@daisy, jeetje... Ik wil je alle kracht van de wereld geven. Heel erg veel sterkte! Het leven is zo oneerlijk. @conjita, vervelend dat je schoonouders zo doen. Jullie kindje moet juist genoemd worden. Gelukkig heb je ook veel lieve mensen om je heen die wel aandacht schenken aan jullie kindje. Mooie slinger heb je gemaakt. @khloe, dat lijken me idd lastige vragen. Ik vraag me ook altijd af hoe ik in de toekomst op zo'n vraag zou reageren. Je wil ook niet aan iedereen tekst en uitleg geven, maar je wil ook niet dat je overleden kindje niet meetelt. Hier was t donderdag 4 mnd geleden. De tijd is voorbij gevlogen, maar ergens ook weer niet. Onze dochter heeft het vaak over haar broertje en dat ze hem mist. Soms is dat moeilijk. Ik wil ook zo graag voor haar weet een broertje of zusje. Die leegte, stilte, die verdwijnt dan hopelijk voor haar. Maar mijn cyclus is in de war.. Ik denk door de stress. Na t stoppen met de pil eerst netjes 30 dagen en nu inmiddels al op dag 37, maar nog niks te bekennen. Word er weer moedeloos van... En dan al die rotdagen. Ik probeer me er niet zo bezig mee te houden maar dat is lastig. Ik wil zo graag weer een lichtpuntje in ons leven. Maar ik ben ergens ook wel bang, voor als het eenmaal zover is.. Wat als het dan fout gaat? Ergens denk ik dan we hebben toch al genoeg ellende gehad? Maar helaas is dat geen garantie dat het een volgende keer goed gaat. Pfff af en toe heb je van die dagen. Dan twijfel ik weer overal over.
Lieve meiden, Ik heb hier een hele tijd niet geschreven, ik hoop niet dat jullie het mij kwalijk nemen. Ik heb wel aan jullie gedacht! @ alle nieuwe zwangeren: van harte gefeliciteerd, het is jullie gegund!! Heel fijn om te lezen dat er weer een aantal (pril) zwanger zijn! Ik wens jullie alle geluk van de wereld! @ Daisy: Wat een verschrikkelijk nieuws....Ik heb net al even op het andere topic gereageerd maar wens je ook hier nog heel erg veel sterkte! @ de rest: sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer, ik ga proberen alles een beetje bij te lezen @ hier: De reden dat ik een tijd niet heb meegeschreven is dat ik zoveel bezig was met de wens om opnieuw zwanger te worden dat het misschien wel even goed was om wat afstand te nemen. Het heeft mij in ieder geval wel goed gedaan. Inmiddels zit ik in de wachtweken van mijn derde IUI poging. De eerste twee pogingen zijn helaas mislukt en deze derde poging was ook nogal heftig, ik heb 23 dagen hormonen moeten spuiten voordat ik een mooi eitje had (terwijl je normaal gesproken na 10 tot 12 dagen spuiten een IUI behandeling krijgt). Ik had er een hard hoofd in, maar ineens was daar dan toch nog een eitje en kon ik doorgaan voor de derde poging. Ik voel me deze keer een stuk rustiger, misschien komt het doordat ik (voorzover het natuurlijk kon) me er minder mee bezig heb proberen te houden en veel afleiding heb gezocht. Komende week gaan we op vakantie, dus ik heb nog iets leuks om naar uit te kijken, dat scheelt ook wel. Tijdens mijn vakantie mag ik ook testen, tenzij ik alweer eerder ongesteld ga worden. Ik zal proberen de komende tijd weer wat meer mee te schrijven, al zal dat niet dagelijks zijn! Liefs
Lieve lieve Daisy, wat een verschrikkelijk nieuws!! Wat is het allemaal oneerlijk.. Ik wens je heel erg veel sterkte vandaag!! Denk aan je!! @Conejtia, wat mooi hoe je andere familie wel je helpen met je herinneringen de gedachte aan Noa levend houden! Tja en je schoonfamilie, heel vreemd ja. Ik hoop dat dat je niet teveel bezig houdt! Koester de mensen die je wel goed steunen! Dames, sorry dat ik zo weinig hier ben. Ik ben zo afschuwelijk moe steeds. Ik heb geen puf die computer aan te zetten vaak. Vandaag weer controle gehad en het zag er goed uit gelukkig.. Aanstaande donderdag gaan we 1,5 week met vakantie. Heerlijk heb er zin in. Dus dan zal ik ook een tijdje niet reageren. Alle andere dames, ik hoop dat het goed met jullie gaat?
Bedankt lieve meiden! De curettage vanmiddag is goed gegaan. Ik had het vermoeden al een klein beetje ontsluiting te hebben en dat was ook zo, dus ze hebben niet heel veel moeite hoeven te doen (scheelt weer een beetje herstellen). Ik kon ook een uurtje na de ingreep alweer naar huis en ben nu vooral heel erg moe. Manlief is morgen ook nog vrij dus ik kan lekker veel slapen Weten jullie dat trouwens? Met welke termijn is dit nou officieel een miskraam geworden, de datum dat we hoorden dat het hartje niet meer klopte of de datum van de curettage? Met een miskraam waarbij het kindje zelf er al uit komt is het volgens mij de termijn dat het kindje eruit kwam.
Daisy..als je dit vraagt ivm onderzoeken en 10 weken niet zwanger mogen zijn (heb ik gehad) dan gaan ze uit vd dag van curetage. Pas dan gaat de hcg echt afnemen. Tot die tijd werd het zeg maar soort van in stand gehouden ook al leeft t kindje niet meer. Das nou zo typisch voor een MA.. Je voelt je nog zo zwanger en bent t ook..verliest geen bloed etc. Zo spijtig om er dan met een echo achter te komen dat t mis is.
Daisy, fijn dat de curretage iig goed verlopen is. Neemt t verdriet niet weg. Maar geeft wel n hoop minder ellende lichamelijk. Sterkte met herstellen en met het allemaal een plekje geven. Moeilijk.
Heey meiden. Ff snel berichtje. Ben net terug van ziekenhuis. Alles was goed met kleine. Cervix was stabiel gebleven. Nu over 3weken gewoon controle bij verloskunde. Krijg geen extra metinge meer. Ga nu gewone traject in. Wat een opluchting. Maar blijf het spannend vinden. Xxx
Ja, dat is ook wel zo. Pas na een 'bevalling' ben je écht niet meer zwanger en neemt je HCG af. In een ander topic gingen de meesten weer uit van de dag dat het hartje was gestopt (of dat het kindje was gestopt met groeien) omdat het kindje soms pas 6 weken was en het pas met 10 weken zwangerschap ontdekt werd bijv. Maar echt precies weten wanneer het kleintje is overleden weet je eigenlijk niet denk ik. Want de dag dat het stopte met groeien, kan het nog wel een paar dagen doorgeleefd hebben natuurlijk. Ik hou toch maar de officiele termijn aan van de curettage. Al weet ik in mijn hart dat het 5 dagen daarvoor al zeker weten overleden was. Het is idd zo vreemd een MA, je kindje leeft niet meer en je hebt gewoon niks door Ik ben wel 'blij' dat ik tot nu toe niet veel lichamelijk last heb. Ik heb bijna geen bloedverlies, alleen een beurs gevoel in mn buik en onderrug. En een flinke blauwe hand van het infuus, maar dat valt allemaal gelukkig reuze mee. Nu het alleen nog een plekje geven...als dat al lukt. Ik merk dat ik niet goed weet wat voor houding ik mezelf moet geven. Ik heb gewoon zó'n geen zin in verdriet, maar mn kop in het zand steken gaat ook niet. Want ik ben toch verdrietig ook al wil ik het niet Ik voel me nu dus een beetje blanco. Bij Delilah* had ik heel erg de behoefte om erover te praten, praten en nog eens praten. En nu heb ik de fut daar gewoon niet voor ofzo (al maak ik er nu nog een lang verhaal van hier hihi). Ik moet het maar over me heen laten komen en als ik echt met mezelf in de knoop blijf, dan neem ik contact op met de maatschappelijk werkster in het zh. @khloe: wat fijn dat de controles weer goed waren meis! Hopelijk over 3 weken weer een mooie controle, jullie komen steeds een stapje dichterbij
MA's zijn gewoon verschrikkelijk gemeen. Klinkt cru..maar doe me dan maar bloedverlies en kramp en dat je meteen weet 'dat het wel mis zal zijn'. Onze 2e MA was ook weer zo onverwacht bij een pretecho en we hadden al onze kindjes mee om 'brusje' te kijken. Ik ging echt kapot daar. Denk dat ik - als deze zwangerschap goed gaat, na 12wk - elke keer de ochtend vd echo alvast zelf even luister met doppler. Ik hou zelf (bij handtekening) de datum aan dat ik hoorde dat het een MA is. Dus niet de termijn die ze zeggen dat het geworden is..of de datum van bevalling/curettage. Immers..tot die datum (vd echo) was je 'gewoon' zwanger.
Heey Dais ik heb ook twee keer een ma gehad. Een keer met 8-10 weken (dus kwam er achter met 10) en laatste keer met 6-8 weken. Ben "blij" dat je lijf redelijk gaat. Oh ik leef zo met je mee. Het is vreselijk zwaar en oneerlijk en herken je gevoel van niet meer verdrietig willen zijn. Mijn beste vriendinnetje zegt altijd tegen mij: alles is goed (wat je voelt of doet) en dat is altijd fijn om te horen vind ik. Dikke knuff lieverd. Khloe, wat fijndat alles goed is. Wel spannend, minder controles. Maar ook wel weer rustig misschien. Hier donderdag weer een goede echo gehad. Ben nu 7.4. Vind vooral ook de volgende twee echo's spannend. Want het is ook wel eens mis gegaan na 8 weken. Maar op zich ben ik veel te moe om me er druk over te maken. Ben druk met werk en hond etc en als ik kan val ik als een blok in slaap. Nog steeds niet misselijk dus erg fijn. Maar ik geloof nu wel dak zwanger ben. Genieten lukt niet echt, maar ik probeer mediaties te doen op YouTube om toch een beetje contact te maken met dit beebje. Ik heb ook een dagboekje waarin ik aan Noa schrijf, zo verdeel ik mijn aandacht goed en voel ik me minder "schuldig". Sorry als ik niet op iedereen reageer! Duty calls! Groetjes!
Dag allemaal, een dikke 5 weken geleden ben ik op 21 weken bevallen van onze kleine meisjes. Net zoals zoveel anderen willen we echt heel snel onze droom opnieuw proberen waar maken... Ik heb dit weekend een zwangerschapstest gedaan om te zien of het HCG al uit mijn lichaam was. De test was echt nog duidelijk positief met een duidelijke streep... Ik dacht dat het hormoon intussen toch al bijna uit mijn lichaam moest zijn. Hoelang heeft dat bij jullie geduurd? Bedankt xx
June..kun je al opnieuw zwanger zijn misschien?? Ik ben met 15wk bevallen en had na 14dagen weer een spierwitte test.
Hey Julia, het lijkt mij niet echt mogelijk om in dat geval nu al een nieuwe positieve test te hebben. We hebben pas een dikke week geleden voor het eerst na de bevalling opnieuw geklust... Maar, 5 weken lijkt mij anderzijds ook wel lang om nog HCG te hebben, vandaar ook mijn vraag hier... x
Ja best lang..al schrijven ze dat hier en daar wel ja.. Dat t kan. Heb je al een nacontrole gehad ofzo?
Nee... En die is eigenlijk ook niet gepland. We wachten voorlopig nog op de resultaten van het genetisch onderzoek die na de bevalling is gebeurd. Eens die resultaten er zijn (6-8 weken na bevalling), mochten we opnieuw contact opnemen met de gyn voor een afspraak. Geduld dus... En dat heb ik al zo weinig .
Hoi June Helaas welkom hier.. Gecondoleerd mer je meisjes.. Vreselijk verhaal weer. Je hebt nog geen mogelijke oorzaak? Bij mij was HCG ook al veel sneller weg en ben ook met 21 wkn bevallen. m5 weken is idd lang.. Kan t zijn dat er nog resten (evt placenta) ofzo in je lichaam zit? Dan blijf je nml HCG aanmaken.. Ik zou gewoon bellen dat je een nacontrole wilt.. Kunnen ze evt echo maken. Je hebt al genoeg onzekerheden nu.. Veel sterkte..