Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    oooo meid jeetje!!! Kan wel zeggen probeer je niet te druk te maken, maar ik weet uit ervaring ook wel dat het niet zo werkt..

4dgn voor NOD is nog wel erg vroeg ook hoor... ik heb dat ook wel eens gedaan en was WIT! Daarna bleek ik toch zwanger van Emma*
    Dus gewoon over twee dagen nog een keer testen...
    Wat voor test heb je gebruikt?

heel veel sterkte en succes! Ik blijf voor je duimen...

2. Nikkei

Nikkei Lid

3 okt 2013
    58
    0
    0
    Noord-Brabant
    3 dagen eerder dan gepland weer ongesteld geworden.... Helaas!! Toch wel weer een teleurstelling....

Ik had nu bijna 38 weken zwanger moeten zijn, ik had nu moeten rondwaggelen met een dikke buik...

De uitgerekende datum komt steeds dichter bij en het is wel zwaar! In de week dat ik uitgerekend zou zijn, zijn we op vakantie in curacao dus dat is wel heerlijk, daar kijk ik erg naar uit.... Dat verzacht iets maar haalt de pijn niet weg!

Wat is het toch moeilijk....

3. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    he gedver meid... wat ontzettend balen! :(
    geniet van jullie vakantie zoveel als kan... X

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Lieve meiden,
    Ik mag me hier nu officieel melden. Wij hebben eindelijk groen licht gekregen om weer voor een volgende zwangerschap te gaan.
    Vandaag mijn eisprong, dus wordt spannend over 2 weken.
    Het zal wel even duren voor het raak is, maar toch wel weer spannend.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    :(

Sterkte meis. Het is zo moeilijk en oneerlijk....

6. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer zeg Nikkei... Ik gebruikte ook ovulatietesten omdat ik 10000% zeker wou zijn dat we er niet naast zaten.
    Nu geven die natuurlijk absoluut geen garantie, maar ik moest alles controle die ik kon uitoefenen gebruiken.

Ik heb heel goed nieuws gehad vrijdag, we hadden weer controle echo. Maar opeens zei ze: ik zie al 4 kamerbeeld in het hart!!!! Ik kon wel dansen!!! Ik was al blij dat hij/zij gegroeid was en het nog deed maar DIT nieuws: noooooit verwacht! Nu nog 19 nachtjes en dan de 1e uitgebreide echo, maar de kans op zon ernstige hartafwijking als dat Malin had word steeds kleiner!! Hopelijk kunnen ze ook zien wat het word... Ben toch wel erg nieuwsgierig. Aan de ene kant hoop ik weer een meid aan de andere kant een jongen is helemaal anders.
    Niks belangrijks namelijk: gezondheid is het enige wat telt!

Succes allemaal, met zwanger worden of zijn.
    Beide is niet geheel gemakkelijk na verlies...

7. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    oooo Amber wat een goed nieuws!!! Fijn zeg... :)
    pak van je hart lijkt me!

madelein ik ga voor je duimen!

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Gefeliciteerd amber!

@kaatje: dank je. Zelf verwachten we er niks van. We worden helaas ( onverklaard) moeilijk zwanger. Als we over een half jaar nog niet spontaan zwanger zijn mogen we waarschijnlijk beginnen met IUI.
    Duimen dat dat niet nodig is...

9. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank Jullie wel :)
    Wat gemeen toch dat het lang niet iedereen gegund is om "gewoon"
    zwanger te worden.

Irriteer mij vandaag merk ik: allemaal mensen op Facebook die 1e echo's en alles er op zetten en dan denk ik: je weet nog niks! Kan nog zo veel gebeuren... Maar goed, ik was misschien zelf ook wel anders geweest als ik Malin niet verloren was.

Zo, sorry voor mijn geklaag even haha!

10. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Nou Amber, je hebt gelijk. Ik denk ook steeds om me heen, doe maar niet zo blij want je hebt nog niks...

Verder ben ik ook steeds jaloers als iemand vertelt zwanger te zijn. Belachelijk he. Ik denk dan ja, jou baby zal wel zonder problemen ter wereld komen en ik ben doodsbang dat dit kindje ook niet komt. Kan me niet voorstellen hoe t is om een kindje te hebben....
    Heb t ook nog nauwelijks aan iemand verteld en ik durf geen dingen te regelen zoals kraamzorg.
    Ben zoooo bang :(
    Dat wil ik helemaal niet maar m'n lijf heeft me zo in de steek gelaten. Wie zegt dat dat niet weer gebeurt...

11. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow wat fijn he, even ongegeneerd je hart kunnen luchten hier.
    Ik heb mijn man kraamzorg en zo laten regelen! Ik had er ook moeite mee, maar Simmy je word nu ZO in de gaten gehouden dat ik echt denk dat het goed komt bij jullie. En dat er van de zomer een baby in je arm ligt!
    Mijn zus ook, die is dus ook zwanger en haalt mij nu vreselijk in natuurlijk... (Ze liep 8 weken op mij achter) Stuur ik haar een foto van een te schattig pakje wat ik gekocht had. Zegt ze: Ow ik heb dat soort dingen niet. Ik heb alleen jurkjes met leggings!!!! Dus ik wou bijna reageren met: tja mijn dochter is dood en ik weer niet of dit een meisje word dus kan moeilijk jurkjes kopen...

Mensen denken ECHT niet na in mijn idee. Krijg er ook al buikpijn van dat haar babyshower over 3 weken is. Bah.

12. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    mee eens hoor meiden, vind veel zwangeren ook gewoon naief!!! Het is niet alleen maar rozegeur en maneschijn...

Ik durf zelf ook verder nog niet zo goed iets te kopen of regelen, alhoewel het wel steeds meer gaat kriebelen!
    Maar we hebben samen afgesproken te wachten tot de 20 weken echo... alleen duurt wachten nu erglang :( tijd gaat zo langzaam!

13. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Zo waar allemaal meiden...

Ik ga me er pas na de 30 weken in verdiepen allemaal (als ik die haal tenminste)(oh wat ben ik negatief vandaag...Als t maar niet weer een slecht voorgevoel is) Maar ja, na 30 weken is vast te laat voor kraamzorg en kinderopvang ofzo...
    Pfff ik word er moedeloos van.

Dankjewel Amber dat jij er wel vertrouwen in hebt :)

14. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit hier beetje met mij ziel onder mijn arm, middagje vrij genomen. Tranen blijven maar stromen (en mijn lieve lieve hond blijft mij maar knuffelen, dat geeft wel troost.
    Even heel egoïstisch: ik had nu niet 13 weken maar 40 weken zwanger moeten zijn. Ik wil geen hormonen meer in mijn lijf en al dat hartverscheurende verdriet niet meer voelen.
    Ik ben niet meer wie ik was :(
    Ik ben boos en kwaad op de wereld en iedereen die nieuwe kindjes krijgt voor mij. Ik wil mijn meisje terug. En aangezien dat niet mag of mogelijk is. Wil ik als Ma Flodder de hele dag op een bankje zitten roken. Maar ja...

15. Elize1984

Elize1984 Lid

16 jun 2011
    96
    0
    0
    Ik werk als verzorgende in de ouderenzorg
    Het Westland
    *breekt even in*

Hier een meelezer die hetzelfde heeft meegemaakt als jullie, helaas.
    In het kort gezegd: na een slechte 20 wkn echo in 2011 hebben wij de zwangerschap afgebroken.
    Na alle onderzoeken bleek Jaxy een erfelijke aandoening te hebben. Bij elke volgende zwangerschap is er 25% herhalingskans.
    Inmiddels zijn wij nu weer 12 weken zwanger van een brusje voor Jaxy.

Onze eerste echo was in het Erasmus in rotterdam. Met 10 weken moesten wij weer naar het Erasmus voor een vlokkentest. Wij zijn nu in afwachting van de uitslag, heel spannend allemaal. Maar als deze goed is mag ik gewoon weer naar mijn eigen vk.
    Daar heb ik inmiddels ook de intake en termijnecho gehad, dus in principe hoeft niet iedereen met risico in het zh te blijven. Het zou wel mogen hoor, maar wij voelen ons prettiger bij onze vk. Dit omdat hun toen alles hebben meegemaakt met Jaxy en zo ontzettend lief zijn!

16. Nikkei

Nikkei Lid

3 okt 2013
    58
    0
    0
    Noord-Brabant

Hoi Amber,

Wat heb je toch een lief hondje!! Tja... Het blijft moeilijk... Ook ik denk nu vaak 'ik had nu 38 weken zwanger moeten zijn!'. Zo oneerlijk. Gisteren zag ik een collega die nu 24 weken zwanger is.... Ik was zo jaloers! Dat is het gedeelte wat ik zelf juist niet heb meegemaakt... IK WIL OOK! En dan ben ik ook boos op iedereen die zwanger is!! Het is allemaal zo oneerlijk!

Volgende week zondag vertrekken we lekker naar curacao! Dan gaan we lekker 9 dagen eruit, en dat hebben we precies gepland in de week dat ik eigenlijk uitgerekend zou zijn. Het scheelt wel dat ik nu ook uitkijk naar de vakantie maar de uitgerekende datum komt stiekem ook erg dichtbij en dat is erg confronterend. Amber wanneer was jij uitgerekend? Hebben jullie nog iets gedaan of zijn jullie nog iets van plan?

Veel sterkte allemaal!
    Kus!

17. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elize; gefeliciteerd! En word een spannend tijd... Wij zijn hier te vinden :)

Nikkei; mijn hond is echt heel lief. Ben super blij met der, ze heeft mij echt door de tijd na de bevalling van Malin heen gesleept omdat ik door haar naar buiten moest en zo. Lekker zeg even weg naar de zon!
    Wij gaan volgende week paar daagjes naar Parijs. Even wat anders. Geniet van je vakantie, en het ergste hebben we al gehad, de uitgerekende datum overleven we ook wel!!

Morgen zou ik uitgerekend zijn. Bah. Zie er tegen op...
    We gaan haar uitstrooien en ik zal vast veel tranen hebben.
    Verder gaan we doen waar we zin in hebben, misschien wel babykamertje schilderen als nieuwe start ofzo.
    Maar weet nog niet of ik dat kan.

18. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Ha Amber, hoe gaat t nu??
    "lekker" je tranen de vrije loop gelaten??

Wij "mogen" donderdag weer voor controle... Ik ben geloof ik nu al zenuwachtig. Meiden uit het topic van augustus hier op t forum zijn allemaal in een soort jubelstemming, want de eerste twaalf weken zitten erop... Ik juist niet want nu komt voor ons het spannende deel. De afwijking bij Emma is bij 15 weken geconstateerd namelijk!
    Ik roep dat daar maar niet teveel, maar soms denk ik: ja leuk meiden die twaalf weken maar je bent er echt nog niet hoor...

Is dat heel erg gedacht van mij?
    Hoop dat ze donderdag eerst de echo doen en dat ik dan gelijk weer dat hartje zie en geen andere dingen! Dan ben ik weer eventjes gerust...

19. Elize1984

Elize1984 Lid

16 jun 2011
    96
    0
    0
    Ik werk als verzorgende in de ouderenzorg
    Het Westland
    @kaatje: nee hoor dat is helemaal niet erg gedacht! Sommige meiden gingen al met 9 weken pakken pampers kopen in de aanbieding, of kinderwagens. Dan denk ik ook, jeetje das erg vroeg want je weet niet wat er komen gaat.
    maar dat komt door wat wij hebben meegemaakt. Dan sta je niet meer zo onbezorgd in een zwangerschap.

wij hebben vrijdag te horen gekregen dat we in verwachting zijn van een gezonde knul! We kunnen ons geluk niet op, maar toch gaan wij pas echte aankopen doen na de 20 weken echo. Dat was voor ons het moment dat het misging in de vorige zwangerschap. Dus dat cruciale punt wil ik voorbij zijn voordat we echt gaan baby shoppen.
    mijn gevoel zegt dat het helemaal goed gaat komen, maar toch....

20. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elize, een knul! Gefeliciteerd! Voorals dat gezonde stukje is natuurlijk belangrijk!

Kaatje, tranen hebben idd lekker gelopen. Nu op naar 14 feb dan hebben we een uitgebreide echo. En hopelijk kunnen ze dan ook zien wat het word!
    Gisteren Malin uitgestrooid, was simpel, emotioneel en mooi.

Ik koop ook wel wat dingen al, maar ik snap bijvoorbeeld niet dat er mensen naar de 9 maandenbeurs gaan voor een echo?!! Dan denk ik echt ben je gek?!!

Knuffel!

Deel Deze Pagina