eerste test: bloedprikken dag 3 en 21

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door betties, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hallo,

Deze maand ben ik gestart met het eerste onderzoek. Dir is ronde 18 voor een tweede kleine. Voor mij is dat bloedprikken op dag 3 en dag 21 van de cyclus. Ik had de formulieren al maanden in huis, maar na de zoveelste mislukte ronde ga ik deze maand maar eens aan de slag. Dag 3 heb ik gehad, vandaag is dag 21 dus morgenochtend weer prikken. Ik heb dan vrijdag aanstaande een afspraak bij de gyn.

Ik heb de aangevinkte categorieen op het bloedprikformuler gegoogeld en zie dat er gecontroleerd wordt op allerlei hormonen die iets te maken hebben met de rijping van je eicel en eisprong? Morgen wordt er alleen geprikt op lh. Wat ik een beetje raar vind is dat de eerste keer op dag 3 nog midden in je menstruatie zit en dag 21 is alweer ruim na de eisprong (bij mij was dat dag 14 deze ronde). Wat zou er dan te meten zijn?
    Iemand al uitleg gehad over wat er uit deze test blijkt?? Natuurlijk ga is dat vrijdag bespreken, maar een beetje voorkennis of ervaring is wel prettig.

Overigens heb ik een beetje hoop dat ik zwanger ben. Ik heb sinds de eisprong zere tepels en mijn boobs doen nu behoorlijk pijn en zijn voelbaar groter. Gisteravond een felle steek in mijn vagina... ik hoop dat dat goede tekenen zijn! Als dit aanhoud dan ga ik voor de afspraak maar even snel teen zw test doen en hoop ik dat er wat uitkomt! De afspraak is op dag 26 van mijn cyclus. Zou toch een droomscenario zijn dat ik de gyn kan bellen dat de afspraak niet door hoeft te gaan!:D
    Zo balen dat testen nu nog geen zin heeft, zucht... geduld!

2. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    Hee meis, spannnd allemaal!
    Ik moet Ook bloed prikken maar alleen op dag 2 of 3 van mijn cyclus. Waarom je op dag 21 lh moet
    Prikken vraag ik me eigenlijk ook wel af.. Je zou eerder denken aan progesteron ofzo...
    Ik ben benieuwd. Hopelijk is het allemaal niet meer nodig en ben je gewoon zwanger!!!
    X

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Op dag 3 worden alle hormoonwaardes nagekeken die te maken hebben met de aanwezigheid en groei van eicellen. Op dag 21 word je geprikt op progesteron om te kijken of je een goede eisprong hebt gehad.

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    ja, foutje, het is inderdaad progesteron. Vandaag geprikt. Nou, ik hoor het vrijdag wel. Ik denk dat er niets aan de hand blijkt, deze maand had ik een knalovulatietest en een dag later flinke buikpijn. Dus die eisprong was er wel denk ik dan als leek...
    Nu hopen dat ik gewoon al zwanger blijk te zijn. Boobs nog steeds zeer en vanmorgen in mijn bed een soort drukkens gevoel op mijn schaambeen (daaronder). Gek gevoel, hopenlijk goed nieuws. Ik heb van zwanger en kids ultragevoelige zwtesten, er staat op dat je 6 dagen voor nod al kan testen, maar ik durf niet. Dat zou nu ds kunnen, daag 22 van de (vermoedelijk) 28... Ik wil wachten tot donderdag of misschien zelfs vrijdagochtend.

En anders dan hoor ik graag wat de gyn te melden heeft. Wat duurt de week nog lang...

Deel Deze Pagina