Weer perplex! babynichtje los in auto.

Discussie in 'De lounge' gestart door blossom85, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Mijn schoonzus was op bezoek met haar dochter van 8,5maand oud. Nu heb ik al eens een topic over haar geopend over dingen die ik vreemd vond. Nu leek het toch een tijd rustig maar echt....ze blijft me verbazen!

Ze gingen naar huis, en ze trok haar dochter een slaapzak aan. Ik roeg: hoe krikg je haar dan vast in de maxi cosi?
    Nou...niet dus zei ze. De mc zit toch in de gordel en dat vond ze goed genoeg. Ze hoeft niet ver te rijden, (15-20min) dus zal wel goed gaan. Ik vertelde haar over het gevaar hierover, wat er kan gebeuren met haar dochtertje, zelfs als ze atilstaan en een ander rijdt haar aan.
    Geen gehoor. Heb haar wel verteld dat ik dit echt super onverantwoordelijk van haar vind.
    En toen is ze gegaan. Mijn vriend en ik keken elkaar echt aan van...wtf??!!
    Ik ben perplex. Ze laat haar blijkbaar met regelmaat los in de mc zitten.
    Dit is toch niet normaal of stel ik me nu zo aan?

2. Flubje

Flubje Niet meer actief

waaaaah! weet ze niet dat er slaapzakjes bestaan met gat voor mc? Je kan tegenwoordig haast niet meer een slaapzak kopen zonder gat toch...

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Onvoorstelbaar. Wat een risico! En wat onverantwoordelijk.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bizar...wat een domme gans ben je dan.

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    En anders betaat er al jaaaaarenlang, echt jarenlang, een ding wat een schaar heet.... echt joh, een uitvinding! Kun je gaten mee knippen. Retehandig. Zou er een kopen voor haar, want die heeft ze vast nog niet.

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik snap dat dus echt niet, waarom zou je je kind onnodig zo'n risico laten lopen? Jeetje, we hebben het wel over een mensenleven..

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Wtf:$.
    Dat is echt hartstikke gevaarlijk.
    Die spoort echt niet!

8. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Tja hier ook een buurvrouw die baby van (toen) 7 mnd gewoon op schoot nam achter in de auto...
    Heb zelf idd een doek voor in de MC waar de gordel doorheen kan, is lekker warm (helemaal als hij nog een jasje aan heeft), en daarnaast gebruik ik de MC amper (hebben geen auto).
    Tja het is haar keuze toch?.... Als zij haar kind onveilig wilt vervoeren :s

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik mag trouwens hopen dat ze lid is van dit forum en nu met het schaamrood op haar kaken dit zit ze lezen. Doet ze zelf wel een gordel om?

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Aan de hand van de vragen die ik soms kreegvvrees ik dat ze nooit wat leest over babies.
    Ik heb ook al eens een gesprek gehad op het cb over hun 'opvoeden'.

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Zo dom :(

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dat soort mensen hebben echt geen idee hoe kostbaar een kindje is.....

13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    lekker als het net zo beweegt al mijn meid toen..
    Die kan straks puin rapen omdat de kleine ergens onder in de auto licht :S

14. nono

nono Niet meer actief

Al moest ik zelf een gat knippen, mijn kind komt vast te zitten in de auto!

15. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    zooo!! dat ze nog bestaan, zulke mensen:$
    ik dacht het, en nou zeg ik het ook... bij sommige mensen hoop ik dat ze een klein ongeluk krijgen om wakker geschud te worden...:(

ik gun het niemand een ongeluk te krijgen, dat op de 1e plaats maar hoe leert ze het anders? niet van andersmans woorden blijkbaar en ook niet van testen die dingen uitwijzen...

16. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Hier ook een kennis die het zielig vind haar kindje wakker te maken om vast te maken in de maxi cosi... Onvoorstelbaar dom!
    En niet 1 x maar altijd als ze savonds ergens heen gaan en daarna nog na huis moeten!

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat vreselijk, kan je voor zoiets aangifte doen? Zou het bijna overwegen wat erg :(

18. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    sommigen denken echt dat een kind een leuke accessoire is ipv een levend kwetsbaar en afhankelijk klein mensje.

19. mamavansam

mamavansam Actief lid

27 mei 2013
    143
    0
    16
    Ai! Wat onverantwoordelijk. Wij hadden zo'n wikkeldoek die in de maxi-cosi kon en er bestaan ook van die slaapzakjes met een gat erin. Zo ga je toch niet met je kindje om.

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nou ze was gewoon wakker. En ik zal je sterker vertellen...de eerste keer dat ze kwam met de kleine stond de mc gewoon los in de auto!!, Mijn vriend kwam naar binnen naar me van, kom jij eens kijken. Heb dat kind toen snel vastgemaakt en laten zien hoe het moest. Schrok me kapot. Ik begrijp dat echt niet.

Toen ik haar vanmiddag vermeldde dat ze straks hardstikke dood was als er wat gebeurd zei ze: jaaaa...weet ik wel..maar ik rij niet hard.

Ik heb zo zin om haar dan door elkaar te schudden...grrrrr

Deel Deze Pagina