niet meer wist wie het was maar dat ik me hem herinnerde als onwijs grappig en dat ik me totaal op mijn gemak voelde bij hem itt. de gyn die mijn tweede bevalling deed. En jawel, hij is nog steeds grappig en geeft nog steeds hetzelfde gemakkelijke gevoel. Ik ben nu op proef een pil aan het slikken voor 3 strips zonder stopweek. Heb nieuwe pijnstillers (tramadol en etorixocib) en moet elke 6 maanden voor een echo en inwendig onderzoek op afspraak en heb elke 2 maanden een telefonisch consult om te bespreken hoe het gaat...
Wat een vervelend nieuws @LW85 . En ik vind het ook wel wat slordig dat je gyn dit over het hoofd heeft gezien. Gelukkig is nu wel duidelijk waar de klachten vandaan komen, zodat je een passende behandeling en controle kan krijgen. Maar zo balen dat jij dit nu weer hebt! Denk je er even klaar mee te zijn na 2x mmm. Nee hoor....
Nou even een update, ik heb nu alweer 6 dagen bloederig (rood) slijm verlies... afwachten wat alles gaat doen