Eigen cyclus ondanks pil gebruik...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Sennaaa, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Ik slik al weer een 7 maanden de pil. Nu sinds 4maanden de yasmin, maar ik vraag me af of hij helemaal betrouwbaar is. Ik heb namelijk het idee dat ik gewoon een eigen cyclus heb.. wel samen met de pil. Halverwege de maand toch vage steken (eisprong pijn) en als ik ongesteld moeten worden vreetbuien.. zelf al voor ik met de strip gestopt ben. Deze maand heb ik de pil een maandje doorgeslikt en begon ik zelf op de dag dat ik eigenlijk ongesteld moest worden wat bloed te verliezen. Gek hé?? Terwijl ik hiervoor daar geen last van had.
    Nu blijf ik deze pil wel slikken omdat na veel proberen dit de enige pil is die mijn hormonen een beetje in bedwang houd, ook zonder de pil was dit geen succes. Momenteel voel ik me goed en is de boel rustig en dat wil ik graag zou houden.. Alleen wil ik weet of ik nog extra voorzorgsmaatregelen moet nemen om een zwangerschap te voorkomen?? Wat denken jullie??

2. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik denk dat je dit beter aan je huisarts kunt vragen.
    Wij kunnen zeggen wat wij denken, maar dit hoeft natuurlijk niet te zijn wat er werkelijk aan de hand is. Ik zou de huisarts raadplegen, dan heb je meer zekerheid.
    Succes!!

3. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Bedankt voor reactie.. ja mijn huisarts zou me daar misschien meer over kunnen vertellen.. toch vraag ik jullie ervaringen;). Ik heb al extra voorzorgsmaatregelen genomen in geval dat..

4. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ik slikte zelf ook de yasmin pil, maar heb er nooit last van gehad. Ieders lichaam zit anders in elkaar. Het kan zijn dat deze pil te licht voor je is? Het valt denk ik wel onder de lichtere pillen.

5. meike1

meike1 Actief lid

27 okt 2010
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, als je naast pilgebruik je eigen cyclus erop nahoudt, dan lijkt mij dit niet helemaal goed. Ik zou dan grote twijfels bij de betrouwbaarheid hebben. Vraag het idd even na bij je huisarts, misschien toch naar een andere optie zoeken....succes!

6. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    Ik had een aantal jaar geleden ook yasmin men gyn heeft dit verandert naar desorelle 20, die is een pak goedkoper maar hield alles bij mij wel tegen ^^ heb van yasmin ook al minder goede dingen gelezen maar nooit dat een cyclus gewoon blijft doorgaan eerlijk gezegd..

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Deze pil is duidelijk te licht... Toch maar even naar de HA voor een andere...

8. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Thanks voor jullie reacties....

Deel Deze Pagina