Een beetje een vreemde vraag maar herkent iemand dit? Ik vind het zo gek namelijk. Mijn zoontje is 22 maanden en zit soms in een badstoel, maar soms ook los samen met mij. Hij kan dat namelijk prima. Maar nu is het dus voor hem sinds kort heel leuk om zich in expres in water te verslikken. Hij gaat dan op zijn buikje liggen of juist op zijn rug en doet wild waardoor en water in zijn mond komt waardoor hij zich enorm verslikt. Hij lijkt dit leuk te vinden. Ik heb dit natuurlijk afgestraft en uitgelegd dat dit niet goed is. Adem inhouden snapt hij nog niet. Ik zet hem nu dus weer in een badstoel maar dit is natuurlijk minder leuk voor hem. Wat is dit gedrag? Hoort dit er gewoon een beetje bij? Ik vind het zo eng want hij verslikt zich dan echt heel erg waardoor hij bijna braakt. Overigens is dit alleen in bad. In drinken ofzo doet hij dit niet.
Herkenbaar. Onze dochter van 15 maanden doet dit ook expres. Zij buigt zich voorover en neemt dan zo'n grote slok badwater dat ze zich verslikt en lijkt dit erg grappig te vinden. Ook wij zeggen haar dat ze dit niet mag en vaak stopt ze na die ene keer maar het is wel even schrikken! Ze is ook zo snel, op het moment dat we het zien heeft ze de slok al binnen...
Jaaa, onze dochter van 22 maanden doet dit ook in bad! Ik bestraf haar niet. Ik zie het een beetje als spelend met water leren omgaan. Nieuwtje is er binnenkort vast weer vanaf En schijnt dat ze adem inhouden echt even moeten leren en dat kan alleen maar door het te 'doen'!
Hier doet zoonlief het ook!! Vind het ook hilarisch om badwater te drinken. Vanuit een beker of gewoon hoofd in het water en zuigen maar.. Overigens zit ZL hier nog altijd in het badstoeltje. Vind het een ideaal ding en hij vindt het zelf ook prima! Dus ik laat hem er lekker inzitten.
Dit hier ook. Maar al heel lang "alleen" in bad of met één van ons. Hij gaat ook op zn buik liggen en probeert dan voorzichting zijn hoofdje onder water te houden . Echt uitproberen en testen hoe water werkt. Ik vind dat juist goed.
Dochter 12 maanden doet het ook In het begin speelt ze nog heerlijk en dan gaat ze spoken, water drinken, opstaan... Ik probeer haar af te leiden met een spelletje.
Hahah oh genoeg kindjes die het doen dus. Fijn om te lezen dat het niet vreemd is ofzo. Hij zit regelmatig zonder stoeltje in bad maar sinds hij dit doet is de badstoel Weer terug. Vindt het een ideaal ding, en er zitten speeltjes op dus maakt het wat leuker. Ik ben wat angstiger geworden nadat ik laatst een verhaal had gehoord over een ouder kindje die veel water had ingeslikt en pas uren later overleed in zijn slaap. Oké dat gebeurd natuurlijk zelden maar als je zoiets hoort ben je toch nog alerter op verslikken. Bedankt voor de reacties.
Ja, dat verhaal heb ik ook gehoord en sindsdien vind ik het ook akelig als ze het doet! Daarvoor bestraften we het ook niet, zag ik het ook als ontdekken. Maar door dat soort verhalen wordt je wel bang...
Ik herken het ook, zowel in bad maar dan oefen ik met uit een beker drinken en dan gaat hij zich bewust verslikken, en een lol dat hij heeft..als met eten. Dan heeft hij teveel in zijn mond en verslikt hij zich soms..maar dan bij een volgend hapje probeert hij zich weer te verslikken...hij lacht erom en gaat dan hysterisch hoesten...geweldig dat hij het vindt! Ik soms wat eng hoor.
Dat kindje had echt veel water ingeademd he, niet een slokje. Ik zou idd blijven zeggen dat hij het niet moet doen, maar verder niet afstraffen ofzo. Misschien kun je een bekertje geven waar hij uit kan drinken? Toch minder kans op verslikken dan!