Op advies van vk al met 27 weken met vervroegd verlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamamarcella, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Zoals de titel al zegt ben ik sinds gister met vervroegd verlof op advies van mijn verloskundige. Ik heb sinds twee weken heel erg veel (pijnlijke) harde buiken en ze gaf me het advies om het echt een stuk rustiger aan te gaan doen omdat mijn lichaam aangaf dat ik het dus teveel belast. Aangezien ik een baan in de zorg heb, wat dus best zwaar is, was het advies vervroegd met verlof te gaan. Ik baalde verschrikkelijk, ik hou van mijn werk en thuis zitten is niks voor mij, maar natuurlijk gaat de gezondheid van onze kleine meid voor alles. Ik toch wel met het lood in mijn schoenen mijn werkgever in gelicht en ondanks dat ik me eigenlijk nooit ziek meld en ze dus best weten dat ik niet voor elk wissewasje thuis blijf was ik toch best bang voor de reactie, maar tjee wat heb ik een begripvolle werkgever zeg. De reactie was jee wat ontzettend vervelend voor je dat het zo gaat. Jou zwangerschap gaat voor alles en ik ga dus je clienten vervangen en jij gaat lekker rustig aan doen en nog even genieten van de zwangerschap met hopelijk zo min mogelijk pijn. Ik kreeg er gewoon de tranen van in mijn ogen dat ze zo lief waren.
    Er zijn dus echt wel werkgevers (ook bij hele grote bedrijven) die de mensen achter het personeelsnummer zien :)
    Nu dus maar op zoek naar dingen die ik zittend kan doen zodat ik me niet stierlijk ga vervelen thuis. Als iemand tips heeft hoor ik ze graag.

2. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Wat vervelend dat je al zoveel harde buiken hebt en met verlof moet.
    En wat fijn dat je werkgever zo reageert.

Ik zit al vanaf week 6 thuis ivm hg en vele zh opnames. Het gaat nu eindelijk beter dus wilde weer wat gaan werken, nu echter veel harde buiken en bloedingen. Waarvoor vorige week opgenomen, verplicht rust nu van de gyn. Ook hier 1en al begrip ( ook in de zorg)

Wat ik doe, breien, haken, naaimachine uit t stof getrokken, filmpjes/series kijken, babyshoppen op internet. Zo vul ik mijn dagen wel op. Nu ik me qua hg beter voel kan ik ook wat meer prikkels aan, dus bezoek van collega's, vriendinnen die langs komen etc.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wauw wat een lieve werkgever zeg !!
    geeft je toch een fijn gevoel ondanks dat het natuurlijk minder is dat je nu met verlof moet.

En tips voor wat je kan doen tsja ik ben ook niet zo'n stil zitter , Zou gewoon inderdaad heel rustig aan doen. Op je gemak je huis schoonmaken ( niet in 1 dag alles willen doen natuurlijk) lekker veel rusten en slapen. Filmpjes of series kijken.
    Wellicht hou je van knutselen en kan je leuke dingen maken voor de baby kamer.
    Pfff ik weet ook niet zeg ook maar wat ;)

Sterkte meis..

4. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik moest ivm hoge bloeddruk rond de 30 wkn geheel stoppen met werken, ik was al van 100%naar 60 % gegaan. Ik werk ook in de zorg.
    Omdat ik het thuis zitten nog niet zag zitten ging ik iedere week, in overleg met mijn leidinggevende, een paar administratief werk doen, zonder verplichtingen. Mocht zelf mijn tijden bepalen en als ik het zat was ging ik naar huis. Zo heb het tot mijn 'officiële' gewerkt.

Nu lekker thuis. Vermaak me tot nu toe prima. Afspraken verdeel ik over de dagen. Verder lekker rustig aan, heb een abonnement op Netflix genomen.
    Sterkte de komende weken.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wat fijn dat je werkgever zo begripvol is, maar vervelend voor jou dat je nu je dagen anders moet vullen en dat je zoveel pijn hebt.

Ik heb sinds paar weken vooral smiddags pijn en dat houdt pas op als ik savonds op de bank ga liggen. Heb dit ook aan mn leidinggevende verteld en gezegd dat het kan zijn dat ik smiddags even ga liggen. Hij vond het geen probleem en wilde zelfs een comfortabele lig-plek voor me regelen in een ruimte waar ik dan ook echt even rustig kan liggen.
    Volgens de arbo heb je daar na je 20e week ook recht op. Nu wil ik niet zo hameren op mijn rechten en de plichten van mijn werkgever, maar is wel fijn dat er meteen meegedacht wordt.

Sterkte en succes met het vullen van je dagen!

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Fijn he, dat er ook meelevende werkgevers zijn! Ik ben nu voor de derde keer zwanger in 3 jaar (jaja), waarvan ik bij de oudste door complicaties ook nog eens heel lang thuis heb gezeten na de bevalling. Nu in het najaar dus alweer met verlof! Alle reden voor mijn werkgever om behoorlijk moedeloos te worden. (En dat snap ik heel goed! Ik heb nog net geen 'sorry' gezegd toen ik het haar vertelde). Maar ook zij was heel blij voor me, ondanks de organisatorische problemen straks weer.

Jij heel veel sterkte! Ik hoop dat je je tijd doorkomt!

Deel Deze Pagina