Mindfullness vraagt gewoon tijd en aandacht. Fysiek is het zeker niet zwaar. Misschien kun je een keer naar een kennismakings bijeenkomst? En je schiet ons niet af hoor 😀
Wat herkenbaar! Hier ook afgekeurd en na hele hele nare jaren ben ik mezelf kwijt. Ik heb geen zin meer. Wat ik afgelopen weken heb gedaan om mezelf te helpen; een schoonmaakster gezocht (ik heb een hekel aan huishouden en het kost me al mijn energie). Het is een rib uit ons budget maar ik wordt er echt gelukkiger van. Mezelf aangemeld bij een mama coach. Ik wilde geen psych maar wel hulp en handvaten. Ben nu 1x geweest en ze zei wat rake dingen waar ik wat mee kan. Ik ga er zeker mee door komende tijd en kan het alleen maar aanraden.
Misschien werkt het voor je om op bed te gaan liggen en dan naar bv zee geluiden luisteren. In het begin voelt het wat onwennig maar oefening baart kunst. Succes !!
Heel herkenbaar... maar ik had ook andere klachten. Ben toen bij de psycholoog terecht gekomen en weet nu dat ik ASS heb.
De hele beneden verdieping is gewoon schoon!!! Ze hebben alledrie echt onwijs geholpen. Ik ben klaar fysiek voor mi , na 1,5 uur schoonmaken is het lontje echt opperdepop. Maar wat heerlijk. Ik ga proberen even rustig tv te kijken en lekker optijd slapen , morgen reageer ik verder! Vind het echt superieur dat jullie me willen helpen .
Hoi! Misschien heb ik nog wel een handige tip voor je. Je zou eens kunnen googlen op slenderen. Het klinkt heel vreemd maar het is een speciaal opgezet programma om mensen met fysieke klachten/problemen/beperkingen toch pijnloos te laten bewegen. Vanuit mijn opleiding heb ik geleerd dat beweging echt voordelig kan werken bij een burn out of depressie. Zelf heb ik reuma en viel er echt een gewicht van mijn schouders af nadat ik het geaccepteerd had. Ik vind het nu dan ook prima als ik een dag niet heb gestofzuigd omdat ik dat dan die dag niet kan. Lekker op de bank zitten en de halve dag je favoriete serie kijken is ook echt prima en moet gewoon kunnen! Soms kan ik mij ook heel erg opgefokt en onrustig voelen. Dan ga ik gewoon lekker onder de zonnebank, naar de kapper of laat ik mijn nagels doen. Gewoon omdat het kan Het helpt mij echt heel erg om te ontspannen! Ja en nogmaals. Het stukje accepteren is gewoon zeer belangrijk. Daarbij je energie verdelen over de dag maar ook over de week! Als je een drukke dag hebt gehad. Probeer de volgende dag dan wat rustiger aan te doen. Helpt bij mij ook!
Ik ben chronisch pijnpatiënt, inmiddels al 10 jaar. Ook ik ben afgekeurd, maar bij is er geen zichtbaar letsel te zien. Daardoor is er vd buitenwereld geen begrip. Je ziet immers niets aan mij. Maar goed, ik heb een pijnrevalidatie gedaan. Wat bij mij hielp: is de vraag. Vergaat de wereld als je dat nu niet doet? Nee, nou dan kan je het in delen doen. Neem je rust tussendoor. Daarnaast hielp het mee om een cirkels in een cirkel te tekenen. Jij staat in het binnenste cirkel en bepaal nu wat jij het belangrijkste vind. Je kinderen, je man, werk, huishouden, soc contacten. Daarnaast moet je zorgen dat je weegschaal in evenwicht is. Wat vind je leuk? En wat niet. Wat geeft energie en kost energie. En kan je de energiesluipers veranderen. Bijv het huishouden kost je veel energie, is het geen idee om hiervoor iemand in te huren en om deze kosten te vergoeden, werk jijzelf aan iets wat je leuk vind. Bijv administratie doen. Overigens, ik heb ook een administratiekantoor en ja, ik ontvang ook Wia. Dat kan en dat wordt zelfs aangemoedigd, wel vooraf aanvragen en melden bij het UWV. Indien er zelfs aanpassingen nodig zijn, dan is daar een potje voor. Na het goedkeuren vd inkomstenbelasting wordt er gekeken of je uitkering wordt aangepast. Je kan altijd ook nog bellen naar het UWV of ze een deelberekening willen doen. Het grote voordeel is dat je eigen ritme kan bepalen, behalve in de btw kwartaalaangifte maand. Ik werk veel vanuit huis, en kan daardoor tussendoor gaan liggen. Waar je wel mee moet oppassen dat je niet teveel werk op je neemt. Ik heb op het moment teveel klanten, en helaas niet de goede stagiaire, dus het wordt echt afzien deze maand.
Overigens ik ben niet 100% afgekeurd, ik ontvang vd wia geen volledige "salaris" Daarom kan ik met behoud vd uitkering voor mezelf werken. Dat geeft rust, want je kan part-time werken. En als het niet gaat, dan gaat het niet. Zeker als je per uur wordt betaald. Als afgekeurde is de ureneis voor de zelfstandige aftrek een stuk lager, kijk maar op de site vd belastingdienst.
Kache: wat rot dat jij ook makkelijk aan overbelasting ten prooi ligt.. Mijn fysieke klachten opzich kan ik mee leven, de beperking die ze mij geven blijkbaar wat minder. Ik denk dat het ook komt omdat ik mijn been weer wat sterker heb gekregen en dus weer makkelijker loop en dan dus eigenlijk meer wil als dat misschien zou kunnen. dat is wel lastig.Een revalidatie traject gaat hem dus niet worden. Dus leren doseren etc heb ik inderdaad al geleerd en dat doe ik ook, daarom is het een weektaak ( en omdat het anders gewoon te zwaar is) om het huishouden te draaien. na een uur/anderhalf uur huishoudelijk werk zoals. vaatwasser doen, stoffen, stofzuigen, opruimen moet ik echt even liggen Nu kan ik uiteraard wel zelf naar een psycholoog, die hebben meestal zoiets van. je verwachting was dit en je kan al dat wees er blij mee. tja he mijn hoofd wil nog meer en ik weet dat ik meer aankan alleen moet ik ergens anders loslaten en dat is niet heel makkelijk en haalbaar. dus of ik daar iets mee opschiet??? Ik heb congintieve therapie gehad dat helpt wel als ik de rust kan pakken en dan kan ik normaal dus ook prima alles de boel laten. Ik kan heel goed accepteren dat als ik hier meerdere kids heb lopen dat ik verder niet kan qua energie bijv. ik denk dat dit vooral is dat ik een doel wil in mijn leven en mijn wenselijk doel bestaat niet volledig uit huishouden en kids opvoeden.. Chrystel: dat is een heftig verhaal ook, ik denk dat veel overeenkomt tussen jou en mij. ik heb door mijn zenuwschade een gedeeltelijke klapvoet bij veel inspanning. dus inderdaad ook orthese. die pizza gooi ik wel vaker in de oven .. of mijn man ...... .......... kookt ( ik gooi hem niet in de oven) qua netwerk is het brengen en halen van de kids nog wel te regelen maar verder is het netwerk wel een beetje klaar met mij redden. Als ik in het ziekenhuis lig ofzo helpen ze gelijk mijn man hoor, maar mij helpen is over. gerouwd over afkeuring? nee , niet over de afkeur, aangezien ik er gelijk zelf 80-100% van liet maken ipv 100% zodat ik nog iets kon doen als het weer zou gaan . ( wajong, omdat ik al vanaf mijn 12 e hiermee loop/rol) dus dat was eigenlijk alleen maar een opluchting, ik kon op dat moment van aanvragen net aan kruipend naar de wc. later wel een periode echt down en boos ( hoefde allemaal niet meer, deed het voor dde kids etc) geweest dat ik in de rolstoel kwam, dat telt ook wel een beetje denk. Mel: dank je wel dat ik jullie niet afschiet. zo voelt het wel met bijna overal een weer woord op. Ik ga eens kijken of er iets in de buurt gegeven word en dan ga ik gewoon vragen. Moppiemuis: Wat vervelend dat jij ook afgekeurd ben en jezelf zo kwijt bent. Ik hoop volgend jaar een schoonmaakster te kunnen inhuren, maar nu gaat het echt financieel niet, omdat mijn man zijn bedrijf aan het opbouwen is. MAAR we hebben gister met zijn allen het huishouden gedaan, dat ging heel goed. alle 3 hebben ze onwijs geholpen en mijn man heeft beloofd me meer te helpen, als hij thuis is . We gaan wel zien hoe lang dat stand houd , maar vooralsnog gaat het prima. en dat scheelt al een berg als een andere volwassene het stofzuigen en was vouwen en opruimen en stoelen schoonmaken doet, je dochter de keuken kastjes sprayt met schoonmaakmiddel en poetst, dat ook bij de trap doet en zoon meerdere dingen naar boven loopt, afstoft en wat speelgoed uitzoekt. Ik kon mooi de vaatwasser, de was, de wc doen en opruimen zo kwamen we al erg ver. Die mamacoach, wat moet ik me daar bij voorstellen?? ga je naar haar toe, komt ze bij jou? Mellanie: hihi we wonen vlak bij de kust, dus ik doe dat in de vorm van parkeer je auto bijna in de zee. ramen open en zitten maar .. thanx voor je idee, dat helpt inderdaad. we woonden vroeger ( basischool) heel dicht bij een enorme dijk en daar liep ik rustig uren dus de zee maakt mij inderdaad rustig. kan wel weer even proberen of ik genoeg rust kan vinden om langer als 10 min. op de parkeerplaats te staan. Moontje: Heel eerlijk ik zou het niet heel raar vinden als ik ergens een ticje van heb. wat waren jou andere klachten? als ik vragen mag? Zoon heeft ADHD en ik heb dus test voor ASS gelezen , dat was niet zo op mij van toepassing, maar goed dat kan wel een hele andere test zijn. Op man was de adhd/add test wel een schot in de roos, die heeft met hoge waarschijnlijkheid dus ADD .
Louise: wat een goede tip. Ik had er nog nooit van gehoord . Slenderen. Heb het even opgezocht en het zit in de buurt. dus nu nog even moed verzamelen om een keer een proefles te doen. Ik ben dan altijd zo slecht in zeggen ik wil er nog even over nadenken en maak bij wijze van spreke gelijk 10 afspraken.. maar vind het moeilijk om het geld voor mezelf uit te geven en als ik het niet wat vind, tja dan moet ik dat ook zeggen ik weet dat dit belachelijk klinkt maar ik moet even het drempeltje over. dat is dus hetzelfde met ontspannen en dan naar iets toegaan wat geld kost ( kapper/manicure etc. ) voel me daar dan zo schuldig over dat het de rust er weer afhaalt. sauna met kortingsbon , wat benzine en een cappuccino, een broodje van een slager ofzo dat kan ik allemaal nog wel verantwoorden voor mezelf. het energie verdelen opzich dat lukt wel, daar heb ik ook al zoveel training in gehad, maar accepteren dat ik niet meer kan blijft blijkbaar nog een moeilijke.. eenkadootje: ik herken veel. congnitieve therapie heb ik inderdaad ook gehad en voor de dingen die moeten kan ik ook wel het laten liggen, alleen geeft het zo'n onrust als dat huis een zooitje is en dan zit ik helemaal niet rustig. Qua werken en eigen bedrijf, dat weet ik . Ik heb een wajong en inderdaad een 24 uur op eigen tempo met rust tussendoor ( en dat betekend liggen) met alle mogenlijkheden qua subsidie en hulp zijn bekend. daarom ook de keuze om websites te gaan maken, maar eerst even onze eigen sites als reclame omgooien.. Ik ben voor oorsprong financieel medewerken, dus weet gelukkig wel wat van regeltjes etc. Ik heb een creatief cadeaupakketten/traktatie/taarten bedrijf maar die ga ik stop zetten, staat nu pauze, ik verdien er echt niets mee en ik vind het niet meer leuk, het geeft teveel pijn voor de 5 a 7 euro die ik op een taart/traktatie verdien en dan tel ik geen uren. daarnaast moet mijn keuken dan uiteraard spiegeltje schoon zijn en dat is teveel. en voor de cadeaupakketten is de inkoop doen iets wat me sloopt. Inhuren van iemand is nog niet mogelijk hopelijk over een jaar wel financieel. daar zit ik dus een beetje mee, hoe ga ik de energieslurpers veranderen.. - nou gister met zijn allen schoonmaken was een goed begin - kinderen van en naar school brengen dat kan niet anders en is al verdeeld tussen, mij/man/zwager en zusje. Wel doe ik het meeste omdat ik thuis ben en degene heb met de grootste gebruiksaanwijzing ( onze zoon) waarvoor ik redelijk vaak op school ben, elke week fysio en logopedie. naar psychiater 1x per 1 a 3 maanden afhanelijk van hoe hij gaat. en dan mijn eigen medische zooi nog , dat kan ik allemaal niet laten vallen. - Ik ga me wel uitschrijven voor volgend jaar als luizenmoeder, ik doe nu 2 klassen en dat is even klaar. - ik wil proberen iets te vinden wat ik leuk vind om te doen buiten werken om. - en zoeken wat me energie geeft. ik hoop dat dat slenderen bijv iets is.