Weer onze meisjesnaam "weggekaapt"

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxter, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    och wat sneu!
    en dat 4 x.... niet te geloven toch!

snap heel goed hoor dat het bijzondere van ''jullie naam'' dan weg is!
    het is juist zo leuk dat je al weet wat de naam wordt en als je dan keer op keer die naam weer hoort , zo dichtbij.... dan is het speciale er wat af he!

want nu ga je steeds bedenken hoe de anderen zouden reageren.
    miss kun je toch bij de mooiste naam die jullie jullie dochter willen geven , in gesprek gaan?
    bedoel , het is toch ook best een compliment lijkt me dat jullie haar ook die naam willen geven!

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Idem. Er zijn meer hondjes die fikkie heten.

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja maar denk dat het juist ook wat gaat om het ''speciale gevoel'' hoe je je kindje wilt noemen!

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou het ook niet doen, al hebben wij Sil een naam gegeven die als koosnaampje wel heel veel voorkomt in onze omgeving (veel Sylvia's, Silvana's etc.). Dat vonden we nog wel te overzien, omdat het toch vooral mensen waren die we weinig zien en de enige die ook Syl genoemd wordt en die we wél vaak zien, vinden we het wel een leuke stiekeme vernoeming voor (vindt ze zelf ook, haha).

Bij iemand die je vaak ziet, zou ik idd toch voor een andere naam gaan, vanwege het 'jouw-mijn >naam<' gedoe in gesprekken, zeker als het ook écht dezelfde naam is.
    Wel ontzettende pech, hoor, dat het je zo vaak gebeurt!
    Sterkte met zoeken. Gelukkig heb je nog even...

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Maar we zien elkaar juist wel vaak..

Lastig zeg, aan de ene kant denk ik, ja daaag, dit is nou al de zoveelste keer, nu geven we gewoon de naam, aan de andere kant vind ik het inderdaad minder speciaal..

bedankt voor alle lieve reacties in ieder geval, mn emo hormonen bui is een beetje overgewaaid :)

6. tulip

tulip Niet meer actief

dat is zeker balen, bij de eerste 2 namen dacht ik: tja die komen regelmatig voor, maar de laatste 2 totaal niet. Ik snap ook wel dat je niet dezelfde naam wil geven, als je die mensen vaak ziet. Maar ja, als jullie er echt gek op zijn??

7. Bri

Bri Niet meer actief

Bij naaste familie zou ik het zeker niet doen (balen, maar toch een nieuwe naam kiezen). Bij vrienden zou ik het nog overwegen. Rare gedachte misschien, maar familie blijft altijd familie, terwijl vriendschappen door de jaren heen kunnen veranderen. (dan nog, het kan altijd gebeuren dat er 2 zullen zijn met dezelfde naam, ook op latere leeftijd. Mijn neef is getrouwd met een vrouw die dezelfde naam heeft als een nichtje van ons. Ze hebben nu dezelfde voor- en achternaam. Kan gebeuren. Ze hebben er (natuurlijk) niet voor gekozen om haar een andere naam te geven, of dan maar niet te trouwen.)

meid, wat ontzettend balen dat dit je nu alwéér gebeurt. Je weet als geen ander dat er belangrijker dingen zijn, maar het blijft heel vervelend.
    Er zijn meer leuke namen en ooit zul je niet anders weten dan dat je dochter die andere naam heeft, en dat die bij haar past als geen ander. Een andere troost kan ik je niet bieden, sorry...

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik kan me je frustratie op het moment heel goed voorstellen.....ik wilde namelijk een soort gelijk topic openen omdat ik op het moment enorm baal.

Een collega heeft (wat ze me al vertelde voordat ze bevallen was) een week geleden een dochter gekregen met dezelfde naam als onze pas geboren dochter. Het voelt niet leuk, heb toen ik het berichtje hoorde dat ze bevallen was even zitten huilen. Ik wilde zo graag een naam die je bijna niet hoort en dan blijkt dus dat we dezelfde meisjesnaam hadden. Heb haar toen ook gezegd dat ze moet doen waar zij zich prettig bij voelt, aangezien wij de naam niet meer kunnen veranderen (wat ik ook al niet van plan was). Maar goed, toen het definitief was...pffff

Doe gewoon waar jij je goed bij voelt.....wij noemde haar al bij haar naam toen ik nog zwanger was, dus ze was al echt onze E.! En dat was bij mijn collega ook, dus een andere naam geven is toch dan toch gek. En waarom zou je je kind een andere naam geven, terwijl jij die andere mooier vind....

Ik vind het dus eigenlijk heel dubbel....ik geef mijn collega groot gelijk dat ze gewoon de naam nemen die ze al die tijd hadden, maar aan de andere kant vind ik het mooi k*t dat ze die naam gekozen hebben!

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik heb het nou 1 keer gehad maar jeetje jij hebt wel heel veel pech zeg!!!! dat is toch stom toeval, en dan zo vaak!!

ik kreeg ook een geboortekaartje in de brievenbus, ja hoor zelfde naam waar we al zooolang over aan het waren dubben..
    ik baaaaalde echt enorm... maar wilde die naam ook absoluut niet meer.

Nou dat wordt weer een naam verzinnen en dan maar hopen dat niemand hem ook heeft... rot gevoel is dat he!

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Daarom maak ik hem altijd al aan iedereen bekend voor dat ze geboren is als het al bekend is nemen mensen hem meestal niet meer, heb ik bij alletwee de kids zo gedaan hihi nu heeft Dean wel redelijk alledaagse naam (helaas want toen ik hem koos waren er dat vorig jaar maar 5 keer uitgegeven) en nu is het een massanaam, vind ik zwaar balen maar goed onze dochter Miley is gelukkig nog wat minder bekend en ik ben heel duidelijk geweest naar mensen in onze familie dat ik hetzelfde noemen niet waardeer en gelukkig zijn ze zelf wel zo origineel genoeg om een leuke n aam te verzinnen... wat vreemde mensen doen maakt me niet zoveel uit (heb ik ook geen invloed op haha) maar direct om me heen zou ik dat niet zo waarderen dezelfde naam of een naam "inpikken", is erg jammer dat het al 4 keer gebeurd is zeker als je al zo'n rotperiode heb gehad he meid...

11. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wat vervelend dat je al zo vaak van naam hebt moeten wisselen, lijkt wel een vloek op te zitten.

Hier hebben we de naam ook al en heeft even wat voeten in de aarde gehad om er samen uit te komen en ben dan ook niet van plan een andere naam te kiezen, zou ten eerste niet weten welke en vind deze naam zo mooi.
    Nu verwachten we in de familie momenteel verder geen baby`s maar 2 vriendinnnen wel maar ik denk niet dat die deze naam zouden kiezen en zo wel tja dan is het jammer de bammer maar die vna ons krijgt deze naam.

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Jeetje wat irritant zeg. ik zou dan ook op zoek gaan naar een andere naam, als die mensen zo dichtbij me staan.

Onze dochter heet Valerie, Jasmijn stond ook op mijn lijstje, misschien een beetje in dezelfde stijl en ik ben maar een forumgenootje! ;)

13. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    jeetje dat is niet leuk....
    Ik ben onverwachts zwanger maar heel gewenst maar in onze omgeving zijn er ook een boel zwanger...nu hebben wij de namen al uitgezocht voordat ik zwanger was hahaha en nu maar hopen dat niemand uit onze kenissen en/ of vriendenkring onze naam ook overneemt...

Ik vind het wel super erg voor je en ik snap dat je ervan baalt!! Sterkte en succes met het uitzoeken van een nieuwe naam...en deze wordt veel leuker dan al die andere namen, dat weet ik zeker ;)

Liefs Pien

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bedankt meiden :D

15. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zou de naam echt niet veranderen. Julia heet Julia al vanaf dat we weten dat we een meisje krijgen. Zou de buurvrouw, nichtje, collega een dochter krijgen met die naam....tja!
    Nu ook zo, ik ben weer zwanger van een meisje en zij komt Jasmijn te heten (toevallig he?;) ) Het maakt mij niets uit of een baby straks geboren wordt met dezelfde naam.

16. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    ik heb bij beide zwangerschappen flink in spanning gezeten omdat er meerdere kinderen geboren werden. gelukkig niet met 'onze' naam.

ik zou dus ff flink balen, en dan met frisse moed op zoek gaan naar een andere leuke naam. er zijn er zoveel!!! probeer t van je af te zetten meid, das de beste optie. (maar je mag er natuurlijk best ff over klagen en t van je afschrijven hier, heerlijk!)

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

mee eens!

ik vind de naam Nikki erg leuk voor een meisje. We hebben nog meer namen voor een meisje die we erg leuk vinden, mocht er nog eens een dochter komen.
    Nu bedacht ik me laatst dat het directe neefje van Collin (zoontje van mijn zwager en schoonzusje) al een direct nichtje heeft die Nikki heet (dochtertje zus van mijn schoonzusje) en die zal hij ook regelmatig zien dus dat wordt erg ingewikkeld voor het jochie als hij 2 directe nichtjes heeft die allebei Nikki heten. Daar hou ik dan wel rekening mee en tenslotte hebben we nog meer mooie namen.
    En eerst maar eens zien of Collin over een paar jaar een zusje of misschien wel een broertje krijgt.

18. Yelice

Yelice Niet meer actief

Gewoon de naam geven die jij wilt meid! onze favoriete meisjes naam is ook ingepikt door een familie lid terwijl zij wel wist dat wij die naam al jaren hadden vast staan.
    Nu hebben me man ik tegen elkaar gezegd we zien ze amper ( bijna nooit) dus waarom zouden wij ineens een andere naam moeten kiezen? wij vonden die naam al jaren mooi en hebben altijd gezegd voor een meisje wordt het ......

Flink balen is het wel :(

19. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    En wat vind je van Feline?

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

jeetje wat vervelend allemaal!!!
    Ik zou haar gewoon de naam geven die jullie willen hoor!

Deel Deze Pagina