he Dames! @ liefebeesje ja idd Crohn... dus voor mij sowieso gyn en geplande keizersnede fijn dat het wat rust geeft... dat had ik ook! toen we de uitslagen kregen was er een soort last die van mijn schouders viel! Sindsdien gaat het ook echt beter met me. @ pandaatje nou daar hoef ik niet op te turen hoor! zijn het kruidvat 2v5??? die gebruikte ik ook en die zijn best goed! Kan me je gevoel van zelfbescherming wel voorstellen hoor... Maar probeer ook te genieten! Hopelijk biedt een cb digital nog meer zekerheid! Wanneer was je NOD nou precies??? ik ben nog steeds wel misselijk... vanaf week 9 is je HCG op zijn hoogst las ik, dus wordt het nu wat meer! maar zolang ik klein dingetjes blijf eten gaat het goed! Vervelend Simmy dat je werk zo niet met je meedenkt, zou je toch verwachten in de zorg!!!
Kaatje1603: De last moet nog wel een beetje van mijn schouders vallen, maar daar hebben en nemen we de tijd maar voor. Het is niet niks wat ons is overkomen. Jij ook al een geplande keizersnede, ik ook voor de 2e keer.
Nee dat gebeurd ook zeker niet vanzelf...het is ook nog maar pril! Bij mij komt het nog steeds af en toe keihard binnen en dat zal altijd zo blijven... mag ik vragen waarom jij een geplande keizersnede hebt dan? bij mij is het een nogal apart verhaal (als zeg ik het zelf, zet ik ook liever niet hier zo neer! haha)
Hoi Allemaal, Net toch even een testje gedaan van het kruitvat. (2 dagen voor nod) De foto staat in het album! Wat denken jullie?
Wauw Pandaatje wat een test en dat nog vóór nod...Hoop echt dat je nu gelooft dat je zwanger bent! Super gefeliciteerd Ben heel blij voor je. XX
Dankje Simmy, ja nog niet echt te geloven.. wil nog even de NOD afwachten.. Bang dat ik alsnog ongesteld wordt.. Had deze test voor morgenochtend gekocht maar kon niet meer wachten.. Deze test is zelfs duidelijker dan de testjes van Z&K met 10mlu/ml.. Maar ik mag nu toch wel aannemen dat ik in ieder geval nu zwanger ben?!?
Kaatje1603: De meeste dagen gaan ook bijzonder goed maar inderdaad soms zit er zon dag tussen dat alles je wel gestolen kan worden bij wijze van spreken. Ik had dat afgelopen week 1 avond, vreselijk Ik krijg een geplande keizersnede omdat de 1e bevalling mij een (sub)totaal ruptuur opleverde met de bijbehorende klachten zoals incontinentie. Ik durf het niet meer aan om vaginaal te bevallen met de kans dat ik nog verdere problemen krijg. Mijn kringspier functioneert niet meer volledig. Ik snap wel dat je het niet zo openbaar wil zetten, zal wel een reden achter zitten Pandaatje: Zwanger! Je test ziet er veelbelovend uit Een voorzichtige felicitatie.
Hoi Allemaal, En pandaatje.... heb je nog een test gedaan??? Ben erg benieuwd! Hier komen binnekort een paar moeilijke data aan... Komende vrijdag zou ik eigenlijk met verlof gaan en over 4 weken (13-02) is de uitgerekende datum! Ik had voor mezelf al wel bedacht dat ik niet wilde werken in de week dat ik uitgerekend ben, maar we hebben zelfs een vakantie naar Curacao geboekt en dat voelt zo goed! Ik kijk er best wel tegenop maar ik kijk nu meer uit naar de vakantie, dus dat is erg fijn! Verder heb ik vanochtend mijn eerste positieve ovulatietest gehad! Spannend.... Gisteren hebben we wel seks gehad dus vanavond ook nog maar een keer! Oh, ik merk dat ik er zoveel mee bezig ben, ik voel vanalles, denk bij alles 'ohhh, is dit nu mijn eisprong??' en ik hoop zo om weer zwanger te worden.... Ben bang dat ik er teveel mee bezig ben en dat het een grote teleurstelling is als het niet lukt... maar we zullen zien! Blijf hopen dat het meteen weer raak is!
Hoi Hoi, Ja ik had zondag me NOD en heb een digitale test gedaan en idd zwanger! Het is aan de ene kant onwerkelijk en aan de andere kant ontzettend eng.. Wordt s nachts zelfs wakker met het angst dat het verkeerd zit.. heb al een paar dagen korte nachtjes. Heb het algoed te pakken, gaat veel sneller en heb al veel meer kwaaltjes dan bij de vorige zwangerschap. Maargoed ook heel blij dat het gelukt is nu aftellen tot de eerste echo..
Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het nog erg onwerkelijk is! Probeer er ook weereen beetje van te genieten!
Pandaatje: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wanneer mag je voor de eerste echo, nog zeker spannend tot die tijd. Ik hoop dat je angsten snel plaats mogen maken voor wat meer blijdschap, dat zal je wat meer rust geven. Nikkei: Hihi jij ben er ook al weer zo mee bezig, ik herken dat wel. Ik zit nu een kleine week voor mijn ongesteldheid, ik zit mij ook al van alles in te beelden volgens mij. Leuk weer die nieuwe rondes en nieuwe kansen.
Hoi dames, ik wil ook graag af en toe meekletsen hier.... Wij zijn afgelopen oktober ons dochtertje verloren met 18.2 weken. We denken nu weer aan nieuwe zwangerschap.
@pandaatje gefeliciteerd meid! Kan me je gevoel zo goed voorstellen... Bij mij zit het ook op een wip, ene moment denk ik wauw volgende denk ik als alles maar goed gaat... Nu vooral zenuwachtig voor de echo van maandag moet ik eerlijk zeggen! Probeer, hoe moeilijk ook, af en toe er ook van genieten!! @lea gecondoleerd met het verlies van jullie dochtertje en welkom hier!
Lea, fijn dat je mee komt praten. Welkom! Ik heb net mijn vruchtbare dagen gehad dus nu is het afwachten met als bij jou liefebeestje! Wat doen jullie met alcohol drinken na de ovulatie? Mag dat dan nog? Ik vind een wijntje wel erg lekker maar als het niet goed is laat ik het staan. Ben benieuwd wat jullie hiermee doen/hebben gedaan?
Kaatje1603: nog even geduld en dan wordt je lange wachten hopelijk beloond met een mooie echo maandag. Nikkei: bij mijn weten mag het wel en kan het ook nog geen kwaad. Dit ivm de bloedband die er nog niet is. Zeker ben ik er niet van omdat ik geen alcohol drink. Ik kon vandaag de verleiding niet weerstaan om een testje te doen, ik zag een heel licht lijntje verschijnen op de test. Foto staat in mijn album.
Hoi Dames, ik ga proberen mee te lezen en kletsen. Wij zijn 9 december ons dochtertje verloren na 23 weken en 4 dagen. Ik ben er nog steeds helemaal kapot van en ik merk dat het me steeds zwaarder valt. 20 januari moet ik weer naar de gyn voor de laatste resultaten van alle testen die ze na de geboorte hebben gedaan. uit eerdere onderzoeken hebben ze nog geen verklaring kunnen vinden waarom ze ineens gestopt was met leven. ik heb een enorm schuldgevoel alsof het mijn schuld is, terwijl ik weet dat het niet zo is maar toch. hoe kun je een eventuele nieuwe zwangerschap 'handelen' als je zoiets hebt meegemaakt. ik ben bang dat ik de hele nieuwe zwangerschap panisch en bang zal zijn dat het me weer gaat gebeuren. Hoe zijn jullie ervaringen hierin?
Hoi kimkivits Allereerst gecondoleerd met het verlies van jullie kindje het is en blijft ontzettend verdrietig... En erg frustrerend lijkt em als er geen oorzaak is, probeer het niet bij jezelf te zoeken (hoe moeilijk dat ook is) zou ik ook hebben hoor... Maar je hebt er zo ontzettend weinig aan! Hebben jullie verder nog hulp van maatschappelijk werk of psycholoog? Tja het omgaan met een nieuwe zwangerschap is voor iedereen weer anders denk ik. Ik dacht ook dat ik echt panisch en gestrest zou zijn hoor moet ik eerlijk zeggen. Maar heel eerlijk gezegd: het valt me tot nu toe mee... Tuurlijk heb ik mijn momenten dat ik denk: ow nee dit kan niet goed gaan! Heel vreemd is dat... Maar vaak overheerst ook wel het geluk, al vind ik het nog steeds doodeng om op een babyafdeling naar kleertjes te kijken... Ik heb maandag mijn eerste echo: ben nu al zenuwachtig! Hoopndat je iets aan mijn verhaal hebt Wat voornamelijk ook wel belangrijk is: neem je tijd, vertrouw op je gevoel en doe geen dingen overhaast... Wij hebben bewust gewacht op de uitslagen en zijn daarna pas weer gaan proberen... Achteraf lijkt het een eeuwigheid maar heeft het ons wel goed gedaan! Heel veel sterkte meid... Het is allemaal nog zo pril.