Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ohja, echt dichtbij elkaar :D Ben jij uitgegaan van je eerste menstruatiedag of van je ei? Ik van mn ei. Als ik mn menstruatiedag aan zou houden, zou ik vandaag ook op 5w3d zitten haha :D
    De echo die wij gaan doen is wel een pretecho die we zelf gaan betalen. In het ziekenhuis kon ik pas 5 juni terecht. Dat duurde mij veel te lang :p

2. Rinsje

Rinsje Lid

30 okt 2014
    92
    0
    0
    GEFELICITEERD, mammavanmenno!!!

@MammaBS, wij hebben een hoekje ingericht voor de meisjes en ook hier staan altijd twee gerbra's in een vaasje met twee vlindertjes erop.

Hier kunnen we gaan beginnnen. maar als ik hoop dat mijn cyclus iets langer duurt, want anders heb ik mijn eisprong precies in de week dat mijn man een week offshore is ergens in de noordzee. Balen. Hopen dat ik zo vruchtbaar ben dat het ook nog iets eerder of later kan ;). Anders wordt het een maandje wachten. Maar we gaan ervoor

3. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@Rinsje: hopelijk komt het idd precies goed uit zodat jullie toch effectief kunnen klussen ;)

Wat is het trouwens rustig hier dames, allemaal druk?

Hier gaat het prima, al begint de misselijkheid steeds een beetje meer te worden. En mn buik is echt al een stuk boller, mn darmen reageren dit keer flink op de zwangerschap! Zondag de echo, ik hoop zo dat we een mooi kloppend hartje zien!!!! Ik ben er nu al zo nerveus voor!
    Dus maar even zoveel mogelijk afleiding zoeken deze twee dagen. Vanmiddag ga ik op kraamvisite bij mijn nichtje. In het zh waren we maar heel kort langs geweest dus vandaag wat uitgebreider. Waarschijnlijk kunnen we de kleine nu ook even knuffelen, hopelijk kan ik me een beetje groot houden ;)

En klinkt misschien een beetje stom, maar ik had vannacht een droom en ik ben benieuwd of die uit gaat komen :p Ik droom namelijk nooit dat ik zwanger ben of ga bevallen. Heb dit 2x eerder gehad en dat was telkens aan het begin van mn zwangerschap. En die dromen kwamen nog redelijk uit ook. Bij mijn 1e droomde ik van een babymeisje met een luier tot aan haar kin, dus een te vroeg geboren meisje. En ze is ook 4 weken te vroeg geboren.
    Bij Delilah* droomde ik dat ik een megadikke buik had en dat de baby tot het einde bleef zitten. Uiteindelijk is dat heel letterlijk 'haar einde' geworden :(
    Maar vannacht droomde ik dat ik ging bevallen van een jongetje en dat de bevalling ontzettend snel ging en ik nog maar net op tijd in het zh was. Nou, ben benieuwd of deze ook uit gaat komen :p
    Eerst maar eens een kloppend hartje zondag zien!!

Liefs!

4. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bee,w at ontzettend fijn dat het goed bij je gaat!!!

Khloe, wat spannend. Gelukkig zijn de echos en metingen wel goed. Maar dan met minder controles gaan doen, is toch wel heftig. Fijn dat het kan, maar dubbel. Kan het me helemaal voorstellen.

Daisy, wat heerlijk om fijn nieuws te delen! Natuurlijk zit er nog steeds je verdriet. Ws zal dat voor de mensen om je heen wat meer naar de achtergrond verdwijnen. Maar voor jezelf niet. Het is zo dubbel. Spannend morgen de echo. Hoop dat je mooie droom uitkomt en je over een maand of 7,5 een lekker brullend lief kindje hebt.

Mamavanmenno, gefeliciteerd!!!!!! Dat is mooi nieuws!

Mamabs ook!! Gefeliciteerd!!! Dit was gelukkig voor een paar wel een vruchtbare maand. Een stap in de goede richting! Spannend hoor, wachten op de echo. Wij konden ook pas bij 8 wkn terecht ivm de voorjaarsvakantie. Maar het is zo fijn om dan gelijk wat meer te kunnen zien. Dus het was het wachten wel waard. Maar je kan de tijd wel vooruit kijken…. Veel afleiding zoeken dus.

Rinsje, mijn zusje is zwanger geraakt terwijl ze 5 dgn rond de eisprong geen seks heeft gehad. Ze wilde het die maand even uitstellen, maar toch gelukt. Hoop dat je ook lekker vruchtbaar bent en dan over een paar weken een mooie knaltest!!
    Wat mooi dat je een hoekje me de bloemetjes hebt voor je meisjes.

Pluis, hoe is het bij jou gegaan in het ziekenhuis?

Conejita, redt jij het allemaal nog een beetje?

Binalo, fijn he, de cadeautjes van de kleintjes. Vergeten doe je je andere kindje niet. Maar lijdt wel een beetje af van het verdriet.

Soof, wat knap dat je bent gaan hardlopen!! Dat is alleen maar beter, een nieuwe zwschap met een wat betere conditie.

Moederdag was wel een aparte dag hier. Heb genoeg om dankbaar voor te zijn. Maar ergens mis ik mijn kleine sterretje toch heel erg. Gelukkig wordt ze nog steeds wel genoemd door vooral haar zusje en broertjes.

Hier gaan de emoties zo erg op en neer. Kan echt om het minste of geringste verdrietig worden. Geniet daarnaast ook van de andere kinderen. En probeer te genieten van de zwschap. Maar wat is het moeilijk om je gedachten uit te zetten. De groei van het kindje is nu gelukkig goed. Dus deze baby is nu groter dan E* ooit geweest is. Zij is achter gaan lopen in de groei.
    Gisteren nog bij de verloskundige geweest en die was ook erg tevreden over de groei van mijn baarmoeder. Ze voelde zelfs het kindje al liggen. Maar toen ze het wilde laten voelen, toen zwom baby weg. Ik heb deze zwschap wel veel minder gevoel van de baby. Misschien wil ik de bewegingen niet ‘toelaten’ omdat ik vorige keer nog bewegingen voelde terwijl E* al overleden was. Dus dat bewegen en toegeven dat het echt van de baby komt is nog wel een dingetje. Maar de vk voelde dat de baby vooral met de rug tegen mijn buikwand aanligt en dan ws de voetjes en handjes naar de placenta tegen mijn rug. Dat verklaard dat ik veel minder geschop voel. Kan niet wachten tot dat wat duidelijker wordt. Deze weken slaat de angst wel weer wat vaker toe. De vorige keer ging het deze weken mis. Maandag weer een echo. Hoop dat ik dan met een goede groei ook een beter gevoel krijg.
    Verder dus nog steeds vaak verdrietig. En ik merk dat ik heel veel moeite heb met het toelaten van het verdriet. Ik ben zo gezegend met al 3 gezonde kinderen en nu ook weer snel zwanger. Dus ergens ‘mag’ ik niet klagen. Maar gelukkig werkt het niet zo. Dus af en toe het verdriet maar toelaten en dan jezelf weer bij elkaar pakken en genieten van de goede dingen. Vandaar wel een beetje mijn afwezigheid. Ik lees de hele tijd mee, maar echt gaan zitten en alles opschrijven, merk dat ik dat ik dan het verdriet meer moet toelaten. Lastig.

Dames, fijn weekend, en hoop de komende weken weer veel goede zwschapsberichten te lezen.

5. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ik ben nu ook zwanger geraakt met best wel weinig klusdagen :)
    ik vermoed dat ei was rond 1/2 mei en had laatst geklust op 27 april ... dus het kan zeker!

6. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Blegh, ik loop echt zo met mn ziel onder mn arm. Heb een beetje het gevoel dat ik mijn gevoel nergens kwijt kan :( Ik ben zo intens blij en dankbaar met deze nieuwe zwangerschap, maar ik mis Delilah* gewoon nog meer nu. En ik ben gewoon zo bang, blij en alles tegelijk.
    Ook al zijn er hier lotgenoten, ik voel me toch eenzaam.
    Mijn man kan niks met mijn gevoel, die weet niet hoe hij erop moet reageren. Mijn moeder of vriendin voelen toch niet hetzelfde, al bedoelen ze het nog zo goed. In het gewone zwangerschapsclubje zijn er gewoon hele andere angsten, hier zijn er dames die nog juist zo graag zwanger willen worden en dit gevoel ook nog niet ervaren. En ik kan me ook voorstellen dat het voor de zwangere dames hier ook gewoon moeilijk is om het verdriet weer toe te laten waardoor ze minder actief zijn hier.
    Ik wil niemand iets kwalijk nemen hoor, moet gewoon even mn hart luchten ;)
    Ik zit nu even zo met mezelf in de knoop en heb behoefte aan vrouwen in hetzelfde schuitje. Ik ben dus ook maar weer verder gegaan in 'altijd een kind tekort', voelt fijn om even weer een stukje herkenning te lezen/voelen.

Gister ook voor het eerst mn nichtje beetgehouden en vandaag voel ik me ineens grieperig, dus het is ook gewoon alles bij elkaar.... Pfff, ben zo blij als ik die echo morgen heb gehad!

7. mamavanmenno200

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    het is allemaal zo dubbel he

ik ben vandaag mega emotioneel, we gaan straks naar dierentuin (verjaardagfeestje Menno voor kindjes van de klas), dit stond al op planning toen Berre* nog leefde en hij ging normaliter mee gaan... ik blijf het zo oneerlijk vinden

en dan nu nog zwanger erbij, mijn emoties gieren echt alle kanten op... en omdat we nog even willen zwijgen, kan ik mijn gevoel ook aan niemand kwijt!?

ik heb boek gekocht (altijd een kind tekort), dit boek is speciaal voor dames die na verlies een nieuwe zwangerschap wensen (en uiteindelijk zwanger zijn)... dit boek geeft me echt een goed gevoel, er komen vele persoonlijke ervaringen naar boven, en bij vele gevoelen denk ik: ja dat heb ik ook! iets wat andere - gelukkig voor hen - niet kunnen snappen

ik probeer ook positief te focussen op toekomst en op zwangerschap
    ik ben zelfs al bezig met te brainstormen over hoe ik het nieuws wil melden :)

8. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ja dat boek is gelukkig echt een uitkomst. Ik had het zwangerschap gedeelte overgeslagen, wilde daar pas aan beginnen zodra ik zwanger was. En nu dus in begonnen.

Moeilijk ook dat dat feestje gewoon doorgaat terwijl je kleinste mannetje er niet meer is. Zal zo dubbel zijn. Hopelijk maakt de lach op het gezicht van Menno een hoop goed ;)

En wat een prachtige zwangerschapsaankondiging is dat!! Hier ook al zitten brainstormen. Wil ook gewoon zo graag positief blijven en genieten van deze zwangerschap, maar dat zal helaas niet vanzelf gaan.

9. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mamavanmenno, wat een mooie aankondiging!!!! Echt heel mooi.

Daisykesie, wat onwijs herkenbaar je gevoel. Het voelt zo verschrikkelijk dubbel en er is inderdaad niemand waar je het mee kunt delen. Voelde je opmerking ook niet als aanval hoor. In het begin van deze zwschap heb ik ook nog heel actief meegeschreven. Maar merkte toch ook dat het heel dubbel is. Vrouwen die zwanger willen worden en dan zelf klagen over al je onzekerheden en angsten. Dus een heel dubbel gevoel. Was ook wel blij met de topic 'zwanger na doorgeboorte'. Maar die is ook niet zo actief en merk dat het gevoel met de dames van deze groep er al meer is. Al een tijd meegeschreven, dan 'ken' je elkaar al een beetj.
    Maar je gevoel over niet weten wat je met jezelf aanmoet is zo verschrikkelijk herkenbaar. Dat zag je ook bij Binalo en Bee en Khloe etc.... De oplossing heb ik dus ook niet, want die heb ik zelf ook nog niet gevonden helaas.
    Mijn ziel die hangt ook ergens onder mijn arm. Maar gelukkig gaat de tijd dat je zwanger bent ook wel weer langzaam voorbij en misschien als je wat verder bent dat je er dan weer een wat positiever gevoel bij krijgt. Of wisselend. Bij mij wisselt het ongeveer per dag. Soms per uur en soms een rotte 5 min en dan weer door.
    Wilde je even een hart onder de riem steken. want dit is zo'n onzekere tijd. Je blijft ook verdrietig om je verloren kindje en dan is er ook nog dat je 'moet' genieten van je zwschap, want dat is toch ook zo fijn. Nou ik zal je vertellen. Er zijn hele tijden geweest dat ik gewoon heel boos was. Boos op de misselijkheid, de vermoeidheid op alles en iedereen, omdat we dit gedeelte al hadden gehad voor het verzorgen van een kindje. Niet voor een sterrenkind. Het doel was toen ook een gezond kindje. En natuurlijk ben je jaloers op iedereen die zwanger is, net een baby heeft en vooral iedereen die net een klein jankend babietje heeft. Waarom zij wel en jij niet. Zo herkenbaar dus.

Mocht je een keer 'prive' je gevoelens kwijtwillen, je mag me altijd pben. Even gewoon alles spuien en ervaringen delen. Ik ben net een paar weken verder en misschien ben ik dezelfde dingen tegengekomen. En jij bent wel een groter kindje kwijtgeraakt, maar de schuldgevoelens blijven denk ik wel vergelijkbaar.

Sterkte meis

10. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamavanmenno, wat herkenbaar. Bij alles wat ik doe denk ik de hele dag *K had er ook bij moeten zijn. Vooral als je al iets gepland had. Het klopt gewoon niet. Mooie aankondiging. En dat boek, klinkt wel goed. Ik zal eens rondkijken.
    @Daisykesie, vervelend al die gevoelens... en nog vervelender dat niemand je begrijpt. Dat vind ik ook moeilijk, mensen proberen je te begrijpen, maar het lukt gewoon niet. En je gevoel omschrijven is soms nog moeilijker.
    @Rinsje, hopelijk komt het gunstig uit met je ei.

Ik ben gisteren voor het eerst ongesteld geworden nadat ik gestopt ben met de pil. Zit op 30 dagen, netjes dus. Ben er wel blij mee, weet ik dat alles weer werkt. Bij *K werd ik de eerste 2 mnd niet ongesteld, dat was frustrerend. Alleen nu is het heel weinig, zo vreemd. Maar wie weet breekt de hel nog los komende dagen haha
    Vanaf nu kunnen we er dus echt voor gaan. Ik wil heel graag, maar soms komt opeens de twijfel... Ik voel me zo schuldig tegenover *K. Alsof ik hem dan ga vergeten ofzo.. Al weet ik dat dat niet zo is. Ik vind het ook moeilijk om te bedenken dat hij misschien ooit grote broer gaat worden, zonder dat hij er is. En wetende dat een volgend kindje hem ooit voorbij gaat groeien. Ik hoop dat ik met al die gevoelens om kan gaan tegen die tijd. Maar eerst maar eens zwanger raken.

11. mamavanmenno200

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    'leuk' dat je ongesteld bent geworden, kan je er nu idd voor gaan... al is dat inderdaad wel een dubbel gevoel!

succes met het zwanger worden en niet in het minst met je gevoelens er rond !

12. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Hey meiden, ik reageer snel uitgebreider op jullie berichten!

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe je echo was vandaag Daisy? Die had je vandaag toch?

Xx

13. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hey :)

Kon er amper van slapen, was zo vreselijk nerveus voor die echo! Om 11 uur vanochtend hadden we de afspraak, ze zette het apparaat op mijn buik en bubbie was meteen te zien gelukkig :D En ook al een mooi kloppend hartje!
    Ik ben ook naar haar geweest toen ik zwanger was van Delilah* en het is echt zo'n lieve vrouw. Mocht ik in het zh niet vaak voor een echo kunnen komen als ik zou willen of ik ben gewoon even extreem nerveus dan mag ik altijd even tussendoor komen om even naar bubbie te kijken. Al is het maar 1 min om even te zien dat het hartje nog klopt. Geeft me weer een extra gerust gevoel dat ik die mogelijkheid krijg, echt fijn :)
    Dus nu weer afwachten tot de volgende echo, maar so far so good!

Liefs!

14. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow Daisy, wat heerlijk!!! En het is en blijft een fantastisch gezicht.

15. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat fijn! en wat lief van die vrouw.

16. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ja was echt heel fijn om die eerste bevestiging te krijgen. Manlief durft nu ook blij te zijn, het is nu alweer een beetje meer tastbaar. Ik voel me meteen ook wat meer zwanger met zo'n doperwtje in mijn buik hihi

17. mamavanmenno200

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    super nieuws Daisy!!

18. Binalo

Binalo Actief lid

3 dec 2014
    180
    0
    0
    Wauw dais, wat een fijn nieuws!!
    Gek he dat je je dan meteen meer zwanger voelt hihi.
    Geniet ervan!!!

En ik lees nu even berichtjes terug nog: mammavanmenno gefeliciteerd!!!!! Super!!

@mammabs: mijn 20 weken echo was goed uiteindelijk!! heel fijn!

nu hebben we wel een beetje dubbel gevoel, we zitten nu in de weken van de onrust, spanning en het afscheid nemen de vorige keer :(

19. Rinsje

Rinsje Lid

30 okt 2014
    92
    0
    0
    Super daisy, geeft een geruststellend gevoel. Bij twijfel dus meteen aan de bel trekken, wat fijn dat ze zo begripvol is.

20. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    @Daisy, wat fijn dat meteen de baby met kloppend hartje te zien was! Wat een opluchting :). Ik hoop dat mijn echo vrijdag ook goed is. Begin al een beetje zenuwachtig te worden. Vandaag ben ik 6w2d volgens de eerste dag van de menstruatie. Het zou 1 dag kunnen afwijken omdat ik niet zeker weer wanneer de eisprong is geweest.

@moro, fijn dat je ongesteld bent geworden!

@Binalo, dat is een lastige periode nu... wel fijn dat de 20 weken echo goed was!

@conejita, hoe gaat het met je?

@rest van de meiden: hoe is het? En zwaai, zwaai :)

Liefs

Deel Deze Pagina