Hallo allemaal, mijn man en ik worden opnieuw helemaal gecheckt, Ik met een HSG en bij mijn man moet zijn zaad ingeleverd worden (proefcapacitatie) om te kijken of we geschikt zijn voor IUI. Nu vraag ik me dus iets af, misschien een gekke vraag; Bij het opwekken, mag dat dan met iets van crème of op een andere manier dat we het wel op tijd opvangen in het potje? Ik heb namelijk wel gelezen dat de penis gewassen moet zijn voor het opwekken voor eventuele urine wat zaaddodend kan zijn, maar jullie snappen wat ik bedoel toch....? Haha schaam me beetje, en durfde het echt niet aan de gyn te vragen maar anders gaat het een beetje moeilijk snap je? hoop dat iemand antwoord kan geven op deze gekke vraag x
Ik heb begrepen; geen lotion of wat dan ook. Alles kan de test beinvloeden en dat wil je niet! Ookal zit het niet in het bakje; tijdens stimulatie, zit het ook aan de hand en kan het zo (zij misschien microscopisch weinig, maar toch genoeg om zaadjes te beinvloeden) toch meekomen.
Moet eerlijk bekennen dat wij eerst oraal bezig waren, weer gewassen hebben en toen met hand en spandiensten zijn verder gegaan.
In principe mag je niks gebruiken, gewoon op de ouderwetse manier dus Speeksel door zaadcellen, waardoor het resultaat niet betrouwbaar is, zelfde geldt voor glijmiddel en lotion etc. Ik heb m'n vent dus elke keer heel saai gewoon in z'n eentje naar de badkamer gestuurd om het zelf te regelen..
dank jullie wel voor de reacties! Wordt wel een lastig klusje zo, denk dat het bij de ene toch makkelijker gaat dan bij de ander...
Mijn man heeft het altijd zelf gedaan. Ik was ook niet vlak bij om het niet zo gênant te maken. Hij vond het l een gedoe genoeg met poten wilde dat niet met z'n tweeën doen en dat vond ik prima! Succes!
Dat denk ik ook. Duurde bij mij en vriend ook wel ff omdat het voor hem toch raar was. Wij moesten het in het ziekenhuis zelf doen en opvangen. Dus ik had een makkelijk strapless topje aan gedaan en die omlaag getrokken bh losgemaakt voor zijn neus en hem een beetje daarmee opgewonden gemaakt. Dat kwam spontaan in me op op dat moment. Toen ik dat deed ging het ineens ook wel een stukje sneller en had ie het potje vrij snel gevuld Want omdat hij het wel eens eerder heeft moeten doen een paar jaar geleden en het toen heeel moeilijk ging wilde hij het ook absoluut niet alleen doen. Maar dat was bij ons voor niks geweest want ik bleek vlak na dat wij een zaadtest hadden gedaan was ik al bevrucht van mijn vriend hihi De uitslag zelf was ook gewoon goed ondanks dat de dokter zei dat de kans erg klein was dat wij kinderen konden krijgen.
haha! Wat fijn dat het eigenlijk voor niks was! ja ik denk dat ik hem ook maar gewoon een handje help, Gelukkig mogen wij het gewoon thuis doen!
Jaa dat scheelt echt al een hele hoop als je dat gewoon thuis kan doen. Is toch weer een heel andere omgeving . Maar ik zou zeggen leef je uit hihi succes