Ik realiseerde me net ineens dat mijn zoontje al 4 weken ouf is en dat ie dus (denk ik) ook wat langer wakker kan zijn overdag.. Ja toch? Ik ben zo bang dat ie dan over zn slaap heen komt en niet meer kan slapen.. Heb m vandaag al een paar keer na een flinke gaap naar bed gebracht, en echt niet dat ie ging slapen.. Klaarwakker! Paar keer laten huilen (zachtjes) en 1x met succes, 4 uur geslapen! Zo lang ie niet huilt als ie bij mij is, uit bed dus, kan ik hem er toch bij houden? 2e kindje, en 2x zo onzeker haha
Raar is dat hè, hier ook een tweede en ook veel onzekerder.... Ik zag dat zelf niet aankomen. Lastig met die slaapjes en ik kan je niet helpen. Ik kan mijn eigen zoon nog niet eens lezen met slaapjes ect! Wou je ff sterkte wensen! Hier begin meneer ook minder te slapen rond de vier weken, maar dat had wrs een medische oorzaak! succes!
Ik merk dat het bij hem echt aandacht is, ik pakte hem, nam m mee naar de woonkamer en hij bestudeerde zijn zus, af en toe een soort lachje en heel lief en rustig. Nu weer een flinke gaap dus toch maar weer op bed. Hij mag over een half uurtje eten dus denk niet dat ie gaat slapen, al merkte ik wel dat ie nu nog geen honger heeft. Anders hapt ie in alles wat ie tegen komt haha
Als je wacht tot hij gaat huilen wordt het waarschijnlijk alleen maar moeilijker om in slaap te komen. Zie je geen andere signalen? Rood rond de oogjes, wrijven in de oogjes, staren, gapen... Dan kan je hem wakker in bed leggen. Het hoeft niet gelijk iedere keer te lukken natuurlijk, je mag ook best jezelf de tijd gunnen om aan je nieuwe kindje te wennen!
Ja ik zie heel veel signalen.. En elke keer leg k m toch weer weg. Ook als ik hem op mn borst leg gaat ie niet slapen. Hij is nu alweer vanaf half 8 vanmorgen wakker. Alleen vanmiddag 3 uur geslapen... In slaap laten huilen in zn bedje word weer krijsen, en dan kan ik hem echt niet laten liggen..
Geef je de medicatie nu zoals beschreven in je andere topic? Volg je de leefregels op zoals gevraagd in nog een ander topic? In 2 andere topics krijg je vragen, adviezen en tips. Toch reageer je daar niet op en open je een nieuw topic. Waarom?
Ik kon mijn dochter op die leeftijd (een laar weken geleden dus haha) helemaal niet lezen wat vermoeidheid betreft. Ze gaapte weinig en kijkt met grote ogen de hele kamer/box rond. Heb vanaf 6 weken een uur wakker aangehouden en dan naar bed en dit werkte goed. Het uur werd langzaamaan iets langer en nu kan ik wachten tot ze zelf een beetje begint te mopperen. We hebben wel heel duidelijke regelmaat. Dus na voeding even lekker bij mama of papa knuffelen, dan in de box en 1x muziekmobieltje aanzetten. Even alleen in de box laten 'spelen' en na uur inbakeren, naar boven, slaapliedje zingen, in bed leggen, kusje en weg. Kort en bondig. De tijd dat ze wakker is kan echter per keer verschillen. Kan variëren tussen 1 uur en 2 uur. Gisteren bijvoorbeeld heeft ze bijna de hele dag van voeding tot voeding geslapen, was na een fles maar een kwartier wakker, begon toen weer te mopperen en wilde weer naar bed. Groeispurtje denk ik...
Ik merk nu dat ie niet een beetje moet gapen, maar "heel erg" moet gapen voor ie klaar is om zelf in bed in slaap te khnnen vallen. Tenminste, dat is vandaag 2 keer voorgekomen. Dan doet ie nog wel even huilen, hooguit 10 min en dan is het stil. Dus misschien heb ik nu eindelijk een manier gevonden.
Ja mijn dochter heeft het ook even nodig om te huilen voor ze in slaap valt. Dit was max 20 min, maar meestal zo'n 10 min. De afgelopen 2 dagen huilt ze echter amper, gaat dus de goeie kant op Hopelijk heb je nu ook zijn maniertje gevonden
Net moest ik mijn dochter weer voor het eerst naar school brengen en ophalen. De rest van de dagen zit ik dus heel de dag binnen. Blijbaar doen die uitjes m toch goed, want hij slaapt nu weer..
In mijn ogen komt het redelijk overeen. Als je de medicatie goed geeft icm de leefregels toepast zal een kindje geen of nauwelijks onrust krijgen vanuit de reflux. Dus als dan de onrust blijft weet je, en dus ook de mensen die je topic lezen, dat het niet daar vandaan komt. En snap wel dat je een nieuw topic wilt openen