Weer even zo'n moeilijk moment

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lara1982, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lara1982

    lara1982 Actief lid

    16 nov 2007
    361
    0
    0
    Ondertussen gaan we nu ronde 8 in voor een brusje voor onze dochter. Ben nog niet ongesteld maar net wel een spierwitte test en morgen is mijn nod:( Heb wel al wat bruinverlies gespot dus weet dat het morgen doorbreekt.Ik ben heel erg regelmatig en kan de klok er bijna op gelijk zetten, altijd op dag 12,13 knalpositieve ovutesten en dan op dag 27 ongesteld. Bij de eerste duurde het ook 8 maanden maar hebben we wel het zaad van mijn man laten onderzoeken toen het na een half jaar niet gelukt was, dit was toen niet best en we hadden al een afspraak bij de gyn staan maar die mochten we gelukkig afzeggen. We hadden samen al afgesproken dat als het deze ronde niet gelukt was we weer naar de ha zouden gaan om te kijken hoe het er nu voor staat dus dat gaan we ook doen. Maar ben ondertussen zo bang voor wat we te horen krijgen.
    En ik word echt GEK van de vragen of er bij ons een 2e komt:x Het liefste zou ik dan willen schreeuwen: Ik had al zwanger kunnen zijn!!!!! het gaat nou eenmaal niet altijd makkelijk maar ik hou me in en doe maar alsof we er nog niet mee bezig zijn;) Ik merk ook dat het leeftijdsverschil op gaat spelen maar daar doe je niets aan.
    Ja en dan zit je op een verjaardag en dan krijg je te horen dat je vriendin zwanger is van de tweede terwijl ze pas net gestopt was met de pil. Ik ben natuurlijk ontzettend blij voor haar maar het voelt gewoon rot allemaal..

    Sorry voor het lange verhaal maar voel me de eerste dagen altijd even rot:(, meestal gaat het daarna wel weer.
     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ach meid, wat vervelend.

    Misschien moet je bij de mensen die dat vragen (ligt er natuurlijk wel aan wie het vraagt) gewoon uitleggen dat je al een tijdje bezig bent. Dan kun je ook vragen of ze die vraag alsjeblieft niet meer willen stellen...

    Mijn man en ik zijn heel open over onze kinderwens. Als iemand me vraagt hoe het ermee staat zie ik het als een vorm van interesse tonen.

    Maar ja, iedereen pakt het weer anders aan.

    Ik hoop dat er binnenkort voor jullie een roze of lichtblauw wolkje langs komt drijven...
     
  3. BaByVanMij

    6 mrt 2011
    31
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Lara1982,

    Ik begrijp je heel goed! Het is niet leuk dat het zo lang duurt, maar soms is het niet anders..
    Bij mij is het ook hetzelfde verhaal. Wij zijn sinds september bezig om zwanger te raken, maar tot op heden nog steeds niks.. :( Heb volgende week mn NOD, maar voel al wel beginnende buikpijn en rugpijn.. Had vorige week nog last van pijnlijke tepels en misselijkheid, maar dat is nu ook al over :(
    Ik hoop voor ons beiden dat we zo snel mogelijk een POSITIEVE test in ons handen hebben :)
     
  4. lara1982

    lara1982 Actief lid

    16 nov 2007
    361
    0
    0
    @MayD, bedankt voor je reactie. Sommige weten er idd al van vooral de mensen dicht bij ons staan maar tegen mensen die ik niet heel vaak zie heb ik daar geen behoefte aan en soms denk ik gewoon hoe kun je het vragen maar ik vraag zelf eigenlijk ook nooit aan iemand: "en wanneer komt de 2e?" misschien alleen al omdat er ook genoeg mensen zijn die gewoon niet meer kinderen willen.

    @BaByVanMy, ja dat was hier dus het gekke ik had stiekum een heel klein beetje hoop omdat ik dus helemaal geen krampen had deze ronde maar ja iedere ronde is toch weer anders blijkbaar. Balen ook voor jou zeg, ik hoop dat je ook heel snel zwanger mag worden!
     
  5. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik vindt het sowieso al onbehoorlijk dat iemand die vraag durft te stellen... Waar bemoeien ze zich mee!? Inderdaad, er zijn ook genoeg die er maar 1 willen.

    Ook al is het niet zo, als mensen zelf niet bezig zijn om zwanger te worden en het lukt niet, weten ze ook niet hoeveel verdriet ze iemand met zo'n vraag kunnen doen.

    Kop op meid!
     
  6. xxPetra

    xxPetra Niet meer actief

    Wat rot zeg! Je zit waarschijnlijk al hoog in je emotie en als je dan zo'n vraag krijgt kan je het er helemaal niet bij hebben!
    Heel logisch hoor en mensen die dicht bij jullie staan zullen dit vast ook begrijpen en niet met van die domme vragen komen!

    Bij ons weten veel ook dat we een grote kinderwens hebben maar zeker nadat we in het najaar zijn getrouwd krijg je standaard de vraag: ben je nou nog niet zwanger??
    Ik vind het niet erg dat ernaar gevraagd wordt maar de manier waarop stoort me dan wel. Vaak wordt de 1e vraag ook gevolgd door: hebben jullie wel vaak genoeg seks, ik was namelijk heel snel zwanger.
    PPfff!! Zoek een andere hobby ipv ons ermee lastig te vallen:)
     
  7. lara1982

    lara1982 Actief lid

    16 nov 2007
    361
    0
    0
    Hihi ik kom je iedere keer tegen hier op zp:D zitten jullie nu in de 6e ronde? Ik hoop dat het bij jou ook heel snel raak mag zijn meid!!
    Ja ik denk dat de vraag na trouwen idd net zo vaak gesteld wordt als na een eerste kindje. Ik weet ook wel dat het gewoon komt omdat het niet lukt ik me dit soort dingen aantrek.
     
  8. xxPetra

    xxPetra Niet meer actief

    hihi gezellig toch! ik wordt van het forum in ieder geval stukken wijzer en leer dingen die ik nooit wist:)
    succes meid!
     
  9. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Tja, wij zijn al bijna 5 jaar getrouwd. Kun je nagaan hoe lang ik die vragen al krijg!
     
  10. lara1982

    lara1982 Actief lid

    16 nov 2007
    361
    0
    0
    Zkr gezellig!! Ja voor mij is het forum nu vooral een uitlaatklep;) De meeste info wist ik al van mn eerste zwangerschap maar kan er verder niet echt met iemand over praten dus daarom is dit zo fijn!
     
  11. xxPetra

    xxPetra Niet meer actief

    ja idd! en hier durf ik alles ook gewoon te vragen. bij de dokter of bij vriendinnen krijg je soms wel eens rare gezichten en hier durft iedereen alles met elkaar te bespreken!
     
  12. lara1982

    lara1982 Actief lid

    16 nov 2007
    361
    0
    0
    Juist!:D Voel jij al iets geks of net als anders?
     
  13. xxPetra

    xxPetra Niet meer actief

    Ik heb toevallig net op je andere topic gepost (over vruchtbaar slijm):D
    Volgens mij heeft mijn lijf vorige maand al het slijm opgemaakt. Die cyclus heb ik de hele tijd door veel slijm verloren en ook tijdens ovulatie een duidelijke aanwezigheid van vruchtbaar slijm maar deze maand....bijna niks:(

    Daarnaast heb ik deze maand ook 3 dagen lang een knal positieve ovulatietest gehad (dag 14,15,16)...daarna niet door getest want ze waren op en werd er helemaal gestresst van. Ik heb mijn eisprong op dag 18 gevoeld dus dat zou betekenen dat ik na de 3 knal testen nog 2 dagen positief getest zou hebben....
    (normaal is eisprong op dag 15/16)
    Dus mijn lijf doet een beetje raar van de maand :D
    Andere maanden voelde ik echt van alles maar tot nu toe voel ik eigenlijk helemaal niks....

    en jij? ik zie aan je banner dat je cyclus net weer opnieuw is begonnen. Voelde jij van alles?
    De hoeveelste ronde is dit voor jullie?
     
  14. lara1982

    lara1982 Actief lid

    16 nov 2007
    361
    0
    0
    Oh dat klinkt toch wel spannend bij jou hoor ik duim voor je!
    We gaan hier nu de 8e ronde in, ben nog niet helemaal ongesteld maar wel al bruinverlies dus morgen zal het losbarsten ben ik bang. Ik had deze ronde voor het eerst geen krampen een paar dagen voor NOD dus stiekum wel wat hoop maar blijkbaar kan je lichaam je goed voor de gek houden.
     
  15. BaByVanMij

    6 mrt 2011
    31
    0
    6
    NULL
    NULL

    Helemaal mee eens meid.. :) Ik vind het echt een fijne site!!
     

Deel Deze Pagina