Natuurlijk mag je meekletsen! Pfff, er zijn echt veel te veel sterretjes dit jaar erbij gekomen. Je zou toch denken dat de hemel er inmiddels wel genoeg moet hebben... Dus lekker van je afschrijven hier en hopen op snel weer een wondertje
Hi lieve mama's, ben er weer. Viel toch nog flink tegen qua moeheid en energie, dus niet eerder in staat om te reageren. Wordt een lang bericht, want veel om op te reageren @anneke: nee, wat ontzettend balen van je nega test, snap zo dat je er verdrietig over bent (ik was er kapot van na de eerste maand proberen). Is er nog hoop? Wanneer had je precies je positieve ovu test? Ik geloof ook wel een beetje dat je fysieke/mentale gesteldheid een rol speelt, maar dat geldt natuurlijk niet bij iedereen. Bij mijn mannetje was ik na een half jaar zwanger, waarvan ik eigenlijk pas de laatste maand rust in m'n lijf had, was daarvoor overspannen. Nu was ik na 2 maanden al zwanger. Geen idee of het iets zegt, maar ontspanning is altijd beter. En het blijft een kansberekening, al zijn de omstandigheden nog zo goed. Fijn vooruitzicht dat jullie straks vakantie hebben en hopelijk in een ontspannen sfeer er helemaal voor kunnen gaan en hopelijk met resultaat, Nog een praktisch vraagje: hebben jullie na de positieve ovu afgelopen maand nog een paar dagen gezellig gemaakt? Of toen gestopt? Dat kan ook schelen, dat je zeker weet dat je ovulatie is geweest (1-2 dagen na de positieve ovu). Hoop dat de leeftijd van je man weinig van invloed is, nu nog niet teveel over in zitten als dat lukt, en hoop dat het snel alsnog zo mag zijn. Goed dat jullie de moed er in houden! Had je zoontje trouwens nog wat moois van je haar gemaakt? Lijkt me zo leuk dat je kindje met je haar speelt en er iets 'moois' van maakt. Wat spannend voor je collega, en knap dat je er zo voor haar kunt zijn. Komt waarschijnlijk ook omdat je weet dat ze al heel wat hebben moeten doorstaan, dan gun je het ze ook extra hè. Hopelijk komt het goed. Die zwangerbox is shit idd, stond tijdje geleden ook opeens bij mij voor de deur. Onder het bed gestopt en tevoorschijn gehaald toen ik weer zwanger was, maar voelde zo gek: alles wat in die box zat was eigenlijk voor ons mannetje, dus heb m snel weer dichtgedaan. Verwacht ook nog elk moment de babybox, die je vlak na de geboorte krijgt... Ben er op voorbereid in ieder geval. Wat ongemakkelijk dat die vriendin uit Uganda niet geïnteresseerd is in hoe het met je gaat, ook niet als je een voorzet geeft. Je zou denken dat mensen dan doorhebben dat je het graag met ze wilt delen, maar nee hoor. Voelde vast erg rot. Zo onbegrepen. Het is lief dat ze er eerst wel was, maar je zou mensen bijna een boek willen geven met hoe het werkt, dat het niet allemaal een afgesloten hoofdstuk is maar altijd bij je blijft horen. @daisykesie: wat lekker even naar centerparcs. Ondanks de confrontaties. Dat is wel dubbel zo erg daar he. Knap dat jullie de box hebben opgeruimd, kan me voorstellen dat het een hele stap is, en weer een stukje afscheid. Kerstboom vol lichtjes is een mooie opvulling van de leegte, hebben jullie ook iets speciaal voor Delilah in de boom hangen? Wat prachtig wat jullie gemaakt hebben met het kaarsje! Heel mooi. @conejita: Wat een prachtig filmpje en mooie foto van Noa! Ze is een plaatje, heel bijzonder. Wie heeft dit filmpje gemaakt? Wat slordig van de gyn die je gesproken hebt, echt niet zorgvuldig. Hopelijk brengen de afspraken bij de privé gyn en op 9 jan meer houvast. En heel verstandig om als je zwanger raakt gewoon direct met bloedverdunnend te starten. Hoop met je mee dat dat gewoon zo zal zijn. Wat ontzettend bijzonder van die Marokkaanse vrouw, hartverwarmend en vast fijn om je verhaal even kwijt te kunnen. En wat een romantisch verhaal van jou en je man! Grenzeloos verliefd! Fijn te lezen dat je langzaam aan weer wat opkrabbelt, en ik begrijp heel goed dat je een jaloers bent. Ook heel open van je dat je het zegt, vind ik heel krachtig en echt niet erg. Ik voel me soms ook best wel bezwaard, ben 1 van de weinige zwangeren terwijl jullie het allemaal zo graag willen. En ik gun het jullie allemaal ook zo! Hoop dat hier snel wat positieve testen voorbij mogen komen, en ook zeker bij jou <3. @binalo: logisch dat je op ziet tegen je werk weer, maar hoop gewoon dat het uiteindelijk meevalt. Heb je lieve meelevende collega's? Dan helpen zij je er vast doorheen. En wat knap dat je toch naar het feestje bent gegaan, net als wat Conejita schreef was ook bij mij het eerste feestje vreselijk. Ging ook nog alleen heen, zonder mijn man en voelde me zo ellendig. Waren wel paar vriendinnen, maar daar had ik niet zoveel aan, en verder vroeg niemand ernaar terwijl de meesten het wel wisten. Goede vuurdoop, dat wel. Je moet er een keer doorheen, en gelukkig zijn jullie gewoon lekker na 2 uurtjes weer naar huis gegaan. Ook al was het rot, het is ook weer een overwinning voor jezelf. Hopelijk voel je je inmiddels wat minder rot vandaag. @khloe: zo knap dat je je zo door alles op je werk heen slaat. En lief dat je collega's foto's van Elise hebben bekeken! Wat moet je je trots hebben gevoeld. Ik vind het geweldig als mensen de foto van ons mannetje willen zien. Vragen van klanten lijken me confronterend, maar is het op een bepaalde manier ook fijn om je verhaal en trots over Elise even kwijt te kunnen? Maar sommige mensen staan daar idd misschien minder voor open en dat is dan wel erg moeilijk. Hoop dat je ovu testen snel wat meer kleur laten zien. Of inmiddels al meer? Ja die feestdagen... Elise had er gewoon moeten zijn, het hadden prachtige feestdagen moet worden maar dat is niet zo. Kijk ook echt niet uit naar de kerstdagen, @Daan: dank je voor je meeleven ook afgelopen vrijdag, ben erg blij dat het achter de rug is. Wou dat we het voor ons mannetje ook hadden kunnen doen, hij is bij 20 weken onverwachts geboren door een zwakke baarmoedermond, vandaar nu de ingreep. Zo vreselijk dat de navelstreng waarschijnlijk bij jullie de oorzaak was, daar kun je zo weinig aan doen, en heeft denk ik ook geen herhalingskans? Heel begrijpelijk dat je weer zwanger wilt worden, wilden wij ook direct weer. Ben net als jij in juli bevallen van ons prachtige mannetje. Hoop dat het snel weer zo mag zijn voor jullie. Ook al maakt het het verdriet niet minder, het is wel echt weer een lichtpuntje in de toekomst. @hier: Ten eerste heel erg bedankt voor al jullie meeleven en duimen de afgelopen dagen, vind het zo knap van jullie allemaal dat jullie meeleven met mij, met m'n 'zwangere gedoe' terwijl jullie nu even zo graag in mijn schoenen zouden willen staan. Jullie zijn topmeiden, stuk voor stuk. Ik ben vandaag weer wat meer opgeknapt dan gister. Nog rugpijn en bloedverlies (ook al hoort het erbij, toch best eng), maar verder vooral opgelucht dat ie er in zit en dit kindje er in ieder niet zomaar 'uit kan vallen'. Heb opeens veel meer vertrouwen in een goede afloop, al kijk ik ook wel op tegen de komende tijd. Ondanks de cerclage zal het spannend worden, maar ik mag niet klagen. Ik ben zwanger en ik heb het er allemaal voor over om dit kindje bij ons te houden. Had dit zo graag voor ons mannetje willen doen! Ik hoef niet vanaf nu bedrust te houden, gelukkig niet, maar wel rustiger aan doen. Maak een afspraak bij de bedrijfsarts. Komende dagen blijf ik thuis en daarna waarschijnlijk 50% werken. Voel ik mezelf wel goed bij, dan kan ik werk en rust wat afwisselen zolang dat goed gaat en goed voelt. En blijf controles houden van de baarmoedermond. Nu pas 7 januari weer, duurt wel lang, maar als we eerder willen langskomen kan ik bellen, fijne lieve mensen zijn het in het ziekenhuis. Nav mijn berichtje naar m'n vriendinnen heb ik trouwens van 1 reactie gehad dat ze blij is dat ik mijn hart kon luchten, van de ander niets. Een reactie als: fijn dat je dit me ons deelt, was mooi geweest, maar het is niet anders. Ga me er niet druk om maken nu Vandaag Wereldlichtjesdag: we maken vanavond een mooi hart van kaarsjes, waar ook voor al jullie kindjes een kaarsje bij brandt. Zal aan jullie allemaal denken vanavond! Dikke knuffel, Bee
Natuurlijk mag je meeschrijven dewendy! Welkom hier. Las in je topic dat je helaas ongesteld was geworden, zo ellendig... En dat lege gevoel in je buik vond ik ook afschuwelijk. Hoe gaat het nu met je? Hebben jij en je man de moed weer gevonden om positief de volgende maand weer in te gaan? Ik stortte ook zo'n beetje in toen ik de eerste keer nadat we waren begonnen met proberen weer ongesteld werd, ook uren non stop gehuild en toen mezelf weer een beetje bij elkaar kunnen rapen gelukkig. Hopelijk lukt dat jullie ook. Was je de vorige keer snel zwanger? Hopelijk kun je hier veel herkenning en steun vinden.
Idd, valt mij ook op hoe bizar veel nieuwe engeltjes de afgelopen tijd geboren zijn, het is zo oneerlijk.
Olive, hoe gaat het met jou? Lang niets gehoord, hopelijk ben je gewoon heel druk maar gaat het verder helemaal goed. X
Ik kan me zo goed voorstellen dat het nu een stuk 'veiliger' voelt Bee, dat je kindje er idd niet zomaar uit kan vallen. Toch een extra stukje gerustheid, wat je toch wel goed kan gebruiken in een zwangerschap. En wat jammer dat je van die andere vriendin niks gehoord hebt. Ook al weet ze niks te zeggen, laat dan toch íets hore. Niks horen is toch het meest vervelende... We hebben idd iets in de boom hangen voor Delilah. Een kerstbal met haar foto er in, een kerstbal met de tekst 'All I want for Xmas is you' en een veertje in die bal. Zo is ze er elke kerst toch bij. Prachtig ook, van kaarsjes een hart maken!
Heey lieve mama's @conejita, wauw nog zit in filmpje, wat speciaal zeg. Je bent een topper. Wauw of k grenzeloos verliefd programma hoor, hihi. Wat je van ver haalt is lekker zeggen ze @anneke, geen bloed geeft moed ( dat zegt een vriendin van mij altijd) mischien was je ei later, blijf duimen voor je. @bee, ovu testen waren 6 en7 dec meest positieve daarna werden ze minder en gistere letterlijk wit of je moest heel lang goed turen dat er letter Tuur tuur streepje op stond, dus denk dat geduld moet hebben en wachten en duimen. Wat fijndat goed is gegaan, doe je rustig aan. Denk aan je zelf hoor. Neem genoeg rust, alles doen voor jou baby. Want we willen wel graag mooie baby foto zien he. K brand elke avond lichtje, heb een foto collage van elise aan de wand met een soort van plankje er onder. Daar staat haar knuffel en kaarsje. Vanavond zal k voor iedereen een kaarsje branden. @dewendy, welkom helaas hiero, hopelijk kan je hier steun vinden en je verhaal en vragen kwijt. En natuurlijk gauw melden dat er een nieuwe wonder komt. @hiero, Vandaag bij m'n ouders geweest, kwam me opa ook ff. Hij vind nog steeds moeilijk om met me te praten. Bang dat hij m'n kwets, m'n lieve opaatje. Kreeg k geld om wat moois te kopen voor m'n zelf. M'n opa weet niet zo goed wat hij moet doen, hij was zie blij dat hij achter klein kind kreeg. Dat was een wens van mn oma om mee te maken maar helaas is m'n oma 2jaar geleden overleden. @daisy, delilah zal altijd bij jullie zijn, vooraltijd in jullie hart. Mooi gebaar een mooie kerstman van delilah. Xx
Hallo lieve mama's Ik zie dat ik veel meer moet lezen, loop een stuk achter. Ik ga proberen om op jullie allemaal te reageren, sorry als ik iemand vergeet, ik moet even inkomen hiermee. @anneke ik hoop echt voor dat de test alsnog positief gaat uitslaan, ik herken het ontzetten elke maand die teleurstelling en ook ik probeer er niet constant mee bezig te zijn maar dit is echt onmogelijk. Ik hoop zo ontzettend dat het heel snel raak is voor ons allen. @binalo knap hoor van je dat je toch naar het feestje gegaan bent, ook ik kijk hier nog elke keer ontzettend tegen op. Ik voel me totaal niet vrolijk en om dan elke keer vrolijk te proberen te doen en mee te praten met iedereen kost ook heel veel energie. En ben je nog naar een bijeenkomst geweest? Wij hebben hier thuis kaarsjes branden en volgende week is er herdenking op de begraafplaats waar me zoontje ligt, daar gaan we dan heen. Ik hoop voor je dat je ongesteldheid heel snel op gang komt. @conjita inderdaad was ik ook al heel ver in de zwangerschap net als jij. En wat maakt het dan ontzettend oneerlijk om te zien hoe al helemaal 'af' onze kindjes zijn en eigenlijk klaar om geboren te worden en dat dit dan gebeurd. Ik blijf hier echt boos en verdrietig over, wat ontzettend oneerlijk. Wat een mooi filmpje zeg, ook ik zat met tranen in me ogen. Wat een mooi verhaal ook van jou en je man. @daisykesie wat mooi zo dat kaarsje met haar naam erop en een bal met haar naam. Ook ik heb een foto in een sterretje hangen en elke avond een kaarsje branden, geeft toch iets van troost. Gisteren een kerstboomverlichting op de begraafplaats gezet met witte vlindertjes erin, en lampjes zodat hij S'nachts altijd licht heeft. @dewendy ook welkom hoor, verschrikkelijk om te lezen. Is er een verklaring gevonden waarom je kindje is overleden? @bee gelukkig dat het weer wat beter met je gaat, al lijkt me dat bloedverlies inderdaad ook erg eng. Nee, er zou geen herhalingsaankoop zijn al lijkt het me toch weer doodeng maar ja eerst maar zwanger zien te raken, kan me niet snel genoeg gaan. Jij was heel snel weer zwanger hè fijn hoor, heb je tenminste weer iets om naar uit kijken, lijkt me.. Fijn ook dat je minder gaat werken, kun je alle tijd en rust nemen. @khloe wat mooi dat je een fotocollage heb hangen aan de muur, ook ik heb 3 foto's op glas hangen. 1 met zijn voetje, 1 met voetje en 1 van ze gezichtje. Zo fijn om elke dag naar te kijken hè, ze horen er dan gewoon bij. Moeilijk is dat hè als iemand niet goed weet wat hij moet zeggen zoals je opa, ik blijf dat moeilijk vinden om te zien als mensen niet goed weten wat ze moeten zeggen. Ook hier branden er de hele avond meerdere kaarsjes voor al onze kindjes... Xxx
Was een mooi momentje net, met het kaarsje branden. Ook een aantal vrienden die via fb een virtueel kaarsje op mijn pagina deelde. Voelt toch wel heel erg fijn dat er zo aan ons kindje gedacht wordt. Maar het is ook nog vers. Zou het helemaal mooi vinden als ze over een jaar nog steeds bij een aantal in hun gedachten is. Bij ons sowieso! Ik heb ook best al wat dingen gedaan om haar te herinneren. Het geeft veel troost om daar mee bezig te zijn en zo zit ze toch verweven in ons leven. Zo hebben we in de hal collagelijsten waar ze een paar keer in hangt. In de huiskamer hebben we foto's op hout aan de muur hangen. Daar kijk je vanaf de bank tegenaan, dus we kunnen haar goed bewonderen. En dan haar speciale kaars-plankje. In onze slaapkamer hebben we een plank waar een foto en gedicht op staan. Een knuffel die ze van mijn ouders had gekregen, een beeldje van een baby die in engelenvleugels slaapt, het geboortekaartje (daar hebben we er toch 1 van laten afdrukken, die hoorde er voor mijn gevoel gewoon bij). Er staat een klein houten kalendertje bij met de geboortedatum en een klokje met de geboortetijd. Boven de plank hangt een tekening die een goede vriend van ons gemaakt heeft (haar naam in regenboogletters tussen de wolkjes). En in onze dochter haar kamer heb ik een vogeltje gehaakt die naar een wolkje vliegt (ze heeft een geschilderde boom op haar muur met voor elk van het gezinslid een gehaakt vogeltje). En zo ga ik proberen nog meer dingen voor haar te doen (ik moet bijv nog mijn gipsen buikafdruk beschilderen). Ik wil niet 1 groot altaar van ons huis maken, maar het is wel fijn als ze (net als onze andere dochter) op een mooie manier door ons huis gaat En tegelijkertijd is het een soort bezigheidstherapie voor mij om al die dingetjes voor haar te doen. @Khloe: lastig he, als grootouders het moeilijk vinden om er over te praten? Mijn man zijn opa is 93 en moest tijdens de crematie behoorlijk huilen, maar sindsdien kan/wil hij er niet meer over praten. Als wij iets zeggen reageert hij wel, maar praat er dan al snel overheen. We nemen het hem niet kwalijk, maar het is soms wel moeilijk. Juist omdat opa's en oma's ook zo belangrijk voor je zijn. Daar wil je graag je gevoel mee delen. Ik ga mezelf even bezighouden met kleuren, eens kijken of ik mijn hoofd leeg kan maken. Fijne avond meiden! Liefs Daisy
Wat mooi van die kerstbal Daisykesie! Wij hebben geen kerstboom, had er niet zo'n zin in dit jaar, maar misschien dat ik toch alsnog voor een klein boompje ga even mijn man lief aankijken. @Khloe; wat een lief gebaar van je opa, ook al weer hij niet zo goed wat hij moet zeggen, het komt zo te lezen uit een heel goed hart. Balen van je ovu's, idd geduld... Maar dat is zo lastig natuurlijk. Hopelijk wordt jullie geduld beloond. Ik ga zeker voor het showen van een foto van m'n kindje volgend jaar, komt steeds dichterbij, en nu idd aan mezelf en ons kleintje denken. @Daan01: maakt echt niet uit hoe vaak en hoeveel je reageert, maar net wat jou lukt. En onze verhalen zijn ook soms wel erg lang hoor haha. Lief dat je gelijk op iedereen zo uitgebreid reageert! Ik was idd snel zwanger, na 2 menstruaties. Het kon me niet snel genoeg gaan, net als iedereen hier. Iedereen om me heen zei: neem de tijd, het komt vanzelf en ik dacht alleen maar: ik wil het nu! Ik had gewoon over een aantal weken m'n zoontje in m'n armen moeten hebben. Wens was nog zoveel groter. We zijn erg dankbaar dat het zo snel raak was. Hopelijk bij jou ook. En gelukkig geen herhalingskans, maar het zal je volgende zwangerschap niet minder spannend maken. Wanneer verwacht je je ongi weer? Of had je dat al verteld?
Ik vind het heel mooi en bijzonder hoor Daisykesie, kleine herinneringsplekjes in je huis. Wij hebben ook in onze woonkamer een kistje, tafeltje met knuffeltje en kaarsje en nog een tafel waar altijd mooie bloemen op staan met z'n foto erbij. We branden als we thuis zijn ook vrijwel constant kaarsjes, al vergeten we het heel soms ook wel. Hij neemt het ons vast niet kwalijk . Maak zoveel mooie plekjes als voor jullie goed voelt, het is jullie huis en jullie dochter hoort er net zoveel bij als je andere dochter. Fijne avond meid!
Mijn menstruatie is net pas weer geweest, dag 7 nu weer, vrijdag weer afspraak in ziekenhuis voor een echo, hopelijk is het deze ronde wel raak, inderdaad kan ik ook alleen maar denken dat nu moet! Bij mij ook geen kerstboom dit jaar, had er geen zin in.
Hier ook geen kerstboom hoor meiden. Geen zin in, sla het een jaartje over. Volgend jaar doen we allemaal een kerstboom met onze kindje er bij, Poste we alemaal foto van hiero.. Gun het ons allemaal xxx
Ja dat is een heel goed idee, dat gaan we doen! Ik hoop het ook zo ontzettend dat we allemaal volgend jaar met een kindje bij de kerstboom zitten... Dd
Ik kon het net pas kijken...echt prachtig. De tranen stromen echt over mn wangen Waarom moeten wij nou toch allemaal onze prachtige kindjes missen?
Goedemorgen, @bee, wat fijn dat alles goed gegaan is (op de verdoving na dan...), hoop dat het je rust geeft. Lijkt me inderdaad wel vreemd en naar dat je nu bloed verliest, 'gelukkig' weet je dat het erbij hoort. Verstandig dat je het wat rustiger aan gaat doen op je werk, is dat ook op advies van het ziekenhuis? Al vergaat de hele wereld om je heen, jij zorgt ervoor dat jullie kindje niets overkomt, groot gelijk heb je! Hoe was je gesprek afgelopen week nog op je werk? Toch wat begrip gekregen? Ik heb er trouwens geen last van hoor, dat je schrijft over je zwangerschap. Vind het zelfs wel leuk en hoop dat we hier gauw allemaal zo mogen schrijven. Over je praktische vraagje, we hebben het op de dag van de positieve ovu (nu 2 weken geleden) gezellig gehad en 2 dagen ervoor. Mijn vriend was echt nog niet lekker en meer zat er helaas niet in (daar 'baalde' hij laatst nog zo van), ik neem hem niets kwalijk, was al lang blij dat we deze maand niet helemaal voorbij hebben laten gaan, al was de kans natuurlijk niet heel groot (de uitdrukking 'niet geschoten is altijd mis' past hier misschien wel). Zijn leeftijd maakt niet uit. Hebben we het bij onze eerste zwangerschap al over gehad toen we voor de keus stonden wel of geen combinatietest. Mannen kunnen ophun 100ste nog wel een kind verwekken als ze dat zouden willen en zo oud is hij nu ook weer niet! Doe het lekker een paar dagen rustig aan! @Daisykesie, wat een ontzettend mooie herinneringsplekjes heb jij gemaakt voor jullie dochter. Krijg er tranen van in mijn ogen als ik het lees, voel bijna je verdriet, maar ook het trots zijn op jullie meisje! Mooi ook dat jullie een geboortekaartje hebben laten drukken. Vind het echt knap hoe je dat allemaal gedaan hebt en doet. Hopelijk gaat het kleuren wat afleiding geven, kun je je hoofd dan even leeg maken, want dat is soms ook zo fijn... Veel succes ermee! @Khloe, volgens mij heb jij een super lieve opa! Kan me best voorstellen dat hij er wat moeilijk over kan praten. Heb het daar een tijd geleden met mijn oma ook over gehad, die vertelde dat er vroeger helemaal niet over gesproken werd als een zwangerschap niet goed ging of een kindje overleden was, dat werd in de doofpot gestopt en er nooit meer uitgehaald. Lief dat hij wat geld heeft gegeven om iets moois te kopen, wellicht zijn manier om je een hart onder de riem te steken. Ik hoop inderdaad dat we volgend jaar allemaal een mooie foto kunnen plaatsen van onze gezinnetjes bij de kerstboom. Dat is een goed voornemen voor 2015, toch? @daan, bedankt voor je reactie. Het is inderdaad steeds weer een confrontatie dat ongesteld worden. Vorige keer vond ik het nog niet zo erg dat ik nog niet zwanger was, maar vooral dat ik niet meer zwanger was. Miste mijn buik gewoon zo enorm! Jij bent dus nu weer begonnen met het slikken van hormonen? Doet ook zoveel met je lichaam en emoties, toch? Hoop voor je op een mooie echo vrijdag! @Dewendy, welkom hier, had al een gereageerd in je topic. Hopelijk kun je hier lekker van je af schrijven. Is je cyclus al wel weer op gang? Hoop ook voor jou op een positief 2015! @Binalo en olive, hoe gaat het met jullie? @conejita, nog naar een bijeenkomst van de lichtjesdag geweest? Vroeg me ook af hoe het met jullie hond is, gaat het wat beter? @hier, menstruatie is nog niet begonnen, omdat ik dus maandag 2 weken geleden pas positief getest heb, ging ik er ook niet echt vanuit dat die gisteren zou beginnen. Kan vandaag maar ook nog morgen of overmorgen. Had diezelfde maandag s avonds wel enorme krampen, maar weet niet of toen de eisprong geweest is of toch later. Ga er vanuit dat het niet gelukt is hoor, anders zou ik gisteren toch wel iets van een streepje hebben moeten zien? Was nu in de allervertste verte niets te zien! Gisteravond flink gerommel in mijn buik gehad, vaak is dat wel een voorteken, evenals gevoelige borsten... we wachten maar rustig even af, meer kan toch niet! Fijne dag! x
buenos días @ daisykaisy: ik vind jouw "jampotje" heel mooi!! waar heb je die gekocht of heb je m zelf gemaakt? mag ik dat weten? misschien wil ik m ook wel. dan stuur ik een vriendin om m te kopen en die neemt m dan mee naar Spanje. ik krijg wel paar keer per jaar bezoek. lief dat je zo aangedaan was bij het filmpje. ja het is vreselijk verdrietig herken het dat het bezigheidstehrapie is dingen voor je meisje te maken. soms denk ik ook: het huis moet geen altaar worden haha maar vind het gewoon zo fijn om te doen. @Anneke zoooo balen van je nega test maar als je ovu twee weken geleden was is vandaag pas je NOD hoor. hoop het toch nog en zo niet, dan komt het snel meis. geduld... <3 dus je man is nog geen 100 ? hihi. voor mannen maakt het nies uit de leeftijd dacht ik. en hoe "oud" zijn jullie eigenlijk, dames, als ik vragen mag...? ik ben 36... je vriend klink inderdaad als een lieverd. ik merk dat ik d grens steeds een beetje opschuif.. ik bedoel, vroeger dacht ik nooit dat ik op mijn 36e nog geen kindje in mijn armen zou hebben. en nu denk ik: ik heb nog een paar jaar de tijd... want dat kan wel, vrouwen krijgen tot hun 40 e kinderen. ik wilde ook al voor mijn 30e maar ja, soms loopt het leven anders.. herkennen jullie dat ook? dat je je grens steeds een beetje bijstelt? @Bee, ik heb er ook geen last van hoor. ben blij voor jou. ja soms wel jaloers, vooral op de goede echo. want zwanger worden maak ik me niet druk over, maar goede echo´s wel helaas.. fijn dat je 50% mag werken. hoe reageren ze op je werk? ga je dan na 4 uurtjes weg? ik hoop dat het bloeden ook snel stopt. ook al hoort het erbij het geeft toch geen lekker gevoel denk ik he. fimpje Noa: ik heb haar stukje gefilmd en je kon het insturen naar Melodies From the Heart. ik zag het op fb voorbijkomen en toen heb ik het ingestuurd @khloe: wij hier ook geen boom. maar deed ik al niet want wij hebben een hond en dat vind ik niet handig. ik doe wel wat versiering meestal maar weet na de verhuizing niet meer waar de lichtjes liggen haha. ik vind die kerstballen wel altijd mooi. als we aan een boom gaan beginnen ooit dan wil ik ook zon´n bal met Noa´s naam. is het nog erg druk in de winkel? haha wat je van ver haalt is lekker: helemaal mee eens @wendy: welkom hier, helaas. het spijt me enorm dat je ook je kindje hebt moeten afgeven... vreselijk. @hier: ik was gister naar de kerk en zit ik meteen weer te huilen. de muziek is zo mooi (wij hebben een supermooie band) en de drummer is de man van mijn vriendin die tegelijk zwanger was met mij, ik noem haar even K. door hem te zien, en de muziek: tranen met tuiten, echt schokkend huilen.. pfff heftig. we zijn gaan lunchen met een ander bevriend stel. Zij, vriendin R, is 40 en ze proberen al 10 jaar kinderen te krijgen. laatst had ze IVF gedaan en mislukt.. ze zijn er echt kapot van. moeilijk hoor, maar het was ook fijn om met hen samen te zijn. ze staan ook op wachtlijst voor adoptie. verder ben ik minder sterk dan ik overkom hoor: alles kost me moeite, ik kan me moeilijk zetten tot dingen. moet snel huilen, snel uit balans. maar ook niet zo gek.. hoop zo op goed gesprek woensdag bij gyn. man moet werken dus goede vriendin gaat mee. en: het regent hier pijpestelen :x blegh! zo even geklaagd. liefs C
@Anneke: de eerste test die ik bij mijn eerste dochter deed was zo goed als negatief (ik dacht een vaag streepje te zien in een bepaald licht in een bepaalde houding hihi, dus eigenlijk was er niets te zien). Twee dagen later nog een test en die was lichtjes positief. Weer twee dagen later een vette streep. En bij haar had ik ook ovutesten gebruikt, dus ik dacht dat ik precies wist wanneer ik moest testen Dus wie weet kan het nog! Ik hoop het voor jullie en anders hopelijk de volgende poging @conejita: ik heb het potje bij een Formido bij ons vandaan. Die heeft een lifestyle-afdeling Ik weet alleen niet zeker of ze die overal hebben. Maar ik vond het zelf ook een schattig potje. Ik vind jouw kaars voor Noa ook echt prachtig! Heb je die laten maken? @leeftijd: ik ben 28. Vienna is geboren toen ik 25 was, best jong nog. Maar mijn man en ik zijn al sinds mijn 15e bij elkaar en we hadden rond onze 18e al een kinderwens hihi (maar eerst moest ik mn studie afmaken en samenwonen haha) Eenmaal mijn studie af konden we niet meer wachten en ik was na 1x proberen al zwanger van Vienna. Vorig jaar zijn we pas getrouwd Bij Delilah* duurde het 4 maanden voor ik zwanger was, ook nog best snel. Dus ik hoop van harte dat het nu weer zo snel raak mag zijn! Maar ik zou al heeeeeel gelukkig zijn als ik überhaupt weer zwanger mag worden van zo'n wondertje. Ik kan me goed voorstellen dat je minder sterk bent dan je overkomt. Dat heb ik precies hetzelfde. Het is ook niet niks wat je meegemaakt hebt en via een pc zien we elkaars tranen niet. Knuf voor jullie allemaal!
ja, ik ben gewoon vaak "vrolijk" hier omdat ik dan met jullie klets en dat maakt me wel blij maar bij ´s middags thuis ben ik niet vooruit te bránden.. die kaars heeft een vriendin voor mij gemaakt. lief he. ik heb even gegoogled en best veel plaatjes gevonden van glazen potjes die je dan zelf mooi kunt maken. ga ik samen doen met die vriendin. dat is trouwens diegene die nu zwanger is. maar gelukkig is ze ook heel erg lief voor mij. en ik hoop gewoon straks alnóg samen zwanger te zijn. wat fijn dat je zo snel zwanger wordt! en je bent nog superjong!! Anneke; houd ons op de hoogte
Ja zo'n potje is goed zelf te maken. Heeft een beetje een vintage tintje Lief dat je vriendin je gaat helpen en zo lief voor je is. Ik duim mee dat jullie snel alsnog samen zwanger zijn!