Tips om op buik te laten slapen zonder drukte/ hoofd omhoog reflex?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annabel88, 2 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Zoals de titel zegt, na 10 weken ben ik toch overstag gegaan en heb ik ons zoontje half slapend op zn buik gelegd; zo rustig heeft hij nog nooit geslapen! Graag geen reacties over hoe gevaarlijk dit is, ik heb het goed overwogen en we nemen alle mogelijke voorzorgsmaatregelen.

Mijn vraag, als ik hem nog wakker op zn buik leg heeft hij het gevoel dat i zn hoofd omhoog moet doen en met zn beentjes moet trappelen.. druk druk oftewel alles behalve slapen. Heeft iemand een tip om hem aan te leren dat hij zo ook gewoon kan gaan slapen? Herkennen jullie dit?

2. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ja mijn kinderen zijn ook buikslapers. Wellicht heb he dit al geprobeerd. Ik wreef even over hun rug en zong nog een liedje, tot ze rustig waren. Soms is even laten gaan ook een oplossing, als hij niet overstuur raakt natuurlijk. Al geprobeerd op zijn zij te laten slapen? Dat deden mijn kinderen de eerste paar weken.

3. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Knap dat je het 10 weken hebt volgehouden!!
    Ik ben afgelopen week overstag gegaan na 3 weken op mij slapen. Ben gebroken!
    Heb een nannycare matje besteld die morgen binnen komt, dan kan ik ook weer slapen.

Wat al genoemd is, wrijf over zijn rug, aai over zijn hoofdje. Hier helpt het om alleen al gewoon mijn hand op zijn rug te leggen (wat geborgenheid door de druk denk ik) en dan is hij zo weg.

4. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ik was bij mijn 2e na 12 dagen al overstag, maar dat kwam ook door ervaring met de 1e (10 jaar, nog steeds reflux).

Ik ging ernaast zitten met mijn pink in haar mond (ze zocht veel naar haar eigen duim/vingers, maar kon ze nog niet vinden). Zodra ze sliep voelde ik haar mond ontspannen en kon ik weglopen. Heeft zo'n 3 a 4 weken geduurd, toen kon ze haar eigen vingers vinden.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Hand op de rug of als je zelf nog in de kreukels ligt (niet iedereen trekt t naast een bedje) heb ik een hack voorbij zien komen dat ze een handschoen gebruiken die gevuld is.

Die hack had ik moeten hebben toen mn dochter in t ziekenhuis lag. Heel de nacht op een stoel naast dr bedje gezeten terwijl nog geen 1.5meter van me af een uitstekend 1 persoonsbed stond te knipogen. Ik mocht mn hand niet weghalen dan schoot ze gelijk wakker, maar ze was al 28 uur wakker gehouden daar door allerlei controles dus dan mijn rug maar naar de knoppen, als zij maar sliep.

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik legde mijn oudste rond die tijd slapend weg uit de draagdoek. Dus verder ook geen tips.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik deed vaak een hand op het hoofdje en op de rug. Ik gaf dan lichte druk op het hoofdje, dus als hij z'n hoofd omhoog wilde doen werd hij tegengehouden en met m'n andere hand wreef ik over z'n rug.
    De oudste moest ik eigenlijk altijd helpen. De jongste lag heel vaak rond te kijken, werd na 10-15 minuten moe, legde d'r hoofd neer en ging (na nog 1x een speen geven) gewoon lekker slapen.

8. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    @Vero0504 echt te grappig haha, ik heb serieus soms rugpijn van het moeilijk zitten dat ik dit best eens een keer wil proberen :D

Allemaal bedankt! Fijn allemaal positieve reacties (had ik niet verwacht) en top tips, ik ga er mee aan de slag, op naar eindelijk betere nachten! :p:p

Eva2011 vindt dit leuk.
  9. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Succes!

Hier ligt er weer één buik op buik :rolleyes:

Deel Deze Pagina