Weer proberen groenten/fruit, 5,5 maand.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door ukoldaatje, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hoi voedingsdeskundigen,

Hier was ik weer eens, :p, ben zo blij dat we op jullie kunnen terugvallen met vragen.

Mijn zoontje is inmiddels 5,5 maandjes jong en krijgt het volgende schema:

700/800 210 water en 6 scheppen HA voeding plus 1 schepje rijstebloem
    1100 210 water en 6 scheppen HA voeding
    1430 210 water en 6 scheppen HA voeding
    1800 210 water en 6 scheppen HA voeding plus 2 schepjes rijstebloem
    2200 210 water en 6 scheppen HA voeding

Met 16 weken ben ik begonnen met heel klein beetje rijstebloem te geven, een schepje van de nutritron. Dat heb ik gedaan tot 4 maanden (ik dacht eerst namelijk dat 16 weken 4 maanden was:)) toen opgevoerd naar 2 schepjes (klein schepje vd nutritron) en opgebouwd naar gewone schepjes van de voeding zeg maar.

Zoontje doet het perfect hierop, kreeg ook geen krampjes hiervan.

Toen hij 4 maand en een week was heb ik fruit geintroduceerd, zomaar een lepeltje per keer. Was begonnen met banaan. Nou de eerste dag alleen grote winden, tweede dag wat buikpijn en de derde en vierde dag overstrekken en gillen en dat duurde dan wel een anderhalf uur lang. Krampen!

Overgegaan op peer, advies van hier, wat rijper fruit, nou hetzelfde verhaal, eerste dag wat harde winden, 2e dag wat buikpijn (kronkelen) derde dag gillend en overstrekkend van de krampen.

Ben dus gestopt. Direct. Klaar, ik durfde niet meer.

Hier werd ik geadviseerd even een weekje ofzo te wachten en weer opnieuw proberen. Nou dat heb ik nog niet gedurfd was zo heftig die keren.:)

Hij is nu 5,5 maand en ik begreep dat ze vanaf 6 maanden de extra voeding nodig gaan hebben, dus wil ik weer beginnen met groenten/fruit.

Ik ga vandaag dus de groentehap introduceren, heb er helemaal een knoop van in mijn maag. Ben zo bang voor krampen.

Heb brocolli staan en hij gaat daar zo een hapje van proeven.

Wat moet ik nou doen als die krampen weer komen? Doorzetten? Of weer stoppen? Moet toch een keer gaan beginnen. Is het normaal dat hij zo heftig reageert? Het was met 4 maand en een week, was het toen te vroeg voor hem?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Ik kan mij voorstellen dat je er geen prettig gevoel bij hebt om nu weer met vaste voeding, zoals groente en fruit, te beginnen. Dat is wel spannend, je wilt natuurliljk niet dat je zoontje er weer zo'n last van krijgt. Het scheelt wel dat de darmen nu weer wat verder ontwikkeld zijn. Je kunt ook nog even 2 weken wachten hoor en dan langzaam beginnen. Wat je eerder gedaan hebt, 1 lepeltje eerste dag, 2 lepeltjes tweede dag, 3e dag 3 lepeltjes, wanneer dit goed gaat kun je het verder opbouwen en met wat nieuws beginnen. Het is normaal dat je zoontje hier even aan moet wennen, maar hij mag er niet zo erg last van krijgen. Ga ook een beetje op je gevoel af.
    Succes, groetjes Angelique

Deel Deze Pagina