Zwanger worden; Zal het deze maand al gelukt zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door NLJH, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi dames,

Mijn vriend en ik zijn helemaal klaar voor ons eerste wondertje!
    Sinds 16 november ben ik gestopt met het slikken van de pil (microynon 30), vier dagen na het stoppen kreeg ik mijn bloeding/werd ik ongesteld. Mijn eerste bloeding was op 20 november.

Ik heb alles via de biologische klok app netjes bijgehouden, volgens de kalender zou mijn eisprong zijn op 2dec. Doordat ik alles bijgehouden heb weet ik precies wanneer we ''geklust'' hebben; november 24/29/30 december;2/3/4/5/6/8 (we waren die week op vakantie haha)

Volgens de app moet ik op 17 december ongesteld worden. Zelf denk ik dat mijn cyclus nog niet regelmatig zal zijn omdat ik pas net gestopt ben met de pil. Uiteraard hoop ik dat ik niet ongesteld wordt maar verwacht absoluut niet dat ik nu al zwanger ben. Hoop er uiteraard wel van harte op maar om teleurstelling te voorkomen bereid ik me voor op een menstruatie week..

Waar ik wel heel benieuwd naar ben is of ik wel een eisprong gehad heb? Ik vind op internet veel info over de symtponen van een eisprong; krampen, meer afscheiding (draden er mee kunnen maken) etc. Moet eerlijk zeggen dat ik niet bizarre krampen gevoeld heb, wel af en toe een steek/krampje maar dit kan ook komen door het andere eten in Egypte haha..

Ik leef verder gezond; nooit gerookt, drink niet veel alcohol en slik sinds ik gestopt ben met de pil foliumzuur. Zijn er vrouwen hier die direct na het stoppen van de pil zwanger zijn geworden?!

Thanks alvast voor jullie reacties, er is voor mij zoveel te leren dat jullie me vast goed kunnen adviseren:)!

Liefs

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Mijn NOD is 2 dagen later ;)

Ik denk dat je nu geen eisprong heb gehad, omdat je de pil nog geslikt hebt.
    Die eisprong heb je waarschijnlijk pas in de volgende cyclus.
    Je bent net gestopt met de pil, je moet eerst weten hoelang je cyclus is. Dan pas kun je gemakkelijk je eisprong uitrekenen.

Je kunt ovulatie testen kopen als hulpmiddeltje... maar dan nog is het verstandig eerst de lengte van je cyclus af te wachten!

3. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Thanks voor je reactie!
    Wat misschien nog even goed is om erbij te vertellen mbt slikken van de pil; Ik ben 10 november begonnen aan een nieuwe strip na mijn stopweek, en deze tot en met 15 november ingenomen. Dus ik heb slechts de eerste vijf pillen van een nieuwe strip geslikt..

Zou ik dan wel een eisprong gehad kunnen hebben? Of zelfs bij het slikken van een paar pillen blijft deze al uit?

4. samaa

samaa Niet meer actief

Als je een pil vergeet of als deze door diarree of overgeven niet goed wordt opgenomen kun je al zwanger raken... het klopt dus niet dat je na pilstop niet direct een eisprong zou kunnen hebben. Natuurlijk is het afwachten hoe je lichaam zijn eigen cyclus weer oppakt, dat verschilt voor iedereen.

5. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Dankjewel voor je antwoord:)!
    Dat dacht ik namelijk ook, maar je leest zoveel verschillende "theorieën".

Uiteindelijk is het voor iedereen weer anders dus moet gewoon in spanning afwachten maar toch ook geduld hebben hihi..

6. samaa

samaa Niet meer actief

Inderdaad afwachten, ik vond het ook een spannende tijd ;)
    je cyclus kan eerst ook nog wat onregelmatig zijn. Hou voor jezelf bij wanneer je ongesteld bent, en evt symptomen van een eventuele eisprong dan krijg je misschien al wat inzicht in je cyclus. Succes!!

7. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Toeval bestaat niet zeggen ze maar ik heb me sinds de klok van 17:00 behoorlijk wat krampen/steken/naar gevoel in m'n buik. Niet buikpijn zoals normaal als je iets verkeerds eet of echt misselijk bent maar het voelt anders.. Kan dit alsnog een eisprong zijn? Of wellicht al innestelingsymptonen (gelezen op internet dat deze voor kunnen komen)..

Wat is het toch rot dat je niet weet wat je lijf allemaal doet hihi..

8. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Na het stoppen met de pil heb je eerst je ontrekkingsbloed ipv menstruatie ( nep ongesteldheid dus ) maar ik hoop natuurlijk voor je dat het raak is

9. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Maar als dat niet kan hoe kan het dan dat mensen zwanger worden als ze ziek zijn tijdens de pil? Of direct zwanger worden na het stoppen?

Oprechte vraag hoor, geen aanval

Sorry, herstel
    Ik las gewoon twee keer het bericht verkeerd
    Zucht..

10. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Huh? Die snap ik niet helemaal Sabo haha?

11. healthymama2b

healthymama2b Actief lid

17 nov 2014
    123
    39
    28
    Leuk! We zitten precies in het zelfde scheutje! Ik heb 17 nov' 14 mijn laatst peil genomen en had 19 t/m 22 nov mijn onttrekkingsbloeding. Ik heb ook alles bijgehouden via MBK en zou dus 17 dec mijn menstruatie moeten hebben. Als mijn cyclus inderdaad wel op orde is.. Spannend hé?

Wij hebben geklust op 23, 25, 27, 29, 1, 3, 4(ik had deze dag rekbaar slijm dus vandaar dat ik nog even wilde klussen..), 6, 8 en vanavond 10 dec ;)
    Ik ben echt onwijs benieuwd wanneer ik überhaupt mijn menstruatie heb.. Hoop natuurlijk dat het meteen raak is.

Leuk om elkaar op de hoogte te houden en hoop dat het voor ons snel raak is! Heb trouwens ook dezelfde pil geslikt..

Liefs

12. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Oh wat leuk Healthymama2be!
    Zitten inderdaad in precies het zelfde schuitje haha!
    Ook de eerste keer voor jou/jullie?

Lijkt me leuk om elkaar inderdaad op de hoogte te houden of wellicht tips/ervaringen etc uit te wisselen! Als het goed is kun je ook een privé bericht sturen toch? Kunnen we daar mailen:)!

Ik moet ook op 17 dec ongesteld worden volgens de MKB, maar hoop natuurlijk dat het uitblijft en kan gaan testen hihi! Lastig allemaal he, niks in de hand hebben; vreselijk!

13. healthymama2b

healthymama2b Actief lid

17 nov 2014
    123
    39
    28
    Ja dit is ook onze eerste rondje! Ja lijkt mij ook leuk om elkaar op de hoogte te kunnen houden, we kunnen inderdaad privé berichten versturen dus dat moet goed komen.

Ja de eerste maand is echt gewoon veel klussen en maar kijken wat eruit komt :p haha.. ben zo benieuwd! Wanneer wil je gaan testen?
    Ik wil eigenlijk gewoon eerst aankijken of mijn menstruatie begint etc.. En als ik bijv na een paar dagen geen bloeding heb gehad denk ik toch dat ik wil gaan testen. Maarja het kan dus ook zijn dat de menstruatie door het stoppen met de pil langer op zich laat wachten.. zucht.. geduld is een schone zaak.. Jammer dat ik dat nu niet heb..

14. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hahaha ik heb sowieso nooit geduld, nu helemaal niet!
    Ik wil inderdaad ook wachten tot het weekend van 19dec met testen als ik niet ongesteld ben.. Fingers crossed voor ons beide!!

Moet wel zeggen dat ik dus sinds uurtje of 17:00 behoorlijke krampen heb, en ook een erg vreemd gevoel heb ik m'n onderbuik. Geen "gewone" buikpijn. Je gaat op alles letten hihi, heb al even gegoogled op innesteling symptomen, kan overeen komen ook gezien de datum... Maar ja nogmaals het is gewoon hopen dat het raak is!

We zullen elkaar vast volgende week mailen, ik duim in ieder geval dat het voor ons beide meteen raak mag zijn!

Liefs!

15. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi Dames,

Toch nog even een berichtje; gister heb ik dit bericht geschreven om advies. Nu is het zo dat ik vannacht enorme krampen/steken/rommelende darmen heb gehad en twee keer heb moeten overgeven.

Kan het zo zijn dat dit een innesteling geweest is, of zijn het de symptomen van een latere (volgens MBK) eisprong?

Ik ben namelijk nooit ziek en voel me nu op wat lichte steken/krampen na prima.. Uiteraard let je op alles wat je lichaam doet maar ik vond dit wel even het vragen waard..

Thanks alvast voor opnieuw advies:)!

16. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik las het bericht van samaa verkeerd. Ik las dat je geen eisprong hebt na de pil en daardoor kwam die vraag in mij op.
    En toen had ik mn bericht verstuurd en las ik het ineens wel goed
    Maar je kunt een bericht niet verwijderen volgens mij, ik kon die knop niet vinden
    Sorry hoor, haha

Deel Deze Pagina