Hoi bee, Heb zaterdag een goed gesprek met mijn vriend gehad en gisteren ook nog. Hij vindt het vooral erg moeilijk dat het bij mij gewoon nog niet altijd zo snel wil gaan, wil me het liefst weer gelukkig zien! Hij ziet ook echt wel dat ik mijn best doe hoor, maar het is n blijft lastig. Zolang we er samen maar over blijven praten komt het vast wel goed! Mijn broertje en schoonzus zijn hier gisteren geweest en inderdaad wat tranen gelaten, maar zij hebben heel veel begrip voor de situatie en reageren super lief. Het is hun eerste kindje, dus ook spannend allemaal. Ze zitten toevallig bij dezelfde verloskundigenpraktijk als wij en hebben ook dezelfde casemanager. Zij hebben het dus ook even over ons gehad, best grappig eigenlijk. Heb ze gisteren nog verzekerd dat zij zich nergens zorgen over hoeven te maken, wat er bij ons gebeurd is, is helemaal een losstaand gebeuren geweest. Het was fijn dat ze er waren. Bij mijn vader ging het dan ook goed, totdat ik wat bemoedigende schouderkneepjes kreeg, toen kwamen de tranen alsnog! Allemaal heel lief bedoeld hoor! Wat betreft het wachtbankje valt het mee. Vorige keer had ik erg de behoefte om te testen, nu heb ik dat niet. Vorige keren ook altijd pas getest als ik overtijd was en ben van plan dat nu ook te doen. Weet natuurlijk niet of ik er aan het einde van de week nog zo over denk Ik snap zo goed dat de feestdagen erg lastig voor je zijn (en voor de anderen hier) je had je die toch anders voorgesteld. Ik heb dan nog het geluk dat ik een zoontje heb met wie we het kunnen vieren, denk toch dat dat scheelt, al hadden wij het natuurlijk ook liever anders gehad. Wat vervelend dat mensen in je omgeving van die rare opmerkingen maken. Ze bedoelen het natuurlijk goed, maar het blijft een beetje lomp. Vooral vervelend dat je dat steeds weer uit moet leggen. Je weet echt pas wat het is als je het zelf meegemaakt hebt, helaas. Vind het goed dat je vaak de rust behoudt om het toch uit te leggen en soms zul je daar ook totaal niet de behoefte aan hebben, wat ook volkomen te begrijpen is. Verdriet en blijdschap zijn nu 2 emoties bij jou die veel te dicht bij elkaar staan. Er aan toegeven lijkt me het beste dat je kunt doen!
Hoi binalo, Wat heb jij ook veel zwangeren om je heen zeg! Er is gewoon geen manier om hier goed mee om te gaan, tenminste, die heb ik nog niet gevonden. Nog geen 3 weken na mijn bevalling, is een vriendin bevallen en 3 weken geleden mijn andere schoonzus. Ben bij beiden vrij snel op kraamvisite gegaan (bij mijn broer en schoonzus helemaal, maar dat is denk ik wel logisch), maar denk ook dat dat ligt aan de personen. Wist dat ik bij beiden veel begrip en steun zou krijgen. Je voelt zelf wel wanneer je er aan toe bent om te gaan, toch? Ook daar zullen ze hopelijk vast begrip voor hebben. Iets forceren heeft geen zin, want daar heb je uiteindelijk alleen jezelf maar mee. Snap dat het lastig is om je vruchtbare dagen nu te ontdekken. Ik heb dus altijd veel buikpijn rond de eisprong (ongeveer een week) dus wist op gegeven moment wel dat mijn eisprong geweest was, zo'n 3 weken na mijn bevalling. Als je het echt wil weten is het misschien niet onverstandig om ovulatietesten te gaan gebruiken. Ik was daar voorheen niet zo'n voorstander van, maar vind het toch fijn dat ik ze afgelopen keer toch gebruikt heb. Mijn eisprong bleek wat later dan dag 14. Succes ermee in ieder geval!
Heey meiden Amc gesprek was goed. We moeten eerst zelf proberen halfjaar. Wel kreeg te horen als zwanger ben om 2weken controle.. baarmoedermond meten en als dat verkort wordt dan ring krijg (cerlage) om baarmoedermond. Of prikken soort hormoon moet spuite waardoor baarmoeder rustig blijft. En mag sowieso niet voluit werken maar halve dagen vanaf 24weken of eerder. Was veel informatie. Hadt wel moeilijk mee om daarcte zijn alles ging weer door mn hoofd. Terwijl k net wat rustiger was. Hoop en duim dat gewoon gauw raak is. Ben beetje zat om steeds bij andere toe te kijken Xxx
Hoi khloe, Fijn dat het gesprek goed was! kan me voorstellen dat het naar is om daar weer te komen en hoop dat het lukt om snel de rust weer een beetje terug te vinden. Prettig ook, om de 2 weken controle en heel goed dat ze zeggen om het rustiger aan te doen na een aantal zwangerschapsweken. Ze nemen jullie situatie ook erg serieus volgens mij. Nu inderdaad nog hopen dat het snel raak is! Duim voor je mee! Zie je al verandering in je ovulatietesten? Succes vandaag op je werk! x
Heey Anneke. Ja ze zijn heel serieus en willen alles op alles zetten om de volgende keer zo goed mogelijk te laten verlopen. Dat geef wel goed gevoel. Ook al vind k het best spannend en ook bang voor wat gaat komen. Maar zal het over m'n heen moete late komen. Nadeel is dat k een heel erge denker ben. Hoe gaat het met jou? Ja m'n ovulatie teste zie je verschil. Zal ff foto toevoegen. XXX
Hi dames, ik reageer vanavond even op jullie allemaal. Conejita, wat fijn om van je te horen! Even egoberichtje: maar heb vandaag de gyn gesproken en hoor morgen of ik een cerclage krijg. Zo spannend!!! Tot vanavond ladies, dit was even snel vanaf mijn werk maar moest het even kwijt
Ah nee ik had een heel verhaal getypt en was alles weer kwijt! Heb even geen puf meer om op jullie allemaal te reageren. Moet ook eten koken Maar dat komt vanavond ofzo!
Lieve dames, Fijn dat ik hier mag klagen en jullie het zo goed begrijpen allemaal! Soms lastig in directe omgeving, zoals jullie allemaal merken. @Binalo: snap heel goed dat jullie het gewoon weer proberen, ook al hebben jullie nog een afspraak. Of je nu al met ovu's begint of later: doen waar je zelf zin in hebt. Bij Zwanger&Kids zijn ze heel goedkoop en zou je in feite best een hele maand kunnen gebruiken, maar is wel vaak natuurlijk. En dat je geen wijn meer neemt als dat beter voelt, is je goed recht. Ik dronk het wel maar ook minder/niet vanaf mijn eisprong. En wat irritant dat je nieuwe berichtje opeens weg is. We wachten vol spanning af . @Khloe: zo begrijpelijk dat alles weer als een film voorbij komt zodra je het AMC inkomt, maar heel fijn dat je zo'n goede afspraak hebt gehad. Wel positief dat je al veel info hebt gekregen over een volgende zwangerschap (want die komt er!) en dat je metingen krijgt en uit voorzorg rust is ook een geruststellende gedachte denk ik. En dat je bang bent is heel herkenbaar. Helaas zal je de lange zware weg moeten doorlopen om uiteindelijk een kleintje in je armen te mogen sluiten. Het zal niet makkelijk worden maar het uiteindelijk allemaal waard zijn. Ik zie wel verschil in je ovu's maar ze zijn nog niet positief hoor. Dan moet ie echt knallen. Maar dat kan zomaar opeens zijn. Hopelijk snel. @Daisykesie: heb je inmiddels al meer een normale menstruatie of denk je dat het toch nog van de bevalling is? Kon je idd af en toe maar even een luikje open doen en naar binnen kijken he! @Conejita: nogmaals, wat fijn om van je te horen en vind het zo knap hoe sterk jullie samen zijn. En dat jullie elkaar gelukkig zo goed kunnen steunen, echt samen een team zijn. Kan me zo voorstellen dat jullie je even machteloos en verloren voelen, en het voor nu in Gods handen leggen wanneer het weer zover mag zijn. Ik ben zelf niet gelovig maar begrijp wel dat je er veel kracht en hoop uit kunt halen, ondanks dat jullie je nu door hem in de steek gelaten voelen. Dat jullie tegelijkertijd ook andere mogelijkheden bekijken zoals pleegzorg snap ik heel goed. Ik heb ook al eens tegen mijn man gezegd dat mocht mijn bm echt geen kindje kunnen voldragen we altijd nog voor een draagmoeder kunnen gaan (makkelijk gezegd natuurlijk, maar wel van dezelfde strekking dat je ondanks alle ellende ook positief kunt denken en mogelijkheden ziet). Vind ik heel stoer van jullie, zeker zo snel. Prettig dat de prive-gyn zo inlevend is. Heel fijn! En dat jullie met de feestdagen op die manier bij Noa stil willen staan is heel mooi. Ik heb er nog niet zo over nagedacht, ga ik maar eens doen. Het geeft niet als je hier minder vaak bent, is heel begrijpelijk en dat je nu al de kracht had gevonden om een berichtje te sturen heb ik veel bewondering voor. Denk aan je meid! @Anneke: wat goed dat jij en je vriend ook zo met elkaar hebben kunnen praten. Komt zeker goed! En heel fijn dat het zondagmiddag uiteindelijk mee is gevallen, na eerst met je broer en schoonzus te hebben gehuild en gepraat en daarna de bemoedigende woorden en gebaren van de anderen. En die tranen zijn helemaal niet erg, begrijpt iedereen. Je hebt dus een goed gevoel overgehouden aan de dag? Je broer en schoonzus hebben het dus over jullie gehad. Snap het ook wel, het zegt natuurlijk weinig over hen, maar doordat ze het van zo dichtbij meemaken zullen ook zij de zwangerschap anders dan anders beleven. Ondanks dat jullie met je zoontje de feestdagen kunnen vieren, ontbreekt er toch altijd iemand. Maar denk idd dat het wel 'beter te doen' is zeg maar als je al een kleintje hebt. We hebben ons er maar bij neergelegd dat het dit jaar niet zo mag zijn en prijzen ons enorm gelukkig dat we wel weer een nieuw vooruitzicht hebben voor volgend jaar. @hier: morgen dus cerclagenieuws! Heel erg spannend. Vandaag telefonisch contact met gyn gehad. Ze begrijpt heel goed dat we het willen maar moet het wel overleggen en klonk alsnog heel sceptisch, benoemde alle mogelijke complicaties weer. En dan gaan we weer twijfelen, maar we blijven bij ons besluit. Er zijn idd kansen op complicaties, maar die schijnen zo klein te zijn en lees zoveel goede verhalen. Dus hoop dat we morgen een GO krijgen. Zo niet, dan zullen mijn man en ik samen besluiten wat we gaan doen: second opinion of het beleid van het ziekenhuis volgen maar wel vragen om rust te kunnen nemen uit voorzorg. Of zoiets. Ik laat het jullie weten. Fijne avond dames en tot gauw! x
@Bee: het is inmiddels al wat minder en ik heb af en toe wat lichte buikkramp, dus het lijkt wel op een menstruatie. Voor de zekerheid doe ik volgende week wat ovulatietesten Ben benieuwd wat je te horen krijgt morgen!
@bee, hoop zo voor jullie dat het ziekenhuis mee wil gaan met jullie gedachten. Wel goed dat jullie al nagedacht hebben wat te doen als zij dit niet zouden doen, maakt je sterk samen denk ik. We horen het nog wel! @desiekaisie,klinkt toch wel als een menstruatie, alvast succes voor volgende week met de testen, hoop voor je dat je cyclus weer mooi opgestart is. Hoe gaat het slapen inmiddels? Wil dat al wat beter lukken? x
@Daisykesie: fijn dat het toch een menstruatie lijkt te zijn geweest, kun je wat dat betreft weer door. Hopelijk vind je met de ovu's snel je ei en wordt december nog een mooie maand voor jullie. @Anneke: dank je voor je lieve woorden. Helaas geen belletje van het ziekenhuis gehad... Vind het zo slordig! Ik hoop dat ze morgenochtend alsnog bellen en anders vraag ik morgenmiddag als ik in het ziekenhuis ben voor een echo of Dr van den Akker misschien een paar minuten tijd heeft. Wel heel irritant dit, zat de hele dag in spanning.
Hey lieve meiden Ik ben er weer even.. Sorry ik heb even geen ruimte in mijn hoofd om op jullie dingen te reageren maar ik lees zo af en toe nog mee... Ik vind het eigenlijk heel erg dat ik er nu niet meer 'bij hoor' . Maar dat denk ik zelf misschien gewoon omdat het weer mislukt is bij mij... Ik voel me zo ontzettend verdrietig en verslagen. Loop echt enorm met mijn ziel onder mijn arm. Huil veel om Noa en ik begrijp gewoon niet wat er nou allemaal gebeurt... Ik voel alsof ik nergens bij hoor. Er zijn groepen van herhaalde miskramen en van overleden babietjes maar ik heb het allebéi. Ik had nooit maar dan ook nooit gedacht dat dit allemaal zou gebeuren. Ik denk vaak aan Noa, dat als de artsen iéts beter opgelet hadden, ze het wrsch gewoon had gered. Ze moest gewoon eerder gehaald worden. Ik krijg wel tips van andere meiden uit de groep van de herhaalde miskramen, wat voor testen er gedaan kunnen worden etc en dat medicijnen soms helpen. Veel van hen hebben ook stollingsproblemen. Ik ga met al die info naar mijn ziekenhuis en ook naar die privé gyn. Ik maak me ook extra druk omdat ik nu al 36 ben, en wilde altijd meer kindjes. Al mijn dromen vallen in duigen. Ja, ik geloof in God, maar dat maakt dingen soms alleen maar moeilijker. Ik weet dat hij alles uit kan laten werken tot goede dingen en zegeningen maar natuurlijk zie ik dat nu nog niet. Dat is mijn enige houvast, dat God me niet in de steek laat (ook al voelt dat wel zo) en dat het op een dag beter zal gaan en ik misschien terug kan kijken en dat ik er "vrede" mee heb. Of dat ik juist weer anderen hoop kan geven die door hetzelfde heen gaan. Maar nu.... zit ik er nog middenin en het voelt absoluut verschrikkelijk. Mijn man zit ook in een dip, financieel loopt het ook niet zo lekker. Komt wel goed hoor. Maar alles zit tegen. De hond zijn gezondheid gaat achteruit dus mijn man moet hem elke dag zeg maar een sonde in doen om zijn plas eruit te halen. Omdat ie zelf niet meer goed kan plassen vanwege ouderdom en een ziekte die hij heeft. Pffff het voelt alsof we gestraft worden ook al weet ik dat dat niet zo is. Sorry meiden, voor mijn negatieve verhaal. Ik denken nu toch stiekum wel, als ik testen en medicijnen of zo krijg, dat ik het wel weer wil proberen in het nieuwe jaar.. Bedankt voor de luisterende oren, ik vind het toch wel fijn om mee te blijven schrijven als dat oké is. Ook al ben ik nu niet bezig met zwanger worden. Wat vinden jullie? Lfs, C
Ps. khloe ik zie ook geen positieve ovulatietest. Moet echt donkerder zijn. Bee, zouden ze bellen over de cerclage? Zeker slordig. Grr
Heey lieve conejita. Je blijft gewoon bij ons groepje hoor. De wens voor een kindje is er zeker bij jullie. Ik wou dat ik iets voor jullie kon doen, aleen weet niet wat of hoe. Blijf gewoon gezellig mee schrijven en lezen, dat vind k heel fijn. K gun het jullie zo, k hoop dat jullie wens gauw in vervulling komt. Ja m'n ovulatie teste zijn niet echt knallend.. Vandaag was het letterlijk Tuur streepje dus k weet het ook ff niet meer. K ben het boek altijd een kind te kort aan het lezen, hopelijk haal k daar iets positief uit. @anneke K was maandag na amc op m'n werk, moest helpen winkel ombouwe met kerstbomen enzo. Er kwam ook een etaleur. Meisje wist dat k zwanger was, ze vroeg er na. Daar stond k dan met rode ogen net niet huilend. Best lastig, was wel gezellig en later ging winkel dicht en zijn we tot 22;00 bezig geweest. Was wel moe volgende dag. Fijne aaf iedereen. Xxx
Och... Dat zijn moeilijke momenten he Zo, best pittige werktijden! Ja kerst is druk he. Bij ons ook hoor. Wel goed voor jezelf zorgen he Lief.. Dan blijf ik toch wel mee schrijven. Vind ik ook fijn. Ik merk dat ik mezelf afzonderde en dan word je nog ongelukkiger. Misschien zeggen je ovu testen dat je geen ovulatie hebt? Of niet elke maand? Dat kan ook toch, dat hebben sommige vrouwen. Misschien duurde het daarom zo lang voordat je zwanger werd van je meisje. Sorry ik trek al weer conclusies... op welke dag zit je nu?
Ja was ff pittig avondje, maar k sta ook wel is koop avond van 9 tot21 dus kan erger Werk in parfumerie. Wil geen reclame maken met blauw Zou kunne maar zulle ze dan niet wit blijft? Maar voor dat zwanger was was m'n cyclus heel lang soms wel 3 maanden. Laatste half jaar was het rond 30 dagen. K moet eerst nog half jaar zelf proberen Zit nu vandaag op dag 18 K merk dat k hier op forum meer kwijt kan en durf. In me omgeving is dat soms toch moeilijker, of ze begrijpen het niet helemaal. Xxx
Nou wat goed daar zijn we toch ook voor. Ik voel me hier ook heel fijn. Bepraat meer met jullie idd Omdat jullie het begrijpen. Echt begrijpen. Een heel licht streepje is bij ovu testen niet positief. Je moet dus echt door blijven testen. Zo krijg je wel inzicht in wanneer je je ovu hebt. Moet je ook een half jaar proberen als nou blijkt dat je minder vaak een ovulatie hebt dan een gemiddelde vrouw? Oh, fijn dat je soms ook maar een paar uurtjes werkt. Ik duik zo mijn bed al in. Ben zó moe en morgen half zeven op en wil nog vragen voorbereiden voor gyn. Xxxx truste
Ja maar als mn geduld weg is ga k gewoon eerder bellen. Dit is de 1e echte ronde dat we proberen, misschien moet k nog beetje geduld hebben ook al is dat moeilijk. Suc6 met voorbereiding gyn. K denk aan je. Weltrusten alvast. Doe rustig aan he. Xxx