Hoi meiden, Ik kom net bij de huisarts vandaan omdat mijn dochter van 4 weer een vreselijke nacht heeft gehad. Ze heeft weer oorontsteking. Nu zit dat bij mij in de familie en bij meerdere zijn er vroeger buisjes geplaatst of amandelen geknipt. Ze is nuweer al twee weken snotverkouden. Mijn huisarts zegt dat ze nog niet vaak genoeg oorontsteking heeft gehad om naar de kno arts te gaan. Maar niet alles kunnen zij zien in het systeem. Ze heeft ook in andere plaatsen bij huisartsenposten medicijnen gekregen ervoor, omdat we op vakantie waren. Of in het ziekenhuis, toen ze opgenomen was. Ook een keer bij de kinderarts, maar die gaf al aan dat de huisarts haar door moet verwijzen vanwege ontbrekende gegevens. Kinderarts vind overigens wel dat het tijd wordt om even naar de kno arts te gaan. Nu heeft ze ook geen medicijnen gekregen, ze moet er eerst drie dagen mee lopen voor ze een kuur krijgt. Ik moet haar maar een zetpil geven, terwijl ik aangaf dat het erg zeer doet. Ze heeft ook darm problemen en heeft nu aardig wat wondjes in de billetjes, dus zetpillen doen zeer. Twee maanden terug ben ik ook bij de huisarts geweest ivm oorontsteking. Maar toen precies hetzelfde. Ben ik nou zo gek? Moet een kind 3 dagen er mee lopen? Ik kan me herinneren dat ze dit dus nooit deden en eerst druppels gaven. Sorry voor het lange verhaal, maar vind het zo zielig! Elke keer een hangoortje bij me met veel pijn!
Ik zou gewoon de kno poli bellen en dat voorleggen. Onze zoon heeft toen hij 1 was ook zo'n gedoe gehad, zo zielig. Heb gewoon gebeld en mocht komen na een paar dagen. Beleid verandert steeds, dus wat nou echt de goede aanpak is, wisselt in de tijd hoor. En trouwens verschilt het al per arts. Die ziet dit in een oortje en die dat. En de benadering van behandeling verschilt ook per arts. Mijn zoontje is gelukkig, na veel strijd meestal wel met artsen, wel behandeld en knapte snel op. Heeft nu ook buisjes en neusamandel is al twee keer geknipt. Veel sterkte voor je meisje.
Kinderarts kan toch ook doorverwijzen? Anyway nogmaals aangeven bij de huisarts dat je NU een verwijzing wil naar kno arts en je niet af laten schepen! Geef je haar neusspray? Zo niet wel doen, dit houdt de boel goed open waardoor De druk op de oortjes minder wordt...
Ze laten ze idd langer lopen en dan vind ik 3 dagen nog redelijk snel, hier gebruikt de ha een week.. Wat best goed en snel helpt is neusspray met die lange naam xilo nog iets. Bij ons heeft de kinderarts ons doorgestuurd naar de kno arts, die zeiden ook alletwee dat ze liever die neusspray gebruiken dan antibiotica. Sterkte ermee want oorpijn is echt zielig!
Artsen zijn voorzichtiger met voorschrijven van antibiotica omdat ze anders resistent worden. En vaak is een oorontsteking ook na een paar dagen over of wordt het al minder. Maar heb je ook al aangegeven bij de huisarts dat je ook bij andere huisartsenposten geweest bent? Mijn jongste heeft een half jaar met een steeds terugkerend lijmoor gelopen, dit had ook invloed op zijn gehoor. Hij heeft een paar weken terug buisjes gekregen. Ik zou er dus toch nogmaals op aandringen dat je huisarts verwijst. Oh en wat betreft de zetpil: waarom geef je haar geen paracetamol pilletje of drankje? Zijn er ook voor kinderen en fijner dan een zetpil bij zere billen.
Hoi, Dank voor jullie reacties. Ondertussen zitten we op dag 3, ze klaagt nog steeds over oorpijn. Ik ga straks toch nog even bellen, want heb haar wel vanaf het begin af aan al neusspray gegeven. Die xylometazoline. Zetpillen werken nu wel, ondanks dat het een beetje zeer doet. (drankjes spuugt ze gewoon weer uit en gaat kokhalzen, vandaar dat we weer terug waren bij zetpillen.) als de zetpil uitgewerkt is, zakt ze weer in elkaar. Ik heb al gezegd dat ik vaker bij hap of andere diensten ben geweest, maar daar let mijn huisarts niet op. De kinderarts had toen gezegd dat ik even met de huisarts moest bellen voor een verwijzing, omdat zij niet alle gegevens had. (huisarts dus ook niet!) Ik snap het wel dat ze liever wachten met medicijnen geven ivm resistentie. Maar je voelt je als ouder zo machteloos als je kind pijn heeft of ziek is. Gister belde mijn man me tijdens het werk. Zijn hart brak ook toen ze bij ons lag en een pruillip kreeg met tranen in haar ogen. Ze had zoveel pijn, papa wilde het overnemen... (ik ook) Ik moet nu toch ook weer terug naar de huisarts, omdat mijn dochter net gezakt is voor de ogentest. We waren al voor een derde keer, maar toch echt heeft ze er moeite mee. Ben benieuwd wat hij dan zegt allemaal!