Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    12 w echo alles helemaal goed!

Bijgevoegde bestanden:

2. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Gefeliciteerd conejita.
    Wat fijn.. wat zou dat een opluchting al zijn.
    Heb je mooie echos mee gekregen?
    Krijg je nu extra controles?
    Xxx

3. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Wat fijn Conejita! Hier 10wk voorbij..nog een paar weken tot we ons zenuwpunt voorbij zijn..

4. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een mooie echo, conejita!

Ik heb hier het nieuws gekregen dat mijn HCG nu op 7,7 staat. Het daalt te traag volgens de gyn en hij overweegt een curretage. Vandaag is het 9 weken geleden dat ik bevallen ben... Ik heb erg veel schrik voor een curretage en wat betekent dat nu voor onze babyplannen? Worden die opnieuw opgeschoven? Ik kan me voorstellen dat je na zo'n ingreep opnieuw bloedverlies hebt en even niet zwanger mag worden? Ik begin het stilaan beu te worden, al die tegenslag en dat tijdverlies...

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    dankjewel :)

jee wat enorm balen :(
    ik snap je gevoel helemaal. heb ook miskramen gehad...
    laatste keer kwam het wel vanzelf gelukkig maar die x daarvoor ook curretaje gehad. de behandeling zelf vond ik meevallen en volgens mij moet je daarnaa 1 x menstru afwachten.
    Maar zittten er nog resten in je bm?

6. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 9 weken geleden bevallen op 21 weken zwangerschap. De weg naar die zwangerschap was al lang en vol met tegenslagen.

Op vorige echo beweerde mijn gyn dat er geen resten meer waren, maar blijkbaar lijkt het er toch op dat er iets niet juist is gezien mijn HCG zo traag daalt. Ik vind het zelf een beetje vreemd om nu nog een curretage te doen omdat we nu toch al op 7,7 zitten.

Ik heb gewoon zo veel schrik om dan weer een maand aan de pil te moeten en dan weer af te wachten of ik deze keer wel spontaan een eisprong krijg. Zo niet, moeten we weer die molen in van vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik wil zooo graag een kindje, maar ik heb zoveel schrik dat het weer zolang gaat duren.

Even een serieuze dip... En die zaterdagen zijn al zo zwaar, omdat ik net op een zaterdag bevallen ben.

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ja echt opluchting, veel fotos mee.
    ik krijg in principe maandelijks maar mag nu bijv ook over drie weken. ze kijken naar hoe het met het kindje gaat en met mij.
    de gyn nam alle tijd en zei als je vragen heb mag je alles stellen ik zal extra tijd voor je reserveren (ze zei letterlijk ik zet een groot rood uitroepteken op je dossier :D). heel fijn. want ik had nog allemaal vragen over de zs van Noa* en zij kon eindelijk eens wat dingen uitleggen. je merkt dat ze gewoon meer weet en meer uitlegt dan vorige gyn en ben daar echt dankbaar voor.
    ja, ze zei het is normaal om niet wekelijks te controleren na 36w. met 36 w doen ze standaard echo en daarna niets meer
    ze zegt dat is wel in ontwikkeling en zal wrsch in de komende jaren veranderen. want kindjes zoals Noa*, die het tot de 36 w goed doen en daarna niet of nauweljks meer groeien, worden dus niet opgemerkt.
    vond dat toch "fijn" om te horen. dat het niet de schuld was van de gyn omdat ze niet heeft opgelet, maar dat het echt proocol is.

was ook nog bij de vroedvrouw langs en ze herkende me van Noa*. ze zei allemaal lieve dingen zoals huilen is normaal en je mag altijd langskomen!
    ze ze ook dat Noa*´s groei percentage wel normaal was 18 % en dat pas onder de 10% alarm wordt geslagen. dus er was echt niks ad hand tm week 36. dat stelde me toch gerust.
    deze vrouw gaf me dikke knuffel zo lief!

dus ik ben echt een stuk rustiger nu en verliefd op mijn beebje!
    heb echo geplaatst in het topic waar ze het geslacht nu al kunnen schatten en de eerste reactie was meisje!!
    k zou dat bijzonder vinden omdat ik dan Noa*´s spulletjes kan gebruiken. en heb zelf ook gevoel dat meisje is...
    dus... spannend!

over 3 weken weer en dan kan hubby ook mee (mijn man);)

knuffs voor iedereen.!! khloe wanneer ben je uitgerekend?

8. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Conejita wat fijn dat zo goed gesprek was bij gyn.
    Heerlijk dat je ook al je vrage over je zw van noa kan vragen en kwijt kan.
    Hier in nl doen ze na 32wk ook geen extra echos meer alleen als groeiachterstand of stuit ligging heeft.
    K ga nu om 2weken na verloskunde ( bloeddruk, hartje luistere en ze voele aan de buik hoe het ligt en kan alles vragen)
    Ben zo benieuwd of meisje of jongen is maar belangrijkste is dat het gezond en wel in je armen mee na huis komt.
    K heb alle spulletjes van elise bewaard in een grote kist.
    Wie weet als ooit een meisje krijg weer van pas komt ;)

Ik ben 8 sept uitgerekend... voelt soms nog zo onwerkelijk.. ben nu zo dicht bij.. ma de angst is er nog.

Mn mam hadt kadoutje gekocht zomaar.. pratende woezel, slabber met mama's stoere bink.. en een kipkep warmer ( als buik krampjesvheeft kan je het op buik leggen wel eerst verwarmen in magnetron soort pitte kussen )

Waneer ben je uitgerekend conejita?

Trouwens wat leuk dat pluis naar spanje komt.

Xxx

9. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    Even snel, ik lees vanavond alles bij... Ik heb vandaag terug (heeel licht) positief getest....

Vele gevoelens gaan door me heen!!!! Verward vooral want had woe bloedverlies (sliertje) en dan bruinverlies... Hele moeilijke periode nu want mijn nichtje (dochter van schoonbroer) is donderdag 1 jaar geworden, morgen feestje... Ze is officieel ouder geworden dan Berrekesterreke en dat doet ontzettend veel pijn 😢

10. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Mamavanmenno de test ziet er goed uit, k duim voor knal test
    Waneer is je nod?
    Moeilijke momente zijn dat, dikke knuffel
    Xx

11. mamavanmenno200

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    Denk nu 9 dpo te zijn... Maandag en donderdag nog eens testen... En afhankelijk daarvan de week erop nr gyn bellen

12. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #2352 conejita, 26 jul 2015
    Laatst bewerkt: 26 jul 2015
    jee meid dat is ook heel naar. snel een afspr maken een een hele goede echo om te kijken of er nog wat zit!? want zo kun je idd niet verder...
    ik hoop enorm voor je dat het niet zolang zal duren, soms hoor je dat de tweede in ene wél snel gaat. dat lees ik hier regelmatig op het forum. laten we hopen dat dat voor jou ook geldt. wachten is voor ons extra zwaar..
    hoelang deden jullie er eerste keer over?
    missch lijkt het alsof iedereen hier snel zwanger wordt (en bij de meesten is dat ook zo) maar er zijn ook zat meiden die ook lang moeten wachten hoor. ikzelf 11 mnd en ik ken er nog wel meer. niet dat je niet mag klagen maar missch steunt het je om te weten dat je niet de enige bent.
    ik had eerst een mk na NOa* en daarna verplichte pauze ivm met onderzoeken. vreselijk. maar het gaf ook rust. uiteindelijk 11 mnd na Noa* weer zwanger en nu een blijverdje, hopelijk.
    hang in there meis, het is heel pittig he. dikke knuff

@Julia: oh spannend nog twee weekjes en dan jullie ook mijlpaal
    @mamavan menno: wauw! spannend meis!! voorzichtig gefeliciteerd!
    en sterkte met de eerste verjaardag van je nichtje. lijkt me enorm zwaar.
    @khloe oh wat lief ook van je man he. ja en alle spulletjes lekker bearen van je meisje. als wij nu een jongen krijgen bewaar ik ook alles voor missch een volgende! ;)

13. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Conejita,

Bedankt voor je berichtje. We deden er 1,5 jaar over. Uiteindelijk na 3e eisprong wel zwanger, maar duurde een tijd tot we daartoe kwamen. Onderzoeken, tegenslagen (cysten, terug aan pil voor 3 maanden,...), etc.

Ik mag morgen al voor een echo. Ik vind het erg raar dat de dokter met zo'n lage HCG-waarde alsnog voor een curretage wil gaan. Ik laat zeker eerst nog mijn bloed opnieuw trekken voor ik dat laat doen, wie weet is het intussen gezakt onder de 5. Want als ik het goed begrijp kun je met een HCG beneden de 5 wél een eisprong krijgen...

Het is heerlijk te lezen dat er veel onder jullie opnieuw zwanger zijn. Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat jullie allemaal binnenkort zo'n fantastische wondertje in jullie armen mogen houden! Het geeft ook kracht aan ons om door te gaan.

x

14. Rinsje

Rinsje Lid

30 okt 2014
    92
    0
    0
    Hoi meiden,

Weer terug van vakantie en heb even de tijd genomen om alles te lezen.

Khloe, wat een spannende laatste weken komen er nu aan. Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat jij je kleine dadelijk vast mag houden. En je gipsen buik is prachtig.

Mamavanmenno, dat is een mooi kruisje. Alvast voorzichtig gefeliciteerd.

Conjejita, wat fijn dat je antwoord hebt gekregen op je vragen. Dat lucht zeker wel op? Wat een prachtige echo.

June, ik hoop voor je dat je snel weer je eisprong hebt. Dat wachten is echt killing.

Hier is het uitkijken naar donderdag als ik van mijn laatste menstruatie uitga ben ik dan 7 wk en 2 dagen. Maar nu hopen dat het hartje klopt. Spannend!!!

Knuffels aan alle meiden.

Xx

15. TrotseMama1990

TrotseMama1990 Bekend lid

26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Hoi allemaal.

Allereerst gecondoleerd met het verlies van jullie lieve kindjes.
    Zelf ben ik ook een dochtertje verloren in 2010 na een zwangerschap van 38 weken plus 17 weken haar zelf verzorgd te hebben in het ziekenhuis.
    Helaas konden de artsen mn prinsesje niet meer helpen en hebben we haar moeten laten gaan.
    Ze was toen 4 maanden oud.

Ik weet als geen ander hoe sterk een kinderwens voelt.
    Om die kleine armpjes om je heen te voelen.
    2 maanden na haar overlijden was ik weer zwanger (absoluut niet gepland had wel wat anders aan mn hoofd) en dat voelde mn lichaam ook want dat werd een miskraam.

Al met al na een hele zware depressie en post traumatische stress en psychologen verder heb ik het uiteindelijk allemaal zelf gedaan de hele rouwverwerking (waar ik na 5 jaar nog steeds mee worstel).

Ik wil jullie alleen zeggen huil als je moet huilen.
    Praten praten praten, wat echt oplucht.
    Schreeuw, word boos maar lach als je je even een moment vrolijk voelt.

In 2011 kreeg ik een nieuwe relatie waar in 2012 een zoontje uit voortgekomen is.
    De hele zwangerschap heb ik niet kunnen genieten, 9 maanden in angst geleefd.
    Maar geloof me dames....jullie zijn sterker dan je denkt en ooit gaat de zon ook voor jullie weer schijnen en mogen jullie die kleine armpjes om je nek voelen.

Ik ga iig zo hard voor jullie duimen.
    Liefs een mama van een engeltje *Stacey en een zoontje julian.

16. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

hey meiden,

even een korte reactie van wat ik onthouden heb:

@mammavanmenno: nogmaals gefeliciteerd ;)
    @conejita: superfijn dat de echo goed was!!! Zo'n opluchting weer :)

Hier flink emotioneel; vanavond had ik eigenlijk de geslachtsbepaling moeten hebben.... En volgende week had Delilah* 9 maanden oud moeten zijn. Het idee dat ze nu al net zo lang bij ons vandaan is, als dat ze bij mij in mijn buik heeft gezeten :(

Liefs voor allemaal!

17. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Knuffel Daisykesie!

18. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    June en Rinsje beiden echo vandaag?

succes

dikke knuff Dais. het is ook zo moeilijk.... :(

het komt "goed" maar de weg erheen he pffff en het gemis van onze meisjes zal altijd blijven <3

trotsemama: mooie woorden dankjewel

hier alles goed alhoewel emotioneel wel zwaar. daardoor ook erg moe. en door hormonen en warmte. volg week effe naar Ned. kijk zo uit naar frisse lucht!! haha dat ik dat ooit nog zou zeggen. :D

groetjes aan iedereen

19. mamavanmenno200

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    niet zo positief nieuws hier, hcg is slechts 30 ... helemaal van slag :'(

20. Rinsje

Rinsje Lid

30 okt 2014
    92
    0
    0
    #2360 Rinsje, 30 jul 2015
    Laatst bewerkt: 30 jul 2015
    Wat emotioneel Daisy. Het is ook allemaal niet makkelijk.
    Mamavanmenno: Wat rot dat er geen positief nieuws is. Leef met jullie beide mee.

Hier hebben we vandaag idd de echo gehad. Aangekomen in het ziekenhuis staat onze afspraak niet in de computer. Ik helemaal van slag want we konden pas over 2 weken terecht. Gelukkig zag een assistent arts mijn reactie en heeft meteen mijn dossier erbij gepakt en ervoor gezorgd dat ik dezelfde dag nog terecht kon. we kunnen jullie niet met lege handen naar huis sturen, gezien jullie verleden was zijn reactie. Gelukkig maar.
    Dus er is een inwendige echo gekomen en het had niet een paar dagen eerder moeten zijn, want dan was er nog geen hartslag te zien. superpril dus, net zes weken. Maar een duidelijk kloppend hartje.
    Ik ben zo opgelucht, nu hopen dat alles goed blijft gaan en 17 augustus de volgende echo.

Het allermooiste is dat de uitgerekende datum rond 25 maart komt te liggen. De geboortedag van onze twee meisjes. Mooier kan haast niet :)

Veel liefs

Deel Deze Pagina