Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Sterkte Iez!
     
  2. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Sterkte iez.
    Soms moet je gewoon voor jezelf kiezen, dat is niet egoïstisch.
    Dikke knuffel.

    Hoe gaat het met iedereen?
    Ik lees nog steeds mee hoor.

    Dais hoe voel je je?
     
  3. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Ja gaat op zich wel :) Ben nu 15 weken en 2 dagen zwanger en we weten sinds zaterdag dat we een jongetje verwachten. Een enorme omschakeling, ook omdat ik eigenlijk weer een meisje verwacht had, maar we zijn er wel enorm blij mee :D
    Maar als ik nu in Delilah's kamer sta heb ik het wel even zwaar. Want al haar roze dingetjes zullen nu weg moeten, haar kleertjes uit de kast, haar naam van de muur, enz. Even heel moeilijk....maar gelukkig komt er iets anders moois voor terug.
     
  4. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heel herkenbaar.
    Hadt en heb het ook nog moeilijk mee.
    K moest ook 1roze muur weg hale.. spulletjes uit de kast.
    Vrezelijk hard verschuurend.. heb alles bewaard.
    Wie weet in toekomst een meisje (hoop k stiekem)
    Maar het us indd ff de omschakeling.
    Nu zou ik niet zonder joey meer kunne wordt echt een boef.
    Ik hoop dat je een beetje kan genieten wijffie.
    Ups and doens.. ma dat blijft zo xxx
     
  5. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Ja he? Emoties vliegen echt alle kanten op. Heb altijd stiekem gehoopt ooit nog een jongen te krijgen, maar nu het zover is, is het toch wel heel erg moeilijk....en mooi tegelijk.
    Het zal idd met ups en downs blijven, maar tegelijkertijd kijk ik enorm uit naar augustus :)
    En jeetje, Joey alweer bijna een half jaar oud...wat gaat het snel he meis?
     
  6. dewendy

    dewendy Actief lid

    17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iez, sterkte. Het is zeker niet egoïstisch. Sterkte met alles

    Daisy, heel herkenbaar de omschakeling. Tuurlijk ben je blij. Maar het klopt niet met je gevoel. Nou kan ik je vertellen dat jongens enorm leuk zijn. En dat een jongen en n meisje ook geweldig is.
    Maar moet eerlijk zeggen dat het omschakelen lastig is. Ik ben helemaal verliefd op de kleine man. Maar het beeld van het gezin klopt niet meer en dat maakt t xoms erg ingewikkeld. Juist de laatste weken weer. Komt ook door febr want was eigenlijk de geboortemaand van ons meisje.
    Dus heeel herkenbaar. Maar zo verschrikkelijk fijn dat het nu goed gaat met de zwschap.
     
  7. Nena2015

    Nena2015 Lid

    19 feb 2016
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen dat dus ook dit volledig normaal is. Je hebt een bepaald verwachtingspatroon en je leven daar op ingesteld. Niet gek dus dat je zo graag de roze dingetjes weer wil gebruiken. Natuurlijk ben je weer hartstikke blij me met dit kleine mannetje maar kan me goed voorstellen dat het omschakelen is.

    Hier gaat het met ups en downs. Soms wordt alles me ineens te veel. Elke dag is een uitdaging. Krijg nu neiging om te vluchten in afleiding.. Moet hier dus wel een beetje op gaan letten.
     
  8. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Met joey gaat het goed.
    Zon vrolijk mannetje een echte chameur al.
    Maar wel mamas kindje. Houdt heel erg van knuffelen.
    Moet vandaag naar consultatie burau ben benieuwd.
    Klinkt zo cliche maar het gaat zo snel.
    Als ik foto's terug kijk was joey zo klein, terwijl ik hem toen groot vond (komt denk ik dat elise mini was)
    Baby gaat er van af. Hij rolt al om en begint al te probere kruipen.
    Zit al en vind ze loopwage geweldig.
    Foto staat in mn fotoalbum als jullie willen zien.

    Waneer ben je uitgerekend dais?
     
  9. Mamavanle

    Mamavanle Actief lid

    18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Heey meiden ik wil graag bij jullie aansluiten. In nov 2014 is ons zoontje helaas overleden in de zwangerschap door een hersenbloeding tgv van allo imuunziekte (wisselwerkingsziekte tussen moeder en kind) sindsdien zijn we aan het proberen om weer zwanger te worden en te blijven. Helaas zonder succes. In 2015 nog twee keer zwanger geweest maar helaas ook bij deze kindjes stopte het hartje met kloppen vanwege dezelfde ziekte als bij ons zoontje. Nu hopen dat 2016 een beter jaar gaat worden. De kans is klein dat het ons gaat lukken maar wil willen nog niet opgeven. Ik hoop hier een beetje steun te vinden.
     
  10. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Jeetje wat verdrietig!
     
  11. Mamavanle

    Mamavanle Actief lid

    18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Zeker maar gelukkig hebben we wel een dochtertje. Zij heeft de ziekte ook gehad maar is er heel goed uitgekomen dus we blijven positief ☺️

    Heftig ook van jou zoontje! Las je verhaal op het forum. Hoe is het met jou?
     
  12. Pluis79

    Pluis79 Actief lid

    23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Mamavanle, wat heftig zeg, ik hoop zoooo met jullie mee dat het dit jaar een beter jaar gaat worden.

    Iez sterkte!!

    Dais hoe is het met je bloeddruk, inmiddels gezakt?

    Ben vandaag bij de gyn geweest, en wij krijgen wss ook een jongetje :). Vanaf nu ongeveer om de twee weken echo, vind ik wel heel fijn. Nu zat er drie weken tussen en dat vond ik al best lang..
     
  13. Mamavanle

    Mamavanle Actief lid

    18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dat is lief pluis!

    Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad en dat het een jongetje is!! 3 weken is inderdaad erg lang! Twee vind ik eigenlijk ook... Krijg jij niet op medische indicatie elke week een echo? Dit is bij ons wel in de volgende zwangerschap
     
  14. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    @mamavanle: heftig meis! Wij ook in nov 2014 ons kindje verloren en vorig jaar nog 2 miskramen gehad. In dec testte ik weer positief en nu bijna 16 weken zwanger en het lijkt goed te gaan. Ik hoop enorm dat dit voor jou ook het geval mag zijn!

    @khloe: wat een lekker ventje! En het gaat zo snel he? Ik ga ook echt proberen bewust te genieten van die periode. Net als van mijn zwangerschap nu. Heel moeilijk, maar waar het kan probeer ik het. Ik ben trouwens 27 augustus uitgerekend ;)

    @dewendy: ja het is echt een omschakeling he? En het beeld klopt nu even niet meer idd. Maar eigenlijk als het weer een meisje was geweest, ook niet. Want dan had ik 3 dochters moeten hebben.... Het is gewoon heel moeilijk, maar hoeveel prachtige kinderen we ook nog zullen mogen krijgen, we zullen nooit meer compleet zijn. En dat is heftig om te beseffen. Neemt niet weg dat ik heel blij ben dat er nu een ventje komt. En zonder D* was hij er misschien nooit geweest, dus ze zullen altijd verbonden zijn :)

    @pluis: ja, mn bloeddruk is gelukkig nu onder controle! :) De meds moesten echt even inwerken, nu was het afgelopen dinsdag 110/70, dus beter kan bijna niet. En wat leuk, jullie waarschijnlijk ook een jongetje!!!! Ik moest er echt even aan wennen, maar nu vind ik het zo leuk! En we hebben ook al een eerste pakje gekocht en dan went het al helemaal wat sneller hihi. Fijn ook dat je nu weer om de twee weken krijgt. Bij mij zat er tussen de laatste en de afspraak daarvoor ook 3 weken (gelukkig wel de geslachtsbepaling een paar dagen ervoor, dus uiteindelijk 2.5 geen bubbie gezien). Nu zou er eigenlijk weer 3 weken tussen zitten maar de gyn zei dat ik aan moest geven wat ik prettig vond. Ik mag namelijk ook elke week komen als ik wil. Heb 'm nu over 2 weken weer. Dat vind ik nog precies goed te doen. Ik heb nu 22 maart een echo en dan 8 april de GUO. Daar zit dan 2.5 week tussen....hopelijk redt ik dat :p
    Mn placenta ligt weer aan de voorkant, dus ik voel ook nog bijna niks (op wat vaag gekriebel na af en toe) en dan is bijna 3 weken ineens heel lang.
     
  15. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Knap dat je zo positief kan blijven. Denk dat dat ook het beste is, maar je moet het wel kunnen. Met mij gaat het goed, 21/3 krijgen we uitslagen we proberen nu wel gewoon weer zwanger te worden. Ik heb m'n eisprong 4 dagen geleden gehad, dus het wachten is weer begonnen

    Wat goed pluis! En een jongetje, super leuk! Gefeliciteerd
     
  16. Mamavanle

    Mamavanle Actief lid

    18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd daysiekesie! Fijn dat het goed gaat! Zal wel heel spannend zijn. Leuk dat je een jongetje krijgt.

    Spannende tijd dus weer jajo! Vind dat wachtbankje altijd zo lang duren. Verwacht je dat er iets uit de uitslagen komt?
     
  17. Rinsje

    Rinsje Lid

    30 okt 2014
    92
    0
    0
    Wat een nieuwe berichten weer hier op het forum.

    @iez, heel veel sterkte!

    @dames met de echo, fijn dat het er goed gaat. Spannende tijd die negen maanden.

    @mamavanle, zo'n positieve instelling helpt hopelijk bij het vervullen van je wens.

    @Alle andere meiden, duim voor jullie allemaal.

    Hier is vorige week ons dochtertje geboren op 2 maart na precies 37 weken zwangerschap. Een hele snelle bevalling van 4 cm ontsluiting tot geboorte in maar 3 uur. Haar naam is Veerle. We zijn dolgelukkig met haar komst.
     
  18. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Gefeliciteerd Rinsje! Gaat alles goed met jullie beiden?
     
  19. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wachtbankje is mijn minst favoriet haha. Ik heb na alles mezelf een fotografie opleiding cadeau gedaan, dus stort me daar nu volledig op in mijn vrije uren. Dat helpt wel hoor, ben ik er niet mee bezig. Dus alle mama's als jullie foto's willen, ik zoek nog wat pasgeboren baby's en zwangeren om ervaring op te doen 😇

    De kans is maar 10% dat het genetisch is. Ik denk dat we nu alleen de defenitieve uitslag krijgen van Benjamin. We moeten veel invullen over onze families, ziektes, overlijden, doodgeboren kindjes en miskramen. En denk dat we dan bloedonderzoek krijgen. Ik ga er nu gewoon van uit dat het niet genetisch is.


    Gefeliciteerd!! Wat een mooie naam ook! Hoe is het met jullie?
     
  20. Rinsje

    Rinsje Lid

    30 okt 2014
    92
    0
    0
    Het gaat met mij boven verwachting goed. Was na twee dagen al weer heel mobiel ondanks de hechtingen. We genieten enorm van onze dochter en kunnen van het knuffelen niet genoeg krijgen. We stromen over van liefde voor haar.
    Ze heeft wat opstart problemen met de borstvoeding dus geven het met de fles. Maar ze drinkt steeds beter. Nu nog groeien tot ze weer op geboorte gewicht is en dan mogen we naar buiten.

    Zwanger worden en zijn was een prachtige tijd, maar nu ze er is kan ik me niks beters en fijner voorstellen.

    Hoop dat iedereen hier binnenkort hetzelfde (weer) kan ervaren.
     

Deel Deze Pagina