Hey meis wat bedoel je hier mee? Dat alles zo nep aanvoelt? Dat je doorgaat maar je eigenlijk heel ergens anders zit? Hier ook gister heel erg gehuild om mijn meisje. Ik ben gewoon door de hormonen niet in min hum en als mijn verdriet zich opstapelt gaat het sluimeren en word ik heel negatief over mezelf.. Heel vermoeiend. Gelukkig is het er uit maar ben zo moe, zo moe. En die hitte.. Pfff Sorry voor het geklaag. Ik mis mijn familie ook merk ik, mijn moeder en zus en beste vriendin. Zo ver weg! Bah. Dais. Wat fijn dat je lijf de goede kant op gaat! Gewoon weer vast proberen. ik las laatst dat sperma actiever is in de zomer dus miss is het deze zomer nog raak voor jullie! Knuffel voor je moeilijke momenten.
Conejita, dat inderdaad. Dat het leven zo door lijkt te gaan en niemand er nog maar 1 moment aan denkt dat er nog zo veel verdriet zit. Voelt dan af en toe of ik me onwijs aanstel. Maar het is echt verdriet. Het is nog steeds zo onwerkelijk dat ons dit overkomen is. Zo niet te bevatten. Herken je dat? Soms ben je zo verschrikkelijk verdrietig door het realiseren dat het echt waar is wat er gebeurd is. Gelukkig gaat het leven door, maar eigenlijk zou je sommige momenten zo graag nog even vast willen houden. En geen sorry voor geklaag... Daar zijn wij toch voor om het aan te horen. Zodat we onze omgeving er ook minder mee belasten. Die begrijpen er toch vaak niks van. Gister wel goed gesprek met mijn moeder gehad. Die vertelde over een vriendin van haar dat die zelfs na 35 jaar nog regelmatig stilstaat bij haar verloren kindje (zelfde situatie als bij ons). Zo stom, maar die bevestiging van mijn moeder is zo belangrijk voor mij. Slaat nergens op, maar als ik het idee heb dat ik van haar zelfs niet meer verdrietig zou mogen zijn, dan zou ik daar wel heel veel last van hebben. Begrijp ook zo verschrikkelijk goed dat je je familie mist. Ik ga weer eens verder met de keuken. Langzaamaan kan ik weer van voor naar achter door de kamer kijken!! Knuffel voor jullie (leuk momentje vanmorgen, voor het eerst dat ik echt zo'n voetje uit mn buik zag komen. Schoof echt van de ene naar de andere kant. Zo fijn na alle stress om het bijna niet bewegen)
oooh heerlijk om zo een voetje te zien! dat doet een moeder goed oh ja soms is die erkenning zo fijn he. ik zeg het op zulke momenten ook tegen mezelf: moet je kijken wat je hebt meegemaakt! en dan kan ik wel goed voor mezelf zorgen dat mijn verdriet even voorgaat. nu meer dan in het begin. hier weer goed nieuws: mooi beebje op de echo! ben nu 9.4. echt verliefd! omdat ik elke week mag zie ik echt hoe hard hij/zij groeit. heel bijzonder. de gyn zei wel dat mijn oude ziekenhuis waar Noa* is geboren echt het beste is en ze daar echt de meeste zorg geven (beste apparatuur etc). dus ik ga daar toch weer terug. wil de beste zorg. dat staat boven alles. foto van echo staat in mijn album. even vriendjes worden eerst knuff weer voor de meiden die nog wachten!! denk aan jullie en duim voor jullie. bij mij duurde het ook 11 mnd maar nu is het dan echt zover. houd moed hoor. liefs C
@conejita: Zo fijn dat je weer een goede echo had meis! Ik vind het af en toe wel heel moeilijk om moed te houden hoor. Met mn verstand weet ik wel dat ik die moed gewoon moet houden hoor Maar pffff....het idee dat een volgende zwangerschap gewoon tot 12 weken sowieso pure spanning is. Want tjah, tot 10 weken had ik allemaal prachtige echo's en ineens stopte mn kleintje met groeien. Pas na 12 weken durf ik iets meer hoop te krijgen. Dan zal het weer spannend zijn tot 20 weken. Zo hard hopen dat het kindje gezond is. En dan vanaf 35 weken denk ik weer dikke stress....blegh, word er soms al moe van als ik er aan denk. Maar we gaan er gewoon voor. Hopelijk lukt het snel weer!
Hey meiden, hoe gaat het hier? Ik heb a.s. vrijdag controle bij de gyn, kijken of mn baarmoeder schoon is. Morgenochtend doe ik weer een zw. test, hopelijk is die netjes negatief, want dan ga ik er vanuit dat mn baarmoeder bij de echo ook gewoon leeg is. Liefs!!
hey lieve Dais, ik hoop op een "mooie" schone bm en een springend ei dat onderweg is! ja een zwangerschap is zo bijna niet leuk meer he. genieten wordt ons wel erg lastig gemaakt zo. ik heb vaak zin om het te vertellen, maar dan houd ik mezelf toch in (wat voor mij echt heel wat is!) omdat ik denk, het zal maar nét nu nog mis gaan. ook heb ik geen zin in die domme opmerkingen dat mensen "zeker weten" dat nú alles goed komt pfff of: "gewoon ontspannen" jaja, dát geeft garanties :x ik zie de buuv wel soms kijken want ik krijg wel een beetje een buikje (gedeeltelijk vet ook hoor ) het is niet meer alleen leuk. ik heb veel momenten van verdriet om Noa* en ben dan helemaal niet met mijn nieuwe beebje bezig. ben gewoon de eerste 12 weken aan het uitzitten. hopelijk verandert dat straks nog... liefs voor allemaal
Daisy, hoop ook op een mooi klaarliggend eitje. Klaar voor de reis van 9 mnd.... Conejita, wat is en blijft het toch spannend. En dat verdriet elke keer weer. Blegh. Die opmerkingen daar ben ik ook af en toe zo boos/verdrietig van geworden. Natuurlijk hoop je dat het goed komt en probeer je te ontspannen en genieten. Maar het is ZOOOOOO moeilijk. Khloe, hoe is het bij jou? En de rest?? Hier is de stuker net gekomen. Dus weer een paar dagen vluchten. De keuken staat bijna helemaal en het begint weer ergens op te lijken. Morgen gaan mijn 3 grote mannen al op vakantie. Heb al wat flinke huilbuien gehad dat ik ze zo ga missen. Hormonen en ben al een heimwee persoon. Kan gewoon niet zo lang zonder. Maar dochter en ik gaan ook leuke dingen doen. Dus daar wil ik wel van genieten. En zaterdag vliegen wij erachteraan.
@Conejita: wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad! Dat van die opmerkingen van anderen kan ik ook niet zo goed tegen. Wij hadden een goede echo met 17 weken en dan was het van ; 'zie je wel alles komt goed, nu kan je genieten.' 'Als deze echo goed was hoef je je geen zorgen te maken over de 20 weken echo' Gelukkig hebben weer gisteren een hele mooie 20 weken echo gehad, en zeiden tegen elkaar dat het nu pas 'echt' begint te voelen, dat we nu pas wat meer vertrouwen durven te krijgen. Ik hoop dat ik nu ook wat meer durf te gaan genieten. Ik heb gisteren nog wel een potje zitten janken om ons meisje voordat we naar de echo moesten, deels ook van de zenuwen denken ik. @daisy ik zal voor je duimen dat je vrijdag goed nieuws krijgt!
Heey meiden Dais, hoop dat Bm mooi schoon is en gauw een positieve test in handen hebt. Dikke knuffel. Conejita, lastig he eene kant wil je tegen iedereen vertellen en andere kant de angst dat verkeerd kan gaan. Mensen staren je soms gewoon aan en durfde niks te zegge, dat vind ik zo erg dan denk ik je kan ook gewoon zegge of vragen. Wendy, lekker druk weekje, en je gaat bijna lekker op vakantie, lekker genieten wijffie. Hiero: Jaah vandaag m'n mijlpaal van 32 wk gehaald, heel onwerkelijk. Nu op na wk 35/36. Blijf het eng vinden, alles wat k voel wordt k onzeker van. Ook omdat geen echo's meer krijg, weet niet op m'n baarmoedermond nog dicht zit. (Zit tussen m'n oren) Mensen op m'n heen zitte jah ma je bent al 32 wk, komt goed bladiebla, voel me soms niet begrepen. Vrijdag heb ik weer afspraak maar dan bij verloskunde, bloedrukmeten en buik omtrek en kijke ze (voelen) hoe hij ligt en z'n hartje. Ben benieuwd. Xxx
Even ego: de zw. test is negatief! Ook meteen een ovutest gedaan maar die is ook nog/alweer negatief, want die geeft maar een heel licht streepje: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11223764_10153462680519049_5291012695831980595_n.jpg?oh=9854040414751586f2e8bca807c979f4&oe=565B6354 Heb een beetje een ongesteldheidsgevoel dus ben benieuwd of er op de echo van vrijdag idd een eitje te zien is. Wie weet maken we dan wel in Frankrijk volgende week een bubbie
'Made in France' klinkt goed toch!! Khloe, wat heerlijk dat je ook deze mijlpaal gehaald hebt. Kan me de onwerkelijkheid goed voorstellen. En zo heb je steeds meer kans op een wat groter en sterker babietje. Heerlijk! Vlinder, wat fijn dat de echos goed waren!! De 20 wkn voorbij. Weer een grens.
hoi dames ik kom hier nog vaak meelezen hoor... alleen was er in mijn geval niet veel om over te schrijven ik zit sinds 22 juni terug fulltime thuis (ziektewet), ik ben 22 juni gecrasht toen ik Menno naar school bracht ... allemaal happy mama's met 2 kindjes... en ik liep daar met 1 kindje vond het zo moeilijk en oneerlijk.. en dan had ik ook nog curretage 12 juni, nu ja genoeg om depri van te worden mijn dokter heeft me dus thuis gezet om mezelf wat rust te gunnen ik heb ondertussen alles zijn gangetje laten gaan en gisteren had ik (eindelijk) een positieve ovulatietest ... en we hebben er gisteren gebruik van gemaakt en waarschijnlijk vanavond nog een keer... heb gehoord dat juli en aug de meest vruchtbare maanden zijn (kan kloppen want was zwanger in maand aug van menno en in maand juli van Berre*) dus ik wou dit eitje niet zomaar laten gaan
hey meiden, ook hier hebben we helaas 2 meisje moeten afgeven. na 1 jaar hard werken hadden we eindelijk weer een positieve test in handen. echter verloor ik wel wat bloed en ik herkende het niet van mijn vorige zwangerschap. heb gelijk de vk gebeld en kreeg een vroege echo en we bleken zwanger te zijn van een tweeling. dit was even slikken maar het goede nieuws was ook van korte duur. er bleek 1 kindje met trage hartactie in een hele grote vruchtzak te zitten en 1 kindje met een hele goede hartactie in een heel klein vruchtzakje. we werden gelijk doorverwezen na de gyn. en moesten ons diezelfde middag nog melden. na heeeeel veeel echo`s elke week weer opnieuw is bij 10.5 weken het kindje in de grote vruchtzak een soort van verdwenen. ( vanishing twin ) nu was de vraag wat gaat het lichaam doen. stoot het het gestorven kindje af? blijft ie zitten? niemand wist het. uiteindelijk op de echos bleek dat de vruchtzak steeds kleiner werd en het andere kindje zich ook steeds beter ging ontwikkelen en plaats leek te maken. de 12 weken echo was alles helemaal in orde met onze kleine uk en we mochten weer terug bij de vk onder controle. bij 15.5 weken hadden we dan ook weer een echo bij de vk. wat was deze echo mooi en we konden eindelijk gaan genieten want Noah kreeg er een zusje bij ( mama`s grote droom ) dit genieten was van korte duur en bij 16 weken precies kreeg ik weeen. gelukkig hebben de weeen op dat moment niet doorgezet en ik ben gewoon verder kunnen gaan met de dag na ( 2uur plat te hebben gelegen en weeen te hebben weg gepuft) ik wist op dat moment niet dat het weeen waren maar achteraf gezien dus wel. ( ik dacht dit kan niet de echo was zo goed en mooi ) de rest van het weekend heb ik nergens last van gehad en heb gewoon mijn dingen kunnen doen. op de maandag was mijn man weer thuis en we hebben voor alle zekerheid de vk maar gebeld om ons ff gerust te stellen. echter bleek dit een hele grote schrik te zijn want er was bijna geen vruchtwater meer te zien. ik heb op het moment van weeen niks verloren want dat had ik dan wel gemerkt. we mochten weer gelijk na de gyn. en daar werd alles heel duidelijk! ik zou elk moment kunnen bevallen en ze raden me complete bedrust aan. dit heb ik dan ook 3 weken volgehouden en alles leek stabiel te zijn! bij 19 weken precies op een vrijdag hadden we een hele mooie echo ( voorzover als dat nog kon ) maar er was een mooi kloppend hartje en ons meisje deed het super goed op eigen krachten. echter voelde ik de zondag vrijwel geen beweging meer en dit werd ons op de 20 weken echo dan ook bevestigd. haar hartje was ermee gestopt. ik was/ben er nog steeds helemaal kapot van en vraag me gewoon af waarom?? waarom dit meisje ook. ik moest me dan ook afgelopen zaterdag melden in het ziekenhuis en ze gingen de inleiding starten. om 10u. hebben ze me de 1e dosis tabletjes toegediend en uiteindelijk hebben we de hele tijd maar zitten afwachten dat er echt iets ging gebeuren. uiteindelijk om 17;00u begonnen de weeen en om 17:39 is onze prachtige dochter Faye dan ook geboren. wat was ze mooi en waarom mocht het niet zo zijn?? we hebben gisteren een hele mooie crematie gehad en haar zo als een sterretje na de hemel kunnen sturen. ik mis mijn meisje zo ontzettend en hoop zo dat een 3e zwangerschap/kindje ons wel gegund is.... we willen er dan ook zo snel mogelijk weer voor gaan en hoop dat we dan mogen genieten! fijn dat ik hier mijn verhaal even kwijt mocht merk als ik het van me af kan schrijven dat het goed voelt.
Hoi meiden, Even kort een berichtje vanuit milaan. Na een bezoekje aan mijn ouders in Frankrijk (de Vogezen) en een paar dagen in noord italie, bij de mont blanc en de gran paradiso, heb ik eindelijk weer even internet. En kan ik mijn verhaal weer vertellen. Mijn menstruatie zou vorige week moeten beginnen, maar maandag nog niks. Dus bij mijn ouders een test gedaan in frankrijk (mee genomen uit NL). En wat blijkt na mijn 2x menstruatie nu de derde keer een knallende test. Hartstikke positief. Nu lekker de vakantie in italie afmaken. Zaterdag vertrekken we nog naar de kust en zitten we daar nog een week. De aspirine kon ik in frankrijk halen en nu afwachten en hopen dat 30 juli het hartje klopt(dan is de afspraak bij de gyn) En hopen dat het maar 1 kindje is. Het is een vreugde gepaard met onzekerheid en angst. Dikke knuffel aan iedereen hier vanuit milaan
Joysku wat enorm verdrietig... ik vind je verhaal herkenbaar ook al is de enige overeenkomst dat ook ik mijn meisje ben verloren, ook het hartje gestopt in de buik. Noa* was 38.5. geen oorzaak gevonden. heb er uiteraard nog veel verdriet om. kan begrijpen van je gevoelens van waarom??? het is ook zo hartverscheurend! en waarom gaat het vaak wel goed en bij onze kindjes niet? zo normaal dat je dit voelt. voel je welkom hier om alles te uiten en te schrijven, we weten hoe je je voelt, of het komt iig heel dicht in de buurt. heel veel sterkte Rinsje: gefeliciteeeerd! Khloe: jij ook met je mijlpaal! fijn hoor. maarre... als jij je geruster voelt, kunnen ze je bmm dan niet gewoon even meten? Wendy: fijn straks je mannen achterna! en even weg uit een huis vol met "troep" Dais: fijn joh. een nega test haha dat je daar nog zo blij mee kunt zijn he. jaaa op vakantie worden veel vrouwen altijd zwanger he. ik duim lieverd. mamavan menno: ik denk dat dat wel een goede beslissing was van de ha denk je niet? rust zó belangrijk. je hebt zoveel meegmaakt het is gewoon verschrikkelijk. fijn dat je je ei gevonden en benut hebt. ja ik las dat sperma actiever is in de zomer dus wie weet ! ik duim ook voor jou hier weer goede echo vandaag. ben nu 10.6 morgen naar oude ziekenhuis en nwe gyn ontmoeten (die fijne die ik had was tijdelijk, wist ik ook niet :x). dus hopen op een fijn mens.. verder ietsje beter qua humeurigheid (het was echt heel erg). alleen die hitte hier pffff. maar ja niks aan toe doen moet ik maar niet in Spanje gaan wonen . als ik dan hoor regen in Ned of maar 20 gr dan heb ik toch liever hitte
Heey meiden Joyskuh.. nog maals wil ik je heel veel sterkte wensen. Waarom vraag.. tjah heel veel meidem hier hebben die antwoord niet. Daarom zo fijn dat we hier ons verhaal kwijt kunnen. Gelukkig heb je hele mooir afscheid gehad gistere. Neem je tijd. Jenkan alles zegge en vragen hier. Conejita.. k ga het morge gewoon vragen. Heb nu soms ook soort steken richting mn vagina heel raar. Hopelijk weet k morge meer. Hoop dat je morge fijn gesprek heb. Gistere wasbhet triest weer hele tijd regen.. hihi daar mis je niks aan. Ma snap wel dat je warmte soms zat bent. Rinsje gefeliciteerd meid. Xxx
Hey meiden, @joyskuh: welkom hier, hopelijk kun je hier je ei kwijt. Is echt fijn om af en toe te kunnen doen Nogmaals sterkte meis! @Rinsje: gefeliciteerd meis!!! Wat geweldig mooi! @conejita: oooh zo fijn weer een goede echo! Mijn pukkie groeide niet verder dan die termijn, maar gelukkig is jouw pukkie 'stil going strong'! Ga zo door!! En fijn dat je humeur al wat beter wordt hihi @de rest: knuf en zwaai! @hier: nou, wie weet wordt het idd een 'made in France' bubbie hihi. Nee...daar ga ik eigenlijk niet van uit. Maar ik weet wel dat ik zondag of maandag mn eisprong heb, en in de nacht van zondag op maandag gaan we naar Frankrijk Vandaag namelijk de controle bij de gyn gehad. En in eerste instantie zei ze nog dat ik beter een menstruatie kon afwachten, maar ik denk dat ze merkte dat ik het gewoon aan het 'toeval' wil overlaten haha. Ik heb nog gevraagd om een echo omdat ik het prettig vond om te weten of alles er goed uit zag. En mn bm is helemaal schoon! En ze zag dat er een eitje aan het rijpen was. Daarna zei ze tegen me "als je écht snel zwanger wil worden, dan moet je het zondagavond maar gezellig maken" haha De kans dat het meteen lukt is maar klein natuurlijk, maar we gaan het gewoon proberen als we daar zin in hebben Verder vind ik het soms wel moeilijk om hier mee te kletsen hoor. Ben zo blij voor jullie allemaal, maar het is wel lastig dat ik weer achterloop Ik wil ook zo graaaaaaaag! Maargoed, ik weet inmiddels wel dat ik er toch geen controle over heb en dat ik maar geduldig moet afwachten. Ik lees sowieso veel met jullie mee, want afstand houden kan ik toch niet hihi. Verder ben ik de afgelopen dagen zo extreem emotioneel. Ik moet om een scheet al huilen en mis mn meisje zo erg. Ik laat het maar allemaal toe, tegenhouden werkt toch niet. Liefs!!!
Zo is het Dais. Laat maar toe je gevoel. Het is ook allemaal niet niks. Je mooie meisje verliezen en dan je lichtpuntje. .. dikke knuff maar ook veel plezier )) Khloe heb je het nog gevraagd? Wat is de reden dat ze het niet meee gewoon standaard meten? Hoe was echo? Heb je alles al klaar?
Lieve dais. Je gevoelens uiten is alleen maar goed. Het is niet niks wat je mee maakt. Je zal het altijd met je nee dragen. Dikke knuffel Conejita Controle bloeddruk was goed. Ze hebben oo mn buik gevoeld hoe het lag en hij ligt al mooi ingedaald. Kreeg ukkie nog op de echo te zien.. hij is gegroeid paste niet goed op het beeld. Ze doen geen meting meer imdat vanaf 30/32 wk je cervix langzaam korter kan worden daardoor komt bevalling op gang en willen ze geen stress creëren. K krijg steeds meer vertrouwe maandag 33wk. Mn geduld raakt op net als iedereen hiero wil het zo graag knuffelen en liefde geven. Alles staat klaar. Kamertje was al vorig jaar klaar. Hadt mn noodtas al klaar staan. Heb van de week gipsafdruk van mn buik gemaakt die ben k aan het mozaïeke... tijd verdrijf. Xxx
Hallo lieve dames! Sorry ben weer even een tijdje niet in dit topic geweest, heb nu weer even de tijd genomen om het zo goed mogelijk bij te lezen. @mamavanmenno: Wat fijn dat je ook een goed luisterende dokter hebt, en inderdaad rusten! Jezelf blijven beschermen, ik heb ook een lange tijd thuis gezeten, moest ook van mijn baas. Even alles op een rijtje zetten. Hopelijk word dit jullie maand @Joyskuh: Allereerst heel veel sterkte wat een schrik voor jullie. Ik snap precies hoe je je voelt (ondanks andere situatie) het verlies en de pijn blijft hetzelfde. Hopelijk kun je het een mooi plekje geven, en verdriet moet je uiten!! Ik heb er ook aan om veel op dit forum kwijt te kunnen. Heel veel sterkte nogmaals meis! @Rinsje: Van harte gefeliciteerd @Khloe: Wat fijn dat het goed gaat en je alweer bijna 33 wkn bent. En leuk zeg je buik in gipsafdruk fotootje als die klaar is? Ik snap heel goed dat je lekker wilt knuffelen, je hebt er ook lang op moeten wachten. Hopelijk is jullie wondertje snel veilig in jullie armen @Dais: Een negatieve test, voor jou een opluchting. Maar ik wens je snel een positieve test toe en dan met heel veel geluk !! En zeker je verdriet laten gaan, het is niet niks wat jullie hebben meegemaakt. En natuurlijk iedereen in dit topic. Hopelijk vind je genoeg steun. @Conejita: Alweer 11 weken vandaag, hoe was het bij je nieuwe gyn? Beetje fijn persoon? Hopelijk is het voor jou ook allemaal goed te doen, ondanks alles wat jij mee hebt moeten maken.. Lieve dames ik denk aan jullie @hier: Het is moeilijk aan het worden, dinsdag is de uitgerekende datum van Milan*, het komt nu wel heel dichtbij.. ook moet ik dinsdag naar het ziekenhuis voor controle en afspraak met vp. Voelt zo dubbel. Ben ook bang dat dadelijk op die datum het hartje niet meer klopt ofzo . Blijf gewoon erg bang. Het bloeden is hier nog steeds gestopt *klopt af*, maar elk krampje is het natuurlijk paniek. De duimen draaien maar, en de kaarsjes branden. Dit is een foto van afgelopen dinsdag, rechts zie je ook het hematoom goed zitten. Is niet groter of kleiner geworden.. hoopte juist dat het kleiner zou worden maar helaas.