Weer oorontsteking?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door boogiebril, 2 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

#1 boogiebril, 2 dec 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2018
    Drie weken geleden had onze zoon (14 mnd) een oorontsteking. Deze kwam aan het licht vanwege een koortsstuip, eerder hadden we niks in de gaten. Na een antibiotica kuur van een week heeft de huisarts zijn oren gecontroleerd en was de ontsteking weg.

Nu merken we dat hij erg veel aan zijn oren zit. Misschien weer oorontsteking? We vinden het lastig beoordelen. Kan het binnen twee weken weer terug zijn? Of zijn we nu te voorzichtig met de koortsstuip nog vers op ons netvlies?

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.185
    113
    Oorontsteking kan zeker heel snel wel. Morgen gewoon even laten checken :)

Zijn temp is normaal?
    Evenwicht (dat was bij mijn oudste duidelijkste kenmerk) ?
    Gedrag?

3. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

Gisteren had hij wel wat verhoging maar er komt ook een kies aan... rotdingen.
    Evenwicht vind ik lastig. Gisteren heeft hij de eerste stapjes los gezet en vandaag had hij daar weer wat minder zin in.
    Gedrag geen verschil, behalve slapen, daar lijkt hij ook weinig zin in te hebben ;)

Al met al niks wat er op wijst, maar dat was drie weken geleden ook niet. Morgen toch maar even langs gaan denk ik. Blijf t lastig vinden hoor! Kon ie maar praten...

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Tandjes en oortjes trekken is een bekende maar het kan idd alweer oorontsteking zijn. Wil je niet bang maar mn man en zn twee broers hadden chronische ooronstekingen tot hun 10e jaar. Dat was een versmalde buis van eustachias. Zodra er ook maar iets van verkoudheid in de lucht hing gingen ze weer. Mn man controleerde onze dochter dus altijd op oorontstekingen tot nu toe lijken wij vrij gewaard. Die voelt altijd achter dr oor en in dr hals. Misschien dat je huisarts wel tips kan geven hoe je dat goed kan controleren want praten gaat nog wel ff duren vrees ik.

Deel Deze Pagina