Heey meide Wendy. Ik werk normaal 32uur. Nu 16 uur per dag 4 uur. En deze week maar 8 uur. Soof.. nee helaas weten we niet waardoor we vorige keer inze dochter zijn verloren. Dus ze weten niet goed wat ze met me moete dus alle tekens die ik vertoon pakke ze op. Ligt nu aan donderdag als weer verkort dannkunne ze eventueel cerlage of andere opties toepassen. Alleen cerlage heeft ook weer risico's voor mij. ja is bijna zelfde heeft met elkaar te maken. Zenuwslopend dit.. vooral ik nu weer na wk27 ga toen het ook fout ging. liefst zou k gewoon in ziekenhuis onder streng controle liggen.. dat ze elk moment kunnen ingrijpen. k hadt gehoopt te kunnen genieten maar lukt me niet. Hoe gaat met iedereen? K blijf duime voor jullie xxx
khloe, lieverd wat ontzettend zwaar ik neem je me in mijn gebeden! dat alles goed mag komen voor jullie en jullie mannetje! Laute: fijn te horen dat je man alweer wat beter gaat. sorry van de IUI hele dikke knuff hier gaat wel redelijk. weekend van de kerk was superfijn! volgend weekend nod. denk zondag maar weet niet precies. knuffels en zwaai aan idereen!
Hoi meiden, @mamavanmenno, fijn dat er geen genetische afwijkingen zijn gevonden! Wat blijft het oneerlijk als je leest dat de kans op wiegendood zo ontzettend klein is.. knuffel @Lies1989 & Dametje1984, welkom hier! @dewendy, leuk een jongetje! Je kindje heeft het wel spannend gemaakt . @conejita, leuk je weer even hier te zien! Ik blijf voor je duimen! @Laute, wat een teleurstellingen weer . Nu is het hard duimen dat IUI 3 wel raak is! @Khloe, heftig zeg! Ik denk aan je! Sterkte meid. Knuffel @Soof88, natuurlijk schijf hier lekker van je af! De pieken en dalen heeft iedereen hier. @Anneke & Pluis, hoe gaat het met jullie? @hier, afgelopen vrijdag heb ik mijn 1e echo gehad. Ik was best wel zenuwachtig. De echo was gelukkig goed en het hartje klopt . Zo opgelucht, maar ben alweer af en toe heel angstig. Ik moet proberen dat los te laten. Hoop dat het me lukt . Over 3 weken hebben we de echo bij de gynaecoloog en over 4 weken de combinatietest. Liefs
Wat heftig Khloe! Hopelijk blijft je ventje nog even rustig zitten. Ik ga voor je duimen meid, zo spannend, niet leuk @mammaBSL hoera, een kloppend hartje!! Goedzo meid! Zenuwslopend he, die momenten voor de echo? Ik kon er amper van slapen. Hoop niet dat ik dat voor elke echo ga krijgen. Over 11 dagen heb ik mijn volgende echo weer, bij de gyn. Volgende week vrijdag klinkt eigenlijk een stuk leuker Hoop zo dat alles dan nog steeds goed is en dat ukje goed gegroeid is! Hoe voel jij je? Ik ben al behoorlijk misselijk, moet er af en toe echt even van liggen. Maar tot spugen is het gelukkig nog niet gekomen. Heb wel al moeite met wat ik moet drinken, want ik vind niks lekker momenteel (had ik bij mn meiden ook en toen spuugde ik wel, dus geen goede combi). Liefs!
Jaahhh, zo blij toen ik het hartje zag kloppen! We waren eigenlijk een beetje overdonderd. Waarschijnlijk omdat we toch wel erg zenuwachtig waren. Ineens zie je daar een stipje bewegen, haha. Zo gaaf! De fertiliteitsarts deed de echo en zij was nog bijna enthousiaster dan wij, haha. Toen het langzaam begon door te dringen, schoot ik meteen vol. Het klinkt misschien vreemd, maar ik vond het ook heel fijn dat er veel vruchtwater zat. Bij ons dochtertje is het door een scheurtje in de vliezen fout gegaan en had ik op het laatst haast geen vruchtwater meer. Het valt nog mee met de misselijkheid. Ik heb wel vaak zo'n weeïg gevoel om de maag en soms een beetje misselijk. Ik ben wel moe.. Vandaag moest ik op tijd op omdat ze een nieuwe verwarmingsketel komen plaatsen. Het liefst wil ik weer naar bed, maar ja dat gaat nu niet echt.. Hoop dat je niet hoeft te spugen Daisy! Fijn dat je volgende week (klinkt misschien nog beter ) alweer een echo hebt! Ik pas weer over 3 weken. Had je het nou al aan veel mensen verteld? We schelen echt maar 2 dagen . Ik ben vandaag 7w2d. Xx
@khloe, jeetje.. Sterkte meid. Hopelijk blijft het goed gaan. @zwangeren, fijn al die mooie echo's! @nog niet zwangeren, dikke knuffel!!! Ik merk dat ik het zwaar heb als ik veel alleen ben, zoals afgelopen week. Dan denk ik zoveel na. hebben ook gehoord dat het rapport er nog steeds niet is, ben daar veel mee bezig. Ik denk niet dat we nieuwe info krijgen, maar toch ben ik bang van wel. En dan...? Ik ga morgen ook weer rustig aan proberen te werken. Zie er tegenop. Voor mn gevoel ga ik dan echt verder. En voel ik me schuldig. De zwangerschaps wens is ook heel sterk en ook dat zorgt voor schuldgevoelens.
Ego, omdat jullie me ws als enige begrijpen.... Vandaag tante geworden van een meisje. Natuurlijk gun ik het de ouders van harte. Heel erg zelfs. Maar brengt toch opeens weer hoop verdriet. Eigenlijk beetje overvallen door het verdriet. Wat is dit toch af en toe ingewikkeld. Vooral als mensen zeggen dat het hun .... nichtje/neefje/kleinkind is. Heb daar zoveel moeite mee als ze mijn meisje niet meetellen. Daar begrijpen ze echt geen reet van. Voor hun telt ze niet mee in de telling. Voor mij zo absoluut wel. Het is zo ingewikkeld in mijn hoofd. Zit echt weer met een knoop aan gedachten. Pfff moest het even kwijt. Baal er zo van dat ik zo veel verdriet opeens weer voel. Bedankt voor het 'luisteren'. Kan er echt met niemand zo over praten. Liefs
Heey wendy begrijp je gevoel compleet. Kon ik maar iets zegge of doen om het te verzachten maar dat is lastig. K heb zelf heel veel moeite met sommige opmerkingen zoals: "Ben je alweer zwanger" " ooh een jongen dat maakt mischien wel makkelijker dan meisje" " dan wordt je mama (net als we dat nu niet zijn)" " dit keer komt het goed hoor je bent nog jong (net of niet gegund was)" Na kan nog wel ff door gaan. K probeer het te negeren of niet op in te gaan. naar het hakt er soms best in. Ups en downs. Maar meide wij hebbe elkaar. En begrijpen elkaar. We mogen trots op ons zelf zijn. Xxx
Zo moeilijk he wendy? Ik had het ook toen mijn nicht was bevallen 3 weken geleden. Zo blij voor haar, want ze wilde al zo lang zo graag mama worden. Maarja, kwam voor mij wel weer allemaal naar boven, vooral toen mijn meisje zei "hey, zij is niet dood".... Arm kind, nee, baby's horen ook niet dood te zijn En dan besef je gewoon extra hard weer hoe het eigenlijk had moeten zijn. Het is gewoon allemaal zo dubbel. Blij voor een ander, blij met je nieuwe zwangerschap, maar gewoon nog steeds (en voor altijd) intens verdriet om je eigen kindje. En die opmerkingen vind ik ook wel moeilijk. Ze zijn soms zo goed bedoeld, maar wel pijnlijk. Zo zei mijn schoonvader (en die is sowieso heel lomp in zijn uitspraken) "hou je deze heel". Alsof ik verantwoordelijk ben voor Delilah's dood.... Maar ik weet dat hij het heel goed bedoeld, hij wil zo graag dat dit kindje blijft leven en gezond geboren mag worden. Maarja, kwam wel heel rot zijn strot uit natuurlijk. Ben wel bang dat er meer van zulke opmerkingen gaan komen. Of dat ze denken dat nu alles weer goed komt en we nu weer 100% gelukkig gaan worden. We worden wel weer een beetje gelukkiger, maar we zullen altijd een gat in ons hart hebben. Een gat waar onze verloren kindjes hadden moeten zitten.
Dank jullie wel. Zo blij met jullie. Net een heel lief berichtje van mijn zusje gekregen. Dat ze mijn dubbele gevoelens wel begrijpt. Heel blij mee. Erkenning ofzo voor het verdriet. Daisy, wat een aparte opmerking. Lastig reageren dan. Khloe, zo herkenbaar die opmerkingen. Nu nog uurtje slapen. Anders strx echt een emotioneel wrak. Wat een emotiemix weer.
Moro, hoe was het werken vandaag? Herkenbaar hoor. Ik heb het ook. Soms is het zo zwaar! En dan wil je alleen maar huilen. Hoe lamg is het geleden bij jullie? Wendy, wat heftig voor je dat je zus is bevallen! Dat maakt het extra pijnlijk doordat je zo dichtbij staat! Het liefst wil je gewoon even niets te maken hebben met baby's en bevallingen en juist nu lijkt het (voor mij tenminste) alsof de een na de ander bevalt of zwanger wordt. Ik zit zelf nu 6 dagen voor mijn NOD en ik hou het haast niet van ongeduld. Ik wil zo graag weer zwanger worden, maar tegelijkertijd voelt dat ook weer zo rot. Het is nog maar 10 weken geleden Ik mis mijn kindje zo erg. Het voelt als een sterke heimwee. En ik wil mijn kindje niet vervangen door een nieuwe zwangerschap, maar ik wil zo graag mijn liefde kwijt aan een nieuw kindje. Pff, ik ben er nu weer erg mee bezig en daarmee denk ik ook automatisch veel terug. Ingewikkeld en zo dubbel... En daarbij is het misschien ook wel weer heel snel om weer zwanger te worden. Hoe staan jullie daarin?
Meerdere meiden hier zijn redelijk snel zwanger geworden. Ik wilde dat zelf ook heel graag, ben na mijn 1e menstruatie meteen weer begonnen. Al denk ik achteraf dat het beter is voor mezelf dat het nu pas raak is. Ik vind het nu al heel erg verwarrend, laat staan als het eerder was gelukt. Maar tegelijkertijd wilde ik wel zooo graag dat het al eerder lukte. Het verdriet blijft toch wel, hoe snel je ook zwanger bent. Weer zwanger zijn geeft je een doel, een lichtpuntje. Maar het is ook verwarrend merk ik. Spannend meis!
Blegh, inmiddels sinds gisteren aan het spugen Ik neem het dit keer voor lief en het is alleen maar een extra bevestiging van het wondertje in mn buik, maar bah, voel me zo lamlendig. Ik wilde dat ik eens goed tegen die hormonen kon, maar ik ben bang dat het net als bij de vorige twee veel spugen gaat worden. Ik lust niks, en vooral met drinken heb ik moeite. Niks smaakt me meer of ik word er juist heel misselijk van (zelfs van water) en na het spugen heb ik telkens uitslag in mn gezicht (omdat ik blijkbaar met teveel kracht spuug ofzo). Even klagen hoor, voelt ergens ook zo stom omdat ik juist zo blij ben weer zwanger te zijn. Maar ik wilde dat ik deze periode kon overslaan
Daisy, wat onwolijs balen. Tuurlijk neem je het voor lief. Maar ik herken de boosheid (had t stukken minder dan jij, maar toch al boos en balen). Dit stuk hebben we ook al gehad voor ons vorige kindje. Blegh. Sterkte met het uitzitten van deze tijd. Heel vervelend. En natuurlijk mag je klagen.
Ja idd, het is ook nog eens dat ik maar hoop dat ik het nu niet allemaal wéér voor 'niets' door moet.... Morgenochtend maar meteen de huisarts bellen voor die geweldige zetpillen...zucht. Die hielpen altijd een beetje, dus hopelijk nu weer. Want ik voel me gewoon echt ziek en dat is niks met mn meisje erbij en het vrijwilligerswerk wat ik moet doen.
Heey meiden. Ff snel een berichtje. Meting was zelfde als vorige week, dus gelukkig niet korter geworden(cervix) Aleen ben weer apart geval als voor 22weken was of nog korter was geworden dan kon ik deelnemen aan een studie voor dames met zwakke baarmoedermond tijdens zwangerschap, Moet over 2weken wel korter zijn dan kom ik in aanmerking. Positieve is in iedergeval dat niet nog korter is geworden. Xxx
Fijn om te lezen Khloe dat de meting hetzelfde was! Oh vervelend Daisy dat het spugen is begonnen . Ik heb ook zo'n verhaal.. Dinsdag ben ik voor mijn werk naar t buitenland gevlogen. Nou je raadt het al...ik moest in t vliegtuig tijdens de daling overgeven, net na de douane en toen nog een keer toen ik in het hotel aankwam. Ik voelde me echt beroerd. Ik ben nog steeds heel blij dat ik zwanger ben hoor . Dit is alleen echt nieuw voor me en ik moet zaterdag nog terugvliegen..
Meiden, Vanochtend om 05.00 moest ik naar het toilet. Inmiddels zit ik op DPO 11. Ik dacht: Ik doe gewoon een testje. En weet je: POSITIEF! Heb mijn man direct wakker gemaakt. Die was echt slaapdronken, maar ook heel blij. Met Kjeld hebben we ruim een jaar op hem moeten wachten en nu ben ik tussendoor maar 1x ongesteld geweest. Wat bijzonder!
@Soof gefeliciteerd!!! Goed nieuws!!! Verder, sorry dat ik zo weinig hier ben geweest. Ik zit zo niet lekker in mijn vel. Ik zit nu in de dagen dat ik vorige keer de paar dagen in het ziekenhuis lag. Ik ben deze zwangerschap dus verder nu. Dat voelt zo raar. Ik ben zo emotioneel. Mijn vriend zegt, fijn toch, nu gaan we verder en het zit echt goed.. Blij zijn, dat verdient dit kindje ook.. Heeft hij gelijk in, maar ik ben zo verdrietig. Ik kan me er niet toe zetten dingen te kopen voor de baby omdat ik dat de vorige keer ook nog niet had gedaan. Ik had zo gehoopt dat ik wat gerustgesteld zou zijn. op zich ben ik dat wel een beetje, maar ik ben zo verdrietig. Verder is ons kindje erg klein volgens de metingen. De gyn zegt dat het niet erg is, nog net niet té klein. Maar ondertussen doet ze wel allemaal groeiecho's enzo. Ik heb het idee dat ze niet zoveel wil vertellen omdat wij anders ongerust worden. Maar als ik op internet lees, dan is dit wel een klein kindje en als je normaal bij de verloskundige zou lopen, word je echt doorgestuurd naar het ziekenhuis.. Sorry voor mijn ego-bericht.. @Conejtia en Laute, Ik snap dat jullie hier even minder zijn. Dat had ik dus ook. Ik was zo bezig met mijn eigen verdriet en emoties. @Conejita, wat fijn dat het boompje van Noa dichtbij jullie komt!!! En ook zo goed om te lezen dat jij zoveel hebt aan de kerk en dat je dat zo fijn vindt. Een echte steun voor jou lees ik steeds weer! @Laute, fijn dat het met je man alweer beter gaat! En wat balen weer van de IUI!! Knuffels voor jullie dames!! @Khloe Wat heftig allemaal voor jou ook! En wat een onzekerheid allemaal he? Gelukkig was de meting deze week hetzelfcde als de vorige keer. Wanneer moet je nou weer? Ben jij ook alleen in het ziekenhuis? Of ook nog bij de verloskundige? Ik ben alleen in het ziekenhuis. Maar toch merk je dat het soms snel gaat. Ik moet bijvoorbeeld een zwangerschapsverklaring hebben, geen idee hoe ik daaraan moet komen. Ik ga de telefoniste maar bellen. Ik neem aan dat een gyn zich daar niet mee bezig houdt. @MammaBS Super een goede echo!! Fijn zeg! Spannend allemaal he! @Dewendy, Gefeliciteerd met je nichtje. Maar jeetje wat een logisch verdriet. De opmerkingen van anderen. Zo onnadenkend soms ook hoe het voor jou is..
Heey meiden @daisy hopelijk gaat dat spugen weg. Heel vervelend. @mamabs hoop dar terug weg vliegen beter gaat dan de heen weg @soof gefeliciteerd! ! Onwerkelijk he @binalo zwangerschap verklaring kan je bij de reseptie%balie bij gyn krijgen. Jaa rot periode he,ik zit nu tegen de weken aan waar vorige keer mis ging.. en ben echt een wrak.. janke en onzeker zijn. Niet weten wat k moet voelen. @hiero ik moet nu 12 juni weer. Vind wel eng 2 weken geen controle wat als weer mis gaat. ma als k twijfel mag ik bellen.of aks k toch nog extra meting wil Binalo k mag alleen maar in ziekenhuis ben medisch geval. Mag niet meer bij verloskundepraktijk. Heb wel 3juni pretecho in 3/4d bij mn oude verloskunde praktijk staan.. had daar een kadou bon voor. Lijkt me geweldig om te zien ma heel dubbel om daar heen te gaan. Fijn weekend meiden. Xxx