He meiden, Nou ik ben even helemaal gelukkig! Ik zag vanmorgen gelijk het hartje kloppen en de kleine was vrolijk aan t bewegen... Zwaaide zelfs nog even Hoop dat de foto erbij zit want doe t met foon!!
Ik lag op die tafel en voelde gewoon de spanning van me afglijden!! Werd helemaal hyper... Hihi! Volgens haar berekeningen ben ik nu 10w2d dus drie daagjes teruggezet... Uitgerekende datum is nu 16augustus, dan zijn we precies vijf jaar bij elkaar... Mooi hè!
Heel fijn! Mooie datum. En nu aftellen, streepjes zetten op de muur tot de dag dat je je kindje thuis hebt op een mooie zomerdag. Morgen heb ik de termijnecho. Spannend...
Gefeliciteerd! Mooie echo's! Ik wil ook....! moet over een week ongesteld worden... of beter gezegd, ik hoop van niet!
Ik heb vandaag dan ook eindelijk een afspraak gekregen in het ziekenhuis. 12 februari mag ik voor de intake en echo komen. Hoop dat de tijd een beetje snel voorbij gaat want kan het nu al bijna niet meer uithouden van de spanning.. Het overvalt me toch nog best wel.. Ik wist natuurlijk dat deze zwangerschap zwaar zou worden, maar zo zwaar had ik het ook niet verwacht.. Hopelijk is het na de echo iets rustiger met de angst.. En volgens de verloskundige ben ik waarschijnlijk op dezelfde datum als bij Celina uitgerekend..Moet natuurlijk nog met de termijnecho precies berekend worden. Lijkt wel of ik het jaar opnieuw mag doen.. maar hopelijk gaat het nu wel goed.
@ Kaatje: jeej!! @ Simmy: Succes vandaag! @ pandaatje: het gaat bij mij met up en downs. Goede echo's geven je echt wel weer wat vertrouwen alleen nooit 100% Maar ik vond de tijd tot aan de 1e echo zwaarder dan nu! Je gaat door voor je nieuwe beeb. Je moet wel, ik ben ook niet de hele tijd door het dolle heen maar rustiger dan ik had verwacht. Knuffel, voor het het weet is het de 12de.
@simmy succes vandaag!! @pamdaatje oooo het aftellen kan beginnen! @hier ben nog steeds blij... Maar de gedachten staan niet stil en dat is echt frustrerend! Mijn lief probeert het iets luchtiger aan te pakken: als er iets is kunnen we er helaas nu toch niets meer aan veranderen... En dan probeer ik te denken aan dat vrolijk spartelende wezentje in mijn buik gisteren en voel ik me wel weer wat beter. Maar ik heb me erbij neergelegd dat dit een zwangerschap met ups en downs zal zijn... 31maart uitgebreide 20weken echo en daar kan ik dus nu al tegenopzien! Maar moet zeggen dat dit topic me wel veel steun geeft! Meiden die gevoelend en gedachten herkennen... Is erg fijn! Dikke kus voor jullie allemaal...
Simmy... Weet je al iets?? Kaatje, ik heb er ook heel veel aan. Het zal idd met ups en downs blijven gaan. En uiteindelijk houden we er een baby'tje aan over en wat is 9 maanden op een mensenleven? (Momenteel vind ik 9 maanden echt aanvoelen als een olifantenzwangerschap...) Ik probeer op aanraden van mij psycholoog niet verder als 1 week vooruit te leven. Dat werkt vrij goed, soms kan ik zelfs iets verder kijken. Geeft rust. Knuffel!
Hallo, Ja, alles was goed, maar ik ga al sinds week 5 wekelijks op contole. Gynaecoloog en echo. Alles om nog een baarmoeder insufficiëntie / vroeggeboorte te voorkomen. Bij week 16 ga ik met proluton en cervixecho's beginnen en eventueel cerclage. So far ben ik nog niet zo bang, het gas verrassend goed, maar dat zal tzt wel komen...Oh als ik deze keer tenminste de 30 weken maar haal! De uitgerekende datum is 14-8-14, maar word denk ik bij 37 weken ingeleid. De andere meiden die zwanger zijn, wanneer zijn jullie uitgerekend (ongeveer)?
Hoi simmy Wat houden de cervix echo's in? Ik lees vooral mee en schrijf zo nu en dan. Ons zoontje is te vroeg geboren en na 3 dagen overleden. Probeer voordat ik weer zwanger ben op deze manier in ieder geval informatie in te winnen om als het zo ver is goed beslagen ten ijs te komen. Groetjes Jolanda
Een week vooruit? Dat vind ik wel een goede tip... Mij lijkt augustus ook nog eeuwen weg moet ik eerlijk zeggen Ik merk dat ik veel moeite heb met het vinden van een ritme, wij zijn eind vorig jaar ondanks alles ook nog eens verhuisd. Dus een nieuw huis is ontzettend wennen met alles wat daarbij komt. Ik merk dat ik lichamelijk daar van slag van ben en moeite heb met een ritme... Misschien helpt max een week vooruit kijken voor mij ook wel! Zit ook steeds meer te twijfelen om ook met een psych te gaan praten, krijg er steeds meer behoefte aan! Wij wilden het vandaag eigenlijk aan mijn ouders gaan vertellen... Ik was heel de dag op van de zenuwen! Kwamen we daar, bleek mijn tante er te zijn. Niet dat dat erg is maar wij wilden het echt even eerst rustig aan mijn ouders vertellen en dat pas aan de rest van de familie... Pfff voelt ff rot, ik was zo gespannen en dan konden we het niet vertellen (lukte me gewoon niet) Zit gewoon te janken op de bank!
@Jolanda, Het blijft verschrikkelijk erg. En natuurlijk mag je alles vragen wat je wil weten en ik zal je vertellen wat de gynaecoloog mij vertelt. Hopelijk heb je er een beetje iets aan. Het blijft toch een zoektocht naar antwoorden en oplossingen. De cervixecho's meten je baarmoedermond. Die wordt voor dat je gaat bevallen (in ons geval veel te vroeg) korter en maakt al wat ontsluiting. Met de echo's houden ze bij of ie niet korter wordt of van vorm veranderd vordat t zou moeten. Gebeurt dit wel dan krijg ik een cerclage die t dicht moet houden... Lastig he dat je niet weet wat je lichaam gaat doen. Ik vraag me nogsteeds af waarom m'n lichaam Rafael er al zo vroeg uit wilde hebben...En wie zegt dat het deze keer niet weer zo gaat. Ik vraag me ook af, misschien is de cervixecho de ene dag goed en de volgende dag gaat t toch mis, dat ziet dan niemand omdat de echo's wekelijks zijn...Toch nog maar eens goed met de gynaecoloog bespreken.
hoi simmy Bedankt voor je antwoord. met de nacontrole van Jordy* hebben we het niet heel uitgebreid gehad over behandelen bij een nieuwe zwangerschap. Een bandje is als mogelijke oplossing genoemd. De arts gaf aan dat ze ook wel eens hormonen bij gaven. maar verder hebben we gezegd dat zullen we met de kennis en kunde van dat moment moet bekijken. De arts dacht dat een te zwakke baarmoedermond bij mij het probleem was geweest. Ook is er met een kweek de streptokokken bacterie gevonden maar dat was volgens het ziekenhuis te weinig om een probleem te kunnen zijn. Maar goed wat ik wel begrepen heb is dat als ze deze dingen weten het goed te behandelen is al zijn er altijd risico's. Overigens heeft onze huisarts ook al aan mijn man laten blijken dat hij als ik weer een keer zwanger ben alles strak zal volgens en hij gaf ook te kennen dat als we maar enigszins het idee hadden dat er niet goed naar gekeken moest worden we ook aan de bel moesten trekken. groetjes Jolanda
Hallo Jolanda. Ik had hetzelfde probleem als jij. En ik denk er steeds meer over na en ik zou toch het liefst het bandje preventief willen hebben. Ik lees namelijk over mensen die t nog een tweede keer meemaken en dat wil ik absoluut niet. Dat trek ik niet. Over bacteriën gesproken, bij week 8 is een kweek afgenomen en dat doen ze bij week 16 weer. Als ze iets vinden wordt t behandeld met antibiotica. Met fingers crossed ga ik de komende tijd tegemoet... Liefs
Kaatje denk dat het geen kwaad kan om met iemand te praten ik loop zelf nog bij een verliescounselaar en daar praat ik over mijn vorige zwangerschap en ook over deze ! ik heb daar ook inderdaad de tip gekregen alles in stappen te doen en niet alweer vooruit denken(wat heel moeilijk is) simmy wat fijn dat alles tot nu toe goed gaat! Hier hebben wij wo de 2e echo gehad en klopte alles met het termijn en was er een mooi kloppend hartje te zien! Zelf vondik de echo vreselijk heb van begin tot eind gehuild en heb zelf ook niet kunnen kijken..... gelukkig kon mijn man het wel liefs voor alle dames hier !
Ha meiden, Spannend zeg al die echo's kan me voorstellen dat het allemaal erg onzeker is en veel spanningen met zich mee brengt... alhoewel ik niet kan wachten om ook aan die fase te beginnen! Ik merk dat ik heel erg bezig ben met het weer zwanger worden. Vandaag kon ik testen (4 dagen voor NOD) en die test was hartstikke wit! Ik had er zo op gehoopt om snel weer zwanger te worden, is nu eerste ronde dat het weer kan. Bij de vorige zwangerschap was ik ook na de eerste serieuze ronde zwanger, dus dat hoop je dan nu weer.... Dus ik ben nu vanalles in mijn hoofd aan het halen. Misschien ben ik nog te vroegen en kan het toch nog zijn dat ik zwanger ben... vanmiddag moest ik naar het toilet en had ik rode afscheiding... huh, nu al.... (verwacht het maandag pas!) maar het heeft nog niet doorgezet. Is het dan toch iets anders? Toch een innestelingsbloeding?? En zo kun je jezelf continu GEK maken!!! Het enigste wat ik nu wil is weer zwanger worden.....