@Bee: ik ben een Lalylala pop aan het haken, de Lupo (een schaapje) En ik ga er idd vanuit dat ik 1 dezer dagen wel een knaller heb. Ondertussen maken manlief en ik het maar gewoon gezellig hihi. Lieve meiden, ik ga slapen. Slaap lekker!!
Hoi allemaal, via een tip van Bee wou ik me ook hier aansluiten als jullie dat goed vinden.. Wat een bekende verhalen allemaal. Ik zal me even snel voorstellen, ben al ruim 13 jaar samen met m'n man en zijn in mei 2014 getrouwd. Maand erna gelukkig zwanger. Helaas zijn wij 9 nov met 21 weken onverwacht ons zoontje Max verloren.. Nog mega verdrietig (maar verdriet zal nooit helemaal weggaan). Nu toch stiekem weer de wens om zwanger te worden want als je eenmaal een eigen kindje in je armen hebt gehouden ben je verliefd.... Al voelt t idd zwaar om weer opnieuw te moeten beginnen.. Al zijn we wel trots op Max dat we z'n pappa en mamma mogen zijn. Al hebben we veel lieve mensen om ons heen het is toch makkelijker om met mensen te praten die dit verdriet kennen.. Voor iedereen hier die nu weer zwanger is heel erg gefeliciteerd en hou de moed erin! Kleine tip misschien stelt t gerust om zo'n doppler aan te schaffen (kan je zelf hartslag van baby horen) Voor iedereen die graag snel zwanger wilt worden wens ik veel succes en liefde!
Vandaag was het streepje nog niet duidelijker. Maar ik twijfel (mede door jullie) niet meer. Misschien dat een digitale dat ook al wel aangeeft. Maar heb nog wel dat gevoel van, eerst maar eens voorbij de nod. Het gaat nog zo vaak mis. Maar erg lief van jullie!! @Bee, misschien dat ik zoiets zoals jij zegt dan inderdaad kan zeggen ja. Heb je de kleine al gevoeld? Wauw Hoe was dat? Ik vond dat de vorige zwangerschap zo bijzonder ook de periode dat ik wist dat het mis was. Fijn hoor dat je toch kunt genieten! Ik hoop dat ik dat straks ook kan! @Daisy Wat leuk dat je kan haken! Hoe was je test vanmorgen? Wat wachten dan zo he? @ Den26883, Natuurlijk is dat goed. Wat moeilijk ook jullie verhaal weer! Weet je wel hoe het kwam?
Heey meiden @binalo, bij mij was het ook zo met de test maar als je in m'n fotoalbum kijkt is 1tje licht en andere echt duidelijk en heb digitaal gedaan. *schaam schaam*ik heb totaal 5testen gedaan, k geloofde het gewoon niet en vind nu nog soms onwerkelijk. @den tuurlijk mag je hier aansluiten en mee schrijven. Ik vind heel fijn om alles te delen en te lezen, sommige dinge kerken k mezelf in. Voel me meer begrepen. Jullie verhaal van julllie lieve mannetje zo oneerlijk. @bee Aah zo te horen geniet je van je zwangerschap, z'n eerste pakje gekocht, spannend maar zo leuk lijkt me dat. Xxx
Hey meiden, @Den: welkom hier, maar wat jammer dat het nodig is om je hier ook te melden Nog heel veel sterkte gewenst! Onvoorstelbaar he? Dat vlak daarvoor nog alles goed is en ineens ben je je kindje kwijt... Ik kan dat bij ons meisje ook nog steeds niet helemaal bevatten. @khloe: hihi, ik zou ook minstens 5 testen doen denk ik hoor. Heb ik bij Vienna en Delilah* ook gedaan @Binalo: idd erg lang wachten, zucht. Vandaag nog steeds geen positieve ovutest. We wachten maar weer af... @Bee: wat fijn dat je je ukkie al een paar keer gevoeld hebt. En ook leuk, een eerste pakje voor hem! Daar kan ik ook al helemaal weer naar uitkijken! Al zullen we bijna niks hoeven te kopen als het weer een meisje zou worden. We hadden natuurlijk alles al in huis, kledingskast ligt vol met gewassen kleertjes. Maar dan koop ik gewoon extra hihi @iedereen: fijne zondag! Liefs!
@ bee, de misselijkheid duurde bij mij vorige zwangerschap inderdaad ook tot een week of 11-12. Wat mooi joh dat je de kleine al een paar keer heb gevoeld, daar kan ik echt naar uitkijken, vond dat zo mooi gevoel hoe hij reageerde op je hand of geluid. Leuk dat je eerste kleertjes heb gekocht, had jij al veel spulletjes voor je andere zoontje gekocht? Bij mij ligt de kast nog helemaal vol, alle spullen hadden we al in huis. Ik hoop dat ik er straks net zo van genieten als jij. @den, welkom hier hoor. Hoop dat je het fijn vind om mee te praten en dat je er steun uit kan vinden. Heel veel sterkte hoor, wat ontzettend verdrietig van max. @khloe, ook in heb al 5 testen ondertussen gedaan hoor, schaam... hahah xxx
Hihi ben ik Gelukkig niet de eenige die door draait met testen. Heb je al een afspraak daan? Stomme vraag sorry.. want je weet het pas net K ben beetje vergeet achtig. Xxx
Hahah nee hoor je bent niet de enige.. Heb nog geen afspraak inderdaad, is niet stom hoor, is moeilijk bij te houden. Jij van de week de eerste echo he? Spannend hoor! Ga van de week ook maar bellen, zal dan die week daarop ergens worden denk ik. Xxx
Hoi, Even kort, gaat hier niet zo lekker. Gisterochtend in een zwak moment toch getest, negatief. Heb er een hele vervelende en emotionele dag door gehad, had toch wel goede hoop deze ronde... Reageer later op de rest! X
Ah nee Anneke... Wat een rotdag zul je hebben gehad, snap dat het even niet lekker gaat. Is er nog hoop? Hoeveel dagen na je positieve ovulatietest is het nu? Sterkte meid.
Hoi bee, Had vandaag 2 weken geleden positieve ovulatietest, weet dat mij nod dan ook later zou kunnen zijn, maar vorige ronde ook 2 weken na positieve ovulatietest ongsteld geworden. En als mijnnod later is, had ik toch wel verwacht iets te zien op de test van gisteren. Dus mijn hoop is ver op... X
Hè Anneke..wat naar dat je daar zo'n rotdag door hebt gehad.. Kan zijn dat je gewoon nog te weing Hcg aanmaakt voor een positieve test.. Bij mij duurde t ook een week later voor ik een positieve test had... Maar wil je ook geen valse hoop geven.. Dus misschien toch maar afwachten wanneer en of je ongesteld wordt... Sterkte..
Hoi Den, Dank je wel voor je reactie, lief van je! Ik weet niet hoe het zit met aanmaak van mijn hcg, heb bij mijn vorige zwangerschappen altijd pas 3 dagen na nod getest, dus weet niet of ik eerder al positief getest zou kunnen hebben. Wacht inderdaad mijn menstruatie af, ga er wel vanuit dat die gewoon komt. Welkom ook hier, wat erg dat je na een 20 weken echo alsnog afscheid moet nemen. Hoe gaat het nu met je? Is je cyclus al wel weer op gang? Hoop dat je hier net als ons lekker van je af kunt schrijven! X
Ahh Anneke, nee hè wat balen!! Kan me voorstellen dat je een rotdag hebt gehad! Zul je zien wordt je ook ongesteld vandaag, voel je je weer rot. Bah zeg. Heeeel misschien nog een beetje hoop zoals Den zegt?
Anneke, wat heftig een negatieve test. Dat zal idd wel weer een flinke jankbui opleveren. Je hoop er zo op. Knuffel voor jou. En hoop over een paar dagen toch een positieve test. Wat een verschrikkelijk iets is dat toch. Dat wachten of je zwanger bent. Leef helemaal met je mee. Blegh. Conejita, af en toe kan je je tablet wel het raam uitsmijten he . Lekker hoor, een dagje vrij!! En wat betreft die maand wachten, misschien is het voor je hoofd wel zo rustig om even een maand niet met zwanger worden bezig te zijn. Al zal het heel tegenstrijdig voelen. Mijn zusje is zo vreselijk lief voor me. Ze probeert het heel goed. Maar soms kan zelfs zij een kutopmerking maken. Ach weet zij veel dat het zo fout zou vallen. Maar ben blij te lezen dat jullie het ook een stomme opmerking vinden. Soms kan je zo twijfelen aan jezelf. Pluis, bedankt dat je allemaal mooie dingen voor iedereen gaat wensen!!! Op een fijne tijd in de Luna bar! Toch wat dichter bij je meisje! Bee, wat heftig om op elk pijntje zo allert te (moeten) zijn. Jeetje de onbevangenheid is er zo vreselijk vanaf. Jij ook al zulke heftige tijden met familie. Begrijp heel goed dat je nu die einden niet gaat reizen. Hoop dat je familie daar begrip voor heeft. En anders is het jammer. Nu is baby even het belangrijkste. Wat ontzettend fijn dat je baby gevoeld hebt!! Dat is toch wel weer een mijlpaal! Binalo, gefeliciteerd met de positieve testen!! Kan me het vele testen helemaal voorstellen. Ik ben zelf ook zo gek Daisy, goed creatief bezig!! Ben altijd een beetje jaloers op mensen die daar het geduld voor hebben . Ik heb dat namelijk echt niet en smijt denk ik bij de eerste mislukte steek alles in een hoek Den, ook welkom, helaas is het nodig. Wat een verdriet ook weer. Gatver. Aan een doppler zat ik zelf inderdaad ook te denken. Misschien dat ik die voor de volgende (als ik ooit nog een keer zwanger mag worden van een wondertje) ook wel zou willen gebruiken. Hier Zaterdag was erg leuk het theater. Had het niet verwacht, want op de fiets ernaartoe zat ik nog keihard te janken en voor de deur van het restaurant ook nog. Fietste met mijn zusjes en mijn schoonzus. Had aangegeven dat ik toch maar eens hulp ging zoeken. Dus weer reactie dat ik er idd wel veel mee bezig ben. Toen barste de bom en ik dus keihard jankend aangegeven dat ik de hele dag het idee heb dat ik me overal zit in te houden en dat ik bij haar (nietzwangerzusje) misschien alleen maar meld als ik me niet goed voel. Maar dat we ook nog steeds heel veel gesprekken hebben die er niet over gaan en dat ze er zelf ook naar vraagt. Voelde me zo slecht en zo;n enorme zeikerd. Later bleek het toch een beetje verkeerd haar strot uit te zijn gekomen. Maar ik ben wel blij dat ik nu bij zusjes en schoonzusjes heb aangegeven dat ik de hele dag het gevoel heb dat ik me aan het inhouden ben. Bij iedereen. Dat begrepen ze wel en ook weer de woorden, je mag er altijd over praten en als je wilt klagen is dat natuurlijk prima. Dus was wel even goed om aan te geven. Gelukkig de tranen opgedroogd voor we naar binnen gingen. En daardoor ook best een leuke avond gehad. s Avonds ook met man erover gehad. Was ook goed. Hij is het er helemaal mee eens dat ik maar eens met iemand ga praten. Al is het maar om me ergens niet in te hoeven houden. Vanmorgen de kids naar school en daar kwam zwangere die 2 dgn eerder uitgerekend is ook aan. Ze zei vandaag niet eens gedag. Het moet niet veel gekker worden en dan maar praten over de laatste loodjes en dat ze nu zo lekker verlof heeft. Ach, hoop dat het kind snel geboren wordt, dan gaat ze iig een andere fase in en kan ze misschien ook weer normaal tegen mij doen. Hoop het maar want dit gevoel is echt verschrikkelijk. Net of ze me buitensluit zodat ik geen smet op haar roze wolk ben. :x Ach ik zie het ook allemaal veel te zwart, maar heb net weer lekker een uur zitten janken. Dus het gevoel zit er nou eenmaal en kan er ook niks aan doen. Doe mijn best en daar moet iedereen het maar mee doen Nu moet ik echt aan het werk, want van in mijn dagboek schrijven wordt ik wel rustig, maar het werk schiet niet op. Lekker hoor thuiswerken, maar in dit soort tijden wel lastig om de tijd nuttig te besteden.
Hier nog allemaal heel dubbel... Slechte dagen en soms goede dagen.. Maar ik denk dat 2 maanden ook nog wel kort geleden is... Maar heb wel t gevoel dat mensen om me heen beetje aant pushen zijn om me beter te voelen.. En dan denk ik hallo tis nog maar 2 maanden... Was ook na 3 weken alweer halve dagen aant werk.. Misschien te snel? Nu alweer 4 hele dagen aant werk vanaf volgende week... Erg verdrietig nog op de meest onverwachte momenten... Is dat normaal? Wanneer gaan de scherpe randjes eraf?.. Ik lees al jullie verhalen en zal proberen t bij te houden... Wel heel fijn om te kletsen met mensen die dit verschrikkelijke verdriet ook kennen... Bedankt.. 4 weken geleden wel weer voor t eerst ongesteld geworden maar vandaag nog niks.. Dus denk nog heel onregelmatig... Wordt ook echt gek van alle gerommel in m'n buik.. Snap niks meer van m'n eigen lijf.. Maar zal nog wel komen denk ik... @dewendy ik ken dat gevoel van dat ontwijken idd.. Op m'n werk zijn er ook een aantal.. Waarsch weten ze niet hoe ze ermee om moeten gaan... Ik ga straks nog even reageren op jullie berichtjes... Heb nu bezoek.. Knuffel!
Den, 2 maanden is idd nog kort. Maar het verschilt per persoon. Sprak laatst iemand die geen traan gelaten heeft na de bevalling van haar 18 wkn oude kindje, maar die nu 8 jaar later psychisch helemaal in de knoop ligt. Dus zoals veel mensen zeggen omarm en beleef het verdriet. (probeer ik ook te doen, maar is MOEILIJK....). En ja, je zult steeds meer merken dat mensen denken dat je verdriet over is. ALs je 1 keer lacht, dan is het goed. Think again... Dus niet gek dat je nog in de knoop ligt. Ik was ook vrij snel weer aan het werk. Maar ik werk vanuit huis en merkte vooral in het begin dat de aandacht er niet bij is. Dat wordt wel steeds beter, maar sommige dagen. Dan staar je alleen maar voor je uit. Kijk wat goed voor jou is. Dat is de enige mogelijkheid. En als je een dag echt niet trekt dan is het even jammer voor de rest van de wereld. Jij kan er ook niks aan doen dat dit je is overkomen. Hadden we de keuze gehad dan zaten we niet op dit forum. Maar met deze ervaring is het wel heel fijn om dit forum te hebben!!
Jeetje Den, Ik vind dat wel snel hoor na 3 weken weer aan het werk. Neem je alsjeblieft de tijd voor jezelf? Ik begin volgende week pas weer, ben dus nog niet eens begonnen met werken. En ik zie er al als een berg tegenop. Dewendy, Heftig gesprek heb je gehad dus. Ik vind het wel goed van je dat je hebt aangegeven dat je je steeds zo inhoudt bij ze. Dan weten ze ook dat je dat doet en hopelijk hebben ze meer begrip dat je er gewoon veel over wilt praten. Ik praat er helemaal niet meer veel over met vriendinnen. Weet ook niet wat ik zeggen moet als mensen vragen hoe het met me gaat. Dan zeg ik maar: tja met ups en downs, we proberen het leven weer wat op te pakken, maar makkelijk is het niet en meer weet ik niet te zeggen. Als niemand ernaar vraagt, begin ik er niet uit mezelf over. Hoe doen de andere dames dat?
Binalo, herken dat helemaal. Zeg dat ook inderdaad. Dat t wel lasting blijft. Ups and downs. Gisteren kwam ik vriendin van vroeger tegen. 'hoe gaat het??' Niet goed is natuurlijk niet het eerste wat je zegt. Maar vervolgens zit je het hele gesprek weer met je hoofd bij de dingen die niet zo lekker gaan. Dus dat werd een niet echt ontspannen gesprek. Maar dat klinkt ws zo herkenbaar voor jullie.