Hoi, Mijn vorige vraag hoeft niet meer beantwoord te worden, inmiddels week verder en ook nieuwe ontwikkelingen. Onze zoon, nu 3 weken oud, zat pas na 2 weken op geboortegewicht. Volgens CB aan de late kant en zij adviseerde mij toen om erbij te gaan kolven om te zien hoeveel cc ik heb en ook om hem bij te voeden zodat hij wel goed groeit. Dit ben ik gaan doen. Eerst kolfde ik maar 25 cc, inmiddels zit ik rond de 100 cc per volledige kolfbeurt. Het kolven bevalt mij zo goed, dat ik nu al een week volledig kolf. Eén keer per dag leg ik hem nog wel aan de borst, en die pakt hij wel gewoon. Maar ik ben zo onzeker geworden omdat ik niet weet wat hij binnen krijgt. Dus daarom nu via de fles geven. Nu is mijn zoon wel een beetje een luie drinker (daar had ik mijn vorige vraag over gesteld). Hij wil niet al te veel moeite doen aan de borst. Even actief drinken en dan weer sabbelen. Ik doe al verschillende aanleghoudingen en borstcompressie maar helpt allemaal niet veel. Aan de fles gaat het actieve drinken wel goed (ik heb de Medela calma speen, dus hij moet daar ook wel vacuum zuigen). Maar misschien gaat het binnenkort aan de borst beter nu hij sterker en zwaarder is? Hoe kan ik weer vertrouwen krijgen om hem toch weer aan de borst te voeden? Hoe weet ik of hij dan genoeg gedronken heeft? Hoe kan ik hem actiever laten drinken? Hij hapt wel goed aan. Kan ik ook fulltime blijven kolven? Hoe zit het dan met voeden op verzoek en hoeveel cc moet ik hem dan geven? Hij krijgt nu 8 x 90 cc per dag. Alvast hartelijk dank voor het beantwoorden! Groetjes
hoi sorry dat je vraag zolang is blijven liggen. Nu je zoon wat ouder is en ook in gewicht toeneemt heb je zeker een goede kans dat het live aan de borst drinken ook een stuk beter zal gaan. Jouw productie is prima dus daar mag je trots op zijn! Als je hem vaker aan de borst laat drinken ga je vertrouwen op hem. Als hij voldoende poep en plasluiers heeft, je laat hem bepalen hoevaak en en hoe lang hij wil drinken, hij is tevreden en blijft groeien, dan weet je dat hij genoeg krijgt. Als de overstap teveel is voor hem en voor jou, kun je per dag of per 2 dagen 1 kolfbeurt weglaten en vervangen door hem live aan de borst te laten drinken. Succes en bij vragen hoor ik het graag weer. Mirjam