hoi meiden, ik hoop dat jullie mij kunnen gerust stellen maar hoop ook dat jullie eerlijk advies geven als je denkt dat het niet goed zit. ik ben nu 13 weken zwanger en tot mijn schrik had ik vanmorgen( tussen de middag dus niet bij het opstaan) een paar druppels helder rood bloed in mijn onderbroek. toen ik afveegde was het wat bruinig van kleur. ik heb toen voor de zekerheid een maandverband je gebruikt en daar zaten ook nog ( letterlijk 2 druppels bloed in. wat moet ik nu??? ik wordt hier zo onzeker van. :S of zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat je placenta gaat werken?? groetjes pamsie
Het zit vast wel goed . Het is maar een beetje bloed en zolang het geen stolsels heeft en jij geen krampen hebt is het waarschijnlijk een gesprongen vaatje. ik heb zelf ook in de 13e en 14e week bloedverlies gehad en er was niks aan de hand. maar bel even met je vk en vraag of ze even hartje komt luisteren om je gerust te stellen.
Ik zou zeker de vk bellen. Als je geen krampen hebt zou ik me niet teveel zorgen maken maar aan de andere kant ben je al wel 13 weken en zou je niet direct bloedverlies verwachten. Gewoon even de vk bellen, zij is de enige die er iets zinnigs over kan zeggen want die kent jouw zwangerschap. En sterkte!
vergeten te vermelden ik heb wel kramp gehad maar dat had ik gisteravond al en nu is het ook al weer weg
Ik heb bij 13½ week ook bloed verloren en niet zo'n klein beetje ook. Dat echt dat het voorbij was, het bloed liep er gewoon uit. Maar ... zie mijn banner. Ben al bijna 38 weken zwanger. Ik zou even de VK bellen en het bloedverlies melden. Kun je misschien ter geruststelling een echo krijgen. Bij mij was het zo dat de placenta voor de baarmoedermond lag en dat daar het bloedverlies vandaan kwam. Ik heb een aantal dagen op bed gelegen en toen was het over. Een paar weken later weer gehad maar er was niets aan de hand.
Ligt je placenta bij de baarmoedermond (placenta praevia)? Daar kan je zomaar bloedingen van krijgen. Maar of die placenta op die manier ongunstig ligt hadden ze eigenlijk met je eerste echo al moeten zien. Schrikken zeg. Ik zou absoluut de vk bellen, ze kunnen op deze termijn vaak het hartje wel horen, of misschien kunnen ze je geruststellen met een echo. Dat wordt bij bloedverlies geloof ik ook wel eens gedaan.
ja iedereen raad toch aan om de vk te bellen dus dat ga ik morgen toch maar doen voor de zekerheid. ja ik vind het ook wel heel eng. of de placenta naar voren ligt weet ik niet er is in elk geval niks over gezegd. buikpijn begint ook weer op te zetten. maar nou moet ik zeggen dat ik van het weekend ook niet helemaal fit was. liep van onder en boven leeg dus dat zegt misschien ook niet alles. het voelt nu gewoon heel dubbel. het waren misschien hooguit 10 duppels bloed waarvan misschien 5 helderrood. en het stomme is toch voel je je niet op je gemak als je geen zekerheid hebt. heb overigs volgende week woensdag een afspraak staan bij de vk maar vraag wel of dit dan eerder kan of dat ik even langs kan komen om naar het hartje te luisteren. had vandaag ook gelijk een angelsound besteld ook al zijn daar de meningen over verdeeld. ik ben een behoorlijke piekeraar en het kan mij op dat moment wel gerust stellen.
hoi meiden, ik had vanmorgen weer kramp dus heeft mijn man de vk gebeld. zij is langs geweest en we hebben even naar het hartje geluisterd. alles was goed ze wil alleen wel dat ik even mijn urine laat onderzoeken op een eventuele blaasontsteking. het bloed kwam waarschijnelijk van een gesprongen bloedvaatje. ze zij trouwens ook nog dat de hartslag nu klonk als een meidenhartslag. maar zei er ook bij dat het een beetje bakkerpraat is. in elk geval bedankt allemaal voor jullie medeleven en adviezen.
geen idee dat zei ze niet maar vrij snel in elk geval volgens haar goed niks om me zorgen over te maken. waarschijnelijk gewoon een bloedvaatje gesprongen dus ik ben in elk geval heel blij. en volgende week hoor ik het hartje dan al weer omdat we al een afspraak hadden staan en die hebben we gewoon zo gelaten.