Zorgen maken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hallooo, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallooo

Hallooo Niet meer actief

Hallo allemaal,

Morgen wordt mijn zoontje 1 en soms maak ik mij zorgen om zijn ontwikkeling. Niet qua motoriek al is hij niet de snelste. Hij wordt morgen 1. Hij tijgert, kan zich optrekken en langslopen. Ik maak me wel zorgen om het nauwelijks reageren op zijn naam en dat hij geen gebaren maakt. Wanneer hij speelt of ergens mee bezig is en ik roep hem bewust reageert hij gewoon echt niet. Ook zegt hij nog geen woordje. Hij is wel heel de dag aan het brabbelen. Hij zwaait niet, klapt niet in zijn handen en wijst niet. Wat hij wel doet vanaf 9 maanden is hiep hiep hoera. Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar mensen bij wie hun kindje dit ook pas heel laat deed en geruststellende verhalen..

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn zoon is nu 14 maanden. Zwaait al wel een tijdje maar wijst niet, doet niet hiep hiep hoera, reageert sinds kort pas echt op zijn naam, daarvoor oostindisch doof ofzo. Hij brabbelt een hoop maar zegt verder niks. Volgens mij is het allemaal heel normaal en is hij echt niet heel laat hoor.

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Elk kindje doet het op zijn eigen tempo, ik heb ook fases gehad waarbij ik me zorgen maakte om mijn jongste, omdat ik dacht dat ze dingen niet deed die ze allang moest kunnen. En net als ik dan op het punt stond om het aan te kaarten bij het cb of de huisarts dan deed ze het ineens. Zomaar uit het niks. Ik zou het dus nog even afwachten tot je met 14 maanden weer een bezoekje hebt bij het cb. Geef hem even de tijd! Als ik het verder zo lees doet ie het motorisch hartstikke goed! :)

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    #4 podiki25, 5 aug 2016
    Laatst bewerkt: 5 aug 2016
    Mijn zoontje reageerde ook niet op zijn naam op die leeftijd. Alle kindjes rondom ons klapten in de handjes, zwaaiden, sommigen deden zelfs 1 vingertje omhoog als je vroeg hoe oud ze werden, etc.
    Die van ons niet. Ik weet dat ik me toen ook zorgen maakte. Uiteindelijk is het allemaal wat later gekomen. Hij kroop wel, dat wel. Nu is mijn zoontje een lenig en fit kind dat kan puzzelen als de beste, een spraakwaterval (3-talig), zwaait naar iedereen, klapt in zijn handjes en luistert enorm goed naar zijn naam :).

Zus gelijkaardig: Ze kroop ook wel maar luisterde absoluut niet naar haar naam. Klappen deed ze wel. Zwaaien pas na haar eerste verjaardag. En nu doet ze niets liever dan "allo" zeggen en zwaaien naar iedereen. Maar luisteren naar haar naam doet ze nog steeds niet. Ze kent hem nochtans, want als papa broer op de schouders neemt dan loopt ze naar hem of naar mij en zegt ze "Judith ook!" (eigenlijk zegt ze "Oedit ook" maar kom het lijkt er op.... Ik denk dat het haar gewoon niet interesseert dat ik haar roep, haha. Want als ik dan stilletjes zeg "Judith, koekje?" (bij wijze van test al een paar keer gedaan), dan draait ze zich om en komt aangerend....
    En ik weet nog dat ik rond haar verjaardag net een evaluatie gesprek had met haar juf van de crèche en dat ik daar bijna in tranen zat want mijn dochter wou niet aan de hand lopen, liet zich vallen, zette haar voeten scheef als je met haar aan de hand wou lopen. Een vriendin die kinesist is had me gezegd dat ze 1 beentje "sleept" als ze kroop etc. Enneuh...2 weken later liep ze los. En goed. Voelde ik me even stom toen ik de juf weer zag...

Elk kind is anders. Ik herinner me bij de eerste dat ik echt overal onzeker van werd. Groeide hij wel goed (was echt een mager baby'tje)? Hij praatte pas veel later dan de rest van de kinderen, hij wou niet zwaaien, wou niet in de handen klappen, wou geen handjes draaien of iets dergelijks. Wou geen hip hip hoera mee doen. Alles waar andere babietjes van beginnen te gieren van het lachen deed hij niet. Als ik jouw verhaal lees dan denk ik aan mezelf in die tijd. Maar ik kan je verzekeren dat het allemaal wel in orde zal komen hoor. Alles op zijn tijd.

5. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zoontje vandaag! Hier bijna 1.. klapt sinds gister. Zwaait nu net een paar weekjes en doet hiep hiep hoera. Brabbelt wel een hoop. Komt echt vanzelf wel, het is niet dat hij vandaag 2 is geworden ofzo ;) En langslopen is toch ook al super?!

Deel Deze Pagina