Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meiden.

@daisy
    Wat een mooie hanger, zo waardevol.
    Afentoe heb ik ok van die momente dat ik alles zwart wit zie en niet positief, en lekker huil. Het moet er uit.
    Het is niet niks wat we allemaal mee maken.

@pluis, met my gaat het wel goed, nergens last van. Voelt soms zo dubbel. Ik ben 27 jaar, :)

@binalo ik vond dat ook niet fijn tussen zwangere te zitte in wachtruimte. Dan dringt de realiteit weer binnen.

@daan hoe gaat het met jou? Hoop dat je beter voelt.

Xxx

2. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    WAUW daisykesie vind hem echt super mooi....
    Rot om te horen dat je je vandaag weer zon dag hebt. Aan de andere kant laat het er ook maar uitkomen. Lucht uiteindelijk op. Al heb je daar nu niet veel aan. Als je een weekend nog teveel vindt om weg te gaan, dan doe je idd toch een dagje. eerst eens kijken hoe dat bevalt en dan kun je daarna altijd nog zien of je nog een keer weg wilt.
    Weg van huis vind ik zelf persoonlijk wel eens even fijn. Thuis krijg ik soms dat beklemmend gevoel heb ik buiten minder. Maar goed is ook persoonlijk.

Herken wat je zegt mbt hulp. Werk zelf ook in de hulpverlening en vrij kritisch. In het ziekenhuis hadden we ook een psycholoog en ik kende het lijstje al bijna van buiten. Deze die ik nu heb kent me en prikt wel door de dingen heen, heel fijn. Maar goed daar heb ik wel even voor moeten zoeken, want heb er ook een paar 'afgewezen'.
    Wat ik inmiddels geleerd heb is, als het eerste gesprek niet fijn voelt, gelijk stoppen.

Voor nu iig een hele dikke knuffel

3. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1063 dewendy, 7 jan 2015
    Laatst bewerkt: 7 jan 2015
    Heftig hoor dames. Al die emoties en dan tegen de mensen om je heen net alsof doen dat het beter gaat. Overlevingsdrang. Maar als je alleen bent.....
    Heel herkenbaar. Heb ook van die emotieaanvallen. En dan proberen om het verdriet zo veel mogelijk toe te laten als je alleen bent. Want mijn kinderen moeten niet elke keer een verdrietige moeder hebben. Ze Mogen heus wel zien dat ik af en toe verdrietig ben. Maar ze Mogen me ook wel eens blij zien. Nu lukt dat gelukkig best regelmatig en is zelfs het verdrietgevoel even weg. Maar merk dat je het daarna dan weer zo hard terugkrijgt. Dus wegduwen is alleen maar uitstel.
    Hulp van buitenaf zoeken heb ik ook wel eens aan gedacht. Maar daar ben ik iig nog niet aan toe. Ben daar toch een beetje te eigenwijs voor denk ik. Nu vooral praten met mijn man en mijn (niet zwangere) zusje.

Nu komen zo langzamerhand de afspraken die ik als hoogzwangere zou doen. Dit weekend naar het theater. Dat was gepland met in mijn hoofd dat het nog net kon. Hoogzwanger. Helaas, nu loop ik elke keer soort van angstig naar de wc in de hoop dat er geen bloed is. De test van vanmorgen was weer wit natuurlijk.

Voor iedereen een warme knuffel voor de moeilijke momenten....

Btw, ik ben 34

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hoi meiden .

ff snel want ben heel moe.
    ik hoop eerst onderzoeken te krijgen e dan wrsch pas groen licht . Bloedonderzoeken en baarmoederonderzoek. Tenminste dat zei de second opinion gyn. Nu vrijdag naar min eigen, kijken wat hij zegt. En wanneer ik wel weer mag proberen, zal het met medicatie zijn.

En ik ben 36 ;)

later meer. Nu min bedje in. Sorry op tablet typt niet zo lekker.

liefs!

5. Binalo

Binalo Actief lid

3 dec 2014
    180
    0
    0
    #1065 Binalo, 7 jan 2015
    Bee, wat fijn dat begrip van je leidinggevende!
    Pluis, knap van je op kraamvisite! Ik heb er 1 gehad en moet er eigenlijk naar nog 2 maar stel het steeds uit..
    Lief dat je dat zegt van het schrijven hier. Vind ik ook erg prettig!

Conejita, ik vind het superknap hoe jij ermee om gaat! Je zoo graag maar dan dat stomme rode licht.. Ik snap heel goed je frustraties en verdriet. goed van je dat je je dan kan focussen op werk en andere dingen!
    Wat bedoel je trouwens met dat overnemen van een topic? Hebben deze meiden goede extra info?

Anneke, wat vervelend dat het zo moeilijk gaat. Neem er de tijd voor meid.
    Ik ben ook nog niet aan het werk, alleen koffiedrinken steeds. Denk volgende week werken... Pff zie er al tegenop.

Daan, Hoe gaat het met je? Buikpijn al minder?

Daisy, dat gevoel hebben als je alleen bent. Dat herken ik. Met afleiding gaat het allemaal best goed. Maar vanbinnen...
    Wat Khloe ook zegt, soms dringt de waarheid extra hard binnen zoals in de wachtkamer bij de gynaecoloog.

Ik ben nog niet aan het werk verder behalve koffiedrinken maar ga er ook niet alleen op uit. Geen zin in. Terwijl ik straks als ik weer volledig werk dat misschien wel wil haha

Ik heb vandaag geprobeerd of ik gegevens kon vinden in een app die ik van mijn cyclus had opgeschreven van mijn vorige zwangerschap. En de cyclus daarvoor. Heb ik alleen helaas niet meer. Ach ik hoopte eigenlijk te vinden dat ik korte cyclussen had, met andere woorden dat mijn nod misschien vroeger is en ik dus ook vroeger kan testen hihi

OHja en mijn leeftijd is 35 ook. Zit net als Pluis ook te stressen wel om mijn leeftijd.
    Voor wat betreft hulp. Wij lopen samen nog bij de maatschappelijk werker van het ziekenhuis en meer ook eigenlijk niet.
    Onze maatschappelijk werker wees ons nog op de groep Lieve engeltjes om ervaringen te delen. Maar ik vind het fijn met jullie dus doe dat hier. Verder hebben wij geen hulp.
    Heb vroeger eens na mijn eerste bevalling emdr sessies gehad, maar vond dat ook niet echt spectaculair moet ik zeggen.

6. Daan01

Daan01 Lid

20 aug 2014
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden!

@pluis. Buikpijn lijkt iets minder te worden, scheelde ook wel dat ik aan werk was, niet teveel tijd om er mee bezig te zijn. Moet me inderdaad niet gek maken. Jeetje een jaar, dat is inderdaad toch niet te doen, vind een half jaar al lang klinken. Ik ben trouwens 29.

@daisy. De hanger is echt ontzettend mooi. Tijd voor jezelf is inderdaad belangrijk, maar duurde bij mij ook echt een tijd voordat ik weer iets ging doen, niks vond ik meer leuk en alles leek zo zinloos, duurde een tijd voordat ik buiten weer ergens anders naar toe ging dan het grafje.

@khloe, gaat iets beter. Fijn dat met jou zo goed gaat! Dat dubbele gevoel herken ik wel erg. Merk wel dat ik niet echt durf na te denken want stel je voor dat er toch weer iets mis gaat. Ben benieuwd of ik er straks een beetje van kan gaan genieten, hoe gaat dat met jou?

@dewendy, wat lijkt me dat lastig inderdaad die moeilijke momenten terwijl je andere kinderen hebt. Inderdaad heel herkenbaar dat als je alleen bent, het verdriet pas echt komt en bij andere maar steeds sterk probeert te zijn.

@binalo. Lijkt iets rustiger te worden, dank je hoor. Moeilijk hè weer dat werk oppikken, ik keek er ook zo ontzettend tegen op. Ook eerst koffie gedronken en toen ochtendjes werken, mij viel het na een paar keer ontzettend mee, die afleiding was toch wel erg fijn. Mag je al bijna gaan testen??

Liefs...

7. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hi meiden,

Conejita: trots op je dat je zo goed bezig bent op je werk! Lekker gevoel geeft dat vast ondanks dat je je tegelijkertijd soms zo vreselijk verdrietig voelt. Ben benieuwd naar je gesprek as vrijdag, hopelijk geeft het veel moed en wat duidelijkheid over wanneer onderzoeken afgerond zullen zijn etc, als je eigen gyn daar ook voorstander van is. Vind je zo dapper en sterk. Mooi dat je zoveel hebt aan het topic met meiden met meerdere miskramen.

Anneke: wat een rotdag even voor je gister, hoe gaat ie vandaag? Knap dat je ondanks dat je brak en het best pittig was toch gaat uitbreiden. Zijn ze vast blij mee, maar je moet het zelf ook zien zitten he. Supergoed iig dat je je grenzen aangeeft en de maandag nog even niet. Zo'n tip van mensen om hulp te zoeken vind ik ook altijd erg dubbel: alsof ze denken dat een psych alles kan oplossen. Maar het klopt uiteindelijk natuurlijk wel. Zo iemand kan je wel helpen om een stapje verder te komen wat je zelf misschien niet lukt. Dus als je zelf een goed gevoel erbij hebt en vertrouwen: doen. Ik heb dus ook mede omdat ik vond dat ik door het verdriet heen moest en het dus irritant vond dat mensen om me heen het adviseerden, lang gewacht, maar wel blij dat ik uiteindelijk hulp heb gehad.
    Snap dat het soms lastig is dat je niets fysieks meer van je zoontje hebt, maar het is idd een hele mooie gedachte dat hij bij lotgenootjes is. Gelukkig heb je er geen spijt van, dat is het belangrijkste, dat je nog steeds een goed gevoel erbij hebt. Vind je het prettig om naar de plek toe te gaan waar hij uitgestrooid is? Of juist niet?

@Daisykesie: heftig moment, zo met Delilah's as bezig, maar ook heel mooi dat ze nu een plekje dichtbij je heeft. Vind de ketting echt heel mooi. Maar zo begrijpelijk dat het allemaal even weer extra heftig en pijnlijk is allemaal nu. Alles komt er weer even uit en naar boven.
    Goed idee om even eruit te gaan op je dagje alleen. Uitwaaien op het strand is zo fijn dan, hoe harder het waait hoe beter.

@pluis: wat dapper dat je op kraamvisite bent geweest. Ben je inmiddels wat bijgekomen van het gesprek in het zkh?
    Gelukkig heb je bij de psych even alles eruit kunnen gooien!
    En mooi dat het schrijven hier je zo goed doet.
    Ik ben 28, dus nog jong. Wat ze ook in het begin na het verlies van ons mannetje steeds zeiden. Alsof dat het minder erg maakt, maar prettig is het natuurlijk wel.

@binalo: mooi dat het goed ging en idd: hopelijk gewoon over 2 maanden daar alweer! Waar zit jij nu in je cyclus?
    Snap dat je nog geen zin hebt in werk. Ben je er al over uit of je het volgende week gaat proberen?

@dewendy: wat balen van de witte test, maar gelukkig nog niet ongi. Het kan nog. Had jij nou ook ovu's gebruikt? Wanneer had je positieve ovu?
    Heel herkenbaar, niet aan iedereen laten zien wat je van binnen voelt. Aan de ene kant wil je dat iedereen weet hoe je je voelt en aan de andere kant ook niet altijd zin in. Ik heb ook maar aan weinig mensen vertelt hoe moeilijk ik kerst en oud en nieuw vond. Ze begrijpen het toch niet en kunnen dan ook niet zoveel met de info. Behalve jullie, mijn man, 1 vriendin die het zelf heeft meegemaakt en ouders en broer snapt niemand echt wat er door ons heengaat.
    Gek he, om nu de dingen te beleven die je hoogzwanger had moeten meemaken. Het klopt gewoon niet hoe het nu is, had zo anders moeten zijn.

@khloe en daan: hoe voelen jullie je? Klachtjes? Daan, heb jij eigenlijk al een afspraak gemaakt bij je gyn?

@hier: misschien zien jullie het al aan mijn banner: we krijgen weer een zoon! We zijn zo blij, straks gewoon 2 zoons. Ons kleine mannetje krijgt een broertje. Zo bijzonder. Een meisje was natuurlijk ook geweldig geweest, als het kindje maar bij ons mag blijven, maar vinden het wel echt heel leuk om nog een zoon te krijgen. En het belangrijkste: alles ziet er goed uit, kindje en baarmoedermond. Die is nog heel mooi lang, dus 1e meting was top. Erg opgelucht. Krijg vanaf nu ook progesterontabletten en ipv om de 2 weken meten om de 4 weken, gek genoeg. Reden is dat de inwendige echo wederom heel pijnlijk was. De bmm ligt heel hoog en gekanteld waardoor ze er heel moeilijk bij kunnen komen. Teveel meten kan alleen maar averechts werken doordat het de boel irriteert. Dus pas over 4 weken weer meting, maar wel over 2 weken weer afspraak bij gyn en gewoon even kindje kijken.
    Verder was het eergisteren precies een halfjaar geleden dat ons mannetje geboren is.. Wat is de tijd snel gegaan en wat is er veel gebeurd. Mis ons ventje nog elke dag maar zijn ook weer heel gelukkig met z'n broertje in m'n buik. Hoop zo dat jullie dit allemaal snel mogen ervaren, lieve meiden. Als ik teveel uitwijdt over mijn zwanger zijn enzo moeten jullie het zeggen hoor.

8. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey
    @bee wat leuk weer een mannetje gefeliciteerd.

@pluis alles wat k voel denk ik driemaal meer over na..
    Maar heb Gelukkig weinig kwaaltjes.
    Ben blij als 13jan het zie..

Xxx

9. Anneke83

Anneke83 Actief lid

3 jun 2014
    231
    0
    16
    #1069 Anneke83, 7 jan 2015
    Hoi meiden,

@bee, wat ontzettend leuk, weer een zoon! En wat fijn dat de metingen goed waren. Goed dat jullie er zo van kunnen genieten, al neemt het natuurlijk niet het verdriet om jullie mannetje weg.
    Als ik hulp wil/krijg, zal dat inderdaad zijn ter ondersteuning zijn van dit proces, verwacht niet dat hij/zij de oplossing heeft of het gevoel weg kan nemen, maar op eigen houtje lukt het gewoon nog niet goed genoeg. Ben dus benieuwd wat de huisarts zegt, heb morgen een afspraak.
    Ben nog niet op de plek geweest waar de as uitgestrooid is, heb er eigenlijk helemaal nog niet over nagedacht of ik dat wel wil. De eerste jaren kwam ik nog wel geregeld bij het graf van mijn moeder, nu 1 of 2 keer per jaar. Ze zit in mijn hart en in mijn herinnering, die plek heb ik daar niet bij nodig, lijkt het wel. Heeft wel een aantal jaren geduurd, hoor. Ga nu als ik daar behoefte aan heb.

@daan, fijn dat je buikpijn wat minder is. Heb je al een afspraak gemaakt in het ziekenhuis, of moest je sowieso al terug komen?

@binalo, lastig weer, die eerste stap naar het werk. Hebben ze wel begrip voor je situatie? Hoop dat als je eenmaal de stap gaat zetten, het een volgende keer steeds een beetje makkelijker gaat.
    Jij hebt ook maandag je nod, toch? Ben echt van plan dan pas te testen, heb nu ook nog geen testjes in huis, dus kan niet anders;). Hoe is je gevoel erbij? Ik weet het totaal niet.... negeer ook een beetje alles wat ik denk te voelen omdat mijn lichaam me zo voor de gek kan houden! Afwachten dus! Hoop echt dat we gelijk op blijven gaan!

@wendy, jammer van je test, maar er blijft nog hoop, toch? Wanneer zou je je nod hebben?
    En inderdaad die emoties, word er knettergek van! En je wil ze niet altijd aan de buitenwereld laten zien, nee, meer ook een soort van angst dat het niet begrepen wordt. Maar ja, uiteindelijk moeten ze er toch een keertje uit.
    Mijn duimen draaien nog steeds voor je!

@pluis, kan me voorstellen dat hulp zoeken voor niet zo makkelijk is... tof dat je wel iemand gevonden hebt.
    fijn dat je zegt dat wanneer het eerste gesprek niet goed voelt, je verder moet zoeken. Ik ben dan vaak toch geneigd het nog een kans te geven, maar zal dit onthouden!
    Ik ben trouwens 31, dus bij mij op zich nog niet veel haast, maar mijn vriend is ouder, vandaar toch die onzekerheid.
    Mijn eerste bevalling was ook een keizersnee, wij hebben wel een jaar gewacht, maar wisten toen natuurlijk niet dat dit zou gebeuren! Snap heel goed dat je niet zo lang wilt wachten! Moet je tegen die tijd dan nog wel terug naar het ziekenhuis voor controle ofzo?

@daisy, wat fijn dat je man je zo de ruimte geeft! Kan me voorstellen dat het niet heel gemakkelijk is om die stap ook daadwerkelijk te zetten. Maar zoals je zegt, misschien eerst eens kijken wat je kunt op de dagen dat je alleen bent.
    Hoop dat als je er ooit nog behoefte aan hebt, je iemand vindt die wel door je muurtje heen kan prikken.

@khloe, hoe gaat het nu op je werk? Al wat beter?
    @conejita, doe het lekker rustig aan!
    @vlindertjeN, hoe gaat het met jou?

@hier, lijkt vandaag iets beter te gaan al voel ik me nog wel heel kwetsbaar. Soms twijfel ik of ik morgen wel weer alles op moet pakken, maar dan denk ik ook weer, moet het gewoon proberen. In het uiterste geval is mijn invaller er nog die de les meteen van mij over kan nemen als dat nodig zou zijn. En wie weet gaat het wel goed, dan kan ik die vast in mijn zak steken! Hoop dat ik er morgenavond ook nog zo over denk...;)
    Morgenmiddag afspraak bij de huisarts, maar chaotisch als ik ben op dit moment weet ik niet meer hoe laat, toen over half of 10 voor half... Morgen dus nog maar een keertje bellen! Mijn vriend gaat met mij mee en ik moet zeggen dat ik dat wel heel erg prettig vind. Die kan misschien nog beter uitleggen waar ik moeite mee heb dan ik zelf. Ik weer zeker dat het voor mij al heel veel scheelt dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en ook ervaringen van jullie lees. Als ik dit niet had, zou ik het denk ik nog moeilijker hebben gehad, moet het uiteindelijk toch ergens kwijt en ben heel blij dat jullie daar detijd voor nemen!
    En morgen tussendoor ook nog ergens telefoon van het ziekenhuis. Uitslag van ons onderzoek. Ben benieuwd of die al wel binnen is aangezien het de vorige keer ook zo lang op zich liet wachten.
    Ik laat morgen vast wel weer van me horen!
    Fijne avond!

x

10. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden
    Pluis, wat knap op kraamvisite. Ik weet niet of ik het je na zou kunnen doen. Heftig hoor. Een hele grote stap, maar je hebt hem iig gezet.
    Lastig dat je zo lang moet wachten. Maar als voordeel dat je nu niet mag is dat je wel eerst echt bezig kunt zijn met het verlies van je kleintje.
    En wat een heftig gesprek in het zkh. Dat je je weer helemaal terug voelt gaan in de tijd.
    Als ik jou zo hoor over de psych is dat misschien ook geen slecht idee voor mij. Om idd een woedeaanval te kunnen hebben zonder veroordeling….
    Lief dat je zegt dat het zo fijn is om mee te schrijven. Ervaar ik ook als echt heel fijn!! Net of je een extra ‘vriendengroep’ hebt.

Bee, wat fijn dat je leidinggevende zo goed meedenkt!! En je collegas, ja die hebben zich maar aan te passen. Lastig om te doen als je zelf eigenlijk misschien wel meer wilt.
    Gefeliciteerd met de goede echo!!! En een jongetje!!!!! Gefeliciteerd!!!!! En dat het er zo goed uitzag. Eng om het los te laten voor 4 weken. Maar over 2 weken nog even kijken. Heel fijn.
    En een half jaar na het overlijden van je zoontje. Heftig. Zo veel verschillende emoties.
    Praat alsjeblieft over je zwangerschap, dat geeft alleen maar hoop voor de toekomst!! Hoop dat ik een half jaar na het overlijden ook kan vertellen over een kleintje in mijn buik.

Conejita, ben ook wel benieuwd naar dat topic. Zal eens een kijkje nemen.
    Hoop voor je dat de onderzoeken snel gaan starten. Dan kan het licht snel op groen!!

Anneke, wat een moeilijke dingen zijn het toch als je alleen bent. En het maakt niet uit of je al een kleintje hebt. Dat maakt het verdriet om dit kindje echt niet minder. Wel heb je meer afleiding, maar het verdriet om het kindje dat je verloren bent is niet te omschrijven. Hier loop ik ook steeds tegenaan.
    En qua werk. Kijk hoe het gaat. Niemand heeft er iets aan als je alleen maar huilend op werk rondloopt. Knap dat je je grenzen aangeeft.
    Gisteren werd ik gebeld voor een wat grotere klus de komende weken. Hartstikke leuk natuurlijk. Maar toen ze een uur later belden dat het toch niet doorging was ik niet teleurgesteld. Was eigenlijk wel blij. Iets meer tijd om jullie te schrijven, want is zo vreselijk fijn om hier mijn verhaal te kunnen doen zonder veroordelingen….. En om een fotoboekje te gaan maken met scans van de kaarten, zwangerschapskaart, echos zwdagboek etc. Wil het graag maken. Maar niet met de kinderen erbij en dan wordt de tijd weer erg beperkt.
    De as van onze dochter wordt binnenkort ook uitgestrooid. Moet het zelf nog wegbrengen. Maar wanneer ik daar aan toe ben weet ik nog niet. Herken je opmerking dat het zo jammer is dat je niks meer hebt van je kindje. Maar gelukkig hebben we straks wel een plek waar we eventueel naartoe kunnen. Heb jij ook een sterretjesveld waar je af en toe naartoe kunt? Wil er iig op de uitgerekende datum naartoe. Blegh begin al te janken als ik eraan denk.
    Heb jij wel voetafdrukjes of handafdrukjes?? Daar heb ik een ketting van gemaakt. Om haar toch bij me te dragen. Als je wilt kan ik de gegevens wel mailen.

Daisy, wat moedig van je om de as in de ketting en de urn te doen. Heel moeilijk, maar je kan haar nu idd bij je dragen.
    Elke keer denk je dat je weer dingen af kunt sluiten. As is thuis, dus geen paniekaanvallen meer. Jeetje wat is het toch heftig dat het steeds toch weer niet zo blijkt te zijn.
    Ben je inmiddels al een dagje uitgewaaid? Zal inderdaad wel slim zijn om met een dagje te beginnen. En als dat fijn is kan je altijd een weekend inplannen. Lieve man heb je.

Binalo, hoop idd dat je over 2 mnd blij bij de gyn weg kunt lopen na een mooie echo!! Gun het ons allemaal zo….. En al die zwangeren. Dat trok ik ook echt niet bij mijn afspraak. Dat ze geen aparte spreekkamer hebben voor ‘wensouders’ en ons soort ‘gevallen’.
    Jeetje wat een hoop kraamvisites hebben jullie. Heftig.

Daan, fijn dat de zwtesten oplopen!! Geeft toch hoop!!

Hier…. Ongesteld geworden. Had ook eigenlijk niet anders verwacht na de witte test, maar toen het bij opstaan niet gelijk zo was toch nog een test gedaan. Natuurlijk witter dan wit. Direct daarna ongesteld. Gelukkig wel duidelijkheid, maar zie er echt tegenop wat er de komende maand allemaal gaat gebeuren. Zaterdag naar het theater. Echt geen zin in. Hoop dat ik het een beetje van me af kan zetten. Zusje heeft net een 20 wkn echo gehad en die was gelukkig goed. Maar als ze dan zegt ‘lekker lange echo gehad en zitten genieten’ dan ben ik daar gewoon echt heel erg verdrietig om voor mezelf. Voor haar ben ik alleen maar blij, want je gunt dit helemaal niemand. Maar ik gunde mezelf ook een mooie echo. En nu ben ik nog niet eens zwanger. Maar ga weer in de weer met die domme tampons ipv kraamverbanden. Blegh, ben er weer helemaal klaar mee vandaag.
    Wat Anneke schrijft heb ik ook wel. Ben heel blij dat ik hier mijn verhaal kan doen. Zit nu al een uur te tikken en terug te lezen en merk dat het rustiger in mijn hoofd wordt.
    Deze maand zal ws ook de vrouw die bijna gelijk met mij was uitgerekend bevallen. Probeer haar af en toe wel aan te spreken. Maar volgens mij weet ze niet zo goed hoe ze moet reageren ofzo. Zei tegen haar, ‘lekker he, nog maar een paar dagen werken’. Maar krijg dan zo’n rare reactie dat ik er helemaal verdrietig van werd. Lijkt net of ze me afstoot alsof ik 1 of andere negatieve bom op mijn rug heb zitten. Begrijp eigenlijk niet dat zij niet iets meer haar best kan doen. Ze had ook even kunnen zeggen dat ze mij een goed jaar wenst ofzo. Nu helemaal niks. Geeft een heel rare sfeer voor mij op het schoolplein. Gelukkig ken ik nog een heleboel andere mensen inmiddels, maar met haar reactie heb ik toch wel erg veel moeite. Net of ik een melaatse ben ofzo. Hebben jullie dat ook met sommige mensen?
    We zouden half febr een weekendje met zn 2en weggaan. We hebben nog niet geboekt omdat als het nu niet zou lukken en volgende maand wel, dat ik dan 7 wkn ofzo zou zijn en me misschien niet zo goed zou voelen. Maar denk dat we toch gewoon maar moeten gaan boeken en dan maar hopen dat ik moe op weekend ga.
    Sorry voor mijn klaagzang. Maar ben zo blij dat ik het hier van me af kan schrijven. Maakt de dag weer iets minder ingewikkeld.
    Heb wel voor mezelf bedacht dat ik deze keer geen ovulatietesten ga gebruiken en maar eens ga proberen om niet te testen voor ik echt overtijd ben. Je wordt er toch niet wijzer van. Nu hopen dat ik mijn voornemen volhou.
    Dames bedankt voor het ‘luisteren’!! ;)
    Liefs

11. Binalo

Binalo Actief lid

3 dec 2014
    180
    0
    0
    @Daan fijn dat het wat beter gaat weer.

@ Bee Gefeliciteerd een zoon!! Leuk hoor!! En wat ontzettend fijn dat alles er zo goed uitziet!!

Over werken, ik ga volgende week nog niet. De week daarna wel beginnen met werk, ik heb het gisteren afgesproken zodat ik ook echt moet. Tja weer een weekje uitgesteld dus..
    Ik heb ook zoveel collega's. Met een week iedere dag gaan heb ik nog niet iedereen gezien.
    Dus denk dat ik wel een tijdje van die moeilijke momenten heb..
    En dan moet ik ook nog maar kunnen concentreren als ik aan het werk ben. Heb een kantoorpand, veel achter de computer dus. Kan me voorstellen dat m'n gedachten om de haverklap afdwalen.

@ Anneke Ze hebben op het werk gelukkig alle begrip hoor.

Mijn nod is inderdaad ook maandag.
    Pfff ik ben er wel mee bezig. Ik heb testjes liggen van Zwanger en kids, de uiterst gevoelige (die kreeg ik bij het pakket ovulatietesten erbij). Dus nu heb ik ze liggen en ik heb zoo de neiging straks heel eventjes te kijken. Ik ben de hele dag alleen thuis dus hoop dat ik het volhoud. Ik denk echt niet dat ik tot maandag kan wachten. Knap hoor als jij dat wel kan.
    Maar ik voel eigenlijk totaal niks. Heb geen gevoel erbij net als jij.
    Ik denk dat ik de test doe om bevestiging te zoeken dat het niet raak is.

Anneke, Succes bij de huisarts vandaag en hou ons op de hoogte van de onderzoeken.

@dewendy Wat balen zeg toch ongesteld geworden..
    En dan je zusje met de 20 weken echo jee wat moeilijk! Vooral als ze dan zegt lekkere lange echo gehad. Dat had jij ook graag gewild..
    Wat moeilijk dan ook nog dat gedoe op het schoolplein. Jij doet je best maar zij kan toch best reageren? Raar hoor!
    Misschien is het wel lekker even een weekendje weg samen? Even weg van alle gedoe voor je? Zit ik zelf ook over te denken.

@ hulp...
    Inderdaad mensen raden al gauw aan om hulp te zoeken. Maar wat Bee ook al schreef, alsof het dan is opgelost.
    Ik voel me soms rot en dan wil ik even praten en begrip. Niet van een hulpverlener maar van mensen om me heen!! Nou ben ik niet het type dat vraagt maar toch teleurstelling steeds hoe weinig mensen echt doorvragen en er met me over praten. Ben echt blij met jullie dus!!

12. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hey meiden,

vandaag weer een iets betere dag :) Het huilen van gister heeft weer even opgelucht. Nu zal het vast weer een paar dagen redelijk gaan, om vervolgens weer een hele dag te huilen *zucht*. Inmiddels begint het een vast ritme te krijgen ofzo.

@Bee: gefeliciteerd, weer een jongen!!!!! Een broertje voor jullie engelte, wat bijzonder! Geniet ervan meid

@Anneke: hopelijk gaat het vandaag een beetje op je werk? Vind het iig al knap van je dat je het probeert!

@dewendy: balen dat je ongesteld bent geworden :( Ik kan wel heel cliché zeggen 'op naar de volgende keer', maar het is gewoon rot en je moet nu toch weer een maand wachten. Ik heb nog niet uitgewaaid, volgende week is dochterlief weer bij mijn ouders, hopelijk is het dan een beetje goed weer, dan kan ik idd lekker uitwaaien. Wat betreft dat 'net een melaatse' zijn herken ik wel een beetje. Op de peuterspeelzaal van mijn dochter zie ik toch een hoop moeders kijken, maar niks zeggen. 1 is ook zwanger en die staart me telkens een beetje aan. Ik denk dat ze het goed bedoelt, maar heb liever dat ze dan even 'hoi' zegt ofzo en misschien een praatje maakt, dan dat ze mo zo aanstaart.

@Binalo: spannend, maandag je nod! Kan me voorstellen dat het kriebelt om al te proberen. Bij Vienna voelde ik van alles en wist ik zeker dat het raak was en dat was het toen ook. Bij Delilah* dacht ik al 2x eerder dat het raak was en toen juist negatief en toen het positief was had ik lichamelijk helemaal niks door :p

@khloe: hopelijk is de 13e alles goed!

@hier: nog steeds geen verschil in mijn ovutestjes. Blijft een tuurstreepje. Met een normale cyclus van 28 dagen zou ik deze zondag volgens mij mijn ei moeten hebben, dus ik blijf gewoon doortesten totdat ik 'm vind. Vorige maand kwam mijn ei 4 dagen later dan ik had verwacht, dus het kan ook ergens volgende week pas zijn. Mijn temp houd ik nu ook bij (had alleen blijkbaar tijdens mijn menstruatie al moeten beginnen en ben daarna pas begonnen). Tot nu toe is mijn temp: 36.7 - 36.6 - 36.6 - 36.6 - 36.9 en vandaag 36.4. Geen idee of ik er al iets uit zou kunnen opmaken, maar dat komt vast vanzelf wel.
    Oh, ik had trouwens nog contact opgenomen met het gemeentehuis. We hadden bij de geboorte van Vienna namelijk een geboorteknuffeltje gekregen bij het doen van de aangifte, maar bij Delilah* kregen we deze helaas niet. Heb gevraagd of we die alsnog konden krijgen, ze is tóch geboren. Schijnt dat ze deze niet aanbieden als de uitvaartondernemer aangifte doet. Vind ik een beetje vreemd, want dan kunnen ouders er alsnog behoefte aan hebben natuurlijk. Maar we kunnen er morgen alsnog 1 ophalen. Vind het fijn om die bij haar andere herinneringen te kunnen zetten :)

Liefs!!

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1073 conejita, 8 jan 2015
    Laatst bewerkt: 8 jan 2015
    @Wendy: balen van je ongi :(. en ook van je zus die wel een goede echo heeft. ook al gun je het haar. het is zó pijnlijk. heel herkenbaar :(. en wat ontzettend moeilijk van die vrouw die zo raar doet tegen je. en jij probeert nog wel aardig te doen! echt ontzettend stom. en pijnlijk.
    weekendje weg: doen hoor! ik zou (sorry als je niet op me advies zit te wachten) gewoon plannen en niet alvast met een zs rekening houden zolang het nog niet zover is. "gewoon" "lekker" doen wat goed voelt en zwanger worden komt wanneer het komt. maar volgens mij doe je dat ook al een beetje door nu even geen ovu-testen te gaan gebruiken en niet testen voor NOD. soms word je er alleen maar gestresst van he. hoop dat je je een beetje beter gaat voelen met lieve mensen om je heen! knuff voor jou

@Binalo: ja, dat andere topic waar ik in zit gaat over miskramen. zij hebben veel info, die meiden en er is een boek wat ik kan overnemen "Is my body babyfriendly" schijnt heel goed te zijn.
    werk: nou ben nu ook wel op hoor, me hele lichaam doet pijn dus weer effe kalmpjes an ;). lief dat je zegt dat je het knap vind hoe ik ermee omga :)
    hoop dat het raak is deze maand voor jou. dat je niks voelt wil niks zeggen, dat kan bij elke zs anders zijn toch !

@Bee: ook dankje voor je compli. en: gefelicteeeerd een zoon! dat wilde je toch stiekum ook ;). heftig dat het 6 mnd geleden is. dat vond ik bij Noa* ook heel moeilijk.
    beetje raar omte zeggen, maar ik heb het gevoel, omdat ik Noa* zolang bij me heb gedragen, ik misschien ook meer tijd nodig heb. (of het ligt gewoon an mijn karakter). ik wil graag zwanger zijn maar ergens doet de tijd me ook wel weer "goed". het is heel dubbel. bijv als ik nu mijn handen op mijn buik leg, voel ik dat ie leeg is. eerst voelde ik "Noa!" en dus was de zwangerschap na Noa erg verwarrend. ik denk dat ik dat straks minder ga hebben, als ik weer zwanger wordt, omdat ik voor me gevoel iets meer "accepteer" dat ze er niet meer is (iig "denkt" mijn lichaam niet dat Noa in mijn buik zit. dat vind ik wel een goed teken). Ik heb toch het gevoel dat na het diepe dal tijdens de kerst dat ik weer een stapje "verder" ben gekomen.
    ze zeggen toch altijd: twee stappen vooruit, eentje terug. zoiets. het gaat met golven maar uiteindelijk klimmen we omhoog, denken jullie niet meiden!?

@Anneke: succes op je werk!! als het nou te veel is, kun je dan nog een stapje terug doen? Dat kwetsbare gevoel herken ik heel erg.dat heeft tijd nodig denk ik. echt zo´n cliché maar die zijn wel altijd waar :D
    wat ga je bij huisarts doen? (sorry missch schreef je het al maar heb ik het gemist). ik hoop op goede uitslagen onderzoek.
    en ja, hier gewoon lekker blijven schrijven meis! we hebben toch al helemaal een band met elkaar he. Gek en mooi is dat :).

@Dais: wat mooi dat je je meisje zo bij je draagt. fijn dat huilen oplucht, doet het bij mij ook ja. dan gaat het weer even "goed" en dan komt er weer een lading.
    goed van je dat je alsnog om het knuffeltje gevraagd hebt en ook gekregen! zo leren die mensen die daar werken ook dat dit soort dingen belangrijk zijn en missch veranderen ze het beleid wel (of draaf ik nu door:D, wereldverbeteraar als ik ben :p)

@hulp: ha ha we zijn elkaaars hulpverleners :)
    tis wel zo: het enige wat je wil is begrepen en gehoord voelen zonder dat iemand je in de reden valt :p
    ik heb wel een psych maar die had ik al, soms denk ik "ze voegt niks toe" want ik doe alles zelf haha maar toch wel effe lekker aandacht voor jezelf. ze vat het wel altijd mooi samen en dat schept soms wel duidelijkheid. en bevestiging krijgen dat gevoelens normaal zijn en dat ik goed op weg weg vind ik soms ook wel fijn om te horen. dat zeg ik dan tegen mijn man. dat ik normaal ben haha begint ie altijd heel hard te lachen :D

@khloe: wachten op echo duurt lang he. succes en knuffs

@hier: weer gejogd en nu ook met blog begonnen!! in het Spaans!! whooee. gaat best goed. ik laat het nog nakijken door een vriendin en ga het dan op fb zetten. in een spaanse groep waar ik in zit. hier in Spanje heerst nog veel meer taboe en ik hoop daar aan bij te dragen dat het doorbroken wordt (weer zo idealistisch haha). ik hoef niet veel mensen te bereiken, ook al zijn het er maar 1 of 2 die het lezen en zich gesteund voelen, ben ik al blij. en doe het ten slotte ook voor mezelf:)

@Pluis: toevallig, ik heb ook in hulpverlening gewerkt. Ik heb SPH gedaan, maar op een geg moment werd het me te zwaar. Vind jij het niet pittig soms? Anneke werkt ook in de hv volgens mij toch?

@Daan:fijn dat je je beter voelt. rustig aan met werken he ;)

liefs en knuffs aan allen!!!

ps ik laat morgen natuurlijk weten hoe het was bij de gyn

14. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meide

@anneke, op m'n werk gaat het wel,man manager weet dat k zwanger ben, maar wordt soms wel geïrriteerd van dat vrolijke babykraan van hun(ze is ook zwanger 14wk en andere collega 11wk) snap dat ze blij zijn. Aleen soms denk ik wel is we zijn er nog niet hoor.
    K hadt nu met elise moeten zijn.
    Het is rustig op werk dus werk deze week maar 3dagen ipv 4dagen.
    Heb in feb nog weekje vrij genomen.
    Opzich geeft werk wel afleiding maar soms wijffe onder elkaar dat gezeur en gezeik om niks pfff soms vermoeiend.

@binalo spannend maandag nod, ik ga duimen.
    Niet stiekem teste he hihi of delen met ons ;)

@hulp, tjah veel mensen trekken conclusie hulp zoeken, het kan helpen maar het is er niet opgelost door.
    Ik voel me nou niet geroepe om elke keer bij iemand m'n verhaal te dien. Praat liever met m'n man en m'n beste vriendin en m'n ouders.
    Maar merk dat sommige mensen maar raar vind dat k geen hulp zoek, net of dan opgelost is. Kan me d'r boos op maken.

@wendy, wat balen zeg :(

@daisy mijn ovulatie was ook later dan k dacht, lekker door testen.
    K hadt ook m'n tempratuur bij gehouden. Ook handig als ziekenhuis naar gaat vragen als tijd duurt maar daar gaan we niet van uit.

@conejita, Jaa wachte duurt heeeeel lang, heb geen geduld meer.
    Hebben jullie dat ook?
    Dat je hier voor geduldiger was dan nu, of het licht aan mij.
    Wat ben je lekker sportief bezig, lekker ff je hoofd legen.
    Ik ga voor je duimen dat morge bij gyn een goed positief gesprek uitkomt.
    Hoe is het weer in Spanje?
    Hiero mis je niks in nl het regent al de hele dag.

Knuffel

Xxxx

15. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Lekker rustig he ja bij ons in de winkel ook nu. Fijn dat je weekje vrij hebt in feb khloe.
    Ja geduld had ik nooit maar ik ben zo op de proef gesteld dat kan het nu wel geleerd heb. Vandaar dat ik nu mijn blog schrijf en sport etc. Hoe meer je afleiding hebt hoe makkelijker het gaat. Je aandacht op wat anders proberen te richten tijdelijk. Dat helpt goed bij mij.

Hier is het koud min 8r max 12 met zon dus niet slecht hoor. Zo'n is heerlijk warm soms zit ik op me terras koffie te drinken in zonnetje in me pyama:)

16. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Gadver wat een ontzettende baaldag. Zit midden in transfusie met mijn werk. Belt straks eerst mijn nieuwe baas, die ik nog niet ken. Hij had mijn verhaal gehoord en vond het allemaal zo verschrikkelijk en erg. Vervolgens moest ik naar de huisarts. Had allemaal lich klachten en vanwege mijn hellp krijg ik gelijk voorrang. Assistente moest mijn bloeddruk opmeten. Zegt ze ik heb je dossier doorgelezen en wat hebben jullie veel meegemaakt zeg wat heftig.. daarna wilde huisarts nog weten hoe alles ging enz.

begrijp me niet verkeerd. Ik vind het heel fijn om de erkenning te krijgen voor dit alles. Maar ik vind het ook zo confronterend. Je wordt weer met de neus op de feiten gedrukt en het besef komt dan weer; oh wacht dit gaat niet over een ander maar over mij...

Herkennen jullie dit?

Ik reageer straks ff uitgebreid maar wilde dit ff kwijt

17. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

#1077 Daisykesie, 8 jan 2015
    Laatst bewerkt: 8 jan 2015
    @pluis: dat heb ik echt heel erg...dat het nog steeds voelt alsof ik in een slechte film zit. Ik moet soms ook hardop tegen mezelf zeggen dat mijn voldragen baby doodgeboren is, om het even echt te beseffen...het lijkt idd vaak alsof je met een ander meeleeft ipv dat je beseft dat het je eigen leven betreft.
    Wel fijn dat je die erkenning krijgt van je huisarts enz. Maar ik snap dat het daardoor meer binnenkomt, wat soms even heel lastig is. Ik was vorige week nog met mijn dochter bij de huisarts en hij maakte nog een 'geweldige' opmerking. Hij vroeg hoe het ging, dus ik zei 'met pieken en dalen'. Waarop hij antwoordt 'ja, het is balen he?' Balen??? Nou, dat is wel een hele erge understatement!

18. Daan01

Daan01 Lid

20 aug 2014
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

@bee, wat leuk zeg, nog een jongen erbij, gefeliciteerd hoor, wat fijn dat alles goed is, alleen naar dat de echo zo pijnlijk was. Ik heb de gyn gisteren gebeld, nog een verlenging van de progesteron gekregen en als ik maandag nog steeds positief test dan een afspraak voor een echo maken de week erop.

@anneke, wat spannend zeg maandag je Nod, knap hoor dat je nog helemaal geen testjes in huis hebt gehaald, dit lukt mij echt niet, ik ga voor je duimen hoor dat hij maandag positief is!! Hoe is het gesprek bij de huisarts verlopen?

@wendy, wat jammer zeg dat je toch weer ongesteld bent geworden, zal wel echt balen zijn. En wat moet het ontzettend moeilijk zijn om die verhalen van je zusje dan te horen. En als ik jou was zou ik lekker dat weekendje weg boeken hoor, is juist wel fijn om even weg te zijn van alles.

@binalo. Wat spannend ook zeg, maandag je Nod. En heb je het vandaag nog kunnen laten om te testen? Moeilijk he! Ga ook voor jou duimen hoor dat het raak is!!

@conejita, wat goed zeg dat je met zo blog begonnen bent, zal vrouwen in Spanje vast erg helpen! Veel succes morgen bij gyn hoor, ben benieuwd!

Xxx

19. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    :$ dat meen je niet Dais, balen? ?ongelovelijk. Understatement of the year:(

Kan me voorstellen dat het enorm confronterend is Pluis. Ik moest het de eerste maanden tegen iedereen zeggen, alsof ik het zelf ook net helemaal geloofde. Ik merk dat er nu een klein beetje verandering in optreedt. Na mijn enorme dal van de laatste weken. Misschien is dat toch de tijd die het doet...

Ik weet nog dat ik drie mnd na Noa* jarig was en dat een vriendin me een suuuupergoede dag wenste en dat ze hoopte dat ik de hele dag met een lach op mijn gezicht rond zou lopen. Wtf! ?.:(
    later bleek ze zelf enorm in een dip te zitten (ik had er wat van gezegd) en ze kan zelf totaal niet met haar eigen gevoel uit de voeten de het was een soort projectie op mij. Maar haar vertel ik dus geen intieme dingen meer.

Krijg je progesteron, Daan?

20. Binalo

Binalo Actief lid

3 dec 2014
    180
    0
    0
    Fijn Daisy dat je toch nog een knuffeltje op mag halen! Goed van je dat je gebeld hebt zeg! Misschien denken ze er wel over na.

Conejita, wat zeg je dat mooi. Het komt met golven maar uiteindelijk klimmen we omhoog! Absoluut!
    En wat goed dat je een blog begint om het taboe te doorbreken! Gek he dat er zo'n taboe op zit.
    Je maakt me wel ja.oers hoor. Buiten zitten in je pyama in deze tijd. Hier vandaag zulk druilerig rotweer bah

@Khloe Snap dat je dat vrolijke babygeklets niet kunt hebben. Eerst maar eens verder zijn en dan nog..
    Fijn hoor een weekje vrij in februari!
    Jaa heel spannend maandag de nod. Denk dat ik morgen toch een testje ga doen... hihi Neee niet stiekem, dan laat ik het weten. Ik kan dat echt niet hoor dat wachten. Denk gewoon dat het niet raak is, ik voel me zo gewoon.

@ Daan, nee heb toch nog niet getest. Maar het is dat het avond ia anders had ik het net gedaan haha

@ Pluis Ik snap wel wat je bedoelt. Je wordt er steeds mee geconfronteerd. Terwijl je soms zelf heeeel eventjes denkt dat het niet gebeurd is. Het besef zeg maar. Maar toch wel heel erg netjes en betrokken van je nieuwe baas hoor!

Deel Deze Pagina