Afbouwen borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kersje28, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kersje28

kersje28 Nieuw lid

1 feb 2009
    3
    0
    0
    Mijn 2 jongens (tweeling) zijn nu ruim 5 maanden oud en sinds hun geboorte kolf ik fulltime Heb wel geprobeerd ze aan de borst te krijgen, maar hiervoor dronken ze niet effectief genoeg en was ik bijna een uur per kind bezig.

Het kolven is me gelukkig altijd goed af gegaan en dat is ook de reden dat ik het tot nu toe vol heb gehouden. Echter ik merk wel dat het me veel energie kost en ik ben er ook behoorlijk wat tijd mee kwijt. Ik had me dus voorgenomen om te gaan stoppen als ze een half jaar zijn.

Nu heb ik het aantal kolfmomenten al terug weten te brengen naar 3 x per dag, maar ik heb een dusdanige productie dat ik nu echt even niet meer weet hoe verder af te bouwen. Ik kolf nu namelijk per sessie makkelijk ergens tussen de 500 en 700 cc (in 25 tot 30 min). En als ik er voor kies om alleen even de spanning eraf te kolven, dan moet ik weer vaker op een dag gaan kolven en dat wil ik liever ook weer niet. Gezien de grote productie heb ik ook nogal makkelijk last van verstopte melkkanaaltjes en op een borstontsteking zit ik natuurlijk ook niet te wachten.

Nou weet ik dat er ook middeltjes zijn die de borstvoeding remmen, maar hoe werkt dit en hoe snel neemt het dan af? En kan ik de melk die ik afkolf tijdens het gebruik van zo'n middel wel gewoon blijven geven?

Ik hoop dat je wat adviezen voor me hebt.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Meid wat verdien jij een grote pluim voor het feit dat je al zo lang voor je beide mannetjes kolft! Echt super!

Dat het afbouwen niet meevalt kan ik me met zo'n productie voorstellen. Ik mail je wat middeltjes

Probeer het gewoon, ik kan iet zeggen hoe snel het minder wordt, dat verschilt per vrouw. Zeker met een aanzienlijke productie kan het wat langer duren. Het zal in jouw situatie al helpen als je wat minder produceert zodat je een kolfsessie kan minderen.

Heel veel succes, je bent heel goed bezig!

Ilse

3. kersje28

kersje28 Nieuw lid

1 feb 2009
    3
    0
    0
    Hoi Ilse,

Nog bedankt voor je reactie. De productie is inmiddels heel langzaam iets aan het afnemen, maar moet nog steeds 3 x per dag kolven en kolf dan nog steeds 400 tot 500 cc. In ieder geval merk ik verandering, dus dat is al iets en het hoeft voor mij ook niet a la minute op te houden.
    Ik probeer zo dus maar rustig aan steeds verder af te bouwen.

liefs
    kersje28

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo, je bent goed bezig. Als je rustig aan doet en de tijd hebt kan je prima doseren hoe langzaam je afbouwt,

Geniet er nog even van!

Ilse

Deel Deze Pagina