Verlatingsangst bij kindje vn ruim 3,5

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door senta, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Hier een jongentje van ruim 3,5 jaar oud en hij is helemaal vol van het naar school toe gaan over een paar maanden, maar sinds een paar weken is het een drama met hem,
    Thuis op de psz eigenlijk overal.

De nachten minimaal 1 keer wakker worden huilen en helemaal hysterisch vaak ook een keer of 4,
    De psz als een angstig kindje aan mijn been hangen en hij wil wel blijven maar mama moet ook blijven dat gaat natuurlijk niet dan gaat die spelen maar brullen om alles,
    Thuis ook als ik nar boven loop staat die achter of naast mij, net moest ik even wat bij onze buren afgeven trek 2 tellen de deur achter mij dicht helemaal hysterisch is die vervolgens, niet normaal meer, ik was werkelijk waar nog geen minuut weg had gezegd mama loopt even naar de buurvrouw ik doe de deur dicht dat de hond er niet uit kan wij delen een pad en tussen onze deuren zit nog geen halve meter.

Is dit normaal op deze leeftijd?

En iemand misschien tips met name het slapen we lopen op ons tandvlees zo moe zijn wij inmiddels van al die gebroken nachten

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn oudste zoon zou ook niet graag alleen in huis zijn dus dat vind ik niet zo gek. Kleine moeite om hem mee te nemen. Zo laat je ook zien wat je doet en dat je dus niet verdwijnt.

Het huilen ed herken ik verder niet maar T wil ook niet meer alleen op zn kamer spelen en is bang voor vanalles en nog wat. Hij wordt ook wakker snachts maar komt dan rustig onze kamer in. We leggen hem dan in bed, er even bij en dan slaapt ie vaak weer verder.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Slaapt hij wel bij jullie in bed? Of matras op zijn kamer en erbij gaan liggen

4. senta

senta Niet meer actief

Nee natuurlijk slaapt die niet in ons bed hij heeft een eigen kamer en eigen bed en aangezien ik zwanger ben gaat dat ook niet gebeuren.

Hem niet meenemen bewuste keus hij zit lief te spelen moest 30 cm verder aanbellen en een pakketje afveven thats it ga ik hem niet helemaal voor aankleden in de ochtend om half 8.

5. senta

senta Niet meer actief

Bij ons in bed nemen is geen optie beiden slapen dan niet meer om over onze zoon maar niet te spreken. En met mijn buik vindt ik het niet zo een fijn idee bij daalt enorm dit het bed en schopt en slaat in zijn slaap. Als die al zou slapen dat heeft die nog nooit gedaan zo.

Hij heeft nooit op onze kamer geslapen of met ons in 1 ruimte Ik zie dan ook niet in waarom ik dat nu wel moet doen.

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    tja lastig. Sanne heeft wel periodes gehad dat ze dit een beetje had. Nu niet meer zo.
    Ik weet niet, maar wat " strenger" zijn s'nachts en zeggen dat hij niet zo'n lawaai mag maken straks. Uitleggen dat jullie ook jullie rust nodig hebben en hij ook om de volgende dag weer lekker te kunnen spelen. Op deze leeftijd begrijpen ze al veel hoor.
    Iedereen slaapt s'nachts dus zeker kindjes. Geen hem een knuffel of iets wat hij leuk vind mee in bed. Hier een spookje die jaagt spoken weg. Ze weet als er echt iets is dat ze mag roepen. Maar daarna gaan we allemaal weer slapen.

7. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Alleen in huis: mijn dochter zou precies zo reageren. Ik neem haar dan mee want, ze geeft aan dat niet fijn te vinden. Zij is ook 3,5 jaar. Mijn dochter is ook altijd vlakbij mij in huis, ze vindt dat fijn. De wereld wordt groter op die leeftijd en daarmee kunnen ook nachtangsten ontstaan. Mijn dochter heeft het geluk dat ze samen met haar zus op de kamer slaapt.

Is er onlangs iets gebeurd in jullie gezin of familie? Zijn er spanningen of zorgen? Kleine kinderen voelen dat goed aan en dat heeft invloed op het slaapgedrag.

Tips voor slapen: een nachtlampje, deur op een kiertje laten, troosten, zeggen dat je er bent en (dit hielp bij mijn oudste dochter!) een gedragen kledingstuk van jou bij hem in bed doen. Zij vond dat echt naar mij ruiken en daardoor sliep ze rustiger s nachts.
    Psz: duidelijk aangeven wanneer je terug komt. Kort afscheid. Rustig blijven.

Het is een fase waar je doorheen moet. Succes!

8. senta

senta Niet meer actief

Ik kon op dit moment niet anders dan de tussendeur te sluiten en even naar de buurvrouw te schieten anders was ze al weg. De buitendeur was niet eens dicht en kleine zat nog in pyama. Ik kan hem met die kou toch niet in een pyama op straat zetten.
    Dat hoef ik niet meer te doen in ieder geval. Maar dit was een voorbeeld. Nat de wc gaan moet die mee. Alles moet die mee alleen op zijn kamer spelen doet die nog niet.
    Maar ook op de psz wat een drama.

Nachtlampje heeft die de deur gaat in de nacht op een kier in de avond dicht door de katten. Maar dat is geen probleen het is ook alleen in de nacht.

Ik ben wel zwanger maar om te zeggen dat die dat bezig is Nee.

Deel Deze Pagina