Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Den,
    Heftig dat je op dat moment in België zat. En wat lastig voor je dat je de oorzaak niet kent! Ik kan me goed voorstellen dat dat je ook wel onzeker maakt. Ik zou, ondanks de risico's, niet meer zonder cerclage de zwangerschap durven voortzetten. Een cerclage brengt risico's met zich mee (volgens de gyn gaat het in 95% van de gevallen goed) Maar zonder cerclage is de kans dat het opnieuw gebeurt nog veel groter.
    Hoe vaak heb je een afspraak bij de gyn?

Liefs

2. Den26883

Den26883 Lid

10 jan 2015
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Soof,

Ik had met 5 wkn een echo vanwege erge buikpijn (is nu stuk minder gelukkig) toen met 7 weken, nu dan met 9 (zelf om gevraagd vond 4 wkn te lang) en met 11 weken weer.. Daarna weet ik niet precies. Krijg vanaf 16 weken progesteronspuiten en ook vanaf 16 wkn om de 2 weken een cervix meting.. Dat is het plan voor nu.. Ik wil rond de 14 weken denk ik beslissen of ik toch om een cerclage vraag.. Of misschien de eerste cervixmetingen afwachten... Bij welk zkh loop jij?
    Knuffel aan de rest!

3. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey den

Bij my weten ze niet zeker of baarmoeder mond openstond.
    Ik krijg al vanaf wk 12 om 2weken cervix metinge.
    Deze meting was 3.8 a 4 en ineens bij wk 24 was het 2.8 dat was schrikken maar nu vorige week was het 2.8 gebleven.
    Zolang het niet korter is dan 2 doen ze nog niks.
    In overleg ook met amc. Cerlage zitte risicos aan en geeft geen gerantie.
    Ik heb tusse door nig antibiotica kuur gehad omdat k drager was vsn bepaald bacteriën bij me hadt wat een vrieg geboorte kon veroorzaken.
    Ben nu al langer zwanger als vorig jaar.. hoop wk 32 te halen.
    Als.je een vroeggeboorte hebt gehadt is 25%kans bij volgende ook te vroeg Komt. Daarvoor was het 5%.
    Xxx

4. Den26883

Den26883 Lid

10 jan 2015
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi khloe,

Bedankt voor je berichtje. Stelt me beetje gerust.. Moet er maar op vertrouwen denk ik dat die metingen goed werken en ze er op tijd bij kunnen zijn.. Vind erg lastig.. Nog weinig vertrouwen in de dokters wereld.. Trek t niet om nog een keer mee te maken. Krijg jij ook progesteronspuiten?
    Hoe gaat t verder met je? Hopelijk blijft je kleintje nog even zitten.
    En ben je minder gaan werken en zo ja met wanneer?
    Gr. Daan

5. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@conejita: veel succes bij je echo vandaag!!! Ik duim voor een mooi kloppend hartje!

@pluis: jij hopelijk een goede uitslag vandaag!

@hier: vanmiddag mn termijnecho en ik ben zo stiknerveus! Vanochtend 1 drupje roze bloed (lijkt wel of ik dat elke keer heb vlak voor een echo)...volgens mij is dat gewoon door spanning. Want mn buik voelt ook zeurderig aan, kan ook gewoon bandenpijn zijn, maar ik voel dat mn hele lijf strak staat van de spanning. Brrrr, van mij mag het snel 14:10 uur zijn!!

6. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames, succes allemaal, de duimen draaien overuren voor jullie!!

7. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meiden
    @den
    We hebben over progesteron gehad en zou het alleen krijgen als k echt harde gespannen buiken zou krijgen.
    Tot nu toe 1x gehad maar was toen 4dage achter elkaar werken en heb staant beroep dus dat is nog een risico er bij dat staan.
    Met 24weken ben ik 50% gaan werken, last van m'n stuitje wat alleen maar erger werd en hadt toen 1avond hardebuike ma trok weg toen ik rust nam en op aanrader van ziekenhuis.
    Met 26weken ben ik verplicht door de arboarts te stoppen met werken.
    Hij nam contact op hoe het nu ging, dus alles vertelt en dat m'n cervix iets korter was geworden, en hun hebben in gegrepen met besluit stoppen met werken per direct.
    Ik moet zeggen ik baalde wel ma nu achter af heel blij merk dat m'n lichaam dit keer zwaarder heeft, als k ff te veel op een dag doe dan krijg k weer erg last van m'n stuit en rug en merk dat m'n buik dan savonds wat gespannen is.
    Nu als k wat onderneem is niet lang of intensief en dag daarna hou ik volledig rust, en wat blijkt de meting was zelfde gebleven en niet korter, dus voor mij gevoel heeft het baat.
    Maar met my gaat ups en downs, eene moment ben ik positief ander moment kan k weer negatief zijn, geweldige hormonen.
    Ik hoop dat k vanaf nu zelf vertrouwen op kan bouwen ben nu langer zwanger dan met onze dochter. ( beviel met 27,5)
    Volg je gevoel, laat je niet weg jage in ziekenhuis. Je hebt recht op extra controles want je valt onder medisch wordt alemaal vergoed door verzekering.
    Volgende week is mijn laatste cervix meting als die tenminste zelfde is gebleven, daarna alleen nog leggings echo en verloskunde,
    Ons streef is samen met gyn wk32 en daarna is elke dag weer mooi meegenomen.

Dais suc6 vandaag , laat je ons weten hoe echo was?

Conejita jij hebt vandaag ook echo toch?
    Spannend meiden.
    Xxx

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    hoi meiden,

sorry ff tussendoor druk met werk dus kan ff niet reageren

echo:
    hartje klopte goed (zooo fijn om te horen!) en de groei was op schema!!
    mag volg week weer-
    blij blij

liefs en bedankt voor meeleven!!

9. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Aah wat fijn conejita.
    Goed nieuws zeg.. dat jullie wonder maar lekker warm bij zn mama mag groeien.
    Ben zo blij voor jullie.
    Xxx

10. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd conejita!!!!

11. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hier helaas heel slecht nieuws, kindje is overleden :(
    Ongeveer een weekje geleden.

Ben er kapot van! Gewoon verdomme weer een kindje wat zomaar stopt met leven terwijl ik niks door had :(

@conejita: lieverd, ik ben wel enorm blij voor jou en hopelijk blijft het goed gaan!

12. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Ooooh Daisy :( Ben zo verdrietig voor je. Verdikkeme..waarom.. Heel veel sterkte lieve meid. Knuf.

13. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Aaah dais. :(..
    Waarom.. zo niet eerlijk.
    Dikke knuffel wijffie. Vind zo erg.. xx

14. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daisy, wat vreselijk oneerlijk. Waarom weer. Sterkte met dit verlies. Wanneer houdt het nou eens op met die ellende.
    Knuffel voor jou

15. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Oh Daisy, wat vreselijk...geen woorden voor... Heel veel sterkte!

16. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Oh nee daisy wat verschrikkelijk om dat te horen, zo oneerlijk. Hele dikke digitale knuffel

17. Den26883

Den26883 Lid

10 jan 2015
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jeetje lieve Daisy... Ik gunde je dit kindje zo erg! Vind heel erg voor je.. Denk aan je.. Veel sterkte.. Hele dikke knuffel.. Leven is soms zo oneerlijk...

18. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Allereerst Daisy:
    Kippenvel over mijn hele lichaam, waarom is het leven zo oneerlijk, en wat een vreselijke klap voor jullie. Heel veel sterkte :( dikke digi knuff voor jou meis.

@ Conejita:
    Wat fijn dat jou echo goed was, ik duim voor je dat het zo blijft gaan.

19. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Manlief is heel even naar zijn ouders en het verdriet is hier losgebroken. Bij de gyn vanmiddag heb ik ook al hard zitten janken en nu weer :( Ik weet gewoon even niet hoe ik nu verder moet.

Ik probeer nuchter te denken dat dit nog amper een kindje was, dat het waarschijnlijk fout zat en het daarom is overleden. Maar dit kindje betekende zoveel meer....het was ons lichtpuntje, ons zonnestraaltje na heel veel verdriet en het heeft ons bijna 7 weken hoop en geluk gebracht.
    Ik denk dat ik 1 van de echofoto's maar ga inlijsten voor op mn nachtkastje, omdat dit pukkie me toch heel veel steun heeft gegeven tijdens het half jaar jubileum van Delilah*, tijdens de geboorte van mijn nichtje waar ik toch veel moeite mee had en tijdens het verlies van ml zijn opa. Hij/zij maakte al die momenten een stuk draaglijker en daar ben ik toch dankbaar voor :(

pffff shitzooi!

20. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE

ooooohhhhh mijn god !!! verschrikkelijk nieuws ... ik vermijd het forum de laatste weekjes een beetje, ik ben best emotioneel nu met ma ...
    ik weet niet goed wat te zeggen meid :( :)
    onnoemelijk veel sterkte gewenst !!

Deel Deze Pagina