Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Oooo gefeliciteerd een knul!! Leuk joh.... Ja die twintig weken echo is wel echt een drempel ook voor ons hoor!

Vandaag met mijn moeder naar baby dump geweest, was erg dubbel. Heb gewoon staan janken midden in die winkel! Schrok van mijzelf. Maar merk echt dat voor mij nu de spannende weken aanbreken. En dat geeft een verdrietig en gespannen gevoel, mijn misselijkheid is ook weer erger geworden!

Maar heb wel een onwijs gaaf dekentje en twee lakentjes voor in de kinderwagen gekocht... Met mooie gebreide kabels, ik was gelijk verliefd! Maar was wel btje vreemd met afrekenen. Maar ach, dat zal t nog wel even blijven.

We willen de uitgaven voor alles een btje spreiden, dus koop ik af en toe toch wel wat...

Nee die echo op de 9maandenbeurs... Sorry hoor! Kan er ook niks mee, ik ga wel naar de beurs gewoon inspiratie opdoen en heb gratis avondkaarten... Ben erg benieuwd! Ga maar uit van massahysterie ;)

2. Nikkei

Nikkei Lid

3 okt 2013
    58
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

Mijn vriend en ik zitten nu heerlijk op curaƧao om even weg te zijn van alles en samen goed stil te staan bij de uitgerekende datum.... die erg dichtbij komt!

Maar nu kom ik er gisteren avond ineens achter dat ik mijn foliumzuur vergeten ben! Morgen gaan we kijken of we die hier kunnen kopen bij een drogist/apotheek. Zou het kwaad kunnen als ik 2 dg niet slik? hoop maar dat we het hier wel kunnen kopen anders kan ik 8 dg geen foliumzuur gebruiken... Daar zou ik wel echt van balen (vooral omdat mn vruchtbare dagen eraan komen).

Help, wat zouden jullie doen?

3. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zitten meerder AH's op het eiland, en hier verkopen ze er ook bij de AH dus misschien daar even kijken? En anders hebben ze het sowieso wel bij de apotheek. Geniet vooral van jullie vakantie!!

4. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet morgen voor de uitgebreide echo... Ben morgen 15+5 en dan kunnen ze al een boel beoordelen. Vind eng :( houd liever mijn kop in het zand geloof ik. Stiekem hoop dat ik alles helemaal in orde is EN dat ze kunnen zien of het een jongen of een meisje is. Maar ergens ben ik alleen maar bang dat ze weer nare dingen gaan ontdekken 😢
    Ik kan dit verdriet niet nog een keer aan...

5. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    zoooo herkenbaar meid!
    Mijn vorige controle was met bijna 13 weken, ik was 5 dagen van tevoren al zenuwachtig en heb nog nooit zoveel overgegeven...
    Maar gelukkig was het allemaal goed! Ze kon al het eea zien en zag er allemaal goed uit. Meneer / mevrouw was goed aan t bewegen en alweer flink gegroeid ;)

Snap dat je je kop liever in t zand wil steken, maar voor dit leventje moet ook goed gezorgd worden! En als je het echt eng vind kan je altijd je ogen dichthouden... of vragen of ze alleen kijkt en niets zegt (maar dat is ook wel weer zo wat)

Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat het morgen voor jou allemaal ook goed is hoor! En dat ze kunnen zien wellicht wat het wordt!
    Ik mag ook met 15w5d. Hoop zo dat ze dan kunnen zien wat het wordt... Maar zal maar uitgaan van de 20weken...

heel veel succes morgen en ik ga voor je duimen! Hoe laat mag je?

6. Nikkei

Nikkei Lid

3 okt 2013
    58
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ha Amber,

Hoe is het gegaan gisteren? Als wij weer zwanger raken komen we ook voor zo'n echo in aanmerking. Lijkt me inderdaad reuze spannend vooral met wat we al allemaal mee hebben moeten maken. Hoop dat alles goed is!

Ik heb een paar dagen geleden foliumzuur op het eiland kunnen kopen dus dat is een hele geruststelling. Afgelopen twee dagen had ik een positieve ovulatietest dus flink geklust! Het zou zo mooi zijn als het nu gelukt zou zijn omdat gisteren de uitgerekende datum was van ons.... Dan lijkt het net of ons dochtertje ons mee heeft geholpen om weer zwanger te worden en dat allemaal op dit mooie eiland....! Maar nog even afwachten....
    Ik wil zo graag weer zwanger worden, vooral omdat er weer veel vriendinnen om me heen ook zwanger worden (zo oneerlijk, WIJ zijn aan de beurt.... Maar ik gun het hun natuurlijk ook)....

Dus we gaan weer 'rustig' wachten.

7. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik duim voor jullie! Ik herken wel erg het gevoel wij zijn aan de beurt. Dat gaat niet weg, of althans bij mij niet, door ze nieuwe zwangerschap. Ik wil het liefst bij iedereen op pauze drukken en dan als mijn baby er is mag iedereen weer.
    Ondanks dat je het andere echt wel gunt!

De echo was top! Alleen maar super nieuws gehad.
    Ben ZO blij ❤️ en heb alle winkel leeg gekocht... It's a boy!!!

8. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Gefeliciteerd Amber!!! Wat fijn dat alles goed is... En ook een knul! Echt super... :)

Geniet er lekker van!

9. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het hier dames? Het is hier goed hoor, verdrietige momenten wisselen de goede af. Ik zal zo blij als ik 27 weken ben.
    Levensvatbaar. Daar leef ik naar toe.
    Mijn kleine jongen gaat hier echt komen, daar moet ik in geloven anders word ik gek. Maar toch, merk dat ik nu wat in de war raak.
    Ik mis Malin. Wil haar terug, knuffelen en kussen.
    En ik wil deze baby ook. Pffff :( gevoelens zijn zo iets geks.
    Ik hoop dat alles met jullie ok is. En vroeg mij af of jullie ook al tegen het bevallingsgedeelte op?

10. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Ha Amber,

ook hier weer volop herkenbaar hoor! het blijft af en toe zooo moeilijk! maar ook deze zwangerschap op zich, het ene moment kan ik er echt van genieten het volgende denk ik: alks alles maar goed zit! Wij mogen vlg week donderdag weer op controle! eerlijk gezegd: ik kan niet wachten!

bevallingsgedeelte zie ik niet echt tegenop... deze keer wordt het wel een geplande keizersnede en ik moet zeggen dat ik al veel opgezocht en uitgezocht heb! geeft me een hoop rust!

Waar zie je precies tegenop nu dan?

11. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Hallo Allemaal.
    Goed om te horen dat jullie t wel aardig redden.
    Hier gaat t ook met ups en downs. De afgelopen weken heb ik elke nacht verschrikkelijke nachtmerries gehad...Het was heel erg en slapen durfde ik niet meer. Gelukkig gaat t nu weer beter.
    Ook ben ik belachelijk vaak ziek, dit is al m'n 2e antibiotica kuur en 2 weken terug bijna in t ziekenhuis terecht gekomen met 40+ koorts.
    Ik ben begonnen met de wekelijkse proluton injecties en wekelijkse cervix echo's en ik moet zeggen, elke week op controle stelt me wel een beetje gerust.
    Toch blijf ik ver van baby's en baby spullen tot na week 28. Dus voor mij nog geen voorpret...Dat kan eind mei pas.
    Wanneer zijn jullie eigenlijk uitgerekend?
    Ohja, geslachtsbepalingsecho gehad, we krijgen een Meisje. Leuk.
    Liefs Shan.

12. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    ooo een meisje! gefeliciteerd meid...
    Kan me voorstellen dat met alles zo bij elkaar genieten niet echt dichtbij staat nu :(

Ik merk dat het voor mij een soort therapie lijkt te zijn om er juist wel mee bezig te zijn! Zo erg dat ik eigenlijk niet meer naar mijn werk wilde omdat ik dan het gevoel had niet goed genoeg voor de kleine te zorgen.... Gelukkig ben ik hier zelf tijdig achter gekomen en kon ik dit omdraaien qua gedachtegang! Maar jeetje wat een rotgevoel was dat zeg!

Maar twee keer zo ziek lijkt me ook niet alles, ga je je ook niet echt fijner van voelen :(

13. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames!
    Simmy, ik ben 3 augustus uitgerekend. Ben vandaag net zo ver van "Billy" zwanger als toen ik van Malin de 20 weken echo had en het vreselijke nieuws hoorde...
    Morgen 20 weken echo van Billy. Blijf nerveus. Ondanks dat hij veel beweegt en alle vorige echo's prima waren.
    Kan niet wachten tot we morgen "klaar" zijn. Soms word het allemaal teveel en wil ik onder een dekentje gaan zitten wachten.... Maar dat duurt nog lang he? Volgende week zondag ben ik 21 weken. Ik ben met Malin bevallen op 20+6. Nieuwe periode gaat dat worden. Zijn jullie al verder zwanger geweest?

14. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Hi.
    Oh dat wordt heel spannend. Voor mij is t toch anders. Ik ben niet bang voor echo's enzo, ik ben bang dat m'n lichaam mij en de baby weer in de steek laat...Mijn vliezen braken bij 24 weken. Rafael is een dag later overleden en een dag later geboren. Vanaf 20 weken ga ik de "gevarenzone" weer echt in en dat duurt dus tot ongeveer 30 weken als ze ook echt levensvatbaar is. Het worden lange weken en ondanks elke week controle bij de gynaecoloog en de injecties kan ik er nauwelijks van genieten. Pas na week 29 mag ik van mezelf een beetje ademhalen en een beetje geloven dat ze ook echt gaat komen....

Heel veel succes morgen, maar hopelijk kan je er ook van genieten. Dit jongetje is gezond en over een paar maandjes lekker bij jullie! <3
    Laat je weten hoe het was?

15. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff Simmy voor jou komen er echt nog hele spannende weken aan zeg! Lastig om nog vertrouwen te hebben terwijl dat eerder zo beschaamd is... Is de kans met de prikken en zo, groot dat het "gewoon" goed gaat? Ik weet er zeer weinig van dus miss zeg ik wel iets heel stoms hoor!

De echo was ZO zenuwslopend, maar alles ok. Het hart van binnen wn buiten bekeken. En verder alleen de bovenlip niet goed kunnen zien dus we moeten nog terug (kwam door de ligging)
    Verder heeft onze baby cystes in het hoofd maar dat is een anatomische variant dus gaat inprincipe weer weg.... Krijg er toch beetje de kriebels van!! Al het goede nieuws zakt langzaam in, pfff wat een hobbel was dat!

16. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Oh sorry, je berichtje was van gister zie ik nu...Wat fantastisch dat alles goed is. Kan je nu een beetje genieten? De moeilijkste hobbel heb je nu genomen...Fijn.

De injecties werken bij de een wel, bij de ander niet. Heb m'n hoop er wel op gevestigd anders heb ik nergens houvast aan. Doodsbang ben ik. De cervix mag niet korter dan 2.5cm worden, ik zit op 2.8cm. Volgens gynaecoloog prima, maar ik ben niet gek. Het Is een marge van niks.
    Ik ben gewoon heel bang voor de komende 10 weken. Hoe moet ik die ooit doorkomen?

17. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    jeetje Simmy wat moet dat heftig zijn! Lijkt me zo eng inderdaad... kan me voorstellen dat je er helemaal niet gerust op bent.

En Amber: goed nieuws joh!!!

Wij hebben afgelopen donderdag weer controle gehad (was gewoon een basiscontrole zoals hij eigenlijk elke keer bedoeld is) maar van wat ze konden zien was alles goed... erg beweeglijk kindje zei de gyn! Nou van mij mag hij/zij schoppen wat ie wil... kom maar op!
    Ik weet nu ook zeker dat ik Emma nooit gevoel heb, daar was ze denk ik echt te ziek voor...

Nu aftellen tot de 20 weken echo op 31 maart... kan niet wachten aan de ene kant, maar aan de andere kant natuurlijk ook echt erg eng! Pfoe...

18. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag! Hoe is het hier met de dames?
    Ik ben inmiddels tante van een mooie dame :) verder zit ik onder de zwangerschapseczeem.... *scratch scratch*
    En voor de rest gaat hij zijn gangetje, a.s. Zondag 22 weken jeeeeej ik leef daar zo naar toe elke week! Nog maar 16 weekjes en dan kan hij elk moment komen &#128522; kan niet wachten haha!
    Alles goed bij jullie?

19. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    hoi hoi

oooww dat ken ik! heb zelf momenteel erg veel jeuk in mijn gezicht en nek, voelt ook btje als eczeem heel vervelend!

verder hier alles wel goed... maandag hebben we de twintig weken echo! Ben best al wel zenuwachtig... maar tot nu toe gaat alles goed, dus we hebben zeer goede hoop!

en gefeliciteerd met je tante-schap hoor!

20. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaatje ik denk aan je!
    Inmiddels ook een dikke dikke verkoudheid met alles er op en er aan gekregen dus lig maar op de bank ipv aan het werk te zijn. Mijn gezondheid gaat voor nu. Verder kan ik ook aan niks anders denken dan snot haha. Mijn lieve baby gebruikt mij als boksbal, fijn gevoel zolang het niet richting de blaas is &#128522; En nu pas voel ik hoe veel sterker deze baby is dan Malin ooit was. Maar af en toe bekruipt mij zon gevoel. Dat ik der mis, zo intens. Heb mij geloof ik wel bij het idee neergelegd dat zij er niet gaat komen en "Billy" wel. Maar alsnog, ze was zo mooi en wil der zo graag knuffelen. Ga "Billy" straks maar voor 2 knuffelen &#128521;

Simmy hoe is het met jou? En de andere dames hier? Ik merk dat ik mij op het "gewone" forum niet zo thuis voel. Van die extreem happy mensen, en ik wil dat ook niet voor hem verpesten. Maar ben er wel jaloers op. Ik heb ook zo'n vriendin, der vriend was verdrietig omdat het een meisje was. Tja, daar kan ik echt NIET mee om gaan!!
    In wat voor wereld leven die mensen? Dat je moet omschakelen ok, maar niet verdrietig!

Zo moest even kwijt &#128513;

Deel Deze Pagina