Dank je wel hoor conejita, vreselijk om te lezen dat je na het verlies van je dochtertje nog een miskraam hebt gekregen, ontzettend oneerlijk. Ik hoop dat jou ook snel goed nieuws hebt!
Dank je wel hoor daisykesie, ook vreselijk om te lezen over je dochtertje, zo pas geleden ook nog... Ik hoop dat het voor jou ook heel snel weer raak is!
Dank je wel hoor Bee1986, gelukkig dat alles goed is verlopen bij jou en je kleintje, zal ontzettend spannend geweest zijn. Sterkte nog hoor!
Hoi Daan, Welkom hier. Wat vreselijk van jullie zoontje. Helemaal niet gek hoor dat je het daar na 4,5 maand nog steeds moeilijk mee hebt. Ik herken het heel erg, dat verschrikkelijke gevoel als je weer ongesteld wordt, de teleurstelling, het verdriet, het besef dat je er eigenlijk totaal niet mee bezig had willen zijn en dan uiteindelijk er toch weer bovenop proberen te krabbelen om er een volgende ronde weer vol goede moed aan te beginnen... Hoop dat je hier je verhaal ook kwijt kunt, ons lukt het allemaal goed! X
Goedemorgen, Vroeg wakker vandaag(6uur), maar niet getest! Goed he?! Ben ook met name 'bang' voor een negatieve test... Herkenbaar? Bee, ben je de nacht een beetje goed doorgekomen? Fijne dag allemaal! x
Goedemorgen! Even snel een reactie op mijn telefoon. Ik reageer straks even uitgebreider. Want dat terug lezen en dan op iedereen reageren is niet handig op mijn telefoon. Maar Daan wat afschuwelijk dat je dit hebt mee moeten maken ook.. Ik hoop dat je gauw zwanger mag raken! Welkom hier!! Bee, spannend allemaal hoor! Hoe gaat het nu met je? Je mag vandaag naar huis toch neem ik aan? Moet je nog rustig aan doen of dat niet? @anneke goed van je hoor. Ik had denk ik meteen getest haha. Maar goed ben ook nog niet zover..
Zo nu even reageren vanaf de computer. Hoe het hier gaat.. Tja dat feestje. Ik reageer even in het algemeen omdat jullie er allemaal over schreven. Lief van jullie! Misschien vind ik het makkelijker om niet te gaan. Maar mijn vriend vind ook dat ik het moet proberen en verder moet.. En ja dan hebben jullie wel alle begrip. Maar ik heb geen zin in iedere keer gedoe thuis en onbegrip. En misschien heeft hij gelijk en valt het mee. Ik zie vooral op tegen dat iedereen leuk en vrolijk doet terwijl ik dat niet ben. Wat Khloe ook schrijft, dat niemand wat zegt en mensen doen alsof er niks is gebeurd. Ik denk dat ik gewoon weg ga als het niet meer gaat. @conejita Je strenge toon is niet erg hoor haha. Dan ga ik echt wel nadenken. Als ik het feestje niet zie zitten ga ik niet. Ik hoop dat het met mij qua werk goed gaat. Net wat jij zegt huilen bij vreemden. Dat vind ik moeilijk. Ik hoop dat het makkelijker wordt zoals jouw ervaring ook is. @ Khloe ik snap dat eenzame gevoel. Heb ik ook. Mijn vriend is nu bezig met de kerstboomspullen zoeken. Hij vindt dat wel belangrijk. Juist nu. Maar bah wat heb ik daar geen zin in.. Hij heeft op mijn verzoek wel een klein boompje uitgekozen. @Anneke. Ik zou 13 feb uitgerekend zijn. Dus we zitten dicht bij elkaar. Jeetje de zwangerbox toch binnen gekregen! Slecht hoor zeker omdat je contact met ze hebt gehad! Spannend die kriebels en een ander gevoel in je lichaam! Hopelijk is het raak! @daisykesie Gek he dan weer thuiskomen in een leeg huis met verdriet en een box nog in de kamer. @ovulatietesten Ik heb ze ook besteld hoor. Geen idee wanneer ik moet beginnen omdat ik nog niet ongesteld ben geweest. Ga opeens twijfelen of het wel goed is dat ik nog niet ongesteld ben geweest. Bah ben zo onzeker steeds.
mogge, @Bee, wat fijndat het gelukt is!! wel balen van de pijn in het begin. maar alles voor je kleintje denk ik. gelukkig ging het daarna goed. ben blij dat je ukkie het goed doet. stiekum wel een beetje jaloers. maar tis geen afgunst hoor. het is je van harte gegund. <3 @Binalo, hoeveel weken ben je nu na je bevalling? bij mij kwam 1e ongi pas na 12 weken. daarna na 30 dgn. feestje: ja, als je met jezelf afspreekt dat je weg mag, is missch wel veilig idee. wat vind je man/vriend daarvan? ik hoop dat je (verder) een relaxed weekend hebt. (en anders kom je hier je hart maar luchten) @Anneke: zeker knap!! wanneer is NOD? (sorry). snap je angst ook goed hoor. duim duim duim oh en ja hoor, ik heb gewoon alle dagen (ochtenden) gewerkt. heb eigen zaak dus moet wel. maar voel me veilig in de winkel en ik kan lekker met jullie chatten . lichamelijk was ik bijna meteen hersteld alleen beetje moe maar ik werk part time. wat spannend voor je collega. ze mogen vandaag testen dus? vind je ook niet dat het helpt als mensen het zo voorzichtig mogelijk vertellen? dat je voelt dat ze ook met jou meeleven. ik merk dat ik met die zwangere vriendin eigenlijk best goed omga nu, omdat ze gewoon heel erg lief is voor mij ook. oh wat heftig van die zwanger box. en wat onzorgvuldig!! :x lekker droog zijn die mannen ook, gewoon bewaren. ja waarom niet? soms is het wel fijn dat mannen zo nuchter zijn vind ik @khloe, ja dat potje janken hebben we nodig he. niet leuk maar soms onvermijdbaar en het lucht wel op? bij mij wel altijd. jaaaa volgend jaar met nieuwe beebjes hier showen en kletsen. posi blijven! dankje dat je dat zegt. soms wil ik ook dat Noa* trots op me is. eenzaamheid: weet je, hoeveel steun je ook krijgt, dit proces ga je toch alleen door he, en niemand voelt wat jij voelt. dus het is inderdaad eenzaam. ik heb de afgelopen weken veel genoept (we hebben een snoepwinkel) en veel bezig geweest, wilde niet rusten want dan zou het gevoel komen... soms wíl je gewoon even niet he @Daan: jeetje je was al heel ver in de zs. net als ik. wat lastig dat de oorzaak niet zeker is. nee, het verdriet wordt niet minder he. maar tis ook nog kort geleden! ze zeggen dat het hele eerste jaar het heftigst is. maar het verdriet zal nooit weg gaan. nou je kunt hier iig je hart luchten en wij leven met je mee. we zitten allemaal in hetzlefde schuitje en begrijpen elkaar soms beter dan de buitenwereld. @Daikykaisy, herken wat je zegt dat je geen afscheid wil nemen van 2014. elke keer als ik de datum opschrijf, denk ik, oh nee, zover alweer bij Noa* vandaan . maar het wordt nu iets minder scherp, dat gevoel. (gelukkig) wat naar dat je de box moest weghalen. dat zijn heftige momenten he. zo´n kerstboom vult het even op, maar de echte leegte blijft.. succes met de ovu-testen, laat ons weten @Olive: hoe gaat het met jou? @hier: hele kleine stapjes beter. kijk uit naar afspraak privé-gyn woensdag. verder wil ik meer rusten en weer gaan sporten (want al die snoepjes ...) gister zoiets liefs: ik stond in de winkel en er kwam een Marrokaanse jonge vrouw sleutelhangers verkopen (er is hier veel armoede in Spanje). normaal geef ik wel wat geld maar nu zei ik, ik wil volgende keer wel een sleutelhanger met foto van mijn dochtertje. we raakten aan de praat en ze begon spontaan te huilen toen ik vertelde dat ze overleden. was. ik hield haar hand vast en ze greep me nog steviger vast, later een dikke knuffel over de toonbank heen. echt tranen rolden over haar wangen. haar broer had ook zijn zoontje verloren en ze was gewoon zó begaan. het was echt ontroerend en ik ook huilen natuurlijk. lief, zoals mensen kunnen reageren. en juist mensen van wie je het niet verwacht.. vond het mooi. nou meiden, ik hoor weer van jullie. liefs en knuff, C
Heey Probeer op iedereen te reageren.. sorry als k je vergeet. @binalo.. maak je niet te veel druk.. door stress kan het ook weg blijven. Bij mij kwam het ook pas na 12weken @anneke.. waneer is je nod?? Heb je symptomen? Spannend zeg. @conejita is jou man Spaans? Ben nieuwsgierig. Vaak de mense waar je niet van verwacht daar krijg je steun van. K ben heel erg achter gekomen wie mn echte vriende zijn. Sommige ware er alleen toen en nu niet meer. Hoor de meneer die onze uitvaart van elise het nog zeggen " fijn dat jullie hier zijn en ze steunen met deze verschrikkelijk verdriet.. steun ze niet alleen nu maar ook de aankomende weken, maanden en jaren. Beloof me dat alsjebliefd" Wij hebbe nog steeds met hem contact. @bee.. gelukkig is alles goed gegaan.. hoe voel je je nu? Weltrusten xx
Khloe wat mooi dat die meneer vd uitvaart dat zei. Onze pastor zei ook zoiets. Mijn man komt uit Ecuador, is op zijn 23e naar Spanje verhuisd, waar zijn ouders en zus toen al een paar jaar woonden. 8 jaar later ontmoette hij mij. Ik ben was vijf dgn in Barcelona op vakantie met een vriendin, en ontmoette hem in de bar waar hij werkte, lekker cliché . we werden verliefd, gingen veel Skypen en na een jaar verhuisde ik naar Spanje (korte versie)
Goedemorgen, @conejita, inderdaad, wat heerlijk cliché, mooi hoor! Wat bijzonder van die marrokaanse vrouw, krijg er kippenvel van. Zo'n onverwachte steun doet vaak meer dan steun van vrienden. Ik merk aan je schrijven dat je weer aan het opkrabbelen bent!Fijn hoor, al zullen er vast nog vaak genoeg dipjes zijn. Ik vind het in ieder geval erg fijn dat je gewoon mee blijft schrijven! @khloe, wat een lieve woorden van die man van de uitvaart en wat mooi dat jullie nog steeds contact met hem hebben. En je leert inderdaad je echte vrienden kennen in zo'n moeilijke periode. Ik had gisteren een vriendin op bezoek die sinds maart naar uganda is verhuisd, ze is nu over voor 3 weken. Over van alles gehad, behalve over mijn zwangerschap/bevalling, heb een paar voorzetjes gegeven, maar vroeg er gewoon niet op door. Zelfs niet eens de vraag; hoe gaat het nu met je, of is er nog iets uit de onderzoeken gekomen ofzo, helemaal niets. Toen het allemaal niet gebeurde heeft ze wel veel contact gezocht en was ze erg lief. Soms lijkt het gewoon of het van de buitenwereld een afgesloten hoofdstuk moet zijn, lastig hoor... @binalo, ben je nog naar het feestje geweest, ben dan wel benieuwd hoe het gegaan is. Was je cyclus na je eerste zwangerschap wel snel weer op gang, of heeft het toen ook wat langer geduurd? En als je het niet vertrouwd, wellicht een keer contact opnemen met de huisarts, hoewel het bij de een nu eenmaal langer duurt dan bij de ander, helaas... hoop voor je dat de boel snel op gang komt! Hier aan het begin van de week de kerstboom al gezet, had er ook totaal geen zin in, maar nu hij staat, is het toch wel gezellig. @daisykesie, wat heftig van die box, wordt er helemaal naar van, bah. Een hele stap om die op te ruimen, hopelijk zorgt de kerstboom voor een lichtpuntje, al is het maar een heel kleintje. Ik had na mijn eerste menstruatie ook na een week weer wat (oud) bloedverlies, heel kort en niet heftig, maar het was er wel, een week later mijn ovulatiepijn gehad. Hoop voor je dat het bij jou ook zo gaat. @bee, alles goed? @hier, vandaag Nod, nu wel getest en hartstikke negatief. Baal er stiekem toch wel heel erg van, had zo gehoopt dat we nog positief het jaar af zouden kunnen sluiten... Weet niet of ik vandaag ook al ongesteld zal worden omdat mijn ovulatietest pas maandags positief was. We zullen zien. Hoop dat ik er emotioneel niet zoveel last van ga krijgen als de vorige keer... Mijn vriend zei vorige week nog dat hij er van baalde dat we deze ronde niet beter ons 'best hebben gedaan', hij was natuurlijk niet fit, dus ik was eigenlijk al blij dat we deze ronde niet zomaar voorbij hoefden te laten gaan. Maar goed, rond mijn volgende eisprong hebben we vakantie en dus wat meer tijd voor elkaar. We zullen er maar weer vol goede moed voor gaan. Mijn eerste zwangerschap liet 4 maanden op zich wachten, de 2de iets meer dan een jaar, De situatie was toen ook niet ideaal, zelf een burn-out, woonden bij mijn vader vanwege verbouwing (een jaar daar gewoond!)en heb onderzoeken gehad naar mijn pijn rond de ovulatie (moeder overleden aan eierstokkanker, dus ben voorzichtig met alles wat ik i de regio voel), omdat ze op de echo wat zagen extra afspraak gehad, maar daar bleek eind februari niets meer van te zien, dus dat was goed. Vanaf dat moment kwam er pas weer rust, woonden inmiddels in ons nieuwe huis en had toen in juni een positieve test. Ik ben er van overtuigd dat als het met jou niet zo goed gaat, je lichaam geen zwangerschap 'start'. Denk ook niet dat het goed geweest was als ik eerder zwanger was geraakt. Hoop nu in ieder geval dat we niet zo lang hoeven te wachten...helaas kun je daar verder geen invloed op uitoefenen. wat het bij ons nog wel wat lastiger maakt is dat mijn vriend ouder is dan ik (best wel behoorlijk wat jaartjes), we hebben ons dus al eens afgevraagd voor mijn vorige zwangerschap hoe lang we door zouden gaan, daar toen niet echt een antwoord op gegeven omdat ik vrij snel daarna zwanger bleek. Nu zei hij meteen toen we wisten dat het mis was dat we het hier niet bij zouden laten, dat we het zo echt niet af gaan sluiten. Ik vond dat heel fijn om te horen, maar wanneer gaan we nu weer op zo'n punt komen??? Het is wel iets dat in mijn achterhoofd blijft spelen. Misschien beter om me daar nu niet druk over te gaan maken! Merk dat het een heel verhaal is geworden zo op de vroege ochtend! Ik ga er maar het beste van proberen te maken vandaag! Fijne dag! X
Lieve Anneke, ik reageer later op je verhaal. Ik wilde even deze video delen. Raad eens wie er in voorkomt? (vandaag is wereldlichtjesdag. https://www.youtube.com/watch?v=jR8JZMHsXUE) ik steek vandaag een kaarsje aan voor jullie kindjes ook, meiden! <3
@Anneke: wat enorm jammer zeg Kan me voorstellen dat je gaat denken 'hoelang moeten we blijven proberen?', maar zolang jullie er allebei nog voor willen gaan, waarom niet? Inderdaad nog maar niet aan denken, wie weet wat de toekomst brengt (misschien wel al volgende maand idd). Maar ik snap dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, om er niet aan te denken. Knuffel! Hier vanavond ook het kaarsje wat elke avond al brandt...en een paar extra, zodat al onze kleintjes zoveel mogelijk lichtjes mogen zien van bovenaf
Goedemorgen! We zijn naar het feestje geweest. Na 2 uur zijn we samen weer gegaan. Ik vond het heel wat dat ik ben gegaan maar ik vond het zo moeilijk. Allemaal vrolijke mensen en ik voelde me niet fijn. En nu vandaag rotdag bah. Voor wat betreft mijn cyclus. Conejita en khloe: Jullie werden dus ook pas na 12 weken ongesteld. Oke gelukkig maar dat het niet gek is, ik begon al te twijfelen of het wel goed zat. Ik ben nu nog maar 8 weken na de bevalling. Maarja, we willen toch zo graag zwanger worden weer. Anneke, Na mijn vorife bevalling duurde het 9 maanden. Maar dat kwam door de borstvoeding. Ik denk dat ik geduld moet hebben dus nu. @conejita: Wat ontzettend lief van die mevrouw in de winkel!! Soms als je het miet verwacht.. ik las het met prikkende tranen achter mn ogen, kon me de situatie helemaal voor de geest halen. Mooi moment hoor!! En wat romantisch jouw verhaal met je man! Lekker cliche maar romantisch! @Anneke: Wat jammer dat je negatief hebt getest! Wel lief dat je vriend zo meeleeft en dat hij ook baalt dat jullie niet beter je best hebben gedaan hihi. Lief hoor! Mijn vriend denkt dat het 1 keer in de vruchtbare periode wel goed is. Terwijl ik wil testen, wil dat hij geen alcohol drinkt en ook gezond leeft. We zijn allebei al best wat ouder dus op dat soort dingen letten wil ik dan graag. Hij is ook nog weer ouder dan ik zelf ben, dus tja we willen graag snel zwanger worden. Misschien is het hier ook wat jij zegt, als je er zelf niet klaar voor bent is je lichaam ook niet klaar voor een zwangerschap. Lastig dan he als je ouder wordt en je wil zo graag! Wat gek dan dat je vriendin niet reageert in jullie gesprek op je hints en er niet over begint! Dan voel je je toch onbegrepen of niet? @Khloe: wat mooi dat die man dat zei! Zo is het maar net inderdaad!
Mooie video Conejita! Wij willen naar een bijeenkomst van wereldlichtjesdag gaan, dat is hier vlak in de buurt. Ik vind het ook spannend en weet niet zo goed wat ik moet verwachten. En als ik toch niet wil of durf dan hier thuis een kaarsje aan. Hebben jullie een speciaal kaarsje voor jullie kindje? Wij hebben er 1 gekocht. Gewoon een wit stompkaarsje maar op een mooie onderzetter met een sterretje erbij (veel te koop in deze periode natuurlijk )
@conejita, is dat de foto en kaars van jullie Noa*? Wat mooi!!! Tranen in mijn ogen bij het bekijken van het filmpje. Hoe oneerlijk dat er zoveel kindjes overlijden ieder jaar... Ook hiet zullen vanavond extra kaarsjes branden! @daisykesie, vanmorgen al weer even met mijn vriend over gehad, en voorlopig is er nog geen sprake van om ons daar zorgen over te gaan maken, dus dat is wel weer fijn. Inderdaad, we houden moed, gaan niet zomaar weer bij de pakken neer zitten, toch?! @binalo, wat knap dat je gisteren toch gegaan bent! Voelt nu misschien nog niet als een kleine overwinning, maar over een paar dagen wellicht wel! Ben er gerust een beetje boel trots op! Hoop dat je je niet de hele dag rot gaat voelen! En watjij zegt over je vriend, die van mij denkt soms ook wel zo hoor, dat het in 1 keer gebeurd is! Zou het dan toch de leeftijd zijn? Ach,het is ons 2 keer eerder gelukt, dus waarom nu niet, daar probeer ik maar aan vast te houden! En ook ik mag vanmiddag naar een verjaardag... heb er niet heel veel zin in, maar de drempel ligt al wat lager dan bij jou, dus ik ga toch,ga ook weer als ik er genoeg van heb! Komende week hebben we een kerstborrel met verschillende teams van ons bestuur en die heb ik wel afgezegd, ben niet in een jubelstemming. Als het nu alleen met ons team was geweest, had ik er nog over nagedacht. Gelukkig werd dit begrepen door mijn directrice. Het blijft voorlopig zoeken naar wat wel en niet goed voelt, dus geef dat ook de tijd! x
@Binalo: wij hebben een soort jampotje met een houten hartje eraan waar haar naam op staat. Hierin gaat dan elke avond een waxinelichtje. Het kaarsje staat op een houten plateautje waar ik telkens iets moois op wil zetten voor haar. Nu is dat in kerstsfeer, na oud&nieuw wil ik weer iets anders erbij zetten.
Hallo dames, Mag ik met jullie meeschrijven? Of zijn jullie al met teveel? Helaas behoor ik sinds 10 weken ook tot de mamas van een engeltje. Ons 4e kindje is na 20+6 wkn overleden geboren. Ik lees al eventjes mee nadat ik zelf een topic was begonnen die eigenlijk hetzelfde was. En werd door een aantal van jullie al verwezen naar deze topic. En ik merk dat een hoop van jullie tegen dezelfde dingen aanlopen als ik. En het lijkt me erg fijn om dat met gelijkgestemden te kunnen delen. Groetjes