Dwendy, mooi gezegd.. Denk dat we allemaal wel deze gevoelens delen.. Ook de onzekerheid dat t weer mis kan gaan is groot.. Onbezorgd zwanger zal voor ons allen nooit meer een begrip zijn.. Maar idd wel dankbaar voor wat we wel hebben en krijgen... Maar angst en onzekerheid en verdriet nog vaak op de voorgrond...
@Den, gefeliciteerd!! @Conejita, ik heb ook 18 juni een echo. Dat is dan mijn 2e echo en het is slopend om zo lang te wachten om eerlijk te zijn. Net wat Daisy (en nog iemand geloof ik) zegt. De 1e had ik 22 mei. Ik ga de volgende keer vragen om sneller een echo te krijgen. Vandaag was het alweer een half jaar geleden dat ons dochtertje geboren is. Het was even heel verdrietig toen ik het me realiseerde. Liefs
Heey meide Ff snel berichtje Gisterr aaf hadde we een 3d echo Zo bizar. Zo anders dan gewoon echo. Ben nog steeds beetje in de wolke Foto staat in mn foto album voor gene die wilt zien. Hij heeft zelfde neus als elise Xxx
Ach gos, hetzelfde wipneusje. Superschattig! Mooi om die overeenkomsten te zien he? Zo voelt Elise weer een stukje dichterbij...want je zult altijd haar in haar broertje zien. Geniet ervan meis!
Spannend Den je echo! Ja dewendy klopt helemaal wat je zegt. De zwangerschap is zeker minder leuk. Mensen proberen het wel te snappen, maar echt doen ze dat niet. Ik merk dat ik meer bezig ben met het feit dat ik nu voorbij de termijn ga van de vorige keer, dan mijn kindje in de buik. Mensen denken dat na een goede 20 weken echo we wel kunnen genieten ook al is het spannend. Nouja anderen misschien, maar ik heb er behoorlijk veel moeite mee. Maar voel me ook weer schuldig naar het kleintje nu in mijn buik dat ik dat niet heb.. Mooie foto Khloe!!! Gaaf! Schattig he om te zien dan! Kreeg je 3d in ziekenhuis? Of pretecho? Heb ik ff gemist?
Heey binalo Ja die meninge van mensen komen hard aan he. Net of het nu alemaal weer goed is, Het is nu juist 2x zo moeilijk, je blijft je 1e kind missen. Afvragen hoe het zou geweest zijn, mensen snappe niet wat ze zeggen. M'n vriendi is afgelopen zondag bevallen met 32wk die zei nu ook nu snap ik wat voor zorge jij draagt, die wordt nu al gek van zorge en angst. K hadt vorige week wel in ziekenhuis 1 3D foto gehad, denk ook omdat k op van zenuwe was, op het toch nog fijne echo te maken, moest toen komen voor extra controle vanwege die cervix meting die niet goed was. Maar deze foto in album was van gisteren avond bij mijn oude verloskundepraktijk ( k hadt vorig jaar kadou bon gekregen voor 3D echo aleen hadt het toen verpest omdat ik in ziekenhuis was op genomen dus dit was m'n 2e kans wat k een keer niet verpest heb) In ziekenhuis kan je ook 3D echo laten maken zag ik. Xxx
Ach, zo bijzonder en mooi. Op de geboorteafdeling in het ziekenhuis waar Delilah* geboren is, hangt nu een monumentje ter nagedachtenis aan de overleden baby's en ter erkenning dat ze bestaan hebben. Vind het zo'n mooi gebaar! Alsof mn meisje daar nu ook een beetje hangt.
Lief!!! Khloe. Fijn dat je er zo blij van wordt! !! En logisch Oh wat mooi Dais. Echt supermooi. Soms wou ik dat ze hier ook wat verder waren. mama bs oh leuk samen echo ) nu zeg ik leuk maar straks plas ik in me broek vd spanning
Dewendy en Binalo, ja pfff wat stom he de reacties v anderen. blijft gewoon een moeilijk ding. Je gaat wel de mensen die het wel begrijp extra waarderen. Das het enige "voordeel" Dais.. Duim voor jou meis! Hier heel erg moe. Zullen dat nu al de hormonen zijn? Tis ook de onderhuidse spanning die me zo moe maakt. En werken hond huishouden alles gaat gewoon door . maar ik ben blij en dankbaar hoor. wel grappig: ik ben elke keer na drie/ vier mnd zwanger geworden. Echt fijn. Nou truste allemaal.
Goedemorgen dames, Nog steeds geen menstruatie hier, dacht dat hij dinsdag zijn. Maar ik durf nog niet te testen. Het is te mooi om waar te zijn en wil geen teleurstelling. De urine uitslagen waren goed, maar de telefonische afspraak heeft me meer onzekerheid en angst opgeleverd. Ze heeft ook een enorme fout gemaakt, door te vragen hoe het met de kindjes ging (Gewoon mijn dossier niet gelezen). Ze vertelde me dat ze bij een volgende zwangerschap vaak zien dat er weer een pre-eclampsie optreed. Maar vervolgens zei ze ook dat ze dat niet zeker wist en dat ik een afspraak moest maken met de gynaecoloog. Al met al, heeft het gesprek meer onzekerheden opgeleverd dan opluchting dat de uitslag goed was. Bij mij beginnen nu ook de vragen in mijn hoofd af te spelen. Mocht ik zwanger zijn, wie zegt dat dit kindje het dan wel haalt? Hoe kom ik de eerste 30 weken door? En ik hoop zo dat het dan geen tweeling is (hoe bijzonder het ook was). Ik heb 11 juni een afspraak bij de gyn. om het verloop van een volgende zwangerschap te bespreken. En als de menstruatie nog niet opgang is gekomen ga ik volgend weekend testen. Zo moest even mijn gedachten opschrijven, want anders blijft het door mijn hoofd spoken. Nu ben ik het even kwijt. Succes met alles dames en veel liefs.
Heey Rinsje tjee een beetje onverantwoordelijk van die vk om zoiets over de telefoon te zeggen. Helemaal als ze het niet zeker weet. wat ontzettend naar dat je je nu zo voelt meid. Ik hoop dat je ongi snel komt (of niet). Het zou wel heel snel zijn! Fijn dat je het even van je af kon schrijven hier
Van de pre-eclamsie is mij verteld dat het bij een volgende zwangerschap niet hoeft te zijn. Vaak is het dab minder erg of treed het later op, zei de vk en gyn toen tegen mij. Bij de eerste had ik zwangerschapsvergiftiging, bij de tweede vanaf 37 weken een hogere bloeddruk. Een week later ben ik toen ingeleid. Maar laat je goed voorlichten door iemand die het zeker weet. En niet iemand die eerst dit zegt en dan weer dat.
Hey meiden, net de echo gehad en alles is goed met ons gummybeertje!!! Zo enorm opgelucht Ik ben zelfs 2 dagen vooruit gezet, dus ukkie is goed gegroeid. Maandag heb ik de intake, ik vraag dan even of ze nog een officiele termijnecho gaan doen of dat dit het al was. Vandaag zou ik dan dus 8w6d zijn Fotootje staat in mijn prive-album
hi rinsje, hier een stille meelezer. Ik had bij de eerste ook een HELLP in heel vroeg stadium (24 weken). Doordat ik dit zo vroeg had is de kans dat ik het bij een volgende zou krijgen wel groter. Vaak zeggen ze als je het 1 keer hebt gehad en met dezelfde partner bent dat de kans veel minder is. Dat is ook zo als het zich voor doet na 34-36 wkn (dus laat in zwangerschap). Als het zo vroeg en zo heftig is geweest heb je helaas wel een kans, maar vaak veel later en ook minder heftig. Voor mij heb ik echt de weken afgeteld tot de 30 weken dit keer, wel veel bloeddruk schommelingen gehad en uiteindelijk daarom ook ingeleid bij 37wkn omdat die echt te hoog werd maar pre-eclampsie en HELLP zijn dit keer weggebleven. Het kan dus echt wel maar je bent er zo onzeker door. Laat je goed opvolgen door een gyn die je vertrouwt met veel controles (ik had elke 14 dgn controle + groei echo). Vaak als de groei goed is + doorbloeding navelstreng ziet het er echt goed uit. Heel veel sterkte!!
Joepie! Dais! Fijn! Ik ben een beetje onzeker. Heb totaal geen kwaaltjes behalve beetje moe maar zo moe ook weer niet... Iedereen zegt ik heb er een goed gevoel over maar ik vind het lastig dat ik niks voel behalve soms heel licht gerommel in onderbuik.
@Khloe, super zo'n 3D echo! Lijkt me ook erg bijzonder. En dan hetzelfde neusje, echt speciaal! @Daisy, nu zijn we precies even ver . Fijn dat de echo goed was! @Conejita, ik voel over het algemeen ook weinig. Alleen als ik niet op tijd iets eet, krijg ik een weeïg gevoel om de maag. @Rinsje, fijn dat de urine uitslagen goed waren! Alleen inderdaad erg onhandig van de verloskundige.. @Dewendy en Binalo, ik merk nu ook al dat het soms heel moeilijk is en dat anderen het niet helemaal begrijpen. Ik had wel verwacht dat ik nooit meer een onbezonnen zwangerschap zou hebben, maar ik ben nu al echt heel angstig dat het weer mis zou kunnen gaan. En dan ben ik pas 8w6d...gisteren bij de psych geweest en ik krijg nu EMDR om die angstige en negatieve gedachten te leren omzetten. @hier, ik wilde graag meedoen aan Moeders voor Moeders. Mag ik nu niet meedoen omdat ik na de geboorte van ons dochtertje bloed heb gekregen. Dat zijn de regels helaas. Xx
@conejita: ik had tot 6 weken ook helemaal nergens last van, op wat menstruatieachtige krampen na (en slijmverlies). Maakte me heel onzeker waardoor ik zo graag met 6 weken die echo wilde. @MammaBS: ja haha, nu precies gelijk idd! Hopelijk gaat de EMDR je trouwens helpen. Ik ben wel erg onzeker, het voelt nog steeds niet alsof ik zwanger ben, maar ik denk dat ik het onbewust ontken. Ik durf nog geen knuffeltje niks te kopen. Enorm angstig ben ik nog niet, ben juist bang dat ik dat een heel stuk verder in de zwangerschap krijg. Wanneer ik bijv denk dat mn kindje te weinig beweegt...en meteen flashbacks van Delilah krijg. Ik hou het even kort, ben moe en ga er vroeg in. Morgen de begrafenis van manlief zn opa, brrr. Liefs voor iedereen!
Heey meiden @dais heel veel sterkte morge, zal aan jullie denken. @conejita , ik hadt ook geen kwaaltjes, nu ook niet veel ja pijnlijk stuitje. Maat niet misselijk ofzo. @hiero, nou het is lekker benauwd, pfff hoofdpijn van, m'n voete zijn lekker dik. @ onzekerheid, tjah dat blijft alles wat ik voel denk ik over is dit wel oké? Telkens na wc ga ben k bang dat k bloed verlies heb. Denk dat dat nooit weg gaat, die onzekerheid en angst blijft aanwezig. Xxx
Wat een onzekerheid Rinsje. Heb je intussen al getest? Wel knap dat je daar zolang mee kunt wachten. Ik ben echt een testoholic😉 Daisy, sterkte vandaag! Ik heb nu ook nog niet veel symptomen. Ik was aan het begin van de week erg misselijk en ik was erg moe. Dat is nu weer wat minder. Wat me dan ook direct onzeker maakt. Moeder voor moeder komt zo dadelijk langs. Spannend. II hoop dat het geen emotioneel weerzien wordt ...