Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Den,

dank je wel. Eén van onze meisjes hebben we op 17 weken moeten laten gaan omdat ze enkele serieuze afwijkingen had die een menswaardig leven onmogelijk zou gemaakt hebben. Wellicht heeft mijn lichaam de natuurlijke reflex gehad om dat dode weefsel af te stoten, met als gevolg dat ik spontaan in arbeid ben gegaan en ons gezond kleintje ook geboren werd op 21 weken en dus geen schijn van kans had...

Ik ga idd maar aandringen op een nacontrole. Vandaag nog een test gedaan en die was nu eigenlijk quasi wit, enkel maar een schim van een streepje te zien. Heb ook al de hele dag krampen in mijn onderbuik alsof ik mijn regels ga krijgen. Ik ga nu nog enkele dagen afwachten of dat zich evt. doorzet en dan contacteer ik mijn gyn.

Bedankt voor jullie antwoorden! x

2. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Oh als hij vandaag al weer bijna wit was is dat een goed teken! Hopelijk snel je ongesteldheid zodat je weer verder kunt.

3. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Intussen toch snel een afspraak geregeld bij de gyn. Ik kan nu even niet tegen die onzekerheid, dus ik wil gewoon zo snel mogelijk weten waar ik sta. Woensdagavond kan ik al langsgaan, hopelijk toch geen restjes...

In zijn mailtje schrijft de gyn dat bij een gewone bevalling HCG inderdaad al uit het lichaam zou moeten zijn, maar dat het moeilijk te vergelijken valt met mijn situatie omdat het ging om een tweeling en een vroeggeboorte. Wordt woensdag dus vervolgd!

4. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hey meiden,

@June: welkom hier meis en nog gecondoleerd met het verlies van je meisjes! Hopelijk mag je je snel weer tot de zwangeren voegen en gaat alles dan goed.

@hier: hier gaat het aardig :) Lichamelijk eigenlijk best heel goed, geen buikpijn meer sinds vandaag. Geen bloedverlies, alleen nog wat bruinverlies af en toe. Mn darmklachten nemen ook eindelijk af waardoor mn buik meteen weer wat platter is (voelt een stuk meer ontspannen aan). Ik word steeds een beetje minder moe, slaap nu ook weer een stuk beter. Dus wat dat betreft gaat het wel goed.
    Maar emotioneel gaat het een beetje op en neer. Gister en vandaag voelde ik me een stuk beter, bijna niet meer verdrietig zelfs. En nu ineens komt het neerslachtige gevoel weer. Zo moeilijk om alweer opnieuw te moeten beginnen. En zo bang dat het weer 5 maanden gaat duren (wat natuurlijk in principe niet lang is, maar zolang je ergens op wacht duurt alles te lang...)
    Morgen ga ik 2 kruidvat zw.testjes halen en doe ik er alvast 1. Kijken of de test al wat lichter is. En dan over 2 weken weer een test. 17 juli heb ik controle bij de gyn, hopelijk is mijn bm dan helemaal schoon (zodat die daarna snel weer gevuld kan worden met een bubbie!)
    Heb gister nog een hele gekke droom gehad, ontzettend realistisch! Ik was meteen de eerste poging weer zwanger van een tweeling waarvan er 1 helaas ziek bleek door een infectie opgelopen van de curettage. Onbewust ben ik dan toch angstiger dan ik doorheb denk ik....

Liefs!

5. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hoi meiden

ik ben hier ook weer... mijn ha heeft me weer tijdje ziek thuis gezet zodat ik wat tijd voor mezelf kan hebben om alle recente gebeurtenissen te verwerken

vanmorgen nog een zw test gedaan en deze was positief (vergelijkbaar met een test op 4 weken zw) ... dus hopelijk duurt het niet te lang meer vooraleer al het hcg uit mijn lichaam is
    morgen heb ik in ieder geval echo om te kijken of baarmoeder helemaal schoon is, ik hoop het zo hard !!

@june
    jouw verhaal vind ik best confronterend om te lezen, mijn collega/vriendin heeft anderhalf jaar geleden quasi hetzelfde meegemaakt!
    ze was zwanger van tweeling, op 13 weken is 1 kindje (natuurlijk) gestorven in buik - had verschillende niet levensvatbare afwijkingen - en helaas is zij ook bevallen op 21 weken van een meisje dat het niet heeft gehaald :'(

@all, ik ga terug proberen wat vaker mee te lezen en te schrijven

groetjes

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    June, welkom. wat ontzettend erg van je meisjes :(
    pfff dubbel verdriet lijkt me

Dais: dat herken ik erg, dat er blijkbaar meer angst onder zit dan op het eerste gezicht lijkt.
    ik ben zó ontzettend moe! maar voelt ook als verlamd soms. overweldigd.
    dat ik het niet aankan. alles te veel is.
    verdriet om Noa.onbegrip vd omgeving. het idee dat ik "normaal" moet doen of mensen dat van me verwachten. maakt me zo boos!!!
    (en licht ontvlambaar :) ben ik ook :p)

vind aankomende echo ook heel erg spannend.

mamavan menno: hoop dat je er ook snel weer voor mag gaan meis.

hoe gaat het met de rest?

7. Rinsje

Rinsje Lid

30 okt 2014
    92
    0
    0
    Hoi, ik heb al een tijdje niks laten horen, maar lees natuurlijk mee.
    Afgelopen weekend bij mijn ouders geweest waar de zussen van mijn moeder waren. Uitgebreid gesproken over de tweeling en de bevalling en foto's gekeken. We hebben toen met z'n allen nog even lekker een traantje gelaten. Ook mijn vader brak toen mijn tante zei dat ik er anders uitzag. "Ik zie datje moeder bent geworden."
    Vrijdag gaan we de as ophalen en er een mooie dag van maken met z'n tweetjes of eigenlijk viertjes.
    Al mijn energie steek ik nu in het maken van het prentenboek. Heerlijk om op die manier aan de meisjes te denken en er mee bezig te zijn.

June, wat verschrikkelijk. Kippenvel over mijn hele lichaam. Bij mij kwam na zes weken na de bevalling mijn eerste menstruatie weer, toen mocht ik van de artsen weer beginnen met zwanger worden. Moet je daar niet gewoon op wachten? Of hebben ze daar niks over gezegd?

Daisy, wat een prachtig lijstje dat je hebt gemaakt.

ik ga weer genieten van het mooie weer, ben toe aan vakantie. Nog over 10 dagen gaan we weg. En de testen gaan mee.

succes meiden en heel veel sterkte en geluk.
    Knuffels

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Heey Rinsje

Wat mooi dat je er zo met je familie over kan praten en huilen. Bijzonder dat je tante dat zei, dat ze kan zien dat je moeder bent geworden. Dat ben je ook! Maar doet ook pijn natuurlijk. Veel plezier op vakantie!

Ik wilde even iets leuks delen met jullie. Mij neefje van vier, zoontje v me zus die in Ned wonen, is nogal een gevoelig en pienter mannetje. Hij heeft het soms nog over Noa en laatst met haar verjaardag gingen zij een wensballon oplaten voor Noa en haar brusje. Zowieso al zo ontzettend lief en bijzonder dat ze dat hebben gedaan! Mijn neefje snapt heel goed hoe en wat want hij ziet mijn zus huilen en stelt vragen en en ze antwoord heel eerlijk. Dus hij zou ook een wens mogen doen, en toen zei hij: dan wens ik dat Noa weer levend wordt!
    Ooooh zo lief en ontroerend vond ik dat. Mijn zus uitgelegd dat dat nou juist niet kan en toen wenste hij maar dat ze een fijne verjaardag zou hebben :D. Ik kan hem wel opeten dat joch! Zoooo fijn dat ze zo leeft voor hem en dat ze gewoon zijn nichtje is! Ik vind het heel bijzonder en word helemaal warm als ik er aan denk.

Verder hier alles ok. Ik mag om 9.00 u weer voor een echo. Wel spannend hoor. Pffff ik laat jullie weten.
    Lfs

9. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Aah zo lief conejita.
    Hoe ging je echo?
    Xxx

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    lief he.

ja helemaal goed! kindje is 2cm en ik ben 8.5 dus goed gegroeid!
    we hebben filmpje gemaakt van de echo en het hartje dus ik kan het nu elke dag even luisteren :)
    ben echt heel blij. met 8 weken is het laatse waarop het bij mij mis is gegaan dus ik ben emotioneel nu toch een grens over.
    blijft spannend maar ik merk dat dit echt weer een stapje is.
    mijn man en ik vieren elke goede uitslag met wat drinken op een terrasje. zo staan we stil bij elke mijlpaal. :)

hoest met jou khloe?

11. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Aah wat fijn dat echo top was.
    Jah elke mijlpaal is weer een stap verder. Dat zal je hele zwangerschap zijn.
    Wij hadde dat met wk 27 toen wk 30 en nu volgende streef is wk 32. Blijft spannend he.
    Gaat opzich goed. Het is hier heel warm in nl.. dat vind k niet zo fijn.
    Slecht slapen. Alles wat k doe zweet breekt me uit. En zwel lekker op vooral mn voete en enkels.
    Maja we zijn al 30wk daar ben k heel blij om.
    Waneer heb je weer een echo?
    Xx

12. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ja tis ook heet bij jullie he. hier ook. kan er ook niet goed tegen nu ik zw ben. zó moe word je ervan en loom. het enige fijne is dat ik wel lekker in de zee kan zwemmen. maar dan ben ik weer te lui/moe om er heen te lopen :p luxeprobleem ik weet het ;)

ik mag volgende week weer. en dan weer en daarna de 12 weken echo in een nieuw ziekenhuis. ik moet die doorverwijzing nog ff gaan regelen vanmiddag

ja dat van die mijlpalen besef ik me ook. vandaar dat we het bewust "vieren" elke keer. omdat je niet die roze wolk hebben is dit een manier om er steeds toch bewust wat blijdschap aan te schenken.
    en bij ons is op een terrasje zitten heel goedkoop dus dat kan best elke week ;)

pfff ja die dikke enkels. voetjes omhoog lief. en ventilator aan, boekje lezen... verveel jeje of gaat het wel?

13. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    @conejita: Wat fijn om te horen dat je echo goed ging! En trouwens, meer dan groot gelijk dat jullie elke mijlpaal dubbel vieren. Als je zoiets meemaakt zoals ons besef je pas hoe speciaal het eigenlijk is om zwanger te zijn he.

@Rinsje: Ik zie dat jij ook 2 meisjes verloren bent. Je bent zeker een mama, ik voel me ook zo :)!

Voor de rest toch wel wat nieuws hier. Ik ben gisteren naar de gyn geweest en mijn bm is gelukkig helemaal OK. Er zijn zeker geen restjes achtergebleven. Er was wel nog wat vocht te zien in mijn buik en een beetje bloed. Mijn gyn dacht dat mijn regels er nu mss wel aan zaten te komen... Ik heb al enkele dagen bij het afvegen vrij veel slijmverlies dat lichtrood is. Hopen dat het dan nu doorzet...

Ik heb inderdaad nog HCG in mijn lichaam. De waarde staat nu op 90. Volgende woensdag moet ik opnieuw voor een bloedprik. Alweer wachten, wachten, wachten dus. Ik haat wachten :).

14. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meide.

Conejita.. heerlijk luxe probleem :p
    Maar snap het wel. K zit met 10min met auto op strand maar heb de energie niet voor hihi.
    Ja zit met mn voetjes om hoog.. koud water met ijsklontjes. Boekjes en tijdschrifte. Mn energie is ver te zoeke kon nuet slape te warm.
    Verveling valt nog mee.

Aah wat fijn dat anel weer echo hebt. K blijf voor jullie duimen.
    Zo gegund.

@june wat goed nieuws dat alles oke is.
    Geef je denk ook meer rust.
    Wachte is vrezelijk he.
    Xxx

15. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    June, fijn dat alles ok is.

Conejita! Tuurlijk een feestje bij elke mijlpaal. Weer een goede echo is zo'n grote stap.

Khloe, jeetje 30 wkn alweer. Wie had dat gedacht dat je nu nog steeds zou opzwellen ;)

Daisy, hoe gaat het bij jou? Ga je al bijna op vakantie? Even wat gezinstijd?

Hier gaat het prima. Verbouwing bereikt zijn hoogtepunt (of eigenlijk dieptepunt qua zooi). Nog een week echt bikkelen en dan hoop ik dat het wat rustiger wordt. Voor ML dan vooral, want ik heb mijn handen vol aan kinderen en alles eromheen. Heb wel een zooi kasten in elkaar gezet, maar 's middags zoek ik toch echt mn bed weer op. MOet dan even liggen, anders de hele tijd last van banden etc... Maar verder niet te klagen. Baby schopt niet vaak, maar als hij schopt, dan schopt hij HARD. Vooral smorgens als ik wakker word.

Dames succes met de warmte!

16. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hey meiden,

@conejita: superfijn dat de echo weer goed was meis! Elk is er weer 1 en hopelijk blijft het gewoon goed gaan. Iedereen duimt voor je mee, waaronder ik. Op naar de volgende goede echo!
    Superlief ook van je neefje! Dat heb ik met Vienna, zo fijn dat onze meisjes niet alleen bij ons maar ook bij anderen in hun gedachten blijven leven. Laat zien dat ze gewoon echt erbij horen, ook al zijn ze niet fysiek bij ons.

@Rinsje: heel fijn dat je op een mooie manier met je meiden bezig kunt zijn. Lijkt me een fantastisch project worden, voor jezelf maar ook voor evt brusjes. Zo blijven ze altijd herinnerd worden.

@khloe: fijn dat je alweer 30 weken bent!! Op naar de 32 weken en dan kon je stapje voor stapje steeds dichterbij de datum dat je kleintje mag komen. Ik word zelf al enthousiast bij die gedachte, laat staan hoe het voor jou is ;)

@June: zou mooi zijn als je idd bijna ongesteld wordt! En super dat de echo goed was.

@dewendy: fijn dat de verbouwing er bijna op zit. Daarna lekker ontspannen (hopelijk hihi) ;) Goed dat je mannetje lekker hard schopt, idd het hoeft niet vaak zolang die maar regelmatig en goed van zich laat horen ;)

@hier: gister een zw.test gedaan en stiekem toch wel teleurgesteld dat er nog een behoorlijk duidelijke streep kwam binnen een minuut. Wel maar de helft zo donker als de controlestreep, maar toch. Nooit gedacht dat ik verdrietig zou worden van een pos. zw.test....
    Maar iemand in een miskraam-clubje had dat ook zei ze, en een week daarna al een zo goed als neg. test. Over 2 weken doe ik weer een test en hopelijk is die dan idd een stuk lichter (of zelfs negatief). Dan heb ik iig vergelijkingsmateriaal voor wanneer ik hopelijk weer écht zwanger ben en weer positief test ;)
    Verder gaat het hier redelijk. Ik heb een beetje het gevoel dat ik mn verdriet wegstop. Maar weet eigenlijk niet of dat nou zo slecht is. 's Avonds komt het er dan een beetje uit, waardoor ik eerst heel slecht sliep. Maar nu neem ik 's avonds een kop thee met valeriaan en het slapen gaat nu goed.
    Mijn vriendin is vorige week bevallen (de dag na mijn curettage) en daar zijn we gister op kraamvisite geweest. Ze was ook heel lief naar mij toe en zei dat ik gewoon lekker moest doen wat ik fijn vond. Of ik wel of niet haar ventje wilde beethouden, enz. En dat heb ik wel gedaan ;) Wat een heerlijk knulletje zeg. Heb echt even genoten van het kroelen hihi. Op een gegeven moment kreeg hij krampjes en heb ik hem op zijn buik tegen mijn borst aangelegd en zo is hij in slaap gevallen. Mijn vriendin vond het ook alleen maar fijn en die is ook makkelijk daarin, het is haar 3e kindje ;)
    Maar nu the day after maakt het het gemis wel even groter. Maakt de wens ook gewoon nog groter. Maar ik hou er maar aan vast dat ik vast wel weer een kleintje krijg. En tot die tijd kroel ik mijn eigen grote 'kleintje' maar voor 2 haha.

Over 2.5 week op vakantie, lekker een weekje naar Frankrijk met zn drietjes. Kijk daar wel naar uit :)

Liefs!

17. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik jullie trouwens nog iets vragen?
    Er zat ook een eicel van 24mm klaar. Is dat niet erg vreemd? Zo'n grote eicel, en toch nog HCG van 90.

Ik snap niets van mijn lichaam :(!

18. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik heb eigenlijk geen idee of dat kan; 'zwanger' zijn wat betreft het HCG en óók een eisprong hebben.

19. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik weet ook niet. Denk van wel. Als je m gezien hebt...:D
    Er zijn vrouwen die meteen na hun bevalling weer zwanger worden.
    Het lichaam doet rare dingen. ;)

20. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens internet en mijn gyn kan normaal gezien geen eisprong hebben met nog HCG in je bloed, omdat het lichaam denkt dat het nog zwanger is. Maar ik vind het dan toch wat tegenstrijdig dat het dan wel eicellen laat groeien... De natuur, 't is iets :).

Ondertussen nog altijd hetzelfde. Vrij veel slijmverlies met wat bloed erbij, maar nog steeds geen regels.

Deel Deze Pagina