Hoi lieve dames, Even een korte reactie, ik reageer later uitgebreid ben super moe nu Alles was nog steeds goed gelukkig, laatste termijn is nu 12w6d dus weer iets naar voren. Vk was superlief, onze mini was de hele tijd aan het poseren zei ze dus ze heeft ons een hele foto reportage gegeven, wel 8! Heel lief en begaan was ze. Mini heeft ook nog eens gezwaaid naar ons, was erg leuk. Heel veel liefs!
Wat fijn Olive! Ik reageer ook later weer uitgebreider. Idd lange verhalen Conejita haha. Blijkbaar willen we heel veel kwijt allemaal .
Olive, wat fijn om te lezen dat de echo zo goed was! Hopelijk kun je er van genieten. Veel foto's mee naar huis is altijd leuk! Hier vrijdag een rotdag gehad op mijn werk. Ik wilde waarschijnlijk te veel, maar had ook het gevoel dat ik niet veel andere keus had. Heb er echt last van gehad en was boos op mezelf omdat ik gewoon nee had moeten zeggen. Hopelijk een goede les, al weet ik dat nee zeggen niet mijn sterkste kant is. Heb wel gevraagd of ze me volgende week niet met dezelfde raag lastig willen vallen, dus ben benieuwd! Dan nog iets anders waar ik mee 'zit'. Vraag me heel erg af of ik ovulatietesten zou moeten gaan gebruiken. Ik heb die buikpijn maar weet niet precies wanneer de eisprong nou daadwerkelijk is. Zou zeggen zaterdag of zondag, maar omdat de buikpijn een week aanhoudt kan die ook eerder of later zijn natuurlijk. Tips/adviezen? Hopelijk hebben jullie een fijn weekend. Ik ga vanmiddag nog even bij mijn neefje kijken en zo proberen kruidnoten te bakken met mijn zoontje, met de nadruk op proberen...! fijn weekend nog! x
Hoi lieve mama's, hebben jullie een fijn weekend gehad? Was mooi weer he? Olive: lief dat je voor me duimt! Wij ook allemaal voor jou! Heel fijn dat je weer een goede echo had gehad. Ik probeer rustig aan te doen, maar ben benieuwd wat de komende weken brengen. We verwachten veel drukte op het werk, maar ik wil dat niet, dus hoop dat het lukt om daar duidelijk in te zijn en mn grenzen aan te geven. Dat moet gewoon. Mijn kleintje is nu even het allerbelangrijkste. En zit opeens weer heel erg over alles in voor wat betreft de cerclage enzo. Denk dat ik nog een extra afspraak aanvraag bij de gynaecoloog omdat we nog heel veel vragen hebben, en anders zie ik haar pas met 16 weken weer.. Wat vervelend dat je zoveel gedoe met werk, uwv enzo hebt. Je hebt al zoveel aan je hoofd en dan dit er ook nog bij. Heel vervelend. Goed dat je zo voor jezelf opkomt! Anneke: is je zoontje al weer wat opgeknapt? Hoop het. Lief dat je zegt dat je vindt dat ik zo goed kan relativeren, zo voelt het namelijk helemaal niet haha. Zit continu in mn hoofd de boel te overdenken, weet niet waar ik goed aan doe en twijfel nu weer, dus het goede gevoel van afgelopen week is een beetje weg. Wordt soms moe van mezelf, dat eindeloze gepieker wat niets oplevert... Fijn te lezen dat je weer wat uit je dip bent. Heel goed van je dat je aan het gevoel hebt toegegeven. soms is het goed je helemaal te laten overspoelen en dan kom je er des te sneller weer uit. Maar wat voelt het naar, die pijn. En vind het ook heel dapper dat je bij je neefje bent geweest, ik kijk er nu al tegenop dat mijn schoonzus komende maand gaat bevallen (gelukkig van een meisje, een jongetje had ik nog confronterender gevonden). Wel heel vervelend dat je zo'n slechte dag op je werk had, dat je voelt dat je over je grenzen gaat maar het eigenlijk niet goed kunt/durft aan te geven. Wel heel goed dat je direct hebt aangegeven dat je het komende week niet weer zo wilt, hoe reageerden ze daarop? Kijk je op tegen morgen (als je dan weer moet werken?). Volg je buikgevoel en ga niet te snel, dat begrijpen ze vast/hopelijk. Ik heb gemerkt dat het voor anderen ook lastig is om aan te voelen wat je wel en niet al aankan, dus de enige die het kan bewaken ben jezelf. Heel veel succes, hopelijk lukt het om goed voor jezelf op te komen. Over ovulatietesten: ik zou ze gebruiken, maar je moet jezelf er prettig bij voelen. Het zorgt er voor dat je er wel dagelijks mee bezig bent, maar het fijne vond ik het inzicht in mijn cyclus en als ik een positieve test had gehad wist ik dat mn eisprong ongeveer 1 of 2 dagen daarna kwam en daarna was het afwachten. Ik vond die grip heel prettig. Als je tips/advies wil, kan ik je vragen vast beantwoorden. Ovu testen van Zwanger & Kids zijn mij heel goed bevallen. Temperaturen heb ik ook gedaan trouwens, dan weet je zeker dat je eisprong is geweest. Maar snap het als je daar nog geen zin in hebt. Conejita: jij ook al zo lief dat je me stoere mama noemt, zie hierboven . Valt best mee. Fijn dat jij geen steekjes ed hebt, maar wel heel herkenbaar dat je bij last aan je darmen direct aan van alles denkt. Had het twee dagen geleden ook, heel drukkend gevoel, vond het echt een beetje eng. Maar waren uiteindelijk ook gelukkig mijn darmen. En als ik iets voel stromen ben ik toch iedere keer weer bang dat ik bloed aan ga treffen.. Gelukkig tot nu toe niet het geval, houden zo. Snap dat je doordat je niet misselijk bent je misschien ook afvraagt of het goed zit, maar idd, elke zw is wat dat betreft anders. En ook fijn dat je niet misselijk bent natuurlijk. Hopelijk heeft de echo van afgelopen week je een beetje vertrouwen gegeven? Goed dat je hulptroepen hebt ingeschakeld om alles uit te zoeken en dat je de stap gaat zetten om van gyn te wisselen. Als dat voor jou goed voelt moet je dat zeker doen. Heeft het gesprek met je buurvrouw nog wat opgeleverd? Over foto's bewerken: ik heb ze zelf met een filtertje bewerkt en zijn heel mooi geworden, maar super dat je iemand kent, hopelijk hebben de andere mama's er iets aan. Ennuh: 18 graden! Wat heerlijk! Hopelijk heb je van het zonnetje genoten zolang het nog kan. Khloe: wat is dat snel gedaan bij jou bevalling zeg... Jij wordt een volgende keer ook goed in de gaten gehouden? Ik kwam met 4 cm ontsluiting aan in het ziekenhuis en uitpuilende vruchtzak, ze konden niets meer doen... Wat lief van de bos rozen van je man! Dat moet vast een goed gevoel hebben gegeven. Hoe gaat het nu verder met je? Hier: zware dagen gehad... Uitgerekende datum van ons mannetje was toch pittiger dan ik had gedacht. Toch een beetje het einde van mn zwangerschap van hem, niet meer aftellen. Het is voorbij. Aan de ene kant geeft dat denk ik rust, maar voelt nu nog heel gek. En mis mijn mannetje gewoon zo ontzettend... We hadden beschuit met muisjes nu moeten kopen, ons mannetje thuis moeten hebben en al het moois mee moeten maken. Maar dat mocht niet zo zijn, en dat doet veel pijn. Veel gehuild de afgelopen dagen. Afgewisseld met de blije gevoelens en de spanning voor deze zwangerschap vind ik het wel pittig, alles bij elkaar. Vind het heel eng wat de komende tijd brengt, zou de tijd vooruit willen spoelen (of terug, naar toen ons mannetje er nog was...). Kijk ook op tegen de feestdagen, waar ons mannetje bij had moeten zijn. Net als al jullie kindjes. Hoe kijken jullie tegen de feestdagen aan? Verder is mijn buik nu al enorm! En dat met 10 weken, veel dikker dan de vorige keer, gaat zo snel. Vraag me af of het wel klopt. Mijn buik is nu zo dik als 16 weken bij mijn mannetje. Misschien stabiliseert het de komende weken wat. Positiebroeken zijn echt nodig en krijg mijn winterjas ook bijna niet meer dicht. Maar ondanks dat allemaal: het voelt heel bijzonder om weer zwanger te zijn en een groeiend buikje te hebben, een bewegend levend wondertje in mijn buik. Anneke en Khloe: hoop zo dat het jullie ook snel gegund is! Fijne week weer dames! X Bee
@bee1986 mijn volgende zwangerschap wordt k indd scherp in gaten gehouden, gaat via amc. Mag niet regio ziekenhuis of verloskundigepraktijk. Heb nu "medisch" indicatie. Ze zeggen dat je 2e zwangerschap gauwer ziet. K bericht gauw weer. Vanmiddag afspraak in amc met de uitslag. Ben zenuwachtig en bang voor wat er uit komt. Duimen jullie dat niks ernstig is?! XXX
Ik duim voor je Khloe! Laat je ons weten? Succes en sterkte. Anneke wat balen van vrijdag. Lastig he, dat aangeven. Eerst moet je dat voor jezelf uitzoeken en dan nog aangeven. Ik ga ook vaak over mijn grenzen. Ben nu bijv helemaal kapot. Vannacht ook nog gedroomd dat Noa dood ging in mijn buik Nu ben ik sleutels vd winkel vergeten en moet mijn man ze komen brengen. .. dit soort dingen gebeuren als ik zo moe ben. Ben heel gespannen en denk bijna alleen maar aan Noa. Komt denk ik echt door de hormonen want voor de zs voelde ik me beter. Ik hoop deze week af te spreken met de doula. De buurvrouw was er steeds niet. Maar ga gewoon het ziekenhuis bellen en mijn vraag voorleggen. En dan eerst gesprek voeren en zien hoe ik me voel. Moet gaan xxx
Heey meiden. Er is geen dood oorzaak gevonden. Domme pech, ze was er te vroeg. Gelukkig geen enge dingen. Xxx
Hè meid, Wat fijn dat je eindelijk de uitslag hebt en dat er geen enge dingen gevonden zijn, hoe zinloos domme pech ook klinkt, want het maakt het verlies van Elise nog oneerlijker eigenlijk... Aan de ene kant hoop je dat er iets uitkomt, want dan is er tenminste een oorzaak, aan de andere kant is het ook prettig dat er tenminste niet iets genetisch de oorzaak is ivm een volgende zwangerschap. Hoe voelen jullie je zelf bij de uitkomst? X
K ben blij dat niet iets is dat ons droom in de weg staat maar vind ook wel moeilijk dat k niet weet waarom. Als k d'r hadt voldragen was ze er nu geweest. Beetje dubbel, onderzoek duurde langer omdat ze niks konde vinden en verder ginge zoeken. Volgende zwangerschap wordt k wel strenger via amc in gaten gehouden. En heb wel meer risico dat weer te vroeg geboren wordt, dat zien ze vaker. En soms wordt gekozen rond de week dat vorige keer fout ging dat was bij 27 weken geboren met 28weken. Dat ze bij week 26 me opnemen uit voorzorg. Maar krijg daar nog meer info over, heb gesprek met gyncoloog die alles gaat uit leggen wat k kan verwachte. Xx
Inderdaad fijn dat er niets ernstigs gevonden is (zo denk ik ook over onze uitslag). kan me ook heel goed voorstellen dat het dubbel voelt, de vraag blijft toch onbeantwoord. Ook een fijn idee dat je een volgende keer beter in de gaten gehouden wordt, het klinkt alsof ze er alles aan willen proberen te doen om herhaling te voorkomen. Geeft dat je ook wat rust? En heb je ook nog kunnen bespreken dat je cyclus nog niet goed op gang gekomen is? Of kun je dat een volgende keer bespreken (begrijp dat je nog een afspraak hebt). Hoop dat de uitslag je/jullie toch een beetje rust geeft! X
Ja k heb over maand afspraak met gyncoloog. Om te prate hoe en wat ik kan verwachte bij volgende zwangerschap. M'n vragen kan k daar nog keer stellen. Geef me rust in de zin dat niks ernstig is. Maar gaat wel door m'n hoofd waarom.. Hopelijk is iedereen hiero gauw zwanger, en kunne we daar lekker over praten. Xxx
Hey Khloe, fijn dat je de uitslag hebt. Ik kan me voorstellen dat het fijn is te weten dat er niets mis was en er dus geen risico's zijn voor een volgende zs, maar de waarom vraag blijft natuurlijk door je hoofd gaan! Heb je er erg last van of valt het mee? Ga je in de afspraak die je over een maand hebt ook praten of je hulp gaat krijgen bij het zwanger worden en inderdaad inzicht krijgen in je cyclus? Ik hoop dat je je wel fijn voelt bij deze arts en dit ziekenhuis. Olive wat superfijn van je echo en dat een een lieve vk had en dat je beebje zo actief was ))) kun je nu wat meer "genieten"/ ontspannen? Merk je ook dat je je beter voelt kwa hormonen? Het tweede trimester is meestal wat prettiger toch, hoe ervaar jij dat? Ik vraag dit omdat ik hoop dat ik me straks wat stabieler zal voelen, in het tweede trimester. Fingers crossed dat het zover komt! Ik bedoel niet te zeggen dat je nu helemaal jubel de jubel roze wolk moet voelen maar ik vroeg me af of je verschil merkt. Anneke, waren de kruidnoten lekker? Ik heb ze zaterdag ook gebakken haha toevallig. Ik was echt blij want ze waren heerlijk en hier eet ik ze natuurlijk niet normaal gesproken (hoewel de Sint uit Spanje komt zou je toch denken dat ze hier ook een pepernotenbakker moeten hebben ). En vind je het niet moeilijk om naar je neefje te gaan? Ik merk dat ik het bij heel close vrienden niet erg vind, of bij familie. Omdat ik zelf gewoon gek op die kids ben dan, en vergelijk het dan niet met Noa. De ovulatietesten: ik raad ze ook aan. Ik vond het prettig om er zo inzicht en "controle" over te hebben. Ik heb wel het geluk gehad dat beide keren ik meteen zwanger was. Ik vond het dus prettig. Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook fijn is omdat je die buikpijn hebt die aanhoudt en zo kun je wel precies zien wanneer nou precies je ovu is. Ik heb ze heel goedkoop gekocht op Amazon.com. 20 ovu testen en 5 zs testen voor 7,50 of zo. Gratis verzenden. Bee, ik snap je zo goed! Hier ook echt emo rollercoaster dan weer blij dan weer heel verdrietig en boos. Feestdagen... Hmmm. Ik heb niet zoveel zin in me schoonfamilie, die praten niet over Noa. Normaal is er ook altijd wel een activiteit van de kerk, dat is wel altijd leuk. Ja het zal dubbel zijn. Mijn man en ik missen haar zowieso intenser nu. Maar wij doen meestal niet zo gek veel met de feestdagen en ik ben zowieso blij dat ik met mijn man ben want de eerste drie jaar dat ik hier woonde moest hij altijd werken. Ik denk dat ik op een van de dagen ook gewoon lekker naar haar boompje ga of naar haar nis, waar ze ligt met de andere kindjes. Ik ben trouwens van gyn veranderd. Ik weet nog niet welke maar ik ging vandaag even langs de maatschappelijk werkster vh ziekenhuis en ze zei "waarom ben je niet eerder gekomen meid, natuurlijk moet je gewoon wisselen als je je niet fijn voelt, dat is toch logisch, ik praat wel met haar". Dus ik vroeg of ze dan iemand die wat rustiger is kan regelen voor me. Ja dat deed ze. Dikke knuffel gaf ze me en ze zei je moet gewoon bellen hoor! Stom he dat ik daar helemaal niet aan gedacht heb. Ik voel me echt opgelucht en ga morgen met de doula praten . Ik denk nu dat het allemaal wel goed komt. He heerlijk is dat, om dat ook even te voelen! Ik ga een zs- dagboekje beginnen voor mijn kleine wurm. Ik denk trouwens dat het een jongen is.. Hebben jullie al een idee daarover Bee en Olive? En de andere meiden? Zou je het moeilijker of makkelijker vinden om straks weer zwanger te zijn van een kindje van hetzelfde of juist het andere geslacht? Een meisje lijkt me wel heeeeel leuk maar ik denk dat het een jongen word en dat lijkt me nu ook super! Omdat ik al een meisje "heb" gek he? Wel jammer van de kilo's kleertjes die ik nog heb liggen... Bee, ja, zo'n behoorlijk buikje heb je al? Ik helemaal niet. Ja, van de vorige zs en vettigheid haha maar niet echt van deze zs denk ik. Hoewel ik geen strakke dingen meer kan hebben. Draag of lage broeken of leggings. Een buurman feliciteerde mijn man laatst met mijn zs, hij had het aan mijn buikje gezien??? Maar wat ik zei, dat is gewoon een rond bollinkje die ik nog over had van Noa en nu ik niet meer sport heb ik ook sneller dat het wat boller is zeg maar. Dus ik merk het nog niet hoor. Als je het niet weet, zou je het niet zeggen bij mij. Anneke, hoe is het verder op je werk gegaan deze daagjes? Olive en khloe, hoe komen jullie je daagjes door? Inderdaad, ben ook benieuwd hoe jullie tegen de "feestdagen" aankijken.. Veel liefs en ik duim voor jullie meiden!
http://www.zwangerschapspagina.nl/vlinder-lounge/548679-bloedstollingsproblemen-ontdekt.html#post17919397 ps ben erg bezig met vragen over de dood van Noa, nu ik nieuwe info heb over bloedstollingsproblemen bij mij :/ ..
Heey Conjita, K heb er wel vreden mee. Ben blij dat er niks uit gekomen is wat de wens in de weg kon staan. Maar ook teleurgesteld in m'n lichaam, ze hadt kunnen leven als k d'r hadt voldragen. Weten ze in Spanje niet veel over bloedstollingsprobleem? Xxx
Jawel maar de artsen geven zo weinig info en hebben weinig tijd voor je. Je moet alles uit ze trekken. Heel irritant. En vermoeiend. Ben bekaf joh. Ja ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Voel je ook boosheid? Dat voel ik best veel de laatste tijd.
Jaah heel erg. Kan soms boos worde om stom iets. Boos op het feit dat hadt voorkomen worden,naleen heb da nu niks aan. Boos dat sommige mensen doen of je verder moet leven en niks gebeurd is. Waarom wij.. Helaas bereik k er niet veel mee. Ode dat is wel heel irietant. Ik hoop dat er iemand is die op je topic reageert die het heeft mee gemaakt mischien dat dat wat antwoorden geeft. Dikke knuffel voor jou wijffie. Xx
Thanx meis! Jij ook knuffel terug! Pfff ja de omgeving snapt er soms niets van he. Laat je boosheid er maar zijn. Ik schreeuw wel eens in mijn kussen. .. dat helpt wel. Liefs xx
Hoi dames, Conejita, wat jammer dat je maar zo weinig info krijgt van de artsen daar! Je zit toch gewoon nog met heel veel vragen. Fijn dat je hier in NL mensen hebt die met je mee willen zoeken en ik hoop dat er vrouwen op het forum zijn die wellicht iets meer weten. Succes en sterkte ermee! Duim voor duidelijke antwoorden. Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest, afspraak om bloed tr laten prikken. Gynaecoloog legde de uitslag nog even uit, maar had het gelukkig zelf goed onthouden! De uitslag van deze onderzoeken laten wel weer even op zich wachten, een week of 6, maar hij vertelde ons dat we niet op de uitslag hoeven te wachten met opnieuw proberen zwanger te worden (deden we toch al niet) Toch fijn dat ook hij geen bezwaren meer ziet wat betreft een nieuwe zwangerschap. Gisteren begonnen met ovulatietesten, nog negatief, had ik ook wel verwacht, denk dat die morgen of overmorgen positief zal zijn, maar wil gewoon 1 keer weten wanneer mijn eisprong is. Heb zo'n regelmaat dat ik niet verwacht dat het andere maanden anders zal zijn. Nu alleen hopen dat vriendlief zich wat beter gaat voelen. Die is nu al een paar dagen flink beroerd... dus hoop dat hij wat opknapt, anders ben ik bang dat er maar weinig van gaat komen deze ronde... Afgelopen week nog een gesprek gehad op mijn werk, was wel prettig. Ga de 2 dagen die ik nu werk uitbreiden naar bijna volledige dagen (moet uiteindelijk weer naar 4 dagen toe). Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor je weer (volledig) aan het werk was? Op zich kan ik de taken die ik nu doe, vooral ondersteunend, goed aan, maar zal toch weer voor de groep moeten. Hier voel ik me emotioneel nog niet sterk genoeg voor en dat moet wel (werk met speciale zorgleerlingen). Vorige week ging dat dus even niet goed, was ook veel tr snel weer, maar heb echt het gevoel weer een paar stappen terug te hebben gezet. Komt vast wel weer goed hoor, heb er vooral zelf last van! Nou, hoop dat met jullie verder alles goed is! x
Heey Anneke. Wat Fijn dat geen bezwaren zijn. Ga heel hard voor je duimen dat deze ronde raak is, Wij gaan ook deze ronde er weer voor. Heb ovulatie testen gekocht. K moet 19dec weer beginnen met werken, meteen voluit. Werk meteen 4 dagen, ik zie daar wel tegen op. Werk in een winkel en meteen week vooreerst, val met m'n neus in de boter. Maar heb al aangegeven dat als k het niet trek achter dinge op kantoor wil gaan doen. K ben beetje bang op reacties van klante, maar zal er door heen moeten. En anders ga k minder werken want m'n contract was al na 3 dagen aangepast ( dat hadt k afgesproken na bevalling nog 3dagen wou. Ik laat het maar over me heen komen. K ben wel al na trainingen geweest en ga 8 dec helpen winkel en etalage verandere na kerst sfeer dus ik heb genoeg inzet tot nu toe getoond. K ga heel hard duimen dat iedereen hier een kerst/oud en nieuw wonder krijgt. Xxx