Nikkei: Het is vreselijk spannend, ik heb mij vandaag dan ook niet in kunnen houden om weer te testen. Het resultaat staat wederom in mijn album. kimkivits: Hoi Kim. Wat vreselijk oneerlijk dat ook jullie dochtertje niet bij jullie mocht blijven. Gecondoleerd met dit enorme verlies! Hoe een nieuwe zwangerschap zal verlopen..geen idee. Ik kan je wel heel eerlijk vertellen dat ik er onwijs naar uit keek om weer zwanger te worden en hopelijk ook te blijven. Het zal hoe dan ook heel eng en spannend zijn, maar met de juiste begeleiding zul je denk ik een heel eind komen. Krijg je nu ook hulp in de vorm van maatschappelijk werk? Ook wij hebben gewacht op de uitslagen, toen deze bekend waren vonden we het beide erg prettig er weer voor proberen te gaan en de natuur zijn gang te laten gaan. Dames, ik heb zojuist een nieuwe test gedaan en volgens deze test mag ik geloven dat ik zwanger ben
oooooo Liefebeesje... dat lijkt me wel een streepje ja! WAUW!!! hier beginnen de zenuwen toe te slaan... aanstaande maandag eerste echo! Heb t ff spaansbenauwd! Kreeg vandaag ook brief voor volgende afspraak: als eerste van de hele rits: een echo! Ik weet wel dat het standaard is, maar pffff ben op van de zenuwen! Moet daar echt even op voorbereiden geloof ik... Hoop zo dat alles goed zit en blijft zitten!
Lieve dames, Ben beetje stil geweest hier. Alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd! En alle nieuwelingen, welkom, al hoewel de reden natuurlijk vreselijk is... Ik heb er veel aan gehad om hier te lezen en te schrijven. Kimkivits, ik ben in september bevallen met 20+5 en momenteel 11+4 zwanger. Ik wou niets liever dan weer zwanger worden, ik was echt obsessief. Nu is dat gelukt. En ben ik HEEL blij en heel dankbaar. En valt het mij erg mee, met de zenuwen. Als ik de Vu binnen stap krijg in wel de kriebels maar voor de rest gaat het redelijk ok. Maat mijn hart huilt nog steeds.... Ik mis mijn dochter elke minuut van de dag, elke seconde, je staat er mee op en gaat er mee naar bed. Inmiddels kan ik het ook weer "leuk" hebben en genieten met vrienden of van lekker eten. Maar de pijn gaat niet zo maar weg of word minder. Het word eerder anders, alsof je er mee leert leven. En als ik moe ben huil ik nog steeds en eigenlijk wil ik nog steeds niets liever dan haar knuffelen en kussen en vertellen hoe mooi ze is. Maar dat kan niet, dus moet je door. En dat doe ik. Maar geen dag zal meer hetzelfde zijn. Ik kan niet wachten tot ik deze baby in mijn armen he, en dat ik deze niet meer weg hoef te geven. Maar of ik het daarna nog een keer kan, dat zwanger zijn. Ik weet het niet: je wens naar een kind wint het wel van de angst denk ik. Maar je bent beschadigd, en moet vanuit daar de "beste" weg vinden... Althans, dit is mijn ervaring Ik weet dat ik ZO trots en gelukkig was toen ik haar in mijn armen had. Dus daar hou ik mij aan vast. Alleen wil ik hem/haar nooit meer los laten denk ik
@Nikkei bedankt voor je felicitatie @liefebeesje Ik zie bij jou ook een streepje, wanneer is je nod? @kaatje is het wachten op de echo nog een beetje te doen? kan me goed voorstellen dat het nu wel heel erg spannend word! Ik heb ook enige moeite gehad met een afspraak te maken in het ziekenhuis, het zelfde ziekenhuis als ik bevallen ben.. Moest ook eerste een nieuwe verwijsbrief hebben die word naar het ziekenhuis gestuurd en dan kan ik over 3 dagen een afspraak maken..dan alweer een week verder.. Is het trouwens standaard dat er met 8 weken een echo wordt gemaakt? Lees ook dat er met 6 weken echo's worden gemaakt maar mijn gynaecoloog zei toen dat ik met 8 weken pas hoefde te komen.. maar kan nu al haast niet meer wachten..
Kaatje; spannend maandag! Hoe laat mag je voor de echo? Amber; je hebt dat heel herkenbaar beschreven. Zo voel ik het nu ook, geen enkel woord ervaar ik anders. Zo fijn om die herkenning bij lotgenoten terug te lezen. Pandaatje: Ik durf het niet te zeggen, vandaag of morgen denk ik. Ik heb mijn eisprong rond 2-1 gevoeld. De streep liegt er niet om he, vind het toch ook wel weer een beetje spannend en onwerkelijk. Ik heb vanmiddag contact gezocht met mijn vk en ze belde al gauw terug, ze was zo blij! Kon kiezen wanneer ik de echo wou hebben, ik heb hem nu over 3 weken gepland staan bij 7weken.
@pandaatje nou had vanmiddag een klein "paniekaanvalletje" opeens dacht ik, ow nee een echo!! Ben enerzijds ah aftellen anderzijds zie ik er erg tegenop...
@liefebeesje we moeten om 10u in t ziekenhuis zijn... Gelukkig niet nog een halve dag wachten! Maar pfff die zenuwen...
Kaatje: Mooie tijd zodat je niet te lang in spanning hoeft te zitten, al zijn de dagen nu ervoor nog wel net zo spannend.
ja precies! want ik weet van mijzelf dat ik de dag zelf altijd toch extra nerveus ben... alleen merk aan mijzelf da tik dat nu toch ook echt al ben! Ik heb echt zoiets van ow was het maar maandag 11u ofzo... Maar ja, aan de andere kant wil ik er toch ook wel weer van (kunnen) genieten... Dan nog ff ander vraagje: bij Emma was ik begonnen met het bijhouden van een 9 maanden dagboek... Helaas niet verder dan week 15 in geschreven (daarna kon ik het echt niet meer!) Ik wil graag nog een herinneringsboek voor haar maken maa rkan dit nu nog niet aan.. Maar goed, ik dwaal af! Gaan jullie voor jullie nieuwe kindje nu ook zo'n boekje bijhouden en hebben jullie dat bij andere kids ook gedaan?? Ik zou het wel heel graag weer willen, maar ben gewoon zo bang dat het danw eer niet af komt (als jullie begrijpen wat ik bedoel) Hoe denken jullie daarover??
pandaatje en liefebeesje gefeliciteerd! kaatje ik zit daar ook over te twijfelen ene kant wil ik het graag maar aan de andere kant vind ik het zo moeilijk want inderdaad ik heb ook de gedachte wat als..... Inderdaad amber zo goed omschreven. Dagelijks gaan mijn gedachten nog naar Kasper en blijft het ook moeilijk vinden met deze zwangerschap. Ik loop bij een verliescounselaar deed ik alvoor ik wist dat ik zwanger was en dat helpt me er wel door heen. voor mij is zwangerschap geen roze of blauwe wolk meer. Het is een reis met vele up en meer downs en wil zo snel mogelijk naar het eind en dat is een levend kindje in onze armen. Zijn nu pas 6 en halve week maar ben zo zenuwachtig benieuwd hoe ik dat al die maanden ga vol houden... kimkivits wat erg om te lezen van jullie dochter dat ze niet bij jullie mocht blijven heel veel sterkte !
ja maar wat mij dus ook bezighoud is: dadelijk als dit kindje groter is vraagt het misschien: mamma waarom heb je niet zo'n boek gemaakt over mij??? Dat wil ik eigenlijk ook niet...
kaatje ik zit er over te denken om het niet in zon boek te doen maar gewoon in een mooi boekje/schrift. vind de vragen in zon negenmaanden boekje gewoon al moeilijk... dus ga ik er een dagboekje voor me zelf van bij houden en als het dan goed is gegaan kan altijd nog zon boek invullen... blijft lastig
Kaatje, heel veel succes met de echo. Ik werd gek in de wachtkamer, gelukkig werd ik voor mijn afsprakentijd gehaald, en wist ik zo dat het ok was Ik duim voor jullie! Fijn dat mijn gevoelens herkenbaar zijn, jammer om te weten dat er meer mensen deze pijn voelen, maar blijkbaar kunnen we het als mens wel aan. Micloveally, ik zit inderdaad niet op een wolk (ja, heel even na elke goede echo) maar voor de rest is het een zware lange trip van 9 maanden. Ik moet er nog "maar" 6 vanaf vandaag! 1 mijlpaal weer gehaald. De zware maanden voor mij vol babyshowers en prachtzwangerschappen van andere en levende baby's staan te wachten. Maar dan, dan komt de tijd dat wij ook een baby mee naar huis mogen nemen Kan niet wachten! En had ook nooit verwacht zo jaloers te zijn op andere... Soms schaam ik mij daar echt voor...
@amber oooo wat herkenbaar! Ik sterf echt nu al duizend doden voor morgen... Ben zo zenuwachtig en bang! Het leifst sla ik die echo's over... Plan maar gewoon een afspraak voor die keizersnee en als er est is bel ik wel! Ja ik weet t ... Niet verstandig en soort kop in t zand maar zo voelt het nu wel even... Zo onwerkelijk dat we straks in augustus zeer waarschijnlijk wel een baby mee naar huis mogen nemen!! Was t maar alvast zover... Meiden want denken jullie trouwens: bij bijna 11 weken, inwendig of uitwendige echo?! Zie altijd zo op tegen uitwendig...
@kaatje, ik had gevraagd of ze mij niet op konden nemen voor 9 maanden Maar nee, daar begonnen ze toch echt niet aan. Gelukkig begreep ze het gevoel wel. Ik vind echo's ook moeilijk, ook van andere. Het is ZO beladen nu. En bij iedereen in de omgeving is alles ok natuurlijk... Zo gaat het namelijk meestal! Alleen hadden wij pech... En daardoor is het nu "verpest". Probeer er toch beetje van te genieten! Dit is een nieuw kindje, nieuwe kans. Mijn hart maakte ook echt wel een sprongetje toen ik mijn baby zag. Het was ons weer gelukt! Zo mooi. 11 weken is lastig om te zeggen, of ze voor in of uitwendig gaan maar ik denk dat als dit jouw termijn bepaling is dat het inwendig word. Ik had namelijk vorige week met 10+5 een "extra" gerustellings echo, en die moest even snel tussendoor dus heeft ze uitwendig gedaan maar ze legde aan iemand anders uit dat je voor een nauwe keurige meting dat echt inwendig moet doen met dit termijn. Probeer beetje te slapen! Succes!
Thanks meis! Heb me al voorbereid op inwendig... Blegh! Slapen ging redelijk, om 5.15 klaarwakker en daarna slleen nog btje gedoezeld! Hopelijk gaat de rest vd ochtend ook snel...
Kaatje ( Haha mijn telefoon maakt er steeds Kastje of Kaasje van) hoe laat ga je? Heel veel plezier! XX