Moet je eens vragen wat ze vind van een baby in de auto laten in de zomer omdat ze zo mooi en lief slaapt,... Want wat ze nu doet is even erg, je kindje bewust in een levensgevaarlijke situatie plaatsen. En wat als ze een ongeluk krijgt met haar kindje zo? Ook al zou dit kindje niks hebben (wat onmogelijk is volgens mij) daar kan je dan toch een fikse straf voor krijgen volgens mij, zo niet een gevangenisstraf? Want het is dan toch een soort van poging tot doodslag,...? Of zie ik dat verkeerd?
Elke ouder met gezond verstand snapt dat lijkt mij. Maar geloof mij...ik kan het 10x aanhalen, ze doet er niks mee. Ik snap haar gewoon niet. Weken geleden ook. Zet ze haar dochter staand tegen de box aan, loslaten, foto nemen, en dan gaan vertellen dat je kind al zelf kan staan. Heeft hier niks mee te maken maar vaak heeft ze van die vreemde dingen hoor.
Ik zou serieus melding maken bij het AMK. En desnoods zelf de gordels vastmaken, zo kwam je bij mij echt niet weg. Ik wil het niet op m'n geweten hebben in ieder geval. Een ander kan haar wel hardstikke doodrijden als ze een gordel om heeft, dat kindje heeft dan helemaal geen schijn van kans, die word gewoon gelanceerd.
Ja, maar het verschil met een volwassenen gordel is, is dat de gordel met ons beweegt. Bij een ongeluk blokkeert hij terwijl hij zich terug rolt. (Snap je hem? Ik kan het niet zo goed uitleggen) De gordeltjes in de MC bewegen niet meer na het vastzetten, en doordat een jasje veel meer ruimte tussen het lijfje en de gordels creëert, krijg je bij grote druk het gevaar dat je tussen de gordeltjes door glipt. Vandaar dat ik iedereen adviseer om gewoon geen jasje aan te doen. Alleen een vestje en een doek er over. Probeer het anders eens. Je kindje in de MC met & zonder jas. Dan zie je hoe groot het verschil is qua gordel lengte. Hier is het verschil ZO groot (zelfs na strak aantrekken) dat ik de gordels zo over haar schouders kan laten glijden!
Je kunt hier inderdaad melding van maken.Je kunt dit bij het AMK doen maar je kunt ook contact opnemen met het Cb en vaak kunnen zij ook iets voor je betekenen. Ik zou hier wel actie opnemen. Normaal oordeel ik niet snel maar dit vind ik echt te ver gaan.
Dat zou wat mij betreft zo mogen zijn, maar juridisch gezien zal het hooguit 'dood door schuld' zijn.
Je mag het niet zeggen,maar ik zeg het toch ; Sommige mensen zouden gewoon geen kinderen mogen krijgen. Wat is het soms toch oneerlijk verdeelt in de wereld.. Ik ken ook van zulke gevallen,soms nog erger ook. Met zulke mensen wil ik niet eens meer omgaan,des te sneuer om te lezen dat andere welbekwame mensen geen kinderen kunnen krijgen,of waarvan hun kinderen ernstig ziek worden of zijn overleden.. Tenenkrommend soms,hoe oneerlijk de wereld soms is :x
Ongelooflijk echt geen woorden voor. Ik durf mijn dochter niet eens in voorwaarts gerichte stoel te zetten daarom nu ze iets te groot voor mc is achterwaarts gerichte stoel gekocht. Zielig voor dat kindje.
Dit gebeurd heel vaak helaas, wij zien mensen van een dagje weg het parkeerterrein af rijden met baby's in de hand, kinderen los liggend op de achterbank omdat ze moe zijn enz...pfff.... Maxi Cosi met het gezicht naar voren met een pasgeborene vind ik ook dood eng! Z"ja, maar anders kan ik hem niet zien en het is veel gezelliger zo" tja... Gelukkig niet mijn kind!
Amk??? Serieus??? Gesprek met het CB??? Mijn dochter is vaak zat zonder stoel vervoerd. Gewoon op mijn schoot. Zoon inmiddels ook al een paar keer. Dus als ik jullie goed begrijp ben ik een slechte moeder die geen kinderen had moeten krijgen en waar een hoop meldingen voor moeten komen.... Waarom ik mijn kinderen zo vervoer is totaal niet relevant blijkbaar. Jullie oordelen te hard! Dat het niet echt slim is moge duidelijk zijn, maar gelijk spreken van verwaarlozing gaat te ver. Stiekem met het CB praten. Echt mijn mond valt open van verbazing hier en dan de bijkomende reacties... Dit soort dingen bespreek je persoonlijk. Dat jij het vreselijk gevaarlijk vind, maar het is niet jouw kind. Hun keuze.
Inderdaad. Klinkt alsof er een ernstig steekje los is aan deze 'moeder' afgaande op je verhaal. Ze heeft op z'n minst hulp nodig en als niemand iets doet is het straks te laat. Arrm arm kindje..... Ik zou het ook niet op mij geweten willen hebben en inderdaad melding doen ergens....AMK, CB desnoods haar huisarts?
Maar waarom dan in vredesnaam?!?! Waarom zo'n enorm risico nemen met je kinderen die nog zó klein en kwetsbaar zijn? Ik vraag het mij oprecht af omdat blijkbaar in jouw geval het ook niet om een noodgeval gaat maar een veelvoorkomend iets is? Sorry, maar ik vind het onbegrijpelijk......
Goed om het te melden dan idd. Vooral ook omdat je haar aansprak maar net of ze je niet serieus neemt. Gaat ook om veiligheid Van het kind en die kan zelf nog niks over beslissen. Kind op schoot vind ik wel anders is wel veiliger dan los in mc. Want als ze aan het rijden is kan ze kind niet pakken als moet remmen of zo. Hopelijk dring je toch keer bij haar door voordat er iets gebeurt. Ik vind trouwens 15-20 min rijden toch best nog afstandje. Wat als kind toch probeert te draaien ofzo in de mc?!
Dat is idd niet relevant.... Je moet gewoon zorgen dat je ten alle tijden je kind veilig in de auto, dus in een autostoel kan vervoeren... Kan je dat niet dan ga je maar lopen/fietsen of weet ik veel wat Je neemt een enorm risico met je kind en daar is geen excuus goed genoeg voor hoor! En straks... Als je kindje wel een keer door de ruit vliegt os het te laat en zit je had ik maar..... Mensen die dit doen zetten in mijn ogen bewust hun kinderleven in gevaar, en ik persoonlijk vind je dan oerstom en onverantwoordelijk!
Dat snap ik echt niet... Volgens mij bestaat er geen reden waarom je je kind zonder stoel vervoert. Het gaat om een leven hè... En dan kan jouw mond open vallen van verbazing, die van mij ook en dan om jou!
Ik ben het helemaal met de opmerking van Sanne eens. Er bestaat in mijn ogen geen enkele reden om je kindje niet veilig in een autostoeltje te vervoeren. @TS, en wat zegt haar man/vriend er van dat ze de kleine op deze manier vervoert. Misschien kunnen jullie eens met hem in gesprek gaan dat het echt gevaarlijk is. Of anders eens kijken of je een filmpje op Youtube kunt vinden wat laat zien welk effect iets wat los in de auto ligt van hetzelfde gewicht als je babynichtje bij een ongeluk heeft.
Ben het met je eens. Blijkbaar beseffen mensen hier niet wat een AMK-melding met een gezin kan doen. En op een CB zouden ze beter moeten weten dan roddelen over een van hun clienten. Mag niet, i.v.m. privacy.
Ik zou ook geen melding doen bij AMK of cb. Natuurlijk mag je je er zorgen over maken en dat uitspreken tegenover de moeder. Maar mijnsziens is het AMK toch echt voor andere meldingen. Maar aan de andere kant, wat kan een noodlottig ongeval doen met zo'n gezin? Dat wil je toch ook niet? Misschien gaan ogen open doordat er een instantie een praatje gaat maken. Moeilijk...