Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Sterkte vandaag Daisy!

Is het een soort van intake met Moeders voor Moeders Soof? Ik baal wel dat ik niet mee mag doen. Bij ons dochtertje realiseerde ik me te laat dat ik mee kon doen en nu mag t niet. Ik had wel graag wat terug willen doen voor de stelletjes die moeilijk zwanger worden.

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #2142 conejita, 6 jun 2015
    Laatst bewerkt: 6 jun 2015
    aah jullie dus ook weinig kwaaltjes of geen tot 6 weken.
    ja is ook zo khloe, onzekerheid blijft.
    voelt beetje onwerkelijk.
    ik ben nu van mijn roze wolk gevallen, gisteraaf heel erg gehuild om mijn meisje. vond het eigenlijk wel "fijn" om weer "dichtbij" haar te zijn..

mamabs: heel naar die nega gedachtes. ik heb er gelukkig geen last van tot nu toe. succes met EMDR. hoop dat het je helpt.

Dais sterkte vandaag meis. moest vanmorgen denken toen ik wakker werd.
    "gek" hoe je zo mee kunt leven met mensen die je nooit in levende lijve gezien hebt :D

khloe, ja dat had ik ook bij Noa* hele dikke enkels!! beentjes zoveel mogelijk omhoog meis en met de warmte schoot het ook niet op zeker.

mamabs: onbegrip van anderen: tot nu toe weten alleen mensen het die dichtbij me staan en me goed begrijpen. verderop zie ik er wel tegen op ja, wat iedereen dan zal zeggen
    ik heb nl in mijn leven nog nooit zulke STOMME dingen gehoord als na het overlijden van mijn kind.
    omg we kunnen er een boek over schrijven volgens mij!

hier beetje verloren gevoel als mijn man er niet is en ik niet werk. dus ik probeern structuur aan te brengen wat lang niet altijd lukt :(
    blegh rotgevoel.
    heb zin om effe bij me fam in Ned te zijn. mijn neefjes van 4 en 2 en die kleine begint zo lekker te klesten zo´n leuke leeftijd vind ik dat!!

morgen ga ik denk ik vrijwillig oppassen op mijn nichtjes van 7 hier. heb ik wat te doen en we gaan gewoon lekker naar het strand: ik zonnen en zij spelen. goeie deal :D
    alleen missch komt me schoonmdr ook da´s dan wat minder ;)
    en ben bang dat ze de plekken op mijn buik ziet. want ik spuit elke dag heparine en krijg plekjes ervan en zelfs soms blauwe plekken (zal wel iets verkeerd doen :() en geen zin in vragen...
    nou ik zie nog wel

jullie weekend plannen?

3. VlindertjeN

1 dec 2014
    32
    0
    0
    NULL
    Z-H
    Conejita en alle andere dames die weet zwanger zijn, gefeliciteerd!!

Wat herken ik jullie angsten. Ik ga nu van echo tot echo, en die zijn nu stuk voor stuk doodeng maar ook wel weer erg mooi als het weer goed blijkt te zijn. 19 juni heb ik de volgende en dat is precies het termijn dat *N geboren is en daar zie ik best wel tegenop.

Ik begin nu gelukkig wel weer iets meer energie te krijgen.

4. Den26883

Den26883 Lid

10 jan 2015
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vlindertje, geloof dat dat idd erg spannend is! Hopelijk alles goed dan en ga je nu dat termijn dik voorbij... Duimen voor je! Snap heel goed je onzekerheid.. Zie ook nu al tegenop de tijd dat ik richting de 21 weken ga...Ook wel weer zin in want dat is de tijd dat je een mooi buikje krijgt en je kindje voelt... Vond ik zo bijzonder... Eerst maar komende weken door zien te komen.. Leef met de dag

5. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meide

K was gistere jarig.
    Mn man zei dat we smiddags iets op moesten halen wat hij speciaal hadt besteld voor mij.
    Dus ik mee.
    Bleek als verassing mijn baby shower te zijn.
    k vond al zo raar iedereen appte en belde.
    en niemand kwam :/
    Was helemaal overrompeld... hou nooit zo van in middel punt.
    we gingen high tea'e en kreeg luier taart met bonnen van prenatal. En ze hadden nog paar dingetjes.
    ondanks dat k zei dat k dat niet wou was het erg gezellig.
    xxx

6. Rinsje

Rinsje Lid

30 okt 2014
    92
    0
    0
    Hoi OZ2014,
    Ik had ook HELLP vanaf 24 weken en het was een eeneiige tweeling. In 4 dagen tijd van geen symptomen naar het ingrijpen in de zwangerschap. Mijn bloeddruk was niet eens schrikbarend hoog (een piek van 150/90). Met 24 weken en 5 dagen ben ik ingeleid. Ik ben blij dat het daarna bij jou goed is gegaan. En ik hoop dat het feit dat het een tweeling was afgelopen keer, de kans wat verkleint. Ik ben mijn bloeddruk nu al aan het meten, zodat ik mijn uitgangspositie weet. Het gemiddelde is nu 115/75. Wanneer hebben jullie verteld dat je opnieuw zwanger was, tot 30 weken blijft het namelijk onzeker.

Ik ga morgen opnieuw testen menstruatie is immers nog niet gekomen ( 34 dagen na de laatste ongie) en kan de onzekerheid niet meer aan. Heb met mijn man overlegd en morgenavond is het spannende moment. Iedereen bij ons in het gezin is meteen zwanger geraakt de eerste keer, dus waarom zou dat niet zo zijn een tweede keer. Ik vind het heel eng om te testen. Dat wordt dus nog wel een dingetje.

Meiden, succes allemaal, op naar de leuke en emotionele echo's.

Liefs

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hey Rinsje
    wat spannend dat je gaat testen!
    Zou je niet beter in de ochtend testen dan heb je iets betrouwaardere uitslag?
    Sorry ik bemoei me ertegen aan :p

Hier is Barca kampioen geworden wat was dat spannend! Man was met vrienden de stad in en ook blijven slapen. Vorige x dat ie nacht weg was was ik heel onrustig. Nu ook wel maar t ging wel beter. En hij verdient ook af en toe een verzetje.
    Nu koffie met ook zwangere vriendin K en samen kerk. Dan haalt man me op en dagje samen.
    het is weer bloed heet dus zal wel strand worden.
    Fijne dag meiden!

8. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hey meiden,

nog bedankt voor het sterkte wensen voor gisteren. Het viel me gelukkig nog een beetje mee en het was een mooi afscheid. Op de achtergrond speelde een filmpje af met allemaal foto's van opa zijn leven. En het eindigde met foto's van de 4 achterkleinkinderen. Dus de allerlaatste foto was van de handjes van Delilah (mijn avatar). Was wel even slikken toen ik dat zag, maar tegelijkertijd ook mooi.
    Ik was alleen helemaal gesloopt daarna.
    En helaas weten nu al veel meer mensen dat ik zwanger ben dan ik wilde... We hadden het aan opa verteld voor hij overleed en dachten dat hij niks zou zeggen. Maar op zn laatste dag heeft hij het nog aan de hele familie van mn schoonmoeders kant verteld :p :p
    En gister op de dienst waren er ook een paar familieleden van schoonvaders kant en toen besloot mijn schoonvader het daar ook maar aan te vertellen :p
    Was er eigenlijk niet zo blij mee, maarja kan er nu niks meer aan doen helaas. Was van plan om het over 2 weken te gaan vertellen dus het is niet extreem veel eerder. Maar had het liever zelf verteld aan iedereen.

@rinsje: spannend meis! Hopelijk een mooi resultaat ;)

@khloe: wat een leuke verrassing!! :D En nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@Vlindertje: de 19e zal dan heel spannend worden. Alvast heel veel sterkte en succes en hopelijk wordt het dan een beetje een mooie dag met een mooie echo.

@conejita: wat je schrijft over 'dichtbij' je meisje zijn als je om haar huilt heb ik precies hetzelfde! Vorige week ook even flink om haar gehuild maar ergens voelde dat gewoon goed. Alsof ik idd weer even contact met haar maakte.
    En heerlijk hoor die warmte bij jullie. Lekker naar het strand!
    Zie je je schoonmoeder idd vandaag nog? Hopelijk vraagt ze er niet naar ;)
    Hier is het nu 20 graden, waarschijnlijk gaan we alsnog even zwemmen met vrienden en de kids. Die vriendin weet inmiddels dat ik zwanger ben dus ik hoef niks te faken hihi. Zij is nu 37 weken zwanger, dus het komt heel dichtbij voor haar nu.

@de rest: knuf en zwaai!

9. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    hi rinsje, het blijft enorm spannend een volgende zwangerschap. De eerste keer ook geen hoge bloeddruk, nou ja niet echt mega. Maar dus vooral foute bloedwaarde en lage bloedplaatjes, daarna nog 3 miskramen voordat ik goed zwanger was van ons meisje. We hebben het nu bij 16 weken gezegd, en had vanaf 24 wkn wekelijkse controles. Mijn bloeddruk liep wel op nu maar onder controle met pilletjes. Lab controle van bloed bleef goed. Hoop het voor jullie!! blijf je nu bij gyn onder controle toch?

10. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hi lieve meiden,

Wat geweldig dat je weer zwanger bent Conejita!! Ben zo blij voor je meid en hoop enorm dat het deze keer eindelijk goed mag gaan. Je hebt zoveel geduld moeten opbrengen.

En wat is het fijn om te lezen dat het aantal zwangeren nu sterk de overhand heeft, dat jullie allemaal ook hopelijk over een tijdje jullie wondertjes in jullie armen mogen sluiten, al zal de weg er naartoe nog vaak spannend zijn (weet ik uit ervaring :)).

Khloe, bij jou is het wel echt spannend even met de metingen zeg, volg je gevoel meid! En stop op tijd als je gevoel dat zegt. Het is 'maar' werk.

Daisy, wat vervelend van de misselijkheid, hopelijk gaat het snel beter. En gecondoleerd met je opa.

Andere zwangere dames: blij voor jullie en hoop op nog meer goede echo's.

Nog niet zwangeren: wat zal het steeds lastiger worden om zoveel zwangeren hier te zien, dikke knuffel! Hopelijk mag het ook snel voor jullie weer zo zijn, en Pluis, hopelijk kun jij er ook eindelijk weer voor gaan.

Anneke: hoe gaat het met jou? Volgens mij heb jij ook al een tijdje afstand gehad van hier he.

Dames,

Het voelt heel dubbel om het aan jullie te vertellen, ik weet dat dit ook jullie grootste wens is, maar ik kan jullie het nieuws vertellen dat ik nu ook uitvoerend mama ben geworden :D

Ons kleine ventje is er!! 3 juni geboren via een gentle sectio nadat ik weeen had gekregen (m'n cerclage hadden ze niet kunnen verwijderen helaas) en hij woog bijna 2900 g. Hij had een superstart en doet het inmiddels supergoed op alle vlakken! Wel hebben we hele spannende dagen achter de rug en zijn ook overgeplaatst naar een academisch zkh, want onze kanjer had heel veel onderzoeken nodig vanwege een paar kleine 'unieke dingen'. Waarvan ik hier niet teveel in detail treed. Gelukkig lijkt het allemaal heel mild en is de verwachting dat hij er verder niets tot weinig van zal ondervinden in het leven dat voor hem ligt, maar dat had ook anders kunnen uitpakken dus we zijn zo opgelucht dat er vooral goede uitslagen binnenkomen!
    Inmiddels zitten we ondanks alles gelukkig ook op een enorme blauwe wolk, en mogen we waarschijnlijk morgen of overmorgen naar huis. De medische toeters en bellen voor nu even achter ons laten en heerlijk genieten met z'n drietjes.

Het is een lange weg geweest met alles en ook dit kwam weer rauw op ons dak, en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Het voelde heel oneerlijk, maar tegelijkertijd voel ik me ook zo rijk dat dit wondertje nu wel in ons leven is en blijft! Hij lijkt een beetje op z'n grote broer*, heel bijzonder, ben zo trots op m'n mannetjes. En op mijn man, hij is een geweldige papa.

Dat jullie mij snel mogen opvolgen lieve mama's! Daar gaan we voor.

Ik kruip weer in m'n bubbel :)

X Bee

11. Rinsje

Rinsje Lid

30 okt 2014
    92
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb net een test gedaan, helaas negatief.
    Nu kan ik in ieder geval niet de urine de schuld geven 😉.
    Had het niet verwacht, want dat zou wel heel snel zijn. Maar ik ben stiekem toch een beetje teleurgesteld.
    Heb nog steeds niet mijn tweede menstruatie na nu al 35 dagen. Zijn er meer meiden die dat hebben of hebben gehad?
    Kus

12. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meiden

Bee gefeliciteerd met jullie zoon
    Hoop dat jullie gauw na huis mogen.
    Geniet van elk moment.

Rinsje k hadt wel dat mn cyclus niet stabiel was na de 1e keer duurde het ook langer was toen zo blij dat k weer ongi werd.
    Xxx

13. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Bee, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je ventje!!!!!
    Wat fijn dat kleine broer er eindelijk is. Eindelijk een kindje om mee te knuffelen, voor te zorgen, enz. En wat zal grote broer trots vanaf zijn wolkje meekijken! Geniet van elkaar!!! xxxxx

@Rinsje: balen meis :( Bij mij kwam de derde menstruatie juist ineens een stuk later. De eerste kwam na 4 weken, de 2e na 23 dagen al en de 3e na 33 dagen pas.

@hier: vanochtend de intake bij de gyn gehad en wat een fijn gesprek was het zeg! De gyn waar ik nu bij was nam het zo serieus! Ze zei al meteen dat ik over 1-2 weken weer een echo zou krijgen en dat dat waarschijnlijk elke 2 weken gaat worden (de rest van de zwangerschap loop ik zoveel mogelijk bij de gyn waar ik het nagesprek mee had over D* dus daar ga ik het verder mee bespreken). En dan elke 3-4 weken een gesprek met de gyn.
    Met de 20 weken krijg ik een GUO ipv een SEO, dus een veel uitgebreidere echo. Mocht ik een CTG nodig hebben, dan krijg ik eerst een korte echo zodat ik niet hoef af te wachten of ik een hartje hoor of niet. En ik krijg buiten de extra echo's sowieso een groeiecho met 26, 30 en 34 weken. En dan met 37 weken inleiden ;)

Voor mn darmen heb ik nu een lactulosestroop gekregen, hopelijk gaat dat snel werken!

Oh, en aan het einde vroeg ze of ik pukkie nog een keertje wilde zien :D Ja hoor, heel graag! Nu zou ik eigenlijk weer 2-3 dagen teruggezet worden hihi, wat weer beter zou kloppen met wanneer mijn eisprong was. Maar volgende week donderdag heb ik de termijnecho, dus dan maar weer kijken hoe groot pukkie dan is. En we hebben 'm zien bewegen dit keer! Beetje springen en wiebelen haha.
    Er was trouwens ook een cyste door mijn eisprong te zien die nu 5 cm is. Is onschuldig, maar hij wordt wel elke keer gemeten, dat ie niet groter wordt.
    En m/n bloeddruk was ook perfect (120/70 terwijl hij bij mijn oudste al meteen 150/100 was). Dus een hele fijne intake gehad! :D

14. Rinsje

Rinsje Lid

30 okt 2014
    92
    0
    0
    Hoi

daisy, Wat fijn dat alles zo voorspoedig gaat. Probeer er van te genieten.

Bee, gefeliciteerd met je mannetje. Weer een klein wondertje op de wereld.

Ik ben blij om te horen dat het niet vreemd is dat mijn cyclus nog wat langer duurt. Eerst hoopte ik dat de ongi uitbleef, maar nu de test negatief was wil ik dat ie zo snel mogelijk komt. Zo hoppen we van het ene doel naar het andere. Maar we blijven positief, het is immers pas mijn eerste cyclus, dus nog pogingen zat. En manlief vindt dat 'klussen' niet zo'n ramp 😄

15. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meiden.

Werd gebeld door bedrijf van m'n werk over m'n ziek melding 50% , nu belde deze meneer die mij hoe zeg je dat begeleid, dat hij in over leg met Arbo arts dat k niet meer mag werken per direct.
    Ben te hoog risico.
    Ik ben helemaal ff van m'n padje af, deze zag k niet aan komen.

Xxx

16. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    He khloe, even snel reactie....

Wat goed dat dit besluit voor je genomen is. Begrijp de schok. Maar nu alle aandacht en rust voor jou en je kindje! Sterkte met t vervelen, want dat zal misschien wel gaan gebeuren.

17. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Lieve Khloe, wat bedoel je een hoog risico, ...voor jezelf? Kan me voorstellen dat je schrikt als iemand zomaar met dat nieuws komt.
    Hoe voel je je nu?

Bee, Wow gefeliciteerd! Geniet lekker in je bubbel!

Rinsje, mijn eerste ongi kwam pas na twee mnd maar daarna was ie regelmatig. Beetje geduld meis ;) je lichaam kan soms ook anders reageren na een bevalling, andere cyclus en zo.

Dias wat fijn dat alles goed is en een fijne plan v aanpak.
    Ook erg mooi dat Delilah genoemd werd op de kaart van je man se opa en die foto bij de dia reeks... Echt mooi.

Ik ben een beetje soort van zenuwachtig. Maak me snel zorgen over van alles, gek genoeg niet over de zs want ik kan nu toch niks doen. Meer kwa werk en financiën en zo.. Dat heb ik echt de eerste drie maanden, wat meer gespannen en mijn hoofd staat niet stil.
    Missch heeft het wel met zs te maken, onbewust.
    Trouwens gister een ovu test gedaan in het kader van 'ik heb geen zs testen in huis'. Streep kwam binnen een seconde en was knallerdeknal! Veel sneller en vetter dan controle streep. Dus wel fijn.
    Merk wel dat ik zwanger ben, sneller emo, prikkelbaar en gespannen, aanhankelijk naar mijn man en erg moe.
    Verder ook erg verdrietig om Noa, ze zou straks een jaar zijn..

Hoe gaat het met de rest vd meiden?

18. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@khloe: heftig dat die keuze voor je genomen is. Maar ergens is de rust wel goed voor je lichaam en je kleintje. Maar zoals wendy al zegt, het vervelen zal misschien wel toeslaan. Veel succes!

@conejita: ik mistte Delilah ook extra erg toen ik net positief getest had. Nu na de echo's is het ietsjes minder. Ben wel even heel erg kwaad geweest dat ik me weer zo beroerd voelde omdat ik dat allemaal al vorig jaar doorstaan had en krijg ik er nu dan wel een levend kindje voor terug? En mensen zeggen dat dit kindje nu een beschermengeltje heeft, maar waar was Delilah's beschermengeltje dan?
    Maar momenteel is het gemis weer wat minder. Misschien onbewust uit zelfbescherming voor dit kindje?
    Kan best zijn dat je daardoor idd wat meer gespannen en zenuwachtig bent en dat het onbewust idd toch door de zs komt.
    Wel fijn dat de ovutest zo'n enorme knaller gaf! ;)

@iedereen: Liefs!!

19. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meide

Conejita. . Ze vinde te hoog risico dat k door werk ook al is het 50%. Prioriteit is de baby en mezelf.
    Opzich fijn dat hun hebben ingegrepen want k ben nog al van door gaan.
    opzich voel me oke.. beetje dubbel bang dat fout gaat dit is de week wat vorige keer fout ging.

ja verveling pff ben zo slecht in niks doen.. ben altijd bezig dus dit is veel ff om schakelen.
    k ga nu een foto album maken van de vakantie van mn schoonouders. Houdt me bezig.
    xxx

20. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Heey Khloe, nou toch wel goed dat er zo goed voor je gezorgd wordt! Ik heb bij jou altijd een grote zus- kleine zus gevoel, ik weet niet waarom :) en ik voelde ook al zoiets van meid ga je niet t lang door?! Soort van willen beschermen denk ik.:)
    Goed dat je album gaat maken dat houdt je van de straat ;)
    Dit is een extra spannende en emotionele week voor jullie dan khloe. Wel goed dat je nu rust moet nemen. Dikke knuff

Dais, wat lief, bedankt voor je woorden. De eerste vijf dagen dat ik wist dat ik zwanger was zat ik op een roze wolk. Daar ben ik toen vanaf gedonderd vrijdag avond en heel erg gehuild. Er komen weer herinneringen van vorig jaar hoe het allemaal ging en dat ik haar in mijn armen wil houden! Ik ben heel dankbaar voor deze zwangerschap maar ook nog erg onzeker. Logisch met mijn geschiedenis. Ben emotioneler en vind het reuze spannend. De eerste drie maanden ben ik wel altijd labieler en daarna voelde ik me bij Noa prima.
    Ik heb de ochtend vrij en ben na het ontbijt mijn bed weer ingedoken. Zo ontzettend moe!
    Nu poging twee om iets te gaan doen :D

Knuffels aan iedereen!

Deel Deze Pagina